אירוח טובה קראוזה, דיאטנית קלינית

אתגרי תזונה בעת שמירת הריון

שלום פילפילית4, את נמצאת במצב לא קל, וברור שבמצב כזה האוכל הופך לגורם מרכזי שמוסיף עניין. בנוסף, גם היעדר הפעילות מגביר נטייה לעצירות, אשר קיימת ממילא בהריון עצמו. הנה כמה עצות שיכולות לעזור: 1. לשתות הרבה נוזלים, בעיקר מים. כדאי להחזיק בקבוק מים גדול ליד המיטה וללגום ממנו מידי פעם. השתיה יכולה לסייע ביציאות סדירות. 2. לדאוג למלאי של בעיקר ירקות ופחות פירות שטופים וקלופים. 3. כפי שכתבתי למחכה ומצפה2009, לאכול לפחות 5 מנות ירקות ביום עם דגש על עגבניות, ולעסוק בפעילות גופנית. מזונות נוספים שיכולים לעזור: זרעי פשתן טחונים - עד כף ביום (לא טעים), שמן זית בסלט במידה ויוגורט המכיל חיידקים פרוביוטיים. קיים גם תכשיר סיבים בטוח לשימוש בהריון בשם "בנפייבר" (חפשי אותו בגוגל). ייתכן שתוסף הברזל שאת נוטלת גורם לך לעצירות, וכן - אורז לבן, תפוח, בננה וגזר מבושל יכולים לגרום לעצירות. 4. כשנעזרים באדם אחר שיערוך את הקניות, רצוי להגיש לו רשימת קניות מפורטת, כך שתוודאי שיהיה בבית בדיוק מה שחשוב, ולא כל מה שיתרום לעלייה עודפת במשקל. 5. כדאי לחלק את האוכל לארוחות קטנות ותכופות שיתבססו על ירקות, מזונות עשירים בחלבון (כמו מוצרי חלב, ביצה, עוף או דג), דגנים מלאים, פירות ומעט אגוזים. 6. להחליט על משהו מתוק אחד ביום כמו 2 קוביות שוקולד, חטיף מיני, עוגיה אחת וכו' ולא לא לא לשתות שתיה ממותקת, שלא נתפסת בגוף כקלוריות מאוכל ולא גורמת לשובע אלא בעיקר להשמנה. אני מקווה שמשהו מכל אלה יעזור לך ומחזיקה לך אצבעות שהכל יעבור בשלום. תרגישי טוב ובהצלחה!!! טובה.
 
../images/Emo184.gif הכנת הגוף להריון (תוספי מזון)

שלום טובה ושוב תודה על הנכונות להתארח בפורומינו הקט
. רציתי לשאול שאלה כללית על הכנת הגוף להריון טרם ההריון, מפני שלתחושתי יש לכך חשיבות רבה בכלל, ובהריון בסיכון בפרט. מה הן המלצותיך לנשים המתכננות הריון
בהכללה, אלו תוספי מזון כדאי לקחת טרום הריון ולאורכו? לאחרונה קראתי, כי נמצא שקומפלקס ויטמיני B יעיל יותר במניעת מומים מולדים מאשר חומצה פולית לבדה. האם את מכירה מידע כזה? לאור זה, האם את ממליצה לנשים ליטול לפני ההריון קומפלקס B?
 
הכנת הגוף להריון ותוספי תזונה

שלום מעיין ותודה שהזמנת אותי
! נשים צעירות רבות נמצאות במעין סחרור של דיאטות ומרדף אחרי משקל נמוך יותר ויכולות להיות במצב בו הן מגיעות לשלב בו הן מעוניינות בהריון, אך מצבן התזונתי רחוק מלהיות אופטימלי. חשוב לי להעלות את המודעות למצב זה ולכן בספרי "המדריך השלם לתזונה בהריון" הקדשתי חלק שלם להכנת הגוף להריון. באופן כללי, אם אשה אוכלת תזונה בריאה ומאוזנת ובדיקות הדם שלה תקינות, תוסף מולטי ויטמין יכול להיות תעודת ביטוח תזונתית, אך אין הכרח ליטול אותו. השאלה היא, אם אכן התזונה בריאה ומאוזנת... חומצה פולית אינה פועלת בחלל ריק. לצורך פעולתה התקינה יש צורך בוויטמין B12, ויטמין B6 וכולין (אף הוא נחשב לוויטמין מקבוצה B), לכן חשוב לשים דגש על כל הוויטמינים הללו. קומפלקס B אינו בהכרח התשובה, כיוון שאינני בטוחה אם מכיל כולין. כמו כן, בקומפלקס B, מינוני הוויטמינים גדולים מהרצוי בעוד שבפרנטאל לסוגיו, המינונים קרובים יותר (או בדיוק) כמו בקצובה. כך שבשורה התחתונה: 1. לאכול בריא. אם יש ספקות - להתייעץ עם דיאטנית. 2. להימנע מעישון ומאלכוהול. 3. לצמצם קפאין לכמות של 300 מ"ג ליום (2-3 ספלי קפה, 4-6 ספלי תה, לקחת בחשבון גם קולה, דייאט קולה, שוקולד ועוד) 4. להימנע מ"ג'אנק פוד". 5. להגביר צריכת ירקות ופירות. 6. להתחיל פעילות גופנית. 7. לרזות - אם יש בכך צורך או לעלות במשקל אם נמצאים בתת משקל. 8. לבשל יותר בבית ופחות לקנות אוכל מוכן. 9. תוסף פרנטאל במידת הצורך. להזהר מתוספים בעלי מינונים גבוהים מדי (מעל 10 אלפים יחידות בין לאומיות ויטמין A) 10. לערוך בדיקות דם מקיפות לאיתור חוסרים. 11. כמובן - ליטול חומצה פולית במינון 400-800 מק"ג. טובה.
 
