שאלות לגבי סיווג בטחוני

Any991

New member
שאלות לגבי סיווג בטחוני

1. שואלים "האם הינך נוהג לשתות משקאות אלכוהוליים?" ואם אני מסמן כן אז לכתוב נסיבות, שכיחות, כמויות ואירועים בהם השתכרת. מעולם לא היה לי אנגהובר ואני שותה רק באירועים משפחתיים, מסיבות או במספר ארוחות עם חברים אבל בשלושת המקרים אני לא מגיע למצב שאני גמור בכלל אלא רק שתייה קלה ביותר. האם לסמן כן? האם לסמן שאני אבקש לשוחח על נושא זה בע"פ? יש כאן בעיתיות מבחינת התחקיר?

2. ישנה שאלה שאומרת "האם יש לך או היו לך קשרים מקצועיים/חברתיים עם גורמים כלשהם בחו"ל (ובכלל זה באמצעות האינטרנט)?" אם כן אז לכתוב מדינה, פרטי האדם, מהות קשר ושכיחות. יש לסמן את אותם דברים כמו קודם: כן, לא, אבקש לשוחח על נושא זה בע"פ. לשאלתי, האם צ'אטים עם בני משפחה רחוקים יחסית דרך פייסבוק וסקייפ ועם אחי שנמצא בחו"ל וגם התקשורת איתו היא דרך פייסבוק וסקייפ יש בכלל טעם לסמן כן. האם לסמן שאני רוצה לשוחח על זה בע"פ?

3. לגבי קשר עם גורמים זרים בארץ (עובדי נציגויות זרות, אנשי או"ם, אנשי כמורה, בעלי אזרחות זרה וכו') , האם זה שהוצאתי ויזה לארה"ב לפני כמה שבועות בשגרירות ארה"ב, נחשבת לקשר כזה. שוב אם אני מסמן כן אני צריך לפרט אבל ממש אין לי מה-זה הרי תהליך בירוקרטי מול אנשי השגרירות

אני יודע שאלו שאלות נורא נורא קטנוניות וקטנות אבל עדיף לחפור על זה עכשיו. תודה מראש על המענה
 

hillator

New member
הגזמת

1. הכוונה בשתיה זה האם אתה מסתובב שיכור חצי מהיום לא האם אתה שותה כוס יין בערב פסח.
2. כנ"ל הכוונה היא האם אתה מדבר באופן קבוע קשר שותף עם בן אדם מחו"ל (לא האם אתם מדברים על הפרק של אתמול במשחקי הכס..) ואח שלך בחו"ל זה לא גורם זה.
3. לא ..

מקווה שעזרתי
 

Any991

New member
עוד הצעות?

אציין שהחלטתי לסמן "כן" ולהסביר בצד שמדובר בשתייה של פעם כמספר חודשים או שבועות אבל לא ברמה של השתכרות.
בשביל להראות אמינות-האם זה נכון לעשות כך? בטח בראיון אני אוכל להסביר את עצמי ויראו שזה כלום, לא?
 

hillator

New member
אם היו פוסלים סיווג ביטחוני לכל אזרח ששותה יין\בירה פעם

בשבוע.. לא היה למי לתת סיווג ביטחוני
הם לא מחפשים שתיית יין בארוחת שישי.. הם מחפשים אנשים ששותים עד שיכרה
 

ArZi17

New member
כל דבר שאתה לא בטוח - תבקש לשוחח בעל פה

כל הרעיון בשאלון הזה הוא לקבל את התחושה איך אתה עונה לכל שאלה.
ללא שום קשר למה שתענה בשאלון, בתחקיר עצמו אתה תתושאל על כל שאלה ותינתן לך ההזדמנות להסביר את עצמך.
ממליץ לא לנסות להסתיר דברים או לשקר, בדרך כלל יושב מולך מישהו מאוד מנוסה, והם מתים על הקטע של "טוב בוא ניקח הפסקה של 10 דקות בשביל שתוכל לחשוב מה אתה מסתיר\מה עוד לא סיפרת לי" ואם תסתיר משהו הם כנראה ידעו.
בנימה יותר מרגיעה, אתה לא הראשון ולא האחרון שתעבור תחקיר ביטחוני, נדיר להיכשל בזה.
 

Any991

New member
עבר בשלום אבל

סיפרתי הכל ונראה לי שעבר בשלום אבל היום נזכרתי בשני דברים שמטרידים אותי:
1. שאלו אותי גם על קיום דרכון וגם על ויזה. אני די בטוח שמיד שאלו אותי גם לגבי תוקף ויזה בהתאם לשנה שבה הוצאתי אותה (שנאמרה לתחקירן) אבל פתאום אני חושש שאולי שאלו לגבי הדרכון? השנה בה יהיה בתוקף הדרכון שונה מזו של הויזה ואמנם זה כתוב בשאלון שנמסר בכל מקרה, אבל מקווה שזה לא נחשב איזשהו שקר.
2. שאלו אם יש קרובים בחו"ל-עניתי שכן אבל ברישומי לויזה מסרתי איש משפחה שמתגורר בארה"ב כאיש קשר וכתובתו אם וכאשר תהיה נסיעה אפשרית לשם. אמנם נמסר שמו וכתובתו לשגרירות אבל אין קשר ביני לבין המשפחה שם-לא ראיתי אותם למעשה מעולם וכתבתי את זה רק כי המשפחה חיפשה איש קשר בידיעה ששהייה אצלו, אם ניסע, היא קלושה למדיי.
(למי שלא יודע ברישום לויזת תייר נדרש איש קשר וזמן חופשה למרות שזה מאוד לא רציני-הרי אתה לא יודע מתי טטוס בזמן הקרוב אם בכלל ואצל מי תהיה אם בכלל - יכולתי לתת אנשי קשר קרובים אבל לא עשיתי זאת מחשש שהטיול שלי כלל לא יצא לפועל).לשאלתי, האם זה ששכחתי באמת ובתמים למסור את שמו תשפיע? חשוב לציין שלא הייתי מודע כל כך לקיום קרוב המשפחה הזה עד אז, מה גם שהקשר שלו עם משפחתי רופף ביותר-אולי שיחת טלפון פעם בכמה שנים. בגלל זה הוא לא עלה לי לראש בכלל-
היום כשהסתכלתי ברישומים לויזה פתאום קלטתי את שני הדברים האלו-בקיצור אני לא רוצה ליפול על השטות הזאת אם היא קיימת בכלל-סיפרתי הכל, כתבתי הכל והייתי הכי אמין בעולם-האם בשני נושאים פעוטים כאלו, יגידו לעצמם שם בשב"כ - "הוא מסתיר מאיתנו/הוא שיקר לנו-מה זה".-חשבו לציין שלא שאלו אותי על כתובות של אותם בני משפחה בחו"ל למרות שציינתי אותם באנשי קשר עם פירוט מלא בלי קשר לכך.
 

hillator

New member
הגזמת

גם שאלו אותך אם אתה לוקח תרופות ולבטח שכחת לציין שאתה לוקח כדור ויטמינים אחת ליום. צא מהסרט
 

kripton

New member
הכל בסדר


הרגע ותהנה מהזמן הסטודנטיאלי שנשאר לך עד הגיוס...
 
למעלה