שיבוצים בפיסיקה

pocky95

New member
שיבוצים בפיסיקה

היי חברים! :)
אני עתודאית לפיסיקה לקראת ראיונות חזרה לשירות, ויש לי כמה שאלות. בעיקר רוצה לראות לאן כדאי לי לכוון מבחינת שיבוצים אפשריים, ומה יותר מתאים לי באופן אישי. תודה מראש למי שיענה :)
א. שיבוצים! באופן כללי, מהן האפשרויות? כלומר, תחומי עיסוק אפשריים (אופטיקה, אקוסטיקה, מיפוי, משהו שימושי אחר, אני מניחה...) וסוגי העבודה (מחקר, ניתוח של נתונים, פיתוח, עבודה מול תעשיות וכו׳). אני דיי מכוונת לכיוון מחקרי יותר, אם קיימת אופציה כזו.
ב. הממוצע שלי לא זוהר במיוחד, בערך 77. עד כמה זה זוועה? זה עשוי לפגוע בי בצורה משמעותית באפשרויות? אם זה רלוונטי, אין לי שום נכשלים או גרירה של התואר, גם הממוצע שלי בסמסטר האחרון גבוה משמעותית מהממוצע של קודמיו.

בהצלחה לכולם :)
 

yehuger

New member
תשובה

א. יש מאמר של blip שמסכם את היום הפתוח שהיה לו בשנה ב'. המאמר די ממצה מבחינת אפשרויות השיבוץ http://www.tapuz.co.il/forums2008/articles/article.aspx?forumid=159&aId=101176 שגם לא השתנו כל-כך מאז. חוץ מהחילות המפורטים במאמר יש גם ימ"לים שונים שמקבלים פיסיקאים ובהם השיבוצים יותר מחקריים (וגם יותר טובים).
ב. זה בהחלט יכול לפגוע בשיבוץ. זה גם תלוי באיזה אוניברסיטה למדת, אבל בהחלט יכול להיות שימ"לים וחמ"ן אפילו לא יראיינו אותך, ואם יראיינו אין הרבה סיכוי שתשובצי שם. אם את לא מאוניברסיטה טובה אז כנראה שגם חיל האוויר לא ירצה אותך.
 

aviel9363

New member
התראיינתי שנה שעברה

מי שראיינו היו
חיל הים
חיל המודיעין (3 ראיונות שונים)
מפא"ת
3 ימ"לים - שבפנים אמרו קמג ממג ורפא"ל
3 יחידות עם מספר שלא אמרו גם בפנים (ולא עברתי בהם לשלב הבא)
&nbsp
חוץ מזה אני יודע שראינו אנשים בחיל אויר אבל לא ביום המרוכז, וגם בחקר ביצועים במז"י, גם לא ביום המרוכז.\
&nbsp
אני חושב שמי שמעל 80 או בסביב 80 מתראיין בכל מקום
 

pocky95

New member
אז הנה עדכון, הראיונות היו אתמול

8 אפשרויות שיבוץ, רק חיל אוויר לא סיננו. נכנסתי ל5 מקומות מתוך ה8, בעיקר כי פשוט לא היה להם זמן להישאר מעבר והם רצו לברוח הביתה (אלה היו 1079, אחד החמ״נים ורפאל).
 

aviel9363

New member
כנראה יש שנים עם תקנים טיפה שונים

אני לא יודע מי סינן אצלנו ומי לא, אני התראינתי לכולם כנראה היה לי מזל מבחינת זמנים כי כשהתראינתי עוד אף אחד לא הלך
 

pocky95

New member
אגב

מכירה גם כאלה עם ממוצע מעל 80 שלא התראיינו לכל מקום. גם מכירה אנשים עם ממוצע קצת יותר נמוך משלי שנכנסו למקומות שלא הייתי בהם. אני חושבת שהם השתדלו לסנן לא רק לפי ציונים, וממש באופן אישי יותר - מה שדיי אהבתי.
 
למעלה