תגובה למר POMPS היקר להודעה מחודש יוני.

אלי20124

New member
מציין, אשמח לנהל פה.

ההצעה לפנות בפרטי זה אם למישהו יש שאלות פרטניות לא לנושא הדיון.

אני לא צעיר, אני כבר כמה שנים בצה"ל לגבי צהוב? ככל שתתרחקו מקורס הקצינים המילה הזו תצא לכם מהלקסיקון.

לגבי ההשוואה - אתה צודק, פשוט אנשים צריכים להבין שלא הם עושים טובה למערכת בזה שהתגייסו לעתודה, ישנה אלטרנטיבה יותר או פחות אטרקטיבית, לשיקולכם.

לגבי ההגנה על המערכת- כפי שהסברתי, הייתי שם, תקפתי והתבכיינתי ממש בדומה לבחור, אני לא מגן על ה "מערכת" אני מסביר אותה כפי שהבנתי אותה עם השנים.
צורת ההתבטאות והזלזול שהוא מביע כלפי אנשים זו לא צורה להתבטא, מצטער.
לגבי השירות, צהל לא השקיע ומשקיע מליונים בעתודאים כדי שיבואו לדפוק כרטיס ו "לשרת" אלא כדי שיבוא לתרום , מכעיס אותי שאנשים לא משקיעים זמן ומחשבה לנסות ולשפר. זה צהל שלנו ואין לנו אחר (כן כן גם זו נשמעת כמו קלישאה אבל היא לא), ולגבי חובת הנטל נשאיר את זה לפוליטיקאים, הם עושים שם עבודה נהדרת היום.

לא היללתי אף בן אדם במערכת הצבאית, פשוט ציינתי כמה פעמים הוא תקף אנשים במסגרת המאמר שכתב.

אני חושב שהבאתי כמה וכמה נימוקים, תפקיד בזוי?תשאל מהנדס מערכת בתעשיה מה הוא עושה, ולאחר מכן תשאל קפט אמיתי מה הוא עושה, ותמצא הרבה דימיון, האם תפקיד מהנדס המערכת בתעשייה הוא תפקיד בזוי?האם תפקיד ראש פרוייקט בתעשייה הוא בזוי?רק אנשי פיתוח ומעבדות הם בעלי תפקיד מכובד?
תפקיד הקפט בצהל הוא תפקיד נהדר אם הוא מבוצע ברצון, ניתן ללמוד ממנו המון, להשתלב בצוותי הפיתוח, להעלות יוזמות הנדסיות אישיות וכו, להשתמש במידע ההנדסי שנצבר במהלך הלימודים.

אם אותו בחור היה בוחר במקום למסמס, לבחון, לחקור, לשאול, לחשוב ולהעלות הצעות לפיתרון הבעיות הוא היה מקבל סיפוק אדיר מתפקידו.
הקפט לא רק משכתב מסמכי תעשיה, הוא כותב מסמכי דרישות משלו (ברוב הפרויקטים בטרם קיימת חוברת ביצועים), דרישות אלו אכן מועלות מאנשי השטח ומתורגמות לדרישות טכניות על ידי הקפט.

הקפט חוקר את הדרישות ומגדיר מה אמור להיות מבוצע ואיך, כמה למה ומתי היכן ולרוב גם איך, הוא ה"אבא" של הפרויקט, ודואג למימושו לאורך כל הדרך.

כמובן שאם הקפט לא מבצע את תפקידו כראוי התפקיד נהפך להיות בזוי וכאן הנקודה. אם לוקחים את תפקיד הקפט ברצינות הראויה מפיקים ממנו המון, תורמים בו ומקבלים ממנו.

נכון, תפקיד הקפט לא מתאים לכולם, ולכן ישנה מגמה לשלוח קצינים לתעשייות להוות חלק אינטגרלי מצוותי הפיתוח

ולגבי מהנדס שבחר לא לעשות כלום...תקרא ותתרשם שהבחור לא "משקיען" וזה חורה לי, בחור שבוחר לא לשחק את המשחק מחליט להפוך את הלוח ולפגוע ברשימה ארוכה של אנשים.
 

אלי20124

New member
תגובה למר POMPS היקר להודעה מחודש יוני.

