מתכונים לדייסות

מתכונים לדייסות

יש לכן מתכונים קלים לדייסות מזינות שיכולות להתאים לארוחת בוקר או ערב לבת שלוש?
 

ממולדה

New member
דייסת קוואקר

לבשל קוואקר דקה-שתיים במים (אפשר גם לטחון אותו קודם), להוסיף כפית טחינה גולמית, כפית שקדייה ולפי הטעם גם טיפת סילאן. גיוונים: אