הרהורים בנושא חלב

mise

New member
בחוה שאני קונה ממנה

התרנגולות לא קטומות, הן מסתובבות חופשי, מתפלשות בבוץ וכל אחת מטילה את ביצתה כשבא לה.
 

אמארונה

New member
טוב, שמחה לגלות

שיש גם נקודות קטנות של אור גם אצלנו ומצאת חווה כזאת שהיא הרע במיעוטו, אבל עדיין התרנגולות האלה הן מהונדסות גנטית, אחרת הן יטילו בקצב טבעי של כ-20 ביצים בשנה ולא 300. הן לא ממש מטילות ביצים מתי שבא להן כי קשה לי להאמין שבאמת בא להן להטיל כל יום כמעט. ומה קורה עם הזכרים שבוקעים מהביצים כשרוצים לטפח את הדור הבא של המטילות, ובעצם אין שום צורך כלכלי בזכרים כי הם לא למדו עדיין להטיל ביצים כמו הנקבות? ומה קורה בגיל שנתיים בערך, כשהתרנגולות כבר לא מטילות ביצים בקצב הרצוי וכבר לא כלכלי להחזיק אותן בחווה?
 

mise

New member
אין מה לומר, את צודקת.

<עוד סיבה לא לצרוך מוצרים מהחי
> אי אפשר להמלט מהדברים האלו. נכון, כשהתרנגולות כבר לא "שוות", הן מובלות לשחיטה ומביאים תרנגולות צעירות. אין שם זכרים. אני לא יודעת מה עושים איתם. מן הסתם לא משהו שהייתי שמחה לשמוע.. אנחנו לא יכולים להמלט מהעולם המערבי. אורגני או לא אורגני. בסופו של דבר, הכי טוב שבן אדם יגדל את הדברים שהוא צורך בעצמו, כולל כאלה מן החי, אם הוא צורך מהם. אי אפשר להמלט מהפלסטיקים, מהאכזריות, מסינוני הפחם, מהכימיקלים. פשוט אי אפשר. "עולם חדש מופלא".
 

mise

New member
אני קונה בחוות

"גבעות עולם" מצפון השומרון. אני קונה תבנית "מלוכלך-קל" (והביצים כמעט לא מלוכלכות ואם כן, לא מדובר בצואה, אלא בחציר או בוץ או ביצה שנשברה על ביצה אחרת ויש סימנים) של 30 ביצים ב - 21 ש"ח. כשמביאים תרנגולות חדשות והביצים מאוד קטנות הם מוכרים שניים במחיר אחד. המינימום להזמנה כדי שיגיעו עד אליך הוא 300 ש"ח, אנחנו מגיעים לזה בקלות, אוספים הזמנות מכמה אנשים באזור ומזמינים (אני מזמינה מהם לפעמים גם קמח מחיטה מלאה אורגנית מנופה, יש להם גם מוצרי חלב, יש אנשים שמזמינים וכך אנחנו עוברים את ה - 300 ש"ח בקלות).
 

mise

New member
גם.

זו החווה האורגנית הגדולה ביותר בארץ (30,000 תרנגולות) והיא ספקית של תנובה, של הרדוף בבעלות תנובה ושל עוד כמה שמוכרים אורגני.
 

mise

New member
גועל נפש.

כרגיל, "הארץ" וה"שמאל" נטפלים לאברי רן. אני מכירה באופן אישי את משפחת רן ואת החווה שלהם ומעריכה אותם מאוד, לא רק על ההתיישבות בארץ ישראל, אלא גם על העובדה שאת כל מה שעשו, עשו במו ידיהם, מבלי לקחת שקל או עזרה מהמדינה. הכתבה שהבאת קשורה מן הסתם לאג'נדה פוליטית, רק חבל שהיא משקפת דמיונות ובעיקר את מעשיו של הצד השני, כאילו נעשו ע"י אברי רן. ממש הבאת את המאמר הזה עם המשפט הפוסק: "צרכנות ירוקה זה לא רק זכויות בע"ח", כאילו הבאת כעת אות משמיים לאיזה מחדל. טעות.
 