ראשית מחילה מהמנהל שאני כותב את התגובה כאן פשוט חשוב לי שאנשים יקראו את הדברים.

שלום לך מר POMPS, אני אחרוג ממנהגי ואשתמש בשמי הפרטי, שמי יואב וסביר להניח שאנחנו משרתים באותה יחידה ואפילו באותו תחום ואולי אנחנו נפגשים ביום יום.
אחלק את התגובה שלי לכמה חלקים וסביר להניח שתהה פחות צינית, פחות שנונה ופחות מצחיקה מההודעה שלך.


החלק הערכי:

אתה בוחר להשתלח בצה"ל, שנתן לך את הזכות ללמוד באוניברסיטה במקום לתגייס כמו שאר החברים שלך, כך שבזמן שחברים שלך לחמו בבוץ הלבנוני או בחולות עזה אתה בילית במעבדות הטכניון וכל זאת בידיעה מלאה שיום יגיע ותצטרך להתגייס, ולהחזיר לצה"ל על ההתחשבות בך ועל מימון לימודיך.
לא ערכי ואף זו פחדנות מצדך להשתלח במפקדיך על גבי פורומים באינטרנט, האנשים הללו עשו לביטחון המדינה יותר ממה שאתה עשית או כנראה תעשה לאור הצורה בה אתה בוחר להתבטא בפורום זה.
לא ערכי מצדך להשוויץ בצורה שבה אתה מהטל במפקדיך (דרך אגב, לא המצאת את הגלגל, כאשר שולחים מייל בהשהייה עדיין השעה המופיעה במייל עצמו היא שעת השליחה)
ובצורה שבה אתה מבזבז את הזמן שלך ביחד עם חברים שלך בארוחות צהריים בחוץ (מה גם שהאוכל בבסיס לא כל כך גרוע כפי שאתה מתאר) או בהפסקות קפה ארוכות.
לא ערכי לזלזל בגוף שלם אשר תורם לצהל על ידי פיתוח/התאמת כלים הנדסיים כך שהידע בארגון ישמר בצורה נאותה, מסודרת ונגישה. אם אתה כל כך חכם ומוכשר אתה מוזמן להגדיל ראש לפנות לראש הענף שמנהל פרוייקט זה, אני לא מכיר אותו אישית אבל אני אומר לך שישמח למישהו חכם כמוך שיבוא לחלוק איתו מהידע הרב שלך ולהסביר לו איך אתה יכול לבצע את המשימה שהם עושים, תוך יום אחד (בדומה לצורה המצויינת בה התנהלת בטכניון).
לא ערכי לזלזל באנשים מהשטח שבשונה ממך שבילית ולמדת בשנותייך היפות ביותר, התגייסו ככל האדם בגיל 18 לשירות קרבי, שירתו את המדינה ועדיין משרתים ולהשוויץ שבעזרת ניסוי עם כמה פיצוצים אתה בתחכומך הרב מצליח למסמס ולהסתיר מהם עובדות חשובות.
ובנוגע לתגבוה שמופיע כאן על כך שהם עושים תארים בהנדסה ולא מבינים זה ממש לא במקום לזלזל בהם אותם רענים יכולים להיות הורים שלכם בגיל, קצת כבוד לזולת לא יזיק.

לא ערכי לזלזל באנשים נקודה .

החלק המקצועי:

הסיבה לכך שאתה בוחר להסביר את תפקידך כקצין פרויקט בצורה כה שטחית ומזלזלת, נובעת מחוסר מקצועיות וחוסר הבנת תפקידך כקצין פרויקט.
אם נביא לדוגמה את הפרויקט ההיפוטתי שלך (על הפשפשים) אז אתה פושע שמסתיר מידע מהשטח, פוגע בבטחון המדינה וברור שבהתנהלות קלוקלת זו אתה משאיר לעצמך מספיק זמן פנוי לארוחות של שעתיים ולהפסקות קפה ושיחות טלפון ארוכות עם חברים במקום לנצל את הידע שצברת בטכניון ואת הזמן שלך בלנסות ולהבין מדוע לא מצליחים לעמוד ביעדים ולמצוא פיתרונות הנדסיים לבעיה זו, דרך אגב זו שיטה מצויינת להשתלב בצוותי הפיתוח בתעשיות.
במקום להיות ראש קטן ו "לקחת חוברת ביצועים שהחברה כתבה ולשנות לוגו ולעשות קצת מברשת ב WORD " אתה מוזמן לעיין בחוברת זו לעומק ובעזרת כישורייך הבוודאי מעולים (כפי שמשתמע מדברייך ומגינוני ההנדסה הציניים שאתה משתדל להכניס כל כמה משפטים) ולבדוק שאכן עונה על צרכי צהל ואם לא אז במקום למסמס עובדות בעזרת הערמומיות הכה מדהימה שלך, כפי שהסברתי מקודם אתה מוזמן להשתמש בכישוריך ולאתגר את החברה לפשפשים וכו.. ברעיונות יצירתיים משלך שנובעים מכישורי ההנדסה המעולים שלך.
אם באמת אתה מצליח לבצע את כל המשימות שלך ועדיין נשאר לך זמן פנוי, אתה מוזמן לשפר דברים, ישנם נושאים רבים אשר רק מחכים שיבוא מישהו בעל יוזמה ומח קודח ויבצע בהם שיפורים, תאמין לי זה סיפוק, לדעת שאתה מיוזמתך הבלעדית ובעזרת כישורייך ההנדסיים הצלחת לשפר ולגרום לאמלח מסויים להיות יותר יעיל/אמין ולתרום בכך לבטחון המדינה ווהלוחמים.

חלק כללי

היום דווקא כן יש מגמה ביחידה שאתה כל כך משתלח בה לשלוח מהנדסים טובים לפתח בתעשיות אני מכיר לפחות 10 כאלה רק בתחום שלי, מהנדס טוב לא נבחן רק אחר ביצועיו בלימודים אלא גם באמביציה שלו (שלפי דבריך אצלך שואפת ל 0 ) ובהבנת המקצוע אותו למד כמו שלא כל מהנדס שיסיים לימודים עם ממוצע גבוה ימצא את עצמו בתפקידי פיתוח.

אתה מוציא כאן שם רע ליחידה שלך ולמסלול העתודה בכלל, כאשר אם בוחנים את ההתנהלות שלך ואת הזלזול שלך בכל מה שלא תואם את הציפיות שלך ניתן להבין שהגעת למצבך באשמתך בלבד יש עוד 1000 כמוך אשר מרוצים מעבודתם ולא מתנהלים בצורה של גן ילדים כדי לרצות את המפקדים שלהם.
אני גם הייתי כמוך תקופה קצרה עד שבאו שני מפקדים יקרים והסבירו לי כמה דברים על החיים בכלל ועל תפקידינו בצהל בפרט.וזה לא שנהפכתי למערכתי כפי שאתה מנסה לתאר את כל מי שלא נוהג בזלזול שבו אתה נוהג כלפי הסובבים אותך, אלא שהתחלתי לקבל סיפוק מהתרומה שלי לצהל והבנתי שגם אם אני לא יושב במעבדה או מול MATLAB כל היום, עדיין אני יכול לבטא את כישוריי ההנדסיים דבר המביא הערכה מצד הלוחמים ומצד התעשיות ומביא לצהל מערכות טובות יותר.

העתודה הוא מסלול נפלא המאפשר לנו ללמוד בשנותינו היפות ביותר, כאשר אין לנו יותר מדי טרדות על הראש ולאחר מכן נותן לנו את הזכות לשרת בצהל כקצינים ולתרום תרומה ממשית לבטחון המדינה שזו לפי דעתי המטרה הנעלה ביותר, יותר מ daysOfProfessionalExperience++.

בקיצור אחי קח את עצמך בידיים ותתבגר. במקום לברוח מהאחריות שלך כלפי צהל (שאתה חלק ממנו) ולהתנהג בצורה ילדותית, תעשה את העבודה שלך כפי שמצופה ממך ולא כפי שאתה חושב שאולי אתה מרצה את המפקדים שלך (אתה לא עובד על אף אחד) ואז לרוץ לספר לחבר'ה איך דופקים אותך ואיך אתה גם מצליח לדפוק את המערכת בחזרה.

