לימודי כלכלה ומזרח תיכון

razh2110

New member
לימודי כלכלה ומזרח תיכון

שלום,
תואר בכלכלה ומזרח תיכון דרך עתודה אקדמית כדאי בשביל לקבל שיבוץ טוב במודיעין כגון בחטיבת מחקר או שמא הדבר
כבר אינו כדאי מכיוון שיש את מסלול חבצלות שדרכו לומדים כלכלה ומזרח תיכון ואז חניכי חבצלות בעצם תופסים את השיבוץ לפניי?

תודה.
 

gShlomi3

New member
עתודה בכלכלה

תואר בכלכלה ומזרח תיכון אינו מבטיח לך שיבוץ בחטיבת המחקר באמ"ן, וגם אם תגיע אליה לא בטוח שתשרת שם יותר משלוש שנים. כמות התקנים קטנה מאד, ואתה תזדקק לקשרים בכל מקרה כדי להיכנס למקום כזה.
&nbsp
אם תצא לקורס קצינים, בכל מקרה לא תוכל להישאר באותו התפקיד (ככלכלן) בשל מדיניות הצבא בנוגע לכלכלנים כיום. מדיניות הצבא בנוגע לכלכלנים היא שהם מבצעים תפקיד במשך 2-3 שנים, ואז חייבים לעבור לתפקיד שונה.
&nbsp
בלי לחפור יותר מדי, אני ממליץ לך מאד לא להכניס ראש בריא למיטה חולה. אל תעשה עתודה בכלכלה.
 

razh2110

New member
כלכלה

תודה רבה על התגובה המפורטת.
אתה אומר את זה מניסיון? עתודאי לכלכלה? לא תזיק לי קצת חפירה חח...אשמח לשמוע חוות דעת מפורטת.

לגבי שינוי התפקיד לאחר שנתיים, אני דווקא חושב שזה טוב. אתה מתחיל בתפקיד ראשון כקצין תקציבים/כלכלן ואז לאט לאט מתקדם עם הזמן וצובר ידע וניסיון. תקן אותי אם אני טועה.

תודה רבה.
 

gShlomi3

New member
אני אתקן אותך

מניסיון של 5 שנים כקצין תקציבים, מה שעושה קצין תקציבים עושה ברוב השירות שלו הן מצגות, ודו"חות אקסל. ה"ניסיון" שאתה צובר במשך שש שנים לא רלוונטי לאזרחות, בכלל.
&nbsp
אם אתה מסיים עתודה בכלכלה, האפשרות היחידה שלך להיעזר בניסיון שצברת היא להישאר בצה"ל לקריירה צבאית, כי אם תשתחרר אתה תגלה שבעצם בזבזת שש שנים בלי לצבור שום ניסיון פרקטי. ברוב התפקידים בצבא, הכלכלן לא עוסק בשום דבר שרלוונטי לאזרחות, מלבד ידע באקסל ו-POWER POINT.
&nbsp
זה נשמע משהו קוסם מאד להיות קצין תקציבים בצבא, אבל זו עבודה אפורה ומשעממת מאד, שלא תיתן לך שום דבר.
&nbsp
לגבי שאלתך הספציפית על מזרחנות, אני הכרתי קצינים שלמדו מזרחנות ולא הגיעו לחטיבת המחקר.
&nbsp
 

razh2110

New member
תודה

שבוע טוב.
תודה רבה על התשובה.
אשמח אם תוכל לענות לי על כמה שאלות:
1) מה לגבי לימודי כלכלה וחשבונאות? האם השיבוצים יותר טובים? מה לגבי סטאז' בצבא?
2) שיבוץ ביועכ"ל גם משעמם? או שיבוץ במחלקת התקציב של חיל המודיעין למשל או חיל תקשוב? זה נשמע די מעניין...אשמח לתגובה שלך.
3) האם האפשרות לקריירה צבאית בכלכלה אפשרית בכלל? אנחנו שומעים לאחרונה על הרצון לקצץ בקצינים ובאנשי קבע. מי שחושב על קריירה צבאית בטוח יעיפו אותו מתישהו ויהיה קשה להישאר בצבא בתחום הכלכלה עד גיל פרישה...
 

