תגובה למר POMPS היקר להודעה מחודש יוני.

get low

New member
אפילו לא אחד?

אז הנה, קבל סיפור:
היה איתי בענף בחור, שאחרי כ-6 שנים של קפ"טות יצא לחופשי, והפלא ופלא, בתעשיות לא קפצו עליו כמוצאי שלל רב, וחצי שנה אחרי השחרור כשדיברתי איתו הוא עדיין היה ללא עבודה.

חד משמעית - מי שהיה קפ"ט ורוצה ללכת לעבוד בהנדסה פרופר, נמצא בנחיתות משמעותית אפילו לעומת בוגר טרי שלא עבד שניה.
 

Danielovich

New member
כל העתודאים האלו הצליחו

למרות העתודה, ולא בגללה.
הרבה פעמים אנשים מפספסים את זה וחושבים שהמסלול מסדר אותך.
 

Zii

New member
למרות, ולא בגלל - ניסוח מעולה

אאמץ אותו ברשותך :)
 

Danielovich

New member
אם אני לא טועה

יניר השתמש בו כבר לפני שנים פה בפורום.
אבל כן, זה ניסוח מעולה.
 

greenguy2002

New member
האנשים האלה הצליחו כי לא היו ממורמרים...

אם 95% מצליחים "למרות" לשיטתך, אז מה רלוונטית כל המתקפה שלכם פה על המסלול...???


האנשים מצליחים בזכות עצמם! וגם נכשלים בזכות עצמם...זו הנקודה שבה אני דבק
 

Danielovich

New member
אם אתה מסכים שהם הצליחו

למרות הצבא, אתה אמור להסיק שבלי הצבא הם היו יותר מצליחים. (עד כמה שאפשר להגדיר הצלחה).
 

greenguy2002

New member
זה אתה מסיק כי הראייה שלך חד-מימדית

אני חושב שהניסיון שלמהנדס שיצא לפני שנה-שנתיים-שלוש מהאוניברסיטה נראה לא מקצועי נטו (דהיינו לא תכנון מעגלים עד אור הבוקר ומימוש פילטרים במטלב) שמקבל העתודאי הלא ממורמר בצבא יש השפעה חיובית ביותר על המשך הקריירה שלו! הניסיון שהוא מקבל בגיל כל כך צעיר בניהול של אנשים ועבודה מול אנשים לרוחב, הניסיון שהוא מקבל בעצם היותו עד וצמוד לדרג המנהל בתעשייה, הנבת תהליכים, שיקולים בקבלת החלטות, ניהול סיכונים ברמת פרוייקט ולא ברמת שורת קוד באיזה מודול שצריך לקבל A ולהוציא B זה ניסיון שבהמשך רק יועיל לו...

לקריירה של מהנדס חשמל יש הרבה יותר ממימד אחד של יישום העקורות שלמדני באותות אקראיים או טכניקות קליטה ושידור...מי שלא מבין את זה, ההפסד כולו שלו...
 

Danielovich

New member
איפה יש ניהול אנשים בתור קפ"ט?

כפי שכבר טענו כאן ואתה לא התייחסת, מהנדס המערכת בחברה מנהל אנשים ומחלק את התקציב, לא הקפ"ט.

והשורה האחרונה שלך, מה המימד הנוסף שיש להיות מהנדס מעבר ל -"לעבוד במקוצע שבו למדתי"?
אני באמת (לא בציניות) לא מבין אותו.
 

2disturbed

New member
קצת מפריע לי שאתה לא מחפש את הבעיה גם בצבא

אוקיי, נאמר שהעתודאים ממורמרים רצח ולא "מבינים" שהנדסה זה מעבר למה שהם למדו באוניברסיטה. למה מהנדסים שלא מוצאים עבודה לא פונים לשירות כקפ"טים? הרי הצבא פונה לגיוס מהאזרחות. למה גם האזרחים לא רואים את התפקידים האלו כלגיטימיים?
הרי לדבריך יותר טוב להיות קפ"ט מאשר כל תפקיד מהנדס אחר. אתה יכול להיות מנהל שתצא מהצבא. ומההודעות שלך נשמע שלא-עתודאים מפוטרים כל הזמן, או תקועים במסלול אחד כל החיים. למה הם לא בוחרים לעבור דרך תפקיד הקפ"ט לכמה שנים, לצבור ניסיון ולהפוך ליותר מקצועי מכל מהנדס מקביל?

האם ייתכן שרק אנשים בצבא רואים זאת כתפקיד הנדסי כל כך טוב? האם ייתכן שהקורסים הצבאיים באים רק להזכיר לעתודאי חומר אקדמי, מכיוון שהוא לא עסק בהנדסה המון זמן?
 

get low

New member
תתפלא - יש אנשים שחושבים ומרגישים אחרת ממך

אם מישהו אומר לך שהוא לא מרוצה בתפקיד קפ"ט - זה לא אומר שהוא ממורמר.
וגם אנשים שאתה מתייג כ"ממורמרים", מצליחים. וכן, זה למרות העתודה.

