הרהורים בנושא חלב

postdoc

New member
קצת על מחקר מדעי

אי אפשר להוכיח שלא קיים נזק או שלא קיים קשר בין א' לב'. זה קשור לניתוח הסטטיסטי של התוצאות. אבל מה שאפשר הוא לטעון שלא נמצא במחקר קשר. כדאי לזכור שגם אם מוצאים קשר סטטיסטי כזה זה עדיין לא מעיד על קשר סיבתי ויכולים להיות משתנים מתווכים כל שהם. ולענין החלב, עד היום אני עדיין לא ראיתי שום מחקר שהצליח לקשור צריכת חלב מתונה לבעיות בריאות.
 

hal767

New member
אפרופו סטטיסטיקה

מאה אחוז מהאוכלוסיה המערבית נמצאת באי בריאות ותת תזונה. מחלות קשות כמו סרטן, סוכרת, מחלות פרקים, מחלות במערכת העיכול, חוסר בסידן, ברזל, בויטמינים ומינרלים שונים, מחלות שיניים ועוד ועוד, הם במימדים של מגפה. בתי החולים קורסים מעומס. כל הזמן בונים חדשים ומרחיבים את הקיימים בהשקעות עתק, וזה לא מספיק, מיליוני שקלים מושקעים בציוד חדיש ובתרופות. ובשורה התחתונה-האוכלוסיה חולה יותר ויותר. כל הנ"ל אינו פוסח על אוכלוסיית התינוקות והילדים. במקום לחשוב שאולי משהו לא בסדר בדרך החיים, בתזונה, בשיטות הריפוי ובשימוש בתרופות והחיסונים, עוסקים בסטטיסטיקות חסרות היגיון ומנותקות מהמציאות הכואבת. גישה זו משאירה את המציאות העגומה כמו שהי בהווה, ותחמיר אותה בעתיד. מה שהיה הוא שיהיה, הבריאות לא תהיה נחלת איש, התלות ברופאים ובבתי חולים תלך ותגבר, ועימם הסבל, הצער ופגיעה באיכות החיים עקב כך. זה המצב כשעוסקים בסטטיסטיקות ולא בלימוד תורת הבריאות. הדברים הנ"ל הינם ציטוט מדוייק של דברי מתוך הרצאה שלי שהתקיימה לפני כ-15 שנים במקום מכובד בפני קהל מעורב של אנשי רפואה ואנשים שאינם עוסקים בנושא. אשה אחת מתוך קהל המאזינים אמרה לי בסוף ההרצאה שאני נביא זעם. השבתי לה שיתכן שזה נכון, אבל אינני נביא שקר. המציאות מראה שצדקתי.
 

hal767

New member
קשה יותר להיות חולה

אני תמיד אומר לאנשים שקשה להם לשנות הרגלים, ללמוד בהתחלה את הדרך הרצויה, ולהתחיל בהדרגה לבצע דברים. הכוונה מקצועית נכונה, תקל מאד לבצע את השינוי. זה נכון שיש הרבה ללמוד בהתחלה, אבל הבצוע מאד קל. השקעה בבריאות היא, לדעתי, ההשקעה החשובה ביותר. בריאות תקינה והרגשה כללית טובה, מבטיחים איכות חיים טובה. זאת לא סתם סיסמה, זאת המציאות וזה בשליטתנו.
 
סטטיסטיקה מוזרה זו../images/Emo70.gif 100%

מהאוכלוסיה המערבית נמצאת באי-בריאות ותת-תזונה נשמע לא רציני
 

postdoc

New member
עיזבי

אם תקראי כמה מהפוסטים שלו תגלי שמדובר בסדרת מדע בדיוני המרחש ביקום מקביל שבו חוקי הביולוגיה שונים מהותית מאלה שאת מכירה. הנה סיכום קצר של כמה מהעקרונות המנחים את HAL: - נכון או לא נכון דבר בביטחון! - אל תתן לעובדות מכוערות לקלקל תיאוריה יפה! - רופאים לא מבינים ברפואה ובתזונה (אלא אם דעתם חופפת לדעתו ואז במחי מקלדת הם הופכים לגדולי המחקר). ובכלל מחקר נחשב רק אם הוא תומך בדעתו (ורצוי לצטט בלי קישור או מראה מקום). - שימוש במילים הלקוחות מעולם המדע בלי להבין את משמעותן גורם לך להשמע רציני ומבין, וכך גם נבואות זעם. - כולם נגועים באינטרסים כלכליים למעט HAL (והפירסומת העצמית הבחתימה היא לשם שמים). אפשר להמשיך אבל הבנת את הקטע, עשי כמוני והתייחסי אליו כאל אתנחתה קומית בדיונים רצינים.
 

