סירוב לתחקיר בטחוני ופוליגרף - השלכות?

TrustMeEngineer

New member
סירוב לתחקיר בטחוני ופוליגרף - השלכות?

שלום רב,
בלי יותר מדי עיכובים, להלן הסיפור:

אני עתודאי להנדסה, לא עוסק במקצוע ואולי אחד האנשים הכי שבורים בצבא. בערך מהחודש הראשון אני מנהל מלחמה עם הצבא לנסות ולקבל שחרור מהמסלול ולהחזיר את המענקים - אך כמו שאתם כנראה מנחשים המסע הזה לא צלח וכך הגעתי בעל כורחי לסיום שירות החובה שלי כמעט. המפקדים הישירים שלי עד רמ"ח תומכים בשחרורי, הבעיה היא במנט"ם, הרפרנט ומחלקת הסגל. עייפתי ממלחמות, אני שבור ומרוסק, וכבר לא אכפת לי מה קורה איתי בצבא ומחוץ אליו.

כעת לנקודה:

בעבר התמיינתי לתפקיד מסווג, עשיתי גם פוליגרף וקיבלתי סיווג קהילייה ללא בעיה מיוחדת. לתפקיד לא הגעתי בסוף. כעת הוזמנתי לתחקיר בטחוני שגרתי הכולל פוליגרף. כמישהו שכבר אין לו תקווה ומיצה את כל האפשרויות שיש, ועתיד להיכנס לקבע בניגוד לרצונו ממש אוטוטו, סירבתי לבצע את התחקיר מטענה שזה כבר לא ישנה כלום.
קצין בטחון המידע התקשר אלי ואיים עליי בזה שאחשב איום על מדינת ישראל אם לא אשתף פעולה ובלה בלה בלה. אני לעומת זאת הסברתי את הסיבה האמיתית שלי לסירוב.

כעת לשאלות:
1. האם סירוב לתחקיר יכול להיחשב כסירוב פקודה? האם אני לא יכול לשמור לעצמי את הזכות לסרב לכך מבלי השלכות פיקודיות, חוץ מביטול הסיווג וכו' כמובן?

2. האם אני עלול להסתבך כאן יתר על המידה או שאלו סתם איומים כמו שכבר שמעתי מיליון פעמים בראיונות כאלו או אחרים עם אל"מים.

3. הסברתי לקצין שאני האחרון שירצה לאיים על בטחון ישראל, שלא נחשפתי לחומר מסווג ברמה הזו ומהבחינה הזו אני נקי ואף מוכן לעבור פוליגרף על כך, הסירוב הוא במטרה להוריד את הסיווג בלבד. האם בכל זאת ניתן להתנקם בי עם חקירת מצ"ח נחמדה או משהו בסגנון?

תודה מראש.
 

TrustMeEngineer

New member
עדכון: כנראה ששכחתי שלהיות עתודאי זה קשיח יותר מהרמטכ"ל

ויתרו לי על כל הסיפור ואני ממשיך כרגיל. מסתבר שגם חוסר בסיווג זו לא עילה לשחרור או אפילו לשינוי בסטטוס של עתודאי.

במקרה זה גב' אלונה קימחי באמת צדקה כשאמרה שרק המוות יציל אותנו מעצמנו!
��
 

b l i p

New member
טוב לדעת

לא זומנתי לפוליגרף. אבל נחמד לדעת שהעובדה שאין לי שום כוונה לשתף על זה פעולה לא תפריע לאף אחד.
 

ipv6

Member
אתה לא חייב לעשות תחקיר בטחוני

לדעתי מקבלים דף עם הסברים שבו זה רשום ובטח שאתה לא חייב פוליגרף.
 
למעלה