המתקפה על המסלול היא נטו על השקרים שבעזרתם מנסים למשוך אנשים למסלול.
הבטחות צריך לקיים - ואם מישהו משקר מראש ובמצח נחושה, הוא צריך לתת את הדין, גם אם מדובר בצה"ל בכבודו ובעצמו.
 

MoOsHoN17

New member
איפה אתה חי?!

אולי שירתת במודיעין או ביחידת פיתוח אחרת והניסיון שלך רלוונטי להיי-טק, אבל אצל רוב האנשים (בעיקר אלה בחימוש, ח"י,ח"א) המצב לחלוטין לא ככה!

זה דופק לך את הקריירה בצורה משמעותית, הניסיון שלך פשוט לא רלוונטי להיי-טק! ולמה שייתנו לך צ'אנס? זה לא שיש כרגע מחסור אקוטי במהנדסים, ולאיזה סטארטאפ אתה יכל להקים\להצטרף? אולי לפיתוח פיצ'רים למצגות

אני לדוגמא עוד היה לי מזל ועסקתי בתכן, הבעיה שזה היה תכן שיותר מכוון לתעשייה כבדה ולא להיי-טק ככה שהמקומות היחידים שבכלל סופרים אותי זה מפעלי מתכת בתור מהנדס ייצור! ותאמין לי שלא בשביל זה השקעתי כ"כ הרבה שנים בלימודים! זה לא מעניין ובטח שלא מתגמל כרואי! אבל איזו ברירה יש לי?
אז כן, אני כנראה אמצא עבודה, רחוק מאוד מתחום העניין שלי, רחוק ממימוש הפוטנציאל שלי אבל לפחות אני לא ארעב ללחם.... , גם ההרגשה שחברך לתיכון שעשה מסלול רגיל ולמד אותו מקצוע כמו שלי עובד בהיי-טק בתחום מעניין ומגשים את עצמו (ושלא נדבר על פערי השכר, למרות שלי לכאורה יש "שלוש" שנות ניסיון יותר מימנו).

הבעיה העיקרית בעתודה היא שאין לך כמעט השפעה על טיב התפקיד שאתה הולך לעשות, אי היכולת שלך להתפטר ולהחליף תפקיד היא הרסנית.
"וויתרנו על זכות הבחירה שלנו תמורת נזיד עדשים"

ואני לא ממורמר
ידעתי מראש שהמסלול הזה בעייתי, החלטתי לקחת צ'אנס כי לי זה "בטח לא ייקרה"
אז טעיתי, ועל טעויות צריך לשלם.
 

MetaAnagram

New member
חבר...

הייתי ממליץ לך לשים את הידיים על העבודה של ממד''ה מ2005 שנקראת 'העתודה האקדמית - שער לקבע או לפרופסיה'. היא בהחלט מאוששת כמה טענות של macco בנוגע לכדאיות המסלול בכלל המסלולים ובמסלולים שאליהם הוא התייחס.
 

MetaAnagram

New member
ובכן...

מסלול שחושף אמיתות לגבי העתודה, אז מה נראה לך - שזה יהיה באינטרנט?
 

macco

New member
בכלל כל התגובות האלה קצת מזכירות לי את 1984

זכות זו חובה
קפ"ט הוא מהנדס
ריאליסט הוא ממורמר
 

get low

New member
בניגוד אליך

אנחנו ה"ממורמרים" לא מציגים הכל בשחור ולבן.
כשמישהו בא בגישה של "הכל מצויין ומי שמתלונן הוא סתם בכיין, וצריך להאמין לצבא בצורה עיוורת", אז כן, הוא או מאוד צהוב או שתול/שרלטן".
בנאדם כזה לא באמת מסתכל על המציאות בעיניים פקוחות, כי יש גם צד אחר.
לבטל את הצד האחר הזה בזה שאנשים הם ממרמרים מטבעם זה במקרה הטוב שטות מוחלטת (אני משתדל להימנע ממילים בוטות יותר).

לגבי הפוטנציאל - אם אני, כמהנדס מוכשר (ותסלח לי על חוסר הצניעות, אבל כך יעידו מנהליי בחברה שבה אני עובד 5 שנים) הרגשתי שאני לא ממצה שביב מהפוטנציאל שלי, אז מי אתה שתגיד לי אחרת?
בתור אחד שעבד בהייטק לפני, תוך כדי ואחרי הצבא, אני חושב שיש לי פרספקטיבה מצויינת להגיד את זה.
 
יפה הקטע שמי שחושב שלא הכל רע הוא "צהוב"

אבל מי שכן חושב שהכל רע הוא לא "ממורמר" אלא "ריאליסט" ו"שאפתן"
 

get low

New member
איפה אמרתי "צהוב"?

כל מי שמסתכל על צד אחד של המציאות ומתעלם מהשני, הוא עיוור.
וזה נכון לשני הצדדים.
 