hal767

New member
תובה המצביעה על רמה נמוכה

של הכותב. כנראה הינך סובל מחוסר הבנת הכתוב. המציאות מוכיחה שדרכה ה"מדעית" של הרפואה הקונבנציונאלית שPOSTDOC "מומחה" במדעים אלה, משאירה את הציבור באי בריאות, תת תזונה, סבל וחוסר באיכות חיים. נוח ל"מומחים" כמוהו לדבוק בתאוריות. POSTDOC הוא אלוף בתאוריות, גם אם הם לא עומדות במבחן המציאות. לא שמעתי ממנו ולו על מקרה אחד של חולה שהוא הצליח לרפא ממחלה כלשהי, כמו סוכרת, דלקת מעיים, מחלת עור כלשהי, מחלת כבד מעיקה וכד'. אני יכול להוכיח שדרך הריפוי הטבעונית הביאה לריפוי אנשים ממחלות קשות וממחלות כרוניות הנחשבות חשוכות מרפא, באמצעות דרך טבעית, ללא שימוש בתרופות רעל מזיקות, המבוססת על ידע מדעי אמיתי שידידיינו התאורתיקן עוד לא למד וכנראה גם לא ילמד. מאחורי דרך טבעית זו עומדים מאות רופאים וחוקרים ידועי שם מתחום הרפואה הקונבנציונאלית, שנטשו את דרכם הרפואית לטובת הרפואה הטבעונית, לאחר שנוכחו לדעת שהיא האמת והיא מבוססת מדעית. ברפואה זו אכן תיאוריות מדעיות אמיתיות באו לידי ביטוי בתוצאות חיוביות של ריפוי ומניעת מחלות.
 

hal767

New member
רציני ועצוב

רק אם נתייחס למחלות השיניים שהם נחלת כולם, כולל ילדים קטנים, נגיע למסקנה העגומה הזאת. מחלות השיניים הם סימפטום לאי בריאות. הם נובעות מתת תזונה ומזהום הדם שיוצר גם את התהליך הדלקתי. העובדה שכולם מתייחסים למחלות השיניים כמשהו טבעי וסביר, אינה אומרת שזה נכון וכך צריך להיות. אם בעלי החיים בטבע היו סובלים ממחלות השיניים כמו האדם המודרני, הם היו ניכחדים מזמן. לבעלי חיים בטבע אין מחלות שיניים. הבאתי רק דוגמא אחת. אפשר להביא עוד עשרות דוגמאות.
 
ועדיין 100% זה מדע מדוייק ולא

סטטיסטיקה ואם לא בדקו את כל האוכלוסיה כולה אז אי-אפשר להגיד דבר כזה במשך היום הגוף מתקן הרבה בעיות שצצות וזה עדיין לא מצב של אי-בריאות (גם מושג לא ברור)
 

טלימה

New member
איזה מעצבן זה שרשור שלא קופץ

כל הזמן צריך לזכור להסתכל אם כתבו משהו.
 

Rplus1

New member
שתי אפשרויות

אפשר לבקש מהמנהלות להקפיץ (עוד יש צורך?) ואפשר לעקוב דרך "להודעות שלי" (בשורה הכתומה, בחלון משמאל, ליד אופן הצפיה). ואגב, גם אני (ואני אשת מחקר) בטוחה מהתנסותי האישית שלחלב בקר יש השפעה שלילית. אני לא מתנזרת לחלוטין, אבל בהחלט משתדלת להמנע.
 

אמארונה

New member
הרהורים בנושא חלב../images/Emo80.gif

מקפיצה את הדיון המעניין שכבר נמצא בתחתית העמוד
 
למעלה