../images/Emo42.gif בוקר טוב לכולן ../images/Emo188.gif

מתחילים! ושוב, תודה לטובה קאוזה על הקדשת הזמן. מאחלת לנו אירוח פורה.
 
../images/Emo68.gif שיער בסיכון ../images/Emo3.gif

בכל זאת, שאלה על ה"אפטר פארטי", תעני בבקשה רק אם יוותר זמן
לאחר כל הלידות הייתה לי נשירה ממש משמעותית, שאני יודעת שנחשבת פיזיולוגית. יחד עם זה, שמתי לב שכאשר הקפדתי בחודשים שאחרי הלידה, שכללו גם הנקה (והכוונה לחודשים רבים) לצרוך פרנטל (של סולגר) הנשירה מאוד התמתנה. מה המרכיבים בפרנטל שקשורים במניעת הנשירה? ובאופן כללי, לאישה המניקה חשוב להמשיך ולצרוך פרנטל?
 
"אפטר פארטי"

אהבתי
באופן כללי, הנקה היא תקופה תובענית עוד יותר מההריון מבחינה תזונתית. מקובל להמליץ למיניקה לאכול בריא ללא צורך בתוספים למעט מקרים מסויימים (צמחונות, אי סבילות ללקטוז, מחסור בוויטמין D ועוד), אך כפי שכתבתי גם קודם - פרנטאל הוא "תעודת ביטוח" תזונתית ולכן ניתן לצרוך אותו. מה בדיוק בפרנטאל עזר לך למניעת נשירה? קשה לדעת. כנראה ויטמין או מינרל שהיה לך בהם מחסור קטן. בדרך כלל מייחסים את המינרלים אבץ וסיליקון (צורן) וכן ברזל לקשר עם שיער בריא. בברכת שפע שיער מתבדר ברוח, טובה.
 
../images/Emo6.gif ../images/Emo51.gif

נראה לי שאני הולכת לעשות לשערי הלא מתבדר (מעבר לבידור שהוא חש נוכח תשובתך המאלפת!) השתלת סיליקון
וברצינות:
רבה!
 

dorkatz

New member
חשש לסכרת למרות העמסת סוכר מצוינת

שלום רב, אני בחורה עם עבר של הפרעות אכילה כרגע בשבוע 27+6 יש לי מידי פעם התקפי זלילה והטהרות (מעטים יחסית) עשיתי בשבוע 24+3 העמסת סוכר של 50 גר' ויצא לי 84 (שזאת תוצאה מצוינת) כפי שהבנתי אני אוהבת לאכול ובד"כ לא ממש שומרת עליתי מתחילת ההריון כ-8 - 9 ק"ג (הייתי עם עודף של 2-3 ק"ג לפני הכניסה להריון) אני מקפידה על הליכות (8-9 ק"מ 4-5 פעמים בשבוע). לאימי היה סכרת הריונית והיא מאוד לוחצת עלי לעשות בדיקה העמסת סוכר של 100 גר . אני חושבת שאין צורך. מה דעתך?
 
חשש לסוכרת?