מסכים

ראשית - אציג עצמי כקצין ביחידה טכנולוגית בחיל הים, למדתי מתמטיקה ופיזיקה במקרה אני שייך לצוות שעושה פיתוח in-house אך עובד עם המון קפ"טים ותעשיות, וגם מדי פעעם מבצע תפקידי "קפטות".
ראשית לכל המתבכיינים על תפקיד הקפט - מנסיוני הלא עשיר מדי ראיתי שני סוגי קפטים עד היום, מקטיני הראש ומגדילי הראש. קפט הוא האחראי (יחד עם ק. האמל"ח) על המערכת מבחינת הצבא, מא' עד ת'. מה הוא עושה עם זה- זה כבר בעיה שלו. ברור שהתעשייה תתייחס אליו בתור הבחור המציק מטעם הלקוח, אבל קפט שלא מאתגר את התעשייה, יושב עם המהנדסים שמפתחים ומציע רעיונות מתוך הקרבה הגדולה יותר לשטח, שלא מעורב בתו"ל הרלוונטי למערכת, שלא מנסה לחשוב בעצמו על התפקיד ולפעמים ממש נכנס לתוך התכן, לתוך התוכנה, לתוך המעגלים חוטא לתפקידו ולמשימתו. בכל שלבי החיים של פרוייקט- מהגדרתו, דרך תיכונו, פיתוחו והתקנתו צריך להיות לקפ"ט תפקיד מרכזי שנובע מהשילוב הייחודי של הבנתו הטכנולוגית וקשריו עם דרגי השטח.
הדבר העיקרי שלדעתי לא נכון בתפקיד הקפ"ט הוא שזהצריך להיות תפקיד למישהו יותר ותיק, עדיף עם נסיון הנדסי/נסיון בשטח. זאת פשוט אחריות גדולה מדי לתפקיד ראשון, ולכן אנשים לא מבינים מה לעשות איתה.

שנית, יצא לי לאחרונה לקרוא כאן דברים בפורום ואני חייב להגיד שזה מציק. אני מודה שיש דברים בעייתיים במסלול העתודה - בעיקר בצד הפיננסי (למרות שאכן צודק שגם עתודאי יקבל שכר חובה, צודק אך לא חכם לדעתי), אבל עתודאים ממורמרים, מתבכיינים ושמנסים לעקוץ את הקבע זה פשוט מזעזע. כל תפקידי העתודאים שאני מכיר הם תפקידים שאדם שרוצה לתת מעצמו עשה את זה בהם, כל מי שטוען שהוא הגיע עם מוטיבציה והצבא הוריד לו אותה- זה פשוט וויתור עצמי. זה לא כל כך מסובך ליזום, להיות ראש גדול, לבצע את העבודה שלך, ולהתענייןבעבודה של אחרים כדי לעזור גם בה. אני משרת עם לא מעט עתודאים ממורמרים, ועל כל עתודאי ממורמר יש באותו תפקיד או בתפקיד זהה במערכת אחרת עתודאי שמח שמבצע את העבודה בצורה טובה, מגדיל ראש ולוקח את הצבא עוד צעד קדימה.
 

2disturbed

New member
יכול להיות שיש משהו בדבריך

שתי הערות:
גם אני חושב שתפקיד קפ"ט לא מתאים למהנדס צעיר. כתבתי על כך רבות בעבר. אבל הצבא בוחר לשים שם עתודאים צעירים כי הוא רוצה מהם דבר אחר - רצינות מול הלקוח ומישהו שיטפל בבירוקרטיה הרבה הכרוכה בתפקיד. אילו הרצון היה שהעתודאים יכנסו ללב התכן, היו דואגים לשלוח אותם לתעשיות לפני שהם הופכים לקפ"טים, או לפחות מעבירים את הקפ"טים מהסוג השני מתפקידם.

שנית, מכיר את האמרה: אם תלמיד אחד נכשל, אשמתו. אם חצי כיתה נכשלת, אשמת המורה? אם עתודאים רבים מגיעים לצבא עם מוטיבציה גבוהה ומאבדים אותה, אולי זה לא ויתור עצמי? אולי יש בעיה במערכת?
אני מכיר כמה מערכות שעתודאים רצו לפתח בתוך הצבא, כי היה בהן צורך בשטח. הצבא התנגד. לאחר שהעתודאים השתחררו, הם פיתחו את המערכות בתעשיות ומכרו אותן לצה"ל.
קל לראות דברים כאלו כויתור עצמי. לדעתי, בראש ובראשונה זה ויתור של המפקדים. אם המפקדים לא עושים דבר בנדון, הם לא באמת מפקדים. מילא העתודאי ויתר לעצמו, הוא יצטרך להתמודד מחדש באזרחות. תחת אותו מפקד יעברו עוד עתודאים רבים. למפקד לא אכפת, ולמפקד של המפקד לא אכפת. לדעתי זה לא ויתור עצמי, אלא מפקדים שלא ממלאים את תפקידם.
 
למעלה