לחברי הפורום שלום

לחברי הפורום שלום

אני מודיע על התפטרותי מניהול הפורום בהסכמת הנהלת תפוז. הפורום עומד להיסגר עקב חוסר פעילות ועקב העובדה שנראה כי חברי הפורום ממצים את נושא הפורום בפורומים אחרים. הפורום יסגר ביום חמישי, גולשים אשר מעוניינים לקחת את ניהול הפורום על עצמם, ויש להם רעיונות לכיוון אחר שיכול להיות לפורום, מוזמנים לפנות הנהלת הפורומים תודה לכל מי שהתתף בפורום המשך יום נעים לכולנו. בברכת אור ואהבה קטרין
 

גאמי

New member
קטרין, ממה כואב לשמוע../images/Emo10.gif

אבל אם את שלמה עם זה, ניחה, אני יודעת שאנו בין כה וכה נמשיך להיות בקשר. חיבוקים אישה יקרה. אוהבת גלית
 
גם לי מאוד חבל שהפורום הזה יסגר

ואשמח אם תשני את דעתך .לא תמיד הצלחתי לכתוב בו אבל תמיד קראתי , וחייבת להגיד שאפילו ריגשת אותי פעם ונתת לי כלי נוסף מכתיבתך , מדובר על הקטע ששלחת בדימיון מודרך טיפול הרגעה לילד כשקראו לך לצופים.,הדרך של לפתור דברים מרחוק דרך הדימיון עוד לפני שהגעת לזירת ההיתרחשות ממש מצאה חן בעיני ועובדה שזה עבד לך , לקחתי את הרעיון כצידה לדרך, גם אני ניתקלת לעיתים במצבים מלחיצים וזה נותן דרך להרגע לפני , מזכיר לי כמו לשלוח רייקי לסיטואציה עתידית. תודה לך קטרין.
 
כן זה באמת קצת מזכיר את זה

שמחה שנהנת. לצערי אין הצדקה להשאיר פורום פתוח כאשר אין בו פעילות לכן הנהלת תפוז ואנוכי מסכימים על כך שהפורום במתכונת הקיים לא נותן מענה לגולשים או שהגולשים מקבלים מענה בפורומים אחרים, לא חסר בתפוז פורומים לרפואה משלימה. נכון ששם זה כללי יותר. כאן רצינו בית לכל אותם הורים ואנשי מקצוע אשר יש להם נסיון עם ילדים בעלי צרכי יחודיים ושונים. לפעמים נדרש דימיון ויצירתיות בכדי לעזור ולקדם את ילדינו. תודה לך יום נעים
 
מסכימה איתך נורא בשורה האחרונה שכתבת

גם אני חושבת שנידרש דימיון ויצירתיות כדי לקדם את הילדים ובשל כך הדברים המוצעים הם הרבה פעמים על דרך הניסוי והתהיה וכמובן שחשובה אישיותו של המטפל ,צריך אישיות עם הרבה היתמסרות כדי לגשת לתהליכים כאלה ביחוד שכל הזמן מהדהד לך ברקע מוטיב הזמן מבחינת היתפתחות המוח והרצון לא לפספס בבחירת מה שיקדם,כוונתי להורה בשורה זו. אני חושבת שאין מספיק היתיחסות לילדים עם צרכים מיוחדים במכללות השונות לרפואה משלימה -ומה שיש זה באמת התמרות של ידע בסיסי של המטפלים לטובת הצרכים היחודיים, עדין בגדר ניסוי ותהיה., וזה אולי בגללהאופי היצירתי של התהליכים, יש גם הרבה מטפלים שלא יודעים מה זה הקשת האוטיסטית, על כל הגדרותיה, אני חושבת שההיתיחסות של אנשי המיקצוע המשלימים לצרכים של הילדים בעלי צרכים יחודיים חסרה,גם בפורומים אחרים לרפואה המשלימה, אולי הקטע של כניסה לפורום של מטפל והצעת "מרכולתו" זה לא קטע שמטפל יעשה מראש ולפיכך לא נחשפנו להרבה שיטות ואינפורמציה.חבל שכך.
 
אני יכולה לומר

לך שתמיד היו מטפלים שכתבו כאן. בעיני חלק מהגולשים העניין הפריע והם ציינו שזה מרגיש קצת כמו "שוק". לדעתי היו כאן יותר כניסות של מטפלים אם המון רצון לעזור ללמוד ולקדם את ילדינו , מאשר הורים שכתבו בפורום. בשורה התחתונה "ניתן להביא את החמור לשוקת אך אי אפשר להכיח אותו לשתות" עצוב לי שהפורום לא התפתח כי בעניי זה חשוב שתיהיה במה להורים ולמטפלים להכיר אחד את השני וללמוד. בעיני זה מאד חשוב שמטפלים ומורים לרפואה משלימה יחשפו כמה שיותר לילידנו שיבינו שיש צורך לארגן קורסים וסדנאות על דרכי טיפול שעובדות מנסיון של מטפלים ותיקים בתחום אשר יש להם נסיון עם ילדים עם צרכים מיוחדים. בסדנה שהשתתפי לא מזמן ניתן כלי טיפולי לטיפול באלרגיות, לצערי זה לא ממש ישים עם ילדינו ביחוד אלה שלא מדברים, אלה שלא ממש משתפים פעולה. שאלתי את המרצה "אז איך אני עושה טיפול לילד אוטיסט עם אלרגיות?" והיא ענתה שאכן השיטה כרגע לא מתאימה אך היא תחשוב על אחת שתתאים ותחזור אלינו איתה. פורום זה יכול להיות במה אם כוח שישנה לטובה את פני הרפואה המשלימה עבור ילדים עם צרכים מיוחדים. כי לא תמיד מה שנכון עבור ילד בהתפתחות תקינה יתאים לילדים שלנו. התסכול שלנו ועוגמת הנפש שנגרם למשפחה ולילד בעקבות טיפולים שגויים לא לעניין. כאן זה המקום לבוא לכתוב לומר לשתף להסביר מה בעצם אנחנו רוצים ממטפלים. איזה מטפלים עזרו, כי להם יש את הנסיון עם ילדינו, לאיזה שיטת טיפול התחברנו וראינו תוצאות. פה המקום בו הורים יכולים לכתוב על טיפולים שעשו בלי שיהיו כאלה שירימו גבה או יאמרו "רפואת נחשים", בלי שירגישו אי נוחות להודות שהם לקחו את ילדם למטפל זה או אחר. לצערי זה לא קרה, חבל.
 
אני גם חושבת שעדין אין מענה רב מהתחום המשלים

לילדים בעלי צרכים מיוחדים אבל מאמינה שזה עוד יקרה בשל הגידול במספר הילדים המאובחנים . והיתיחסתי כרגע רק לקשת האוטיסטיתבד''כ להורים קל יותר לקחת את המובן מאליו מאשר משהו שהוא על דרך של אמונה בתהליך.לכן יעדיפו קלינאית , ריפוי בעיסוק, ריפוי באומנות , רכיבה , שחיה, לפני טיפולים אנרגטיים למשל. אני ובעלי משתמשים ברייקי וברפלקסולוגיה עם שלושת ילדנו, בני הקטן שעל הספטרום פשוט מיתמסר , זה מאוד תורם לאיזון ולהרגעה, הוא בכלל ילד שאוהב מגע ובדרך זו הוא פשוט אוגר שוב כוח.
 
