בחירת מסלול בצבא - גאמא VS עתודה

anonimname

New member
בחירת מסלול בצבא - גאמא VS עתודה

שלום כולם :)
אני עומד מול בחירה מאוד קשה ואני חושב שזה הפורום שאני אוכל לקבל בו את העזרה הכי טובה :)
אז ככה: התקבלתי לגאמא (אין עוד תשובות סופיות אבל סיימתי מיונים והכל הלך מצויין) ואני לא יודע אם אני מעדיף ללכת לגאמא או ללכת לעתודה במדעי המחשב\הנדסת תכנה
אני מעוניין לעשות תואר ראשון בכל מקרה, גם אם אלך לגאמא אעשה אותו תוך כדי\אחרי השירות.
אין לי בעיה לחתום קבע כמה שצריך וקצונה זה דבר שאני מאוד רוצה לעשות .
ההתלבטות הגדולה היא התרומה אח"כ בחיים
אני מפחד שאם אני אגיע לגאמא אני ייצבור ניסיון עם ידע שהוא לא מספיק ובעצם זה יהיה נסיון "שטחי" ולא לעומק ואח"כ שאצא לאזרחות הניסיון לא יהיה משמעותי .. בניגוד לעתודה שאי יודע שלשירות אני מגיע עם תואר וידע מבוסס ושהניסיון לא יהיה "שטחי"
רציתי לדעת מה דעתכם ולמה ? ומה אתם הייתם עושים ? תודה רבה לכולם :)
 

anonimname

New member
דבר נוסף ששכחתי לרשום ! חשוב !

שיקול נוסף וחשוב מאוד הוא שבגאמא אני יכול להיות סמוףך ובטוח שאני מקבל שיבוץ טוב בעוד בעתודה יכולים לתת לי תפקיד שאני לא יהיה מרוצה\ שהוא לא יהיה שיבוץ מעניין וטוב שיעזור לי לצבור ניסיון..
צבירת הניסיון מאוד חשובה לי ! וזה הדבר העיקרי שאני רוצה להשיג מהשירות .. כמובן, חוף מהתרומה למדינה :)
 

Xyphon

New member
בנוגע לעניין של הניסיון..

דווקא בתואר מקבלים ניסיון הרבה יותר שטחי - לא הייתי בגאמא, אבל אם אתה לא עובד בחברת תוכנה במהלך הלימודים, הניסיון המקצועי שלך בסוף התואר יהיה בסיסי בלבד (מעבר למישהו שלא יודע כלום, אבל פחות מזה של אדם ששירת בתפקיד תכנותי איפשהו בצבא).
מה לעשות, במציאות ובצבא הדרישות של ה"תרגילים" משתנות וגדלות לעתים קרובות, משתמשים בהרבה יותר טכנולוגיות (וטכנולוגיות יותר מתוחכמות), ואין בעיה עם לבקש עזרה מאנשים (במידה סבירה, כמובן) - לאף אחד לא אכפת אם תעתיק קוד מ-Stackoverflow, העיקר שהוא יעבוד.
 
חד וחלק גאמא

מסלול יוקרתי, מאתגר ותורם שמסתכלים עליו בצורה מאוד חיובית באזרחות.
אם תלך על עתודה במדעי המחשב, יש סיכוי שתגיע למקום לא טוב, לא מעניין, לא מאתגר והניסיון לאזרחות יהיה פחות רלוונטי וגם תהיה כבול ולא תוכל להשתחרר.
 
יש גם הרבה עתודאים שהניסיון שלהם שטחי...

