גמילה מהזוית האלטרנטיבית

גמילה מהזוית האלטרנטיבית

משרשורים חוזרים בנושא ומנסיון אישי, גמילה הוא תהליך שלא תמיד קל עבור ילדים עם צרכים מיוחדים וביחוד ילדי הספקטרום. בסיעור מוחות עם תלמה נסינו לעלות רעיונות ל"מדוע", בכדי לעזור להורים ומטפלים לעשות את התהליך יותר קל עבור הילדים וכמובן ההורים. בגמילה יש אלמנט של קושי משינוי, הרי הילד עד לאותו רגע עם חיתול ועכשיו אנו רוצים שילך בלי. מדובר בשינוי גדול עבור חלק מהילדים, שמביא אותנו לעשות את המעבר מינקות למה שקוראים באנגלית TODDLER . מדובר במעבר לא פשוט כלל, ביחוד עבור ילדים שזקוקים לרצף, ליציבות. המצב החדש הוא לא יציב, הוא שינוי שהם לא מוכנים לו רגשית גם אם מבחינה פיזיולוגית המערכת שלהם בשלה לגמילה הנפש עדיין לא. נוסיף לכך שיש גם את הפחד מהלא נודע מ"פנצ'ר" כל האנרגיה של הילד נתונה עכשיו לשליטה על הסוגרים שלו, שלא יברח. יש גם את הקושי מהחשיפה, תלמה עשתה לזה הקבלה ל"גבס", הגבס מכסה איבר בגופנו, לפרק זמן מסוים וכאשר אנו מורידים אותו אותו האיבר חשוף, לכן יש צורך לעבור סוג של התרגלות למצב החדש העור/האיבר שהיה מכוסה, עכשיו חשוף. ניקח את זה לרמה אחת נוספת, החיתול מכסה את צ'אקרה הראשונה הבסיס והשניה צ'אקרת המין. ניתן לומר שהחיתול בעצם נותן איזה סוג של מענה לאותן צ'אקרות שכנראה נמצאות בחסר אצל חלק מן הילדים. כמו כן יש לילדים בספקטרום, אני מאמינה שלא רק בספקטרום קושי להפרד מתוצר של הגוף והחלק בו "הצואה" יורדת לאסלה ונעלמת עם המים יכולה להיות מאד מלחיצה מבחינתם, כי בעצם חלק מהם נעלם. דבר נוסף הוא הלחץ שהגמילה מפעילה על ילדים לא תיקשורתיים, הרי עכשיו הם צריכים לנהל שיחות עם המבוגרים לגבי רצונם ללכת לשירותים. גם הלחץ של ההורים מהתליך או מהקושי של הגמילה וביחוד מהתאונות המצערות שלפעמים באמת לא נאימות לנו כלל, ביחוד כאשר התוצר הוא קקי מרוח בכל מקום או פנצ'רים במקומות שגורמים לנו תחושה לא נעימה עד בושה. ברפואה המשלימה ניתן לעזור לאותם ילדים וכמובן ההורים לעבור חלק מהתלהיכים בצורה עדינה וחלקה יותר, להוריד את רמת החרדות, קושי עם מעברים, חיזוק צא'קרות, מעבר לשלב ההתפתחותי החדש מינקות ל- TODDLER , להוריד את רמת הלחץ מכל המעורבים. ניתן לעשות טיפולים בטכניקות הבאות הומיאופתיה, פרחי באך, תמציות תדרים של לייף אנרג'י, טיפול אנרגטי כל שהוא. אם יש עוד טכניקות או סוגי טיפול שנחלו הצלחה אשמח אם תשתפו כאן. תודה יום נעים
 

גאמי

New member
אוי קטרינה

נגעת בנקודה כל כך רגישה בחיינו. הגמילה, בקיץ הקודם התחלנו תהליך עם לוטם אך המלחמה והשינוי בדפוסי החיים בשל המעבר לממ"ד ועוד שיבשה את כל התהליך. אני אישית מרגישה, שלוטם שלנו מתקשה ריגשית. את לא מתארת לעצמך כמה קלעת כשכתבת: "בגמילה יש אלמנט של קושי משינוי, הרי הילד עד לאותו רגע עם חיתול ועכשיו אנו רוצים שילך בלי. מדובר בשינוי גדול עבור חלק מהילדים, שמביא אותנו לעשות את המעבר מינקות למה שקוראים באנגלית TODDLER . מדובר במעבר לא פשוט כלל, ביחוד עבור ילדים שזקוקים לרצף, ליציבות. המצב החדש הוא לא יציב, הוא שינוי שהם לא מוכנים לו רגשית גם אם מבחינה פיזיולוגית המערכת שלהם בשלה לגמילה הנפש עדיין לא". בדיוק כך אנו מרגישים לגבי לוטם. הקיץ נשוב ונחדש את נסיוננו בלי לחץ, רק שיהיה שלום, נשמע הזוי קצת.אך לנו המשפחות שהיו בקיץ הקודם ב"מצור" זו לא רק סיסמא. חיבוק ענק עוקבת אחרי התפתחות השרשור גלית
 