גם בני

מאד אוהב רייקי ורפלקסולוגיה. אני חיברתי אותם לאנרגית הרייקי לפני כמה שנים וזה תורם להם המון וגפ הקפיץ את לירז בזמנו. בעבר טיפלו בו מטפלים אחרים, כל פעם על פי מה שראינו שהוא זקוק , היו פעמים שפשוט המטפלים לא ממש הבינו מה זה אוטיזם, לכן התחילו בניסוי וטעיה איתו כך שלבסוף החלטתי שנכון לעכשיו אני "המומחית" , לכן אני זו שמטפלת בו נכון להיום. בזכות לירז הגעתי לרפואה המשלימה הרצון לעזור לו ולקדמו הביא אותי לתחום הזה. זה תמיד מציק לי שכל כך מעט ידוע או נלמד בקורסים על ילדינו, לא ממש מבינים איך לעבוד איתם, יש כל כך הרבה שיטות שיכולות לעזור לקדם ולהקפיץ אותם, זה תלוי במטפל עצמו ובנסיון שלו עם ילדים קטנים עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים. הרבה פעמים אני שמועת על מטפלים שמבטיחים עולם ומלואו שאומרים להורים שטיפול שלהם יוציא את בנם מהאוטיזם זה שגוי ולא מקצועי, למטפל כזה לא הייתי ניגשת. אף אחד לא יכול לומר "אני הוא זה שיוציא לך את הילד מהספקטרום". במהלך השנים האחרונות שמעתי יותר מפעם אחת הורים שהוציאו הון על שיטה זו או אחרת ויצאו מאוכזבים ובעקבות חוויה שלילית כזו או אחרת החליטו שהתחום הוא שרלטני ולא עוזר. בדיוק כמו שקורה עם ילדי ADD/ADHD ההבטחות שיש איזה טיפול שמוציא לגמרי ושלאחר מספר מסוים של טיפולים הילד יכול לשכוח שאי פעם הוגדר כך או אחרת גורם להורים ולילדים עוגמת נפש. נכון יש ילדים ששיטה זו או אחרת אכן עשתה את הנס הזה עבורם. אך הרוב הגדול צריכים את הטיפולים ברפואה המשלימה בתדירות זו או אחרת כל ילד על פי המצב שלו, את זה לא מסבירים להורים ואז ההורים מרגישים מרומים מרגישים שעבדו אליהם. וחוזרים לטיפול תרופתי כי זה עובד , זה בטוח יש קבלות של הדודה , השכן, הבן של ..... , יש נסיון של שנים, בוגרים שיכולים לומר איך הרגישו לפני הטיפול התרופתי ואיך אחרי הטיפול, מה זה עשה עבורם. אני יודעת שיש הרבה ילדים שהרפואה המשלימה עזרה וקידמה אותם אך עליהם לא שומעים כמעט, ההורים לא ממהרים לשתף מדוע? נראה לי שאני עושה חשבון עם הגולשים דרך הדיאלוג בנינו. אני באמת רוצה להבין מדוע משהו שיכל לעזור לקדם לתת מענה לא טפס. יותר מפעם אחת אמרו לי "אני נהנה/ת לקרא בפורום אך לא ממש כותב/ת" זה לא מובן לי, אם נהנים ממשהו אם רוצים שהוא ימשיך צריך לעזור, להיות חלק ממנו, אחרת הוא לא ימשיך להתקיים זה טבעם של הדברים בחיים.
 
אני בעד הטיפולים ברפואה המשלימה

ני חושבת שהם בעד הגוף ומשמשים במצב רגיל כרפואה מונעת .כן הייתי רוצה בעתיד שמגוון מהתחום הזה יכנס לרפרטואר הפרה רפואי גם במקומות הרגילים שמטפלים בילדים על הספקטרום , אני חושבת שבגדול זה יעשה רק טוב, ואני חושבת שזה ענין של זמן , כמו כל דבר שקורה במדינה הזו. לפני חמש עשרה שנה לא ידעו בדיוק מה זה רפלקסולוגיה למשל והיום קופות החולים כבר מספקות את השירות בין כותליהן, אני מאמינה שעם הזמן אנשים יותר יתחברו לנתיבים של ההיתפתחות האישית דרך המסלולים האלה והם יהיו יותר נגישים ובמחירים יותר נוחים. היום מחירי הטיפולים האלה עדין יקרים וכשזה יוצא מהכיס הפרטיוצריך להיות ממומן לאורך זמן זה גם שיקול שהינו שונה בין אדם לאדם.
 
תודה לכן

על הפירגון. ההחלטה היא סופית באה ממקום נקי, אני שלמה עם מה שעשיתי במהלך השנה החולפת ועם החלטתי תודה יום נעים
 
למעלה