אשפוז הריון בסיכון וקיסרי יזום

tortelit

New member
אשפוז הריון בסיכון וקיסרי יזום

אחרי אירוע של מות עובר בהריון הקודם ההריון הנוכחי שלי מוגדר כהריון בסיכון. מסיבות מגוונות אני מיועדת לניתוח קיסרי אלקטיבי. מפאת הסטרס הנפשי מתכוונת להתאשפז להשגחה לפני הלידה, וזו גם ההמלצה הרפואית.
אני מתלבטת בין ליס לתה"ש.
האם יש כאן בנות שילדו בניתוחים באחד מתי החולים, וגם כאלה שפשוט יודעות... שיודעות לספק לי קצת מידע...
מבחינת האשפוז שלפני הלידה (הבנתי שבשיבא אין מחלקה להריון בסיכון להיות מאושפזים בה, אלא שהאשפוז הוא במחלקת יולדות... זה הגיוני?!)
גמישות במועד לביצוע ניתוח (אני יודעת שההמלצה הרפואית היא שבוע 39 אבל במצב הנפשי שלי אני ממש רוצה כמה שיותר מוקדם)
הפרדה בין האם לתינוק, האפשרות להישאר עם התינוק ולהניק בחדר התאוששות- מי יותר גמיש בעניין?
הצוות הרפואי- אני חושבת שבשניהם הוא טוב... אבל אולי למישהו יש יתרון בניתוחים אלקטיביים?
האשפוז במחלקה לאחר הניתוח...

אשמח לכל מידע... תודה !!
 

Pimms77

New member
אגיב רק לגבי הריון בסיכון בתה"ש

האשפוז בתהש הוא במחלקת יולדות א, אבל הם מאוד מקפידים לא לאשפז נשים בהריון עם יולדות.
שותפתי לחדר הייתה גם היא מאושפזת של הריון בסיכון.
אמנם את רואה תינוקות ונשים שילדו אבל לא הרגשתי שזאת בעיה מבחינתי.
הרופאים נהדרים, חדר האוכל החדש מצויין, בסך הכל הייתי מרוצה.
לאחר הלידה (לא ניתוח) הייתי מאושפזת כשבוע ביולדות ב' בתהש, המחלקה משופצת, חלקתי חדר עם יולדת נוספת, מאמינה שאחזור לתה"ש גם בסיבוב הבא (555)
 

tortelit

New member
תודה...

לצערי אני במקום שבו זה מפריע לי לראות תינוקות ונשים שילדו (ככה זה אחרי IUFD, בלי שום בטחון שאחרי לידה מקבלים ילד חי)...

את זוכרת במקרה לכמה שעות הייתה הפרדה בינך לבין התינוק אחרי הלידה?
בסיור הקודם שעשינו בתה"ש (לפני לידת הIUFD) אמרו לי כ 4 שעות הפרדה.
 
בקריטריונים שציינת

אני די חד משמעית ממליצה על ליס
כן- בתה"ש הריון בסיכון הוא המחלקת יולדות
בליס הוא מחלקה נפרדת לחלוטין עם רופאים שזה תחום התמחותם ובלי תינוקות ליד. יש שם בעיקר נשים בשמירת הריון הדוקה וקצת נים בשלבי זירוז או השגחה שונים ממש לפני לידה. יש שם צוות אחיות שרובן מיילדות וזה הבדל משמעותי באיכות הטיפול לעומת מחלקה שיש בה בעיקר אחיות (לא הייתי בה"ש, כן בליס וכן בעוד בי"ח בו האחיות לא היו מיילדות). נקודה שעבורי היתה משמעותית באשפוז הארוך- יש בליס בהייריסק עו"ס מדהימה שעזרה לי המון
בתה"ש יש הפרדה ל לפחות 6 שעות בין אם לילוד גם בלידה רגילה
בליס אמנם הילד לא איתך בהתאוששות אולם לאחר מכן- לפי בחירתך אם את מסוגלת פיזית לטפלו- הוא יהיה איתך
עקרונית גם בליס וגם בתה"ש ההמלצה היא אותה אחת- שבוע 39 אבל לאור רקע של IUFD מאמינה שיהיה אפשרי לשכנע לנתח קודם תוך הבנת הסיכונים. בליס לפחות אני יודעת שהם פתוחים לזה ולפעמים ממליצים (שמיוחד על רקע מות עובר לא מוסבר בשבוע צעיר מ39)
&nbsp
 

tortelit

New member
עינב,

תודה על תגובתך.
מבחינה גאוגרפית הרבה פחות עדיף לנו ליס, אבל באמת לפי מה שכתבת זה מה שהכי מתאים לי.
הIUFD היה אחרי שבוע 39. מוגדר כ "תאונה". יש המון ספקולציות, לא ניתן להוכיח אף אחת מהן.
כן, ההמלצה שקיבלתי היא שבוע 39. אבל אני לוחצת להקדים ל 38. בינתיים הרופאה שלי משתפת עם זה פעולה והבטיחה לפעול למעני בעניין הזה מול בית החולים הרלוונטי.
אגב- שמעתי שיש פיילוט בליס לפיו מאפשרים, יום אחד בשבוע (יום של ניתוחים יזומים), להשאיר את התינוקות עם האם בחדר התאוששות למשך כשעה שעתיים.אבל נאמר ואני לא אכנס לפיילוט הזה, כמה זמן יש הפרדה ביני לבין התינוק אחרי ניתוח? השאיפה שלי היא להיות איתו כמה שיותר מהר אחרי הניתוח.