שלום דורכץ, תוצאת בדיקת הסקר שלך לסוכרת הינה אכן מצויינת ואין שום סיבה לערוך העמסת סוכר מלאה. עם זאת, אני מוטרדת מהעובדה שעדיין יש לך התקפי זלילה והקאות (אני מניחה שלכך התכוונת ולא למשלשלים שגם הם מזיקים כמובן) כיוון שהקאות יכולות לגרום להתייבשות וזו לצירים מוקדמים וכן הקאות יכולות לפגוע במאזן המלחים של הגוף ואף לגרום למצב של קטוזיס. היתה לי מטופלת שהבולימיה שלה היתה ברמיסיה לפני ההריון ובעת ההריון, בגלל ה"לגיטימציה" להקיא במהלכו, חזרה להקיא ובדיקות השתן שלה העידו על נוכחות של קטונים בשתן, מצב שעלול להזיק לעובר. אם יש מסגרת כלשהי שאת יכולה להיות מטופלת בה עבור הפרעת האכילה, אנא פני אליה וטפלי בעצמך. הריון הוא תקופה לא קלה מבחינה רגשית-נפשית ולמי שיש עבר של הפרעות אכילה - התקופה עשויה להיות קשה שבעתיים. אנא שמרי על עצמך. תרגישי טוב ובהצלחה, טובה.
 
בזאת סיימתי. תודה לכולן ותודה למעיין ברכה

על ההזמנה! מאחלת הצלחה רבה לכולן, שיעבור בקלות עם סיום מאושר בידיים מלאות. כל טוב! טובה.
 
../images/Emo51.gif רבה טובה../images/Emo70.gif ../images/Emo106.gif

על התשובות הרציניות והמושקעות. האירוח יתנוסס ב"הודעות המועדפות" של הפורום, כך שגם בעתיד תוכלנה נשים להפיק תועלת מפועלך הברוך כאן! שפע ברכות לך
 

yehudit14

New member
פעילות גופנית בהריון

שלום לך טובה יקרה, ראשית, תודה לך שאת מקדישה מזמנך היקר ועונה לכל שאלותינו. אני רציתי להתמקד יותר על פעילות גופנית בתקופת הריון בסיכון. אני סובלת מקרישיות יתר לאחר בירור הפלות חוזרות ואמורה לקחת בהריון קלקסאן 80 מ"ג (שוקלת 70) ואספירין. לפי עצתו של דר' קופרמינץ. השאלה שלי היא: אני מתכננת הריון קרוב בעז"ה, ואני פעילה באופן קבוע בחדר כושר מספר פעמים בשבוע, רציתי לדעת האם יש פעילות שאסורה בזמן ההריון? האם ישנם סוגים שונים של פעילות גופנית שכדאי להימנע מהן בזמן הריון ובעצם בכל התקופה שלוקחים את הזריקות? הפעילות בחדר כושר כוללת מגוון פעילויות כגון: מכשירים, אירובי, עיצוב, משקולות ידיים, גומיות ומשקולות רגליים, פילאטיס, יוגה, פלדנקרייז ועוד... האם מתוך כלל הפעילויות יש כאלה שאין איתם בעיה או שכולם בעייתיים? או להיפך אפשר הכל? אודה לך מאוד אם תוכלי לפרט לי מה מותר לי... וממה עדיף להימנע... תודה רבה מראש!
 
אכן פיספסת ../images/Emo10.gif בכל אופן, זו לא שאלה

לדיאטנית, אלא להתייעצות עם הרופא (למשל: פרופ' קופרמינץ). ראשית, יש לברר אם תחת הטיפול הזה בכלל מוכנים בחדר הכושר שתתעמלי (לי לא היו מוכנים לאשר, אבל במקרה שלי היו גם דימומים). ככלל, לא מומלצת לנשים עם חשד לרעלת הריון פעילות אירובית. פעילות גופנית קלה מאוד מומלצת. את במצב מעט אחר (אם אני מבינה נכון, לא אובחנה קרישיות יתר) ולכן כדאי להתייעץ עם הרופא ולפעול בהתאם להנחיותו.
 

yehudit14

New member
תודה מעיין

תודה לך על ההתייחסות ועל התשובה, אני אעשה את הבירור עם חדר הכושר. בכל אופן, אצלי אכן אובחנה קרישיות יתר ותסמונת APLA לאחר 3 הפלות חוזרות. ולכן רציתי מאוד לדעת מה עושים בעניין, אני נכנסת המון לפורום הזה וקוראת כל יום בשקיקה את ההודעות של כולן, אני לומדת המון דברים חדשים ומחכימה... הצלחתי להבין שיש הרבה נשים שיש להם את אותה בעיה או לפחות דומה לבעיה שלי ולכן חשבתי שזה המקום הנכון שאוכל לדעת ולשמווע חוות דעת מה עושים ואיך.... שוב תודה מראש... והצלחה לכולן!!
 
למעלה