יציאה לקק"צ במהלך השירות

  • פותח הנושא crups
  • פורסם בתאריך

crups

New member
יציאה לקק"צ במהלך השירות

היי,
אני התגייסתי לצבא במסלול אקדמיזציה (למדתי לתואר ראשון לפני הגיוס, התגייסתי עם התואר וחתמתי לשנתיים קבע).
הגעתי לתפקיד שקשור למקצוע, טוב לי, ועברה כבר שנה וחצי מהגיוס.
אני יודע שבדרך כלל אקדמיזטורים יוצאים לקק"צ בשנה הראשונה, וכשהגעתי לענף בו אני משרת ידעו את זה, אבל סיכמתי איתם שאולי אצלי זה יידחה.
זאת,כי ייעדו לי תפקיד פיקודי, והחפיפות לתפקיד נורא ארוכות (קרובות לשנה), וגם צריך שאני אשתפשף קצת במקצוע כדי לפקד.
עכשיו עברה שנה וחצי, ואני רוצה לצאת לקק"צ. גם המפקדים שלי רוצים מאוד שאני אצא, כי סך הכל מרוצים מהעבודה שלי, וצריך מישהו שייכנס לתפקיד
פיקודי עוד בערך חצי שנה.
התחלתי את התהליך - כל מיני וועדות, בר-אורים וכו', לקראת היציאה לקורס באוגוסט, ועכשיו מישהו שאחראי על כוח האדם ביחידה אמר שאין תקנים
של עתודים ושבגלל זה אני לא אצא במחזור הקרוב. בתגובה למחאה של המפקדים שלי, הוא אמר שבכלל לא חייבים להוציא אותי לקק"צ מבחינת החוזה,
ושגם אם אני לא אצא לקק"צ אני מחויב לשנתיים קבע.


לי מה שנאמר במעמד החתימה על הקב"ע הוא שמוציאים את כל העתודים לקק"צ. בנוסף, לאחר הגיוס (כשהגעתי לענף) עשינו בירורים בענף ונאמר לנו על ידי אחראי כוח האדם (שהתחלף כבר מאז) שחייבים להוציא אותי בשנה הראשונה לקק"צ על פי החוזה. הסיבה שלא יצאתי אז הייתה כי הסכמנו שזה לא מתאים שאני אהיה מפקד בלי מספיק ניסיון, וזה בעצם נראה היה שאני וויתרתי על היציאה בשנה הראשונה מבחירה וכי ידעתי שכך כשאני אהיה מפקד, אני אהיה מפקד טוב יותר ומתאים יותר.

השאלה שלי עכשיו היא מה באמת התנאים שלי. חייבים להוציא אקדמיזטורים לקק"צ? מה קורה אם המפקדים שלי רוצים להוציא אותי, אבל אין ליחידה תקנים של עתודאים לקק"צ? מה קורה לחוזה במקרה שאני לא יוצא לקק"צ?

תעזרו לי בבקשה, כי אני קצת אבוד... :(
 

yehuger

New member
תשובה

אם החוזה עליו חתמת דומה לחוזה עתודה אז אין שום חובה להוציא אותך לקק"צ, אך אין לכך שום משמעות מבחינת החוזה. החוזה קובע שהעתודאי מתחייב שהוא יהיה "עשוי להיות מוכשר לקצונה" בהתאם להחלטת רשויות הצבא. כמו-כן החוזה קובע כי "ידוע לי כי אין בהתחייבותי זו (לשירות קבע תמורת שיבוץ במקצוע) כדי לחייב את צה"ל... לשגרני לקורס קצינים". בחוזה לא מפורט מתי צריך להוציא אותך לקורס, קיים מעין נוהג להוציא עתודאים ואקדמיזטורים כמה שיותר מוקדם.
כלומר כשהאחראי כ"א אמר שלא חייבים להוציא אותך לקורס ושתהיה מחוייב שנתיים בכל מקרה, הוא צדק. אלא אם כן חוזה אקדמיזציה שונה מהותית מחוזה עתודה. בזמני זה היה אותו חוזה בדיוק.
בסופו של דבר - מאיזושהי סיבה לא ברורה בכלל - צה"ל מאמין שקורס קצינים מסייע בקידום עתודאים. לכן אם המפקדים שלך ואתה תלחצו מספיק אז סביר שימצאו לך תקן לצאת לקק"צ מתישהו במהלך השנה וחצי הקרובות.
 

crups

New member
תודה.

יש למישהו עוד מידע על הנושא? מישהו שחווה משהו דומה?
 
למעלה