ואני אשמח מאוד אם תוכלי לומר לי את השם שם העוסית בהיי ריסק שהייתה לך לעזר באשפוז... אני כנראה אהיה מאושפזת כשבועיים- שבועיים וחצי ואני בהחלט אזדקק לתמיכה נפשית.

תודה!
 
אני לא יודעת כמה זמן תופרדי

כי זה תלוי בהתאוששות שלך.... בגדול מהרגע שאת מועברת למחלקה ויכולה לעמוד בעצמך - את יכולה להיות בביות מלא. אבל.... מנסיון עם נשי אחרי קיסרי לר ביום הראשון זה לא אפשרי טכנית אם אין עזרה (ובלילה אין אישור לאף אחד להשאר לעזור לך- ובלילה הראשון את בהכרח במחלקה ולא במלונית) ככה שצריך גם לדעת את זה
העו"ס במחלקת טרום לידה שמה סיון. היא היחידה שם ככה שזה לא קשה להשיג אותה- פשוט בקשי להפגש עמה- לרב ממילא היא מסתובבת ומציגה את עצמה
 
מניסיון באשפוז הן בליס והן בתל השומר: ליס

גם עצם המלחקה המופרדת (זה מהותי!) וגם בשל הפרדה הרבה יותר קצרה וקימה הרבה יותר מהירה בליס מאשר בתל השומר, לרבות היכולת להיות, גם אחרי קיסרי, בביות מלא אמיתי.בנוסף, מניסון של אחותי: בליס נתנו לבעלה של אחותי להיות צמוד לתינוק מרגע הלידה ועד שהיא סיימה התאוששות. בתל השומר יש הפרדה כפויה של לפחות שש שעות.
&nbsp
מה שכן, החניה בליס תהיה יקרה יותר.
 

mikadany1

New member
ילדתי פעמיים בתל השומר

ופעמיים הייתי מאושפזת בלילה שלפני הלידה במחלקת הריון בסיכון (כי קיבלתי זירוז, ועד למעבר לחדר לידה מקבלת הזירוז האשפוז הוא שם).
נכון שהמחלקה למעשה משותפת, ובחדר האוכל (המשותף) ובמסדרון (המשותף) רואים לא מעט תינוקות.
אבל הצוות פשוט מופלא. בעיקר הצוות שאחרי הלידה.
והמקצועיות מדהימה.
ולדעתי, אם יש סיכון כלשהו, את צריכה להיות רגועה על ידי זה שתהיי במקום המקצועי ביותר בשבילך. זה שאם קורה חס וחלילה הדבר הכי קטן, יידעו מה לעשות. ויהיה טיפול נמרץ טוב וכו'.
לא סתם את כל המקרים הקשים בכל התחומים מעבירים לשיבא. זה הבית חולים הכי מקצועי בארץ.
אני נשמעת כמו פרסומת, אבל אני ממש לא מקבלת אחוזים משם.
שיהיה המון בהצלחה ותחזרי הביתה עם ידיים מלאות.
 
מבחינת מקצועיות

הצוות בליס גם הוא משובח (ספציפית לגבי המקרים שלי הגיב טוב יותר ונכון יותר מן הצוות בשיבא, עדיין, בהכללה, מדובר בשני בתי חולים מצויינים.

כמי שהיתה במצטבר מאושפזת סביב חודשיים בהריונות (בסורוקה, בליס והרוב המכריע בתל השומר) יכולה לומר שיש הבדל מהותי מאוד בין אשפוז של יום טרם לידה לבין אשפוז ממושך באמצע הריון ובמצב של חרדה ממשית לשלום העובר. במצב הראשון כלל לא יפריע להיות ליד יולדות. במצב השני זה רע מאוד בהיבט הנפשי ומטריד מאוד. חלק ניכר מן האשפוז בתל השומר היה בחדר של שלוש. אני ואישה נוספת עם רעלת די דרמטית (בסוף, היא ילדה פג קיצוני וקטן מאוד ואני ילדתי, למרבה הצער, יילוד מת). כמעט בכל לילה הכניסו אישה שממתינה ללידה (והרבה פעמים את בעלה לפחות בחלק מן הזמן...) וזה מאוד לא לעניין ולא מתאים. בליס מקפידים ככל הניתן על הפרדה בין נשים לאחר לידה ובין הי ריסק ובין הי ריסק באשפוז ממושך לבין נשים בשבועות מתקדמים שתיכף יולדות. מנסיוני, זה מהותי.
 
למעלה