Rplus1

New member
אני מאוד לא אוהבת שמכניסים אותי

ואת דעותי הפוליטיות למרכאות. אם זה גורם לך להרגיש צודקת יותר, שיבושם לך.
 

mise

New member
גם אני לא אוהבת שמשמיצים

את הקרובים לי. אם הייתי רוצה לקרוא השמצות חסרות שחר או לנהל דיונים פוליטיים, הייתי נכנסת לפורום המתאים.
 

Rplus1

New member
אז כתבי בצורה מכובדת

את דעותיך בענין. מבחינתי, לדעת אדם שנעצר מס' פעמים והוגשו נגדו כתבי אישום זו לא השמצה חסרת שחר. כן, אני במסגרת הצרכנות הירוקה שלי משתדלת לא לצרוך מוצרים שיוצרו בשטחים, את יכולה שלא להסכים איתי, אבל אני מצפה שתכבדי את דעותי.
 

mise

New member
לא רואה שום דבר שאינו מכובד בתגובתי

אם הייתי מביאה לכאן קישורים על המחבלים מבילעין או על "נשות ג'נין" שהקואופים כ"כ אוהבים לקנות מהם "מוצרים אורגניים", אני בטוחה שלא היית עוברת על זה בשתיקה. ועוד אין לך קשר משפחתי או חברי איתם.. מצטערת אם נתתי את ההרגשה של "לא מכובד", זו היתה התחושה שלי נוכח הקישור. אני נמצאת בפורום הורות טבעית, לא בפורום על דיונים פוליטיים או ב"גדה השמאלית". אגב - אדם שנעצר כמה פעמים או הוגשו נגדו כתבי אישום אינו מעיד על כלום. לא מאחלת לך נסיון אישי מעין זה.
 

Rplus1

New member
הכל פוליטי

רווחת בע"ח זה עניין פוליטי, תקנות משרד הבריאות זה עניין פוליטי, זה שאין לי ליד הבית גן שתואם לסגנון ההורות שלי זה עניין פוליטי וכמובן הנושא שעורר את הויכוח בינינו. נכון, זה לא פורום "התנחלויות בעד ונגד", אבל כשיש מקום בו הנושאים נקשרים זה בזה אי אפשר (ולדעתי גם לא צריך) ליצור ניתוק מלאכותי ביניהם. מבחינתי צרכנות ירוקה היא החרמת מוצרים מהשטחים, זה לא חייב להתאים להגדרה שלך לצרכנות ירוקה. אני מבינה את הכעס שלך ומצטערת אם פגעתי בך, אבל לכנות את התגובה שלי "גועל נפש" זה לא מכובד ולא נעים. לא הרגשתי שאת מפריכה את הטענות נגד אברי רן, אלא שאת מבטלת את דעתי, מה שאינו מאפשר דיון פורה.
 

mise

New member
פוליטיקה זו סתם מילה.

בסדר גמור, מצטערת בעצמי על ה"גועל נפש", זו תגובה שבאמת נשלפה מתוך עלבון. כמובן שלא אפריך את הטענות נגד אברי, אני לא בעניין של דיונים פוליטיים, אלא אם בעלי סוחב אותי לדפים מהסוג הזה שלא מתאימים לי כי הנושא טעון מדי, רגשי מדי, קרוב מדי, מזכיר מדי.
 

ממולדה

New member
../images/Emo41.gif מכירים את "בארותיים"?

מישהו יודע עליה משהו? הם מוכרים את מה שנקרא "ביצת אור" (נדמה לי שמדובר בתרנגולות חופש, לא בטוח שזה אורגני).
 

בגית

New member
אני קונה ביצים אורגניות של בארותיים

בניצת הדובדבן. הן בד"כ גדולות יותר מאלו מהשומרון-שכחתי את השם. חוצמזה בניצת כמעט תמיד יש רק את של בארותיים.
 
למעלה