פרישה מעתודה

theatudai1

New member
פרישה מעתודה

סיימתי עכשיו שנה א' בטכניון (לפני טירונות), למסלול הגעתי עם התלבטויות מטורפות ולבסוף הלכתי על זה, כיום אני כמובן מתחרט ומעוניין לעזוב.
כמה שאלות לפני שאני עושה צעדים:
א. אם זה משנה בכלל - למי להודיע קודם, לטכניון או למדור?
ב. מתי כדאי להודיע על הפרישה בהתחשב בזה שיש לי מועדי ב' שאני מעוניין לעשות (חלקם בספמטבר וחלקם באוקטובר)? הטירונות אמורה להתחיל איפשהו בתחילת-אמצע ספטמבר והחשש שלי הוא שאם אודיע להם לפני הטירונות הם יגייסו אותי לפני מועדי ב' ואם אודיע להם אחרי לא יתנו לי לעשות מועדי ג' מאותה סיבה.
ג. אני לא מעונין בקרבי אבל בגלל הפרופיל כנראה שלשם ישבצו אותי, יש דרכים קונבנציונאליות להימנע מהעניין ולהגיע לתפקיד סביר או שסירוב פינוי וקבלת תפקיד ג'וב גרוע זו האופציה היחידה שלי? התקבלתי לתפקיד במודיעין לפני הגיוס, התשובה היא בטח לא ובכל זאת - ריאלי לבקש לחזור אליו?
ד. החזרת המענקים - יש אפשרות להימנע מהחזרת המענקים?
אשמח לתשובותיכם!
 

razh2110

New member
מנסה לעזור

א) צריך קודם להודיע למדור עתודה. אני מציע לך לשקול טוב טוב את החלטה שלך. פרישה מעתודה יכולה לגרום לשיבוץ גרוע.
ב) אם אתה רוצה מועדי ב', כדאי שתודיע להם אחרי המועדי ב'.
ג) אני לא מאמין שיתנו לך לחזור לתפקיד במודיעין מכיוון שחתמת ויתור. לגבי תפקיד קרבי, זה די תלוי מתי תודיע על פרישה. אם תודיע על פרישה נגיע עכשיו ביולי שזה גיוס קרביים אז יש סיכוי שישבצו אותך בתפקיד קרבי. אם תודיע שאתה פורש בתקופה שבה אין גיוסים קרביים אז רוב הסיכויים שלא ישבצו אותך בקרבי אבל זה אומר שישבצו אותך בכלל צה"לי או משהו כזה( תפקידים לא טובים ).
ד) לגבי המענק, אני לא כל כך יודע. אני משער שיבקשו ממך להחזיר את כל המענק שקיבלת.

שוב, כדאי לשקול פרישה מעתודה.
אם זה מקצוע טוב, חבל לפרוש. לכולם קשה בהתחלה. אני מניח שהלכת ללמוד מדעי המחשב בטכניון או הנדסה. לכולם קשה בהתחלה, אבל תתנחם בזה שהרבה ממה שלומדים בתואר לא מתעסקים בו בעתיד באזרחות וגם בצבא.
שיהיה בהצלחה
 

theatudai1

New member
קודם כל תודה רבה על המענה

אני כבר די החלטתי, אני לא פורש בגלל אכזבה מהלימודים או משהו כזה ואני מתכוון לחזור בסמסטר הראשון שיתאפשר לי, אני פורש כי החלטתי שאני לא רוצה לשרת בקבע.
בנוסף, למרות שאני באמת מודה לך שהשקעת מזמנך וענית לי (לא ציני או משהו כזה), אני מבין שאתה לא אומר את זה מתוך ניסיון שלך או של אנשים שאתה מכיר (תקן אותי אם אני טועה), ולכן הייתי מעדיף לקבל תשובות מאנשים שעברו את התהליך או מכירים אנשים שעברו את התהליך.
לגבי סעיף ב' - הלוואי וזה היה כל כך פשוט, מועדי ב' שלי נופלים בתקופה של הטירונות.
בהצלחה גם לך!
 

razh2110

New member
מאמרים

צודק, אני לא עברתי את התהליך הזה.
פשוט קראתי על הנושא פה בפורום. יש מאמרים כאן על פרישה מעתודה ויש אשכולות של אנשים שפרשו מעתודה. תעשה פה חיפוש במאמרים וגם חפש בגוגל.

שיהיה בהצלחה :)
 

CarTManDan

New member
תוכל לשלוח גם לי?

אני בדיוק באותו מצב של פותח האשכול, רק שאני בן יחיד, אז קרבי זו לא אפשרות.
מה האפשרויות שלי בגדול...?
 
למעלה