תלוי איפה הם נפלו בצבא. בן אדם יכול ליפול למקום שבו הרמה המקצועית לא גבוהה, או בתחום של תוכנה שפחות מעניין אותו (למשל יש תחומים שקיימים רק בצבא ובתעשיות בטחוניות), ובגיל 30 הוא מוצא את עצמו מתחרה על משרות מול אנשים צעירים והרבה יותר מנוסים ממנו בתחומים שמעניינים אותו. בסוף, רבים מדי גומרים בתעשיה בטחונית או חוזרים להיות יועצים בצבא כי הם לא מצאו עבודה מספיק מאתגרת באזרחות עם הניסיון שלהם.
ויש כמובן עתודאים שהיה להם מזל להיות במקום טוב בצבא, ואז המצב שונה לגמרי.
&nbsp
 

shush1992

New member
גאמה בוודאות

עם קצת מזל תוכל לעסוק בתפקידים מאוד קרובים למה שהעתודאים עושים, לצבור ניסיון דומה מאוד, מבלי לחתום קבע.
 

Texas Boy

New member
שניהם לא רעים

מבחינת שיבוץ וניסיון - מהקורסים השונים בגאמא מגיעים לתפקידים מעניינים וחשובים. חלקם הגדול גם כולל פיתוח תוכנה, אבל לא כולם.
בעתודה במדמ"ח מהמדגם הלא מייצג שאני שומע השיבוצים בשנים האחרונות לא רעים. עדיין כמובן יש סיכוי ליפול.

מבחינת קבע - אני חושב שברוב / כל המסלולים בגאמא יש קבע, אבל פחות מה-3 שנים של עתודה.

מבחינת "שטחיות" - לדעתי יש משהו במה שאתה אומר, כלומר יש איזשהו עומק שאתה רוכש באוניברסיטה ומי שהולך במסלול של גאמא -> הייטק מפסיד אותו. אבל יש גם הרבה סוגים אחרים של עומק וניסיון שהם לאו דווקא אקדמיים (כמו שכתבו פה). ומי שהעניין האקדמי חשוב לו ישלים את התואר שלו כך או כך. לכן לא הייתי אומר שזה שיקול מאוד חשוב.
 

kripton

New member
חושב מחוץ לקופסה

תשמע, על כל עתודאי מרוצה, תוכל לשמוע כמה סיופרים של עתודאים לא מרוצים, וכנראה גם על "גאמא" ועוד פרויקטים יוקרתיים כאלו ואחרים.
מניסיון חיי בלבד, וקצת מהסתכלות על חברים שעברו איתי את המסלול, אני די חושב שבגיל 18, במדינת ישראל לפחות, צריך ללכת לצבא, ולא להתחכם יתר על המידה עם שינוי המסלול. מעבר לכל ההימור שבהתחייבות למסלול של עשר שנים, במיוחד בנאדם כמוך שבטוח ומשוכנע שהוא יעשה תואר, קצונה וכו'. אם אתה כלכך משוכנע שתעשה את זה, אז תחכה עם זה כמה שנים. מהנדס תוכנה בהייטק תוכל תמיד להיות. מאגיסט בגבעתי או קצין מודיעין - כנראה שלא.
בהצלחה!
 

razh2110

New member
גאמא סייבר

ברור שגאמ"א! בגאמ"א תצבור ניסיון טוב וידע רחב.
התואר במדעי המחשב הוא ממש לא כמו שאתה לא חושב. יש בו הרבה מתמטיקה ומתעסקים בתכנות אך ברמה פחות מקצועית מאשר מה שתעשה במסלול גאמ"א.
 

darkshadow1

New member
תלוי במסלול בגאמ"א.

גאמ"א זאת לא מקשה אחת- יש מסלולים טובים יותר ויש טובים פחות (באופן יחסי, כמובן שגם הטובים פחות הם טובים מאוד באופן אבסולוטי). אם התקבלת לאחד המסלולים הטובים יותר- אין שמץ של ספק שזה עדיף על עתודה. אם התקבלת למסלול טוב פחות- הבחירה קצת פחות ברורה מאליה, אבל לדעתי עדיין קיימת עדיפות מסויימת על פני עתודה.
בכל מקרה בוגרים של כל המסלולים שנכללים תחת גאמ"א יכולים למצוא עבודה עם שכר לא רע בכלל אחרי השחרור, וברוב המקרים גם ללמוד קצת תוך כדי השירות.
 
למעלה