תגובה למר POMPS היקר להודעה מחודש יוני.

macco

New member
באמת עושה הרגשה טובה להיות בחוץ, אה?

עתודאים-לשעבר משועממים שכמונו. מעניין כמה פעמים הביטוי "לא ערכי" יופיע בתגובה אליך
 

greenguy2002

New member
מדהים!!! עברו שנתיים ואותו קומץ הממורמרים..

מדהים!!!
אני נכנס לכאן אחרי שנתיים ואני רואה את אותו הקומץ עדיין חופר כמה שהצבא הגדול זימבר אותו.... :)

מירמור זה אופי, הממורמר לעד יהיה ממורמר! בצבא הוא יתלונן על המפקד, באזרחות אחרי שימצא עבודה בסופו של דבר יתלונן על הבוס...
בכל רגע נתון הוא יחלום לו בהקיץ איך הוא עף מפה לרילוקיישן בארה"ב, משאיר פה את כל הפראיירים, הערכיים, והצהובים עם החרדים והערבים, עושה שם בוחטות ומפרסם סטטוסים של "אני עושה בוחטות בארה"ב" בפייסבוק.
במציאות הוא ישאר פה לעד כי מירמור = פסיביות. הממורמר זורק אחריות על המערכת, הסביבה, ההורים שדחפו אותו במקום לקחת את עצמו בידיים, לחשוב על האינטרסים שלו ולעשות מה שטוב לו לטווח הבינוני והרחוב בהתחשב בנסיבות, גם אם הן קשות.

ליפול במירמור אני ממליץ לפנות לאלון גל, או לוורדה רזיאל ז'קונט - יכול להיות שהם יעזרו :)

להיט...
 

Zii

New member
מעניין למה חוות דעת של אנשים הופכות אותם ל

"קומץ ממורמרים".

יש דברים שהם בגדר דעה אישית, ויש עובדות שמסתמנות מהתנהלות המערכת שמופיעות בכל סיפור שירות שמתפרסם, בסופו של דבר.

על הדעה האישית אתה מוזמן להגדיר תגית "מרמור" - אבל עם העובדות קצת קשה להתווכח.
 

greenguy2002

New member
מתנצל, עובדות לא ראיתי בתגובות כאן...

אבל מירמור לא חסר, וכמובן שגם תגיות לא:

"אתה עוד תהייה סא"ל, וזו לא מחמאה"
"ועדיין ההודעה הזאת היא משחק טוב מדי לדעתי...לא מאמין שיש אנשים כאלו."
"אני מתחיל לחשוד שכל ההודעות שלך זה טרולינג אחד גדול"
"זה לא באמת צבא צפיות זה ארגון שגם לא עסוק יותר מידי בהגנה ול"ישראל" יש המון פנים וזהויות"

ממש פנינים אחד אחד....
 

2disturbed

New member
אנחנו רואים מה שאנו בוחרים לראות

ראשית, אני שמח שיש כאן חילוקי דעות. אף יותר מכך, שמח שיש אנשים שאוהבים את תפקידם בצבא. המטרה איננה לפגוע בעתודה, אלא להביא לכך שיכנסו למסלול אנשים שרוצים במה שיש לו להציע ושבסופו של דבר יהיו מרוצים.

עובדות לא ראית, וזה מעט מפתיע. חברך בחר לציין "עובדה" שהצבא משקיע מיליונים בכל עתודאי. הצבענו על כך שזהו שקר, לא מיליונים ולא מיליון בודד. זוהי עובדה. אפשר לנסות להתמודד איתה, אפשר להתחמק.

העובדה שקפ"ט לא עוסק בחלק ניכר מאוד מעבודתו של מהנדס המערכת גם היא נותרה ללא מענה. אין בעובדה זו כל רע, יש אנשים שלא רוצים לנהל כוח אדם, להתווכח עם ההנהלה לגבי גיוס עובדים נוספים או לנהל לו"ז (באמת לנהל לו"ז. לא לקבוע למישהו מתי לסיים משימה, אלא לחלק את הזמן שלו בין משימות רבות שיש לו).

אפשר לנהל דיון אמיתי, זה רק עושה רק טוב לקוראים ולמשתתפים בדיון. ובבקשה תשאירו את הערכיות מחוץ לדיון. כפי שאמרו כאן, ובצדק, אדם ערכי לא מנופף בכך כל הזמן. אם כבר הכניסו בדיון הזה את הבוץ הלבנוני, תראה מי הגיבורים שלנו משם - אנשים שלא נופפו לרגע בערכיות שלהם. עובדי התעשיות הבטחוניות שפגשתי היו הרבה יותר ערכיים והראו השקעה רבה יותר מקפ"טים רבים שפגשתי. אנשים שמשקיעים מהזמן האישי שלהם לעזור לצבא. ולמזלי אני פוגש בחלקם בכל פעם שקוראים לי לצבא.