gShlomi3

New member
תשובות

1) אם תלמד חשבונאות אתה תמוין ותשובץ כבוגר כלכלה לכל דבר ועניין. יש אפשרות לבצע סטאז' בצבא ולאחרונה העניין תופץ תאוצה, והצבא מעודד את העתודאים ללמוד חשבונאות. עם זאת, אני לא יכול להגיד לך כמה הסטאז' שתבצע יהיה רלוונטי למקצוע ראיית חשבון באזרחות.
2) שיבוץ ביועכ"ל לא מבטיח תפקיד מעניין, ויש בו הרבה תפקידים משעממים. רוב האנשים ביועכ"ל עושים עבודה די דומה למה שעושים בשאר הגופים בצבא. לגבי שאלתך לחיל המודיעין או תקשוב - רוב הגופים בצבא עוסקים בדברים די דומים בכל הנוגע לתקציבים. חלק מן הגופים בצבא עוסקים יותר במכרזים (למשל, חיל התקשוב), הרבה גופים עוסקים בהתייעלות. אבל אף אחד מהדברים הללו לא רלוונטי לאזרחות.
3) בכלכלה הסיכוי שלך לקריירה צבאית הוא לא רע. הגוף שמאגד את הכלכלנים בצבא צובר משנה לשנה תקנים נוספים, ויש לו הרבה מה להציע מבחינת קידומים. קח בחשבון שכדי להתקדם יכול להיות שתצטרך להגיע לגופים מאד לא מעניינים. אבל כל מה שכתבתי נכון להיום, יכול להיות שעד שתתגייס דברים ישתנו. אני מאמין שאם תרצה ותהיה טוב, תוכל להתקדם.
&nbsp
למרות מה שכתבתי על אופציית הקידום, אני מאד ממליץ לך לא לעשות עתודה בכלכלה. אם אתה תרצה קריירה צבאית אתה תדע את זה רק אחרי שתתגייס, ותכיר את המערכת הצבאית. אתה תמיד יכול להתגייס רגיל, לצאת לקורס קצינים ולהחליט שאתה רוצה קריירה צבאית (גם להיות כלכלן בצבא תוכל, אם תרצה).
&nbsp
בהצלחה.
 

razh2110

New member
תודה רבה עזרת לי מאוד!

תודה רבה!
אתה עדיין בצבא בתחום הכלכלה?
 

razh2110

New member
שאלה

- אתה מתכנן להישאר בצבא או לא?
- אם אפשר לדעת איפה שירתת ועל איזה מקומות אתה ממליץ?

בעקרון אני עתודאי לכלכלה וחשבונאות ועכשיו סיימתי את השנה הראשונה ללימודים...לפרוש עכשיו זה קצת בעייתי...ידפקו אותי סתם באיזה חור...ואני רוצה תפקיד איכותי.

אם יש לך טיפים בכללי אשמח לשמוע. אשמח לשמוע גם טיפים לגבי הראיונות שיבוץ.
תודה רבה, סליחה על החפירה ושיהיה בהצלחה.
 

gShlomi3

New member
תשובה

אני לא מתכנן להישאר בצבא.
&nbsp
אני חושב שעדיף לך להידפק ב"חור" שלוש שנים מאשר להיות במסלול לא טוב במשך שש שנים (ועוד שנתיים תואר שמחכות לך).
&nbsp
לגבי ראיונות שיבוץ, כיום משבצים לאחר קורס קצינים המתקיים מיד בחזרתך לשירות. אם תיפול מקורס קצינים, ישבצו אותך ככל הנראה באחד מהמקומות הפחות נחשבים. זה לא אומר שהם פחות טובים, אלא שהם פחות נחשבים.
&nbsp
לגבי מקומות ספציפיים, לצערי לא אוכל להמליץ כי זה מאד אינדיבידואלי. אחד יגיד כך, ואחד אחרת.
&nbsp
אני מאחל לך בהצלחה, בכל אופן.
 
למעלה