גאמי

ממליצה בחום רב מאד לחפש הומיאופט או מטפל בפרחי באך או תמציות תרדים של לייף אנרג'י ביום רביעי אני אפגוש קבוצת מטפלים ואברר עבורכם לגבי הצפון. אני חושבת שלוטם זקוקה לשחרור מתראומה שהיא חוותה בקיץ האחרון. בעקבות המלחמה והגמליה יחד (יכלו לחכות קצת עם המלחמה עד שתסימו את הגמילה
) בהצלחה
 

shawinger

New member
יש את אריאל בכפר ורדים גם הוא טוב, ושולי ברקו

גם היא באיזור תגידי מה הכי קרוב
 

גאמי

New member
כן, את צודקת יש קשר בין הדברים

אני לא בטוחה שזו טראומה, אבל הקשר הנפשי בין הדברים עליהם שוחחנו בטלפון ומועלים כאן ממש מובהק. תודה קטרינה אני מחכה...נסראללה ה.....בגללו.
 
קקי ופיפי- חלק מהיצירתיות של הפעוטות

עד כדי כך שזה הופך לחלק מהם.ובאמת הגמילה יכולה להיות קשה כאילו לעקור חלק מגופם, צריך ללוות את התהליך עם הרבה סבלנות להקריא ספרים בנושא , ואפילו להראות איך אבא ואמא מתפנים כדי שיהיה ממי לחקות, לבקש שתהליך הגמילה וחינוך לניקיון יהיה מלווה גם במסגרות בהן הילד נימצא. אפשר להבטיח מסיבה גדולה עם מתנות רבות כאשר יגמל ולקיים את ההבטחה. כמו בבראשית פרק כ''א פסוק " ח: " ויגדל הילד, ויגמל ויעש אברהם משתה גדול ביום הגמל את יצחק.
 

shawinger

New member
מתנות לא יועילו כי...

הוא יגיע למסקנה שכל פעם שהוא עושה קקי או משהו אחר מגיע לו פרס לא נותנים פרסים, הרעיון שההורים מתפנים הוא דוגמא טובה, לגבי גמילה וחינוך לנקיון צריך להיות הדרגתי בתמציות באך, קריסטלים לייף אנרג'י אפילו אפשר להגיע לתוצאות טובות יותר איפה אתם גרים? תרצו נפנה אותכם למטפל שיעזור שהתהליך יעבור בקלות יותר.
 
אצלנו כבר גמול - גם בזיהוי וגם בבקשה

מילולית , עדין יש בעיה בניגוב לעיתים,כתבתי את דעתי וגם בהמשך למה שניכתב בפורום הורים לילדי פי די די ןחשבתי שזה מקושר לכאן.עובדת איתו בסבלנות ומדריכה שוב ושוב עד שיופנם.
 

shawinger

New member
בוקר טוב קטרין נהניתי לקרוא ואפשר....

מה דעתך אפשר עם ניו מי היא תמצית מדהימה לכל מצב של גמילה ובמיוחד ל......ושיכולה לפתוח גם דברים אחרים עם פורמולה תומכת של החרדות האישיות וצ'קרה ראשונה ושניה nofear חשוב מאוד פחדים חסימות פיזיות חסימות בכלל ועוד וכמובן להוסיף crab מפרחי באך וכן הלאה אקווה מרין............כסף (נוזלי גוף וכו')
 

zviaran

New member
לגבי תמציות באך

אני חושבת שכדאי לשים גם WALNUT, כדי לאפשר את השינוי בקלות, HONEY SUKCLE לעשות את ההתנתקות קלה יותר, MIMULUS, לקלת החרדות ו-LARCH לאמונה בהצלחת התהליך.
 

shawinger

New member
פרחי באך הם נהדרים אבל עובדים לאט והתהליכים

ארוכים ולעיתים מתישים את המטופל עד שנמאס לו תמציות הקריסטלים ותדרים לייף אנרג'י עושים עבודה יסודית , מהירה יותר ועמוקה יותר, אפשר גם לשלב ביניהם ויש מטפלים שעובדים בשילוב
 
למעלה