יש אנשים נהדרים בצבא ויש אנשים נפלאים באזרחות. גם שם וגם פה ניתן למצוא אנשים ערכיים וטובים, כמו גם אנשים בעייתיים מאוד. אנחנו מתווכחים על מה שהמסלול מציע, מה התפקידים ומה ניתן לעשות בתפקיד ולאחריו. אין צורך לעוות את המציאות כדי לגרום לצד אחר להראות רע.

חלק מההערות שלך ציניות לחלוטין ומיותרות, חבל שתשאיר אותן בדיון. ביקורת אין פירושה מרמור ולא כדאי להשתמש בציניות ליד מסלול שמגן על עצמו מרצון המשרתים בו באמצעות קבע קשיח ומערך שיווק שלא קיים באף מסלול בצה"ל.

אשמח לקיים עמך ועם כל מי שיבחר בכך דיון אמיתי. שבת שלום וסופ"ש נעים :)
 

MoOsHoN17

New member
נו תאתגר אותי

תוכיח שזה באמת "צבא"

תוכיח שהוא עסוק רק "בהגנה"

תוכיח שישראל זו רפובליקה
 

macco

New member
אתה מזכיר לי בדיחה

דוד לוי מתקשר לאישתו מכביש ת"א - ירושלים "תזהר שם בכביש, דוד" אומרת לו האישה הנסערת, "משדרים בטלוויזיה מבזק מיוחד מכביש ת"א - ירושלים, איזה מטורף נוסע שם נגד התנועה". "מטורף אחד?!" ענה בהתרגשות דוד לוי "יש כאן מאות כאלה!"
 

greenguy2002

New member
עברנו לטיעוני אמנון יצחק כי נגמרו העניניים?

זה ככה כי כולם יודעים שזה ככה? אם אתה בטוח במשהו אתה לא צריך את התמיכה/הפרכה של הסביבה. אמרתי כבר בהתחלה שפה בפורום יש קומץ של אנשים שפועל לאורך שנים וללא לאות מכפיש את המסלול ויוצר תמונה שחורה. המצב בשטח הוא הרבה יותר מורכב - אני לא אומר שהכל טוב, אבל הכל רחוק מלהיות לא טוב...
 

macco

New member
אני לא זה שמיעץ לאדם שאני לא מכיר ללכת לטיפול

 

Danielovich

New member
מורכב?

הוא לא "מורכב", הוא גרוע.
וכל מי שכותב כאן עושה עבודה חשובה, כדאי שכולם יראו את המצב האמיתי.
 

MoOsHoN17

New member
דיברתי

והם החליטו שהחשיבה הביקורטית שלי מעידה על אי-ערכיות.

כן כן, אני לא ערכי, ולעזאזל כל השנים האלה שתרמתי לקהילה.
 

stfu05

New member


 

get low

New member
קצת צניעות לא תזיק

לשים תג אוטומטי של "מרמור" על כל אחד שלא מרוצה מתפקידו בצבא, לא מעיד מי יודע מה על עצמך..

דווקא רוב האנשים שאני מכיר שמתלוננים על הצבא, הם אלה עם השאיפות, אלה שהצבא עוצר אותם ולא מאפשר להם לממש את הפוטנציאל שלהם.

תמשיך לחשוב שאתה יותר טוב מרובנו (ממש לא קומץ).

בברכה,
"ממורמר"
 

greenguy2002

New member
בסה"כ קיבלתם מראה...

הרי לפי השרשור כל מי שמרוצה מהשירות/השיבוץ/המסלול הוא במקרה הטוב צהוב, ובמקרה הפחות טוב שתול או שרלטן שמנסה לצוד ילדים תמימים...אז או שזה לא נכון או שאין פסול בלתייג...תחליטו אתם... :)

הצבא יכול להקשות על אנשים לממש את הפוטנציאל שלהם - הצבא לא יכול לעצור אנשים מלהגשים את הפוטנציאל שלהם!!! רק האדם יכול לעצור את עצמו מלהגשים את הפוטנציאל שלו - מי שיוצא להפסקות צהריים של שעתיים לא עושה את זה על חשבון הזמן של "הצבא", הוא עושה את זה על חשבון הזמן שלו, זמן שהו הוא יכל גם לעשות משהו להגשמת הפוטנציאל - ליזום או סתם לקחת ספר וללמוד....

אני לא טוב מאף אחד, אבל יש לי פרספקטיבה של 12 שנה במסלול, ומהמקום הזה אני מדבר...
 

macco

New member
גם לי יש פרספקטיבה של כמעט 12 שנה (אוי ויי)

אז בוא נבהיר כמה דברים:

אנשים ערכיים באמת לא אומרים/כותבים את המילה "ערכי" 20 פעם במשפט כי הם מספיק צנועים בשביל לא להטיף לאחרים. רוב הרס"נים שפגשתי לא ענו להגדרה הזאת (והבחור מלמעלה בדרך הבטוחה להגשמת החלום להיות רס"ן), רוב ראשי הצוותים דווקא כן - אבל הפלא ופלא, כמעט כולם הלכו לאזרחות ברגע שיכלו.

אנשים ערכיים באמת לא משתמשים בטריקים פולניים של רגשות אשמה סטייל "צה"ל נתן לך את הזכות לעבוד כמהנדס במקום להיות בבוץ הלבנוני" (כאילו שהכותב מעביר ימים ולילות בבוץ כלשהו). די עם הקטע הזה של הזכות, זאת חובה שצריך למלא בשביל שהמדינה הזאת תוכל לשרוד כאן אבל מכבסת המילים הזאת לא עובדת על אף אחד. חוץ מזה, בדקת לאחרונה איזה אחוז מהעם מתגייס בכלל? אז שוב, מספיק עם ההטפות למי שכן עושה את זה, גם אם הוא לא ממש מרוצה מזה כמו 80% מהחיילים בצבא.

אגב - תקרא בין השורות, גם בהודעה של מר ערכי כתוב "היום דווקא כן יש מגמה ביחידה שאתה כל כך משתלח בה לשלוח מהנדסים טובים לפתח בתעשיות" - לא יודע כמה זה נכון, אבל בכל מקרה זה רומז "בעדינות" על מצב הפיתוח בצבא עצמו (הסתייגות - אני לא מדבר כאן על פיתוח תוכנה, שם המצב יחסית טוב אם כי עדיין אפשר ליפול במערכות legacy שכבר לא רלוונטיות לכלום).

אגב, לא שאני חייב לך משהו אבל שיהיה, מבחינתי האישית - הגעתי למקום שהוא בהחלט טוב מבחינה מקצועית (כאמור, בפיתוח תוכנה המצב יותר טוב), אני מאד נהנה מהעבודה שלי באזרחות ויש לי היום בוסים שאני מאחל לכל אחד כאן. קצת מנפץ את תאוריות המרמור שלך, לא? אבל מה - בניגוד אליך אני מודע לזה שהמערכת הצבאית יכולה פשוט להרוס אנשים במקרים מסוימים, וכמעט בכל מקצוע שהוא לא מדמ"ח או משפטים עתודה היא פשוט מבוי סתום לקריירה.
 

greenguy2002

New member
משפט המחץ שלך הוא פשוט בלבול מוח...

"כמעט בכל מקצוע שהוא לא מדמ"ח או משפטים עתודה היא פשוט מבוי סתום לקריירה" - זה פשוט בלבול מוח ושקר מוחלט!!!
אני מכיר עשרות מהנדסי חשמל שהתשחררו אחרי המסלול, כאלה שעסקו בפיתוח וגם כאלה שעסקו בקפ"טות...בחיי שאני לא מכיר אף אחד שנתקעה לו הקריירה...אפילו אחד!!!

יש כאלה שעובדים כמנהלי פרוייקטים ומהנדסי מערכת בחברות גדולות
יש הרבה שעובדים כמהנדסי פיתוח
יש כאלה שהקימו או הצטרפו לסטארט-אפים
יש כאלה שעושים תואר שלישי ואפילו בדרך להיות חברי סגל באקדמיה בארץ
יש כאלה שיצאו לעשות MBA בארה"ב

לא שמעתי אפילו על אחד שנמצא במצב של "הצבא דפק לי את החיים, אני לא מוצא עבודה, אין לי מה לאכול!!!" אני לא אומר שלא יכול להיות שיש כזה, אבל הוא לא שונה בשום דבר מאנשים לא עתודאים שסיימו איתי הנדסת חשמול ופשוט לא מצאו עובדה בתחום (אני מכיר מישהו כזה...)...

אב בבקשה...אל תבלבל את המוח עם אמירות מפוצצות ללא כל בסיס ויסוד...
 

Zii

New member
חוות דעת נייטרלית על משפט המחץ המדובר

יש עתודאים בכל מחזור שמקבלים אחלה שיבוצים. כן כן. גם חשמלטורים, למשל. כמה הם מתוך כל מחזור הגיוס של חשמלטורים? לא הרבה, ולדעתי אתה יודע את זה. ואפילו אז, לרוב הם לא יתעסקו באלקטרוניקה.

מצד שני, כן אפשר למצוא עבודה. היא לא בהכרח תהיה המקצועית ביותר, או מה שבנאדם קיווה לעשות באמת אחרי תואר בחשמל. אבל כנראה שהוא ימצא.

מה המסקנה? הביטוי "מבוי סתום" מדבר על קריירה בעלת פן טכנולוגי שלא בא לידי ביטוי באופן שהבנאדם קיווה לו. ללכת "לנהל פרוייקטים" בתעשיה אחר כך כי אף אחד לא יקבל אותך לתכנון מעגלים, VLSI, וריפיקציה, או כל דבר אחר שמהנדס חשמל אולי רוצה לעסוק בו. זו הבעיה עם המסלול - אין יישור קו לגבי הציפיות המקצועיות מהשירות, ויש לזה השלכות ארוכות טווח על המשך החיים. יש כאלה שזה מתאים להם, והם מרוצים. יש כאלה שזה לא, וזה הרוב... ולכן יש תגובות של "ממורמרים", או סיפורי שירות שמביעים שוב ושוב את אותן עובדות קשות על המציאות כעתודאי חשמלטור.
 
למעלה