עתודה כלכלה

נענע06

New member
עתודה כלכלה

שלום, סיימתי י"ב ואני ממויין לעתודה כלכלה. ראיתי בפורום הרבה תגובות חלוקות לגבי השירות והרבה עתודאים לא מרוצים. הבנתי שרוב העתודאים הם קציני תקציבים ורציתי לדעת האם באמת קצין תקציבים רק עושה מצגות דוחות אקסל ודברים "אפורים" כפי שנוצר הרושם מחלק מהתגובות בפורום או שיש גם דברים משמעותיים בתפקיד? מה בכלל עושים בתפקיד?
האם באמת יש קצינים ללא תואר בכלכלה שהם קציני תקציבים - כלומר אין ערך לידע ולהשכלה של העתודאי במהלך השירות? שזה אומר שהתפקידים לא מקצועיים?

באופן כללי אני אשמח להבין למה יש כל כך הרבה תגובות שליליות בנוגע לעתודה כלכלה? האם השליליות נובעת מציפיות מסוימות לגבי השירות שבפועל לא ראליות?
 

gShlomi3

New member
עתודה בכלכלה

עתודאי בעל תואר כלכלה יתמיין להיות קצין תקציבים מאחד מגופי צה"ל. לחלק מן הגופים יש תפקידים שאינם קציני תקציבים, אך גם בתפקידים אלו לרוב מה שתעשה הן מצגות וקבצי אקסל. אל תצפה שיהיה שום קשר בין מה שתלמד בשלוש שנות התואר לבין מה שתעשה בצבא.

רוב התפקיד שלך הוא לבצע בקרה שהיחידה מנצלת את תקציבה כמו שצריך - כלומר לא משאירה שום תקציב שלא השתמשו בו. רוב הזמן תצטרך להוציא דו"חות אקסל שבהם יהיה כתוב האם היחידה השתמשה בכל התקציב שלה, או שלא. לעיתים גם תצטרך להציג במצגות את מה שהיחידה עשתה עם התקציב שלה.

יש תגובות שליליות על עתודה בכלכלה לא רק בשל התפקידים המשעממים שמתמיינים אליהם העתודאים, אלא גם בגלל הגוף שמנהל את הכלכלנים בצבא. בקצרה, חייך בעשר השנים הקרובות (אם אכן תהיה עתודאי) תלויים באנשים שאתה לא מעניין אותם בכלל.

דבר אחד יכול להפתיע אותך - חלק גדול מהאנשים שעושים עתודה בכלכלה, רוצים להישאר בצבא, מעבר לשלוש שנות הקבע שהתחייבו עליהן. הסיבה היא לא שהצבא מעניין, אלא פשוט כי לכלכלנים אין עבודה באזרחות. זה מביא אותי לנקודה האחרונה שלי - אל תלמד כלכלה. ובוודאי שאל תהיה עתודאי לכלכלה.
 

razh2110

New member
משום מה

משום מה רק אתם פה בפורום יוצאים נגד עתודה בכלכלה.
אבל כשאני מדבר עם עתודאים לכלכלה שנמצאים בשירות הם אומרים שהם מרוצים.
תמיד אומרים לי לא להקשיב למה שכותבים פה בפורום....
 

gShlomi3

New member
לשמוע דעות שונות זה תמיד טוב

אם אנשים מרוצים, אז אחלה בשבילם. אני מציג את הפן האחר.
 
למעלה