מתכונים לדייסות

דייסת קוואקר שלנו

במחבת, אני שמה קצת מים, ותמר / שניים - מג'הול הכי טוב. ממש מתמוסס במים. מרתיחה את המים ומועכת את התמרים עם כף. מוסיפה לזה שקדיה, וקוואקר (אפשר טחון ואפשר לא טחון). מבשלת את הכל יחד עוד קצת. קל, טעים וגם בריא.
 
תודה לכן

נתתן לי אחלה מתכונים
 

בגית

New member
דייסת קוואקר עם חלב קוואקר-הכי טעים

מאז שגיליתי את חלב הקוואקר הדייסה שודרגה לטעמי בהמון. עד שגיליתי עשיתי עם מים או חלב אורז וניל בשילוב שקדיה-ומה אני אגיד לכן, זה לא זה. חלב קוואקר משתלב הכי טוב בטעם עם קוואקר...אני שמה בסיר קוואקר וחלב קוואקר, מביאה לרתיחה ומבשלת כוד 5 דקות על אש נמוכה נמוכה. משאירה מכוסה כמה דקות ומוסיפה קנמון-אפילו לא חובה המתקה!
 

בגית

New member
אני קונה. יש אורגני של isola

בטוח שאפשר להכין בבית. אני לא יודעת אם השריה מספיקה או שצריך גם בישול. לא ניסיתי.בספר אחד קראתי שיש מכונה ביתית להכנת חלב קווקאר.
 

בגית

New member
דייסת אמרנט עם חלב קוואקר-גם טעים

זו דייסה שלוקח כחצי שעה להכין אותה ואני אוהבת את המרקם הפצחיח גרגרי העדין שלהאמרנ בפה. אני שמה חצי כוס אמרנט וכוס וחצי עד שתי כוסות חלב קוואקר, מביאה לרתיחה ומבשלת על אש נמוכה מכוסה כחצי שעה עד שהגרגרים נעשים שקופים ורכים. מוסיפה קנמון.
 

talit2

New member
לכל הבורות והבורים...../images/Emo9.gif

מה זה חלב קוואקר ומה זה אמרנט???
 

בגית

New member
חלב קוואקר זה מי ההשריה או בישול של

קוואקר. הם נעשים לבנים. כנ"ל מכינים חלב אורז ושקדים. אמרנט זה דגן עשיר בחלבון שגרגריו קטנטנים, מרקמו שהוא מוכן דומה לקינואה. יש בחנויות טבע.
 

juicy fruit 28

New member
../images/Emo26.gifנצל"ש- ../images/Emo41.gifרסק עגבניות../images/Emo41.gif

ההיגיון אומר לי שברסק עגבניות יש חומרים משמרים. יש רסק עגבניות טרי? אפשר להכין לבד בבית?
 
אני מכינה לפעמים ומקפיאה

אני ממש עושה מין רוטב כזה שיכול להשתלב עם הרבה תבשילים: קוטמת לעגבניות את הראש ומניחה אותן בסיר רחב שיכול להכנס לתנור, על הראש הקטום. אופה אותן בחום מאוד גבוה עד שהן מגירות את המיץ שלהן והקליפה נעשית קווצ'ית. מוציאה מהתנור. כל קליפה - נשלפת בקלות מעל העגבניה האפויה שלה. בסיר אחר אני מטגנת בצל ושום במעט שמן זית, מוסיפה את העגבניות ומועכת אותן (אפשר גם לרסק עם בלנדר יד אם את מעדיפה את זה ממש רסק). מבשלת קצת, עד שזה יותר סמיך (המים מתאדים ונשאר רסק עגבניות). מקפיאה בכלים קטנים. יש תקופות (בעיקר בקיץ) שבהן יש עגבניות אורגניות 'יפות' וכאלה רכות לבישול שהן זולות מאוד. אז אני קונה ממש הרבה רכות, והן מתוקות מתוקות ומתאימות מאוד לעשות רסק כזה.
 

juicy fruit 28

New member
אבל זה לא אותו דבר ../images/Emo10.gif

אני מכורה לרסק עגבניות, ולא לעגבניות מרוסקות אבל נראה לי שזה מלא בכל מיני רעלים, שלא בא לי לתת לקטנה תודה בכל מקרה
 

limorune

New member
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo207.gifמותר לתת לתינוק מלח?

מדובר על בן חצי שנה שרוצים להתחיל לתת לו מוצקים. יש מניעה? בן הזוג הוא האחראי אצלנו על המטבח והוא גם המטפלת ביום יום. הוא כבר הכין עכשיו מחית עם מגוון ירקות (החליט קודם לטחון ואז לבשל ולא עזר שאמרתי שמומלץ לנסות כל ירק בנפרד וכו' הוא הולך עם האינטואיציות שלו...) כמובן שהטעם לא משהו והוא נורא רוצה להוסיף מלח. לדעתי מלח לא הכי בריא ולא כדאי להרגיל אותו לזה. שואלת ממי שמבינה את הצד הבריאותי בעיניין- מותר? אסור? לא מומלץ? קצת זה לא נורא? עוד המלצות למשהו טעים לילד? תודה!!
 
למעלה