משהו לא תואם את הדרך שבה אתה חושב שדברים צריכים להתנהל? במקום לברוח ל "קפריסאי" לארוחת צהריים, תוותר על הענוג הקולינרי ושב עם המפקד שלך לארוחת צהריים ותסביר לו מה אתה חושב שמתנהל לא נכון, אולי אתה תתחיל בשינוי, מה כבר תפסיד?

ולכל המתלבטים, אני לא אחשוף כאן את מספר הטלפון שלי אבל אתם יותר ממוזמנים לפנות אלי בפרטי ולקבל תשובות אמיתיות שלא נובעות ממרמור ומחוסר הגשמה עצמית הנובעת מכפיות טובה, מעצלנות ומחוסר אחריות.

אני מצטער אם התגובה שלי מעט מתלהמת פשוט צורם לי איך מרמור של בן אדם אחד יכול למנוע מאנשים טובים וממהנדסים מעולים את הזכות לשרת בצהל כקצינים מהנדסים היכולים לתרום רבות לבטחון המדינה (סיפוק אדיר ולא זו לא קלישאה).

שלכם, יואב
 

Zii

New member
אין צורך לפנות אליך בפרטי, עדיף לנהל את הדיון

בפורום הזה.

אני מניח שיבואו אחרים ויגידו דברים כמו "צהוב" או "צעיר", אבל אני לא אגיד את זה. אני אבחר במקום זאת, לשאול אותך כמה שאלות:

-למה אתה עושה את ההשוואה המיידית בין העתודאי לחיילים שלחמו ב"בוץ הלבנוני"? באותה מידה אתה יכול להשוות שחקן כדורגל לזמר אופרה.

-אני מנסה להבין מדוע אתה מגן כל כך על המערכת מפני דעתו של "pomps". בסופו של דבר, זו דעתו, ובמדינה דמוקרטית מותר להביע דעה. בין אם הוא עשה זו בדרך צינית או בדרך אחרת. הוא עשה את המוטל עליו - הוא שירת. זו לקיחה בנטל שלא כולם בכלל משתתפים בה היום. למה לבקר אותו באופן כזה?

-ואם דעתו על המערכת היא שאופי תפקיד הקפ"ט הוא בזוי ולא מתאים בכלל למהנדס (וזה לא משנה אם הוא מהטכניון הוא ממקום אחר) - למה שבמקום להלל את אנשי המערכת הצבאית, תביא נימוקים שונים למה לדעתך תפקיד הקפ"ט הוא ראוי? כל שעשית הוא באופן חצי מליצי להגיד שהוא היה מהנדס ש"בחר" לא לעשות "כלום".

מקווה שנוכל לפתוח פה בדיון הולם.
 

אלי20124

New member
נ"ב, אם מישהו מזהה אותי

נא לא לנקוב בשם המשפחה שלי מטעמי צנעת הפרט
 

MoOsHoN17

New member
הלוואי והייתי מרגיש כמוך

מעבר להיבט המקצועי שהוא חשוב, היבט קריטי לא פחות הוא איכות דרג הפיקוד שמעליך.

יש מפקדים שתענוג לשרת תחתם, אני פשוט קינאתי באותם אנשים שהיה להם מפקד שנתן להם גיבוי, בא לקראתם שהיה צריך, דאג להם וקידם אותם.

מפקד שידע להגיד ,לא(!), שהיה צריך למפקדים מעליו כדי שאתה לא תתמוטט, מפקד שדאג לך שתצא לקורסים ותסגור גמו"ש, מפקד שגיבה אותך גם שטעית, מפקד שהפך עולם שיהיה לך דירוג מחקר, מפקד שהיה לך כיף לשבת איתו לצהריים ולדבר... , מפקד שבאתה אליו עם בעיה מקצועית והוא היה מועיל, מפקד שטחן שעות יותר ממך ולא אמר לך "תישאר שעות נוספות ומבחינתי תבוא בשישי-שבת ותסיים את הפרויקט" בזמן שהוא כל יום חתך ב17 הבייתה... .
מפקד שנותן מילה טובה שצריך וגם בעיטה בישבן לעיתים, מפקד שראוי לדרגה.

וזה לדעתי, מצריך דיי נדיר באותה יחידה "טכנולוגית" שיושבת ליד "חור-יהודה".
 

אלי20124

New member
עצוב לשמוע שכך אתה מרגיש.

ישנם גם מפקדים כאלה, נכון אבל זה מקרים בודדים הארגון לא מאפשר למפקדים כאלה לשרוד בו הרבה זמן, כי כנראה שגם הם יקבלו בעיטה בתחת מתישהו.

דווקא באותה יחידה זה איננו מצרך נדיר לפחות לא אצלינו, המפקדים לרוב טוחנים יותר מהפקודים כי ככה צריך, דוגמא אישית כמו שאומרים.

דבר עם המפקד שלך, הוא בן אדם אולי יבין אותך, אל תתיאש
 

MoOsHoN17

New member
אני עוד מעט בחוץ....

המפקד הקודם שלי לא היה בן אדם רע, הוא פשוט נשחק....

מהסביבה הקרובה שלי (ויודע מה, אני קצת חוזר בי כיבמסגרת התפקיד שלי לא נחשפתי יותר מידי) מפקדים כאלה היו נדירים, אני שמח לדעת שזה לא ככה.
 
אתה עוד תהיה סא"ל

(וזאת לא מחמאה דווקא)

חשבתי להגיב, אבל לא ידעתי מאיפה להתחיל. אז אני אשאר אם הכותרת וההבהרה בסוגריים.

נ.ב
אם מישהו קורא פעם ראשונה בפורום וזאת ההודעה הראשונה שהוא נתקל בה, ממליץ בחום לעיין בכמה מסיפורי השירות של מהנדסי החשמל פה - הם נמצאים במאמרים. זה ייתן לכם קצת פרספקטיבה ביחס להודעה המאוד..ציונית הזאת.
 

stfu05

New member


 

אלי20124

New member
זאת דווקא כן מחמאה

להיות סאל בצבא ההגנה לישראל...הלוואי עלי.
 
אני מתחיל לחשוד שכל ההודעות שלך זה טרולינג

אחד גדול.

אם כן, ח"ח כי נפלתי בזה.

אם לא - אז איחלתי לקצין בהצלחה.
 

MoOsHoN17

New member
זה לא באמת צבא

זה ארגון שגם לא עסוק יותר מידי בהגנה

ול"ישראל" יש המון פנים וזהויות.
 
הפה שלי נפער בחיוך בהודעה הזאת


ואני מאחל לך אחד משני דברים:
שייפקחו עיניך ותתעורר למציאות סביבך, או
שתמשיך לחשוב בדיוק כמו עכשיו ותגיע להיות סא"ל.
 

GVBlack

New member
תגובה

ראשית, למען הסדר הטוב כדאי לומר שאם כבר אתה מגיב להודעה מחוץ לשרשור שלה, כדאי לכל הפחות להביא קישור להודעה המקורית - על מנת שכולנו נוכל ליהנות וגם להבין מנין נובעת תגובתך.
אעשה זאת במקומך. http://goo.gl/LkhOK

כעת לגופה של הודעתך (ואני מצטער שאני מצטרף לדיון רק עכשיו. אני בטוח שאחזור כאן על כמה דברים שכבר נאמרו.) -

ראה, הייתי שמח להסכים איתך, ואני באופן כללי מסכים לנקודות העיקריות שהעלית. הנקודה העיקרית אולי שאני רוצה להדגיש היא שגם אם התפקיד חרא, תמיד אפשר לראות איך משפרים אותו או לכל הפחות איך לא זורקים זין וכן עושים משהו מועיל.

יחד עם זאת, היו לי כמה השגות כלפי הטון שבו הדברים נכתבו, ובפרט ההשוואה החוזרת ונשנית ל"חברים" היפותטיים שלחמו בעזה או בלבנון בזמן שאותו קפ"ט למד בטכניון.
ההשוואה הזו לא בריאה, ובהתאם ל"צייטגייסט" האופף את כולנו, היא די מריחה מפופוליזם זול. לא כל אחד יכול, מתאים או צריך ללכת לקרבי. יש סיבה מסוימת לכך שרק 20% מסד"כ צה"ל מורכב מלוחמים, ויתר 80 האחוזים לא. בסופו של דבר הלוחם לא יוכל להילחם אם לא יביאו לו בזמן אוכל, אם בטנק שלו יתקלקל המנוע, או אם הוא יחטוף כאב שיניים ולא יהיה מי שיטפל בו (תחום הקרוב ללבי במיוחד). לכן, בכך שהצבא אפשר לאותו עתודאי, ובעצם לכולנו, ללכת וללמוד במקום לשכב בבוץ הלבנוני או לצבוע עצים בלבן, היטיבה המערכת הצבאית קודם כל עם עצמה, בכך שהבטיחה לעצמה תוספת של כוח אדם איכותי. קצין עם תואר של מהנדס. עבור העתודאי הפרטני יכול להיות שמסלול העתודה הוא לא "א גרויסע מציאה", שכן במידה והיה הולך לשרת בשירות חובה ואחריו מתחיל ללמוד את אותו מקצוע - סביר להניח שהיה מתחיל להשתכר כראוי מוקדם יותר, ואף לצבור לעצמו יותר שנות ותק ופנסיה.

יחד עם זאת, כמה אלפים טובים של עתודאים נמצאים כיום במערכת הצבאית. המרמור שהם חשים, ושהשתקף היטב בהודעתו של POMPS, נבע מכך שכפי שאמרתי, הצבא רואה בהם קודם כל קצינים - ואחר-כך, אולי, גם אנשי מקצוע. איני רוצה להרחיב את היריעה בנוגע לתרומה הממשית לבטחון המדינה - אבל אני חש שברוב המקרים, בשביל התרומה הזו, לא היה צריך לבזבז הכשרה כל-כך ארוכה. בל נשכח שגם השירות בצה"ל (בין אם כחוגר או כקצין) אינו זכות הוא, כי אם חובה - ואני לא רוצה להיכנס לויכוחים אידיאולוגיים בעניין הזה.

אני מגיע מתחום הרפואה, ועבורי תחומי ההנדסה (ואדרבה מה שמתרחש בתחומים הללו בצבא) הם סוג של Terra Incognita. יחד עם זאת, אני מכיר את המערכת הצבאית ואת העתודה לא מעט שנים, וההתרשמות שלי היא שבתפקידי ההנדסה והמדעים המדויקים, מאוד מאוד משנה היכן נופלים ומה עושים, ומובן שגם האוריינטציה של כל אחד משנה מאוד - שכן מי שמתכנן מראש על קריירה ניהולית, יכול לצאת מהצבא מורווח מאוד, ומי שרוצה להיות איש מקצוע, עשוי לעומת זאת להפסיד במקרים רבים שנות קריירה יקרות.

ובסופו של דבר, עם כל הבנתי למקום ממנו אתה מגיע (של ערכים, ציונות וכיו"ב), אני מציע שלא נשפוט אנשים מבלי להכיר אותם באמת. יכול להיות שמישהו כמו POMPS בכלל לא היה צריך להגיע לעתודה, אך את זאת לעולם לא נדע, שכן המערכת הצבאית בחרה למשוך אותו למסלול בשלל הבטחות לשיבוץ מקצועי, ולאחר מכן לאייש איתו עוד תקן שבו נזקקו ל"קצין איכותי".
 

yossi alef

New member
אני באמת לא יודע איך להגיב

נכנסתי בטעות לפורום סתם ל"התעדכן", קראתי את התגובה ואח"כ את המקור.
התלבטתי אם לעשות לייק לילד ירוק ולסיים עם זה אבל כנראה שמשהו בתוכי עדיין רוצה להגיב מדי פעם.

ההודעה שלך מייצגת את כל מה שרע בצבא הגדול שנתן את הזכות... ששומר על חייך... שסיפק לך שירותים ללכת אליהם...שברוב טובו נותן לך אוכל... שסיפק לך קצינים שעשו לביטחון המדינה...

נו טוף... לפחות יצאת ערכי...

לשרת בצבא זו לא זכות זו חובה. את החובה הזאת חצי מהעם כבר לא מקיים והגיע הזמן להפוך את המקום למקצועי, לספק כבוד ויחס הולם לכל מי שמשרת וגם לתגמל אותו בהתאם.

ועדיין ההודעה הזאת היא משחק טוב מדי לדעתי...לא מאמין שיש אנשים כאלו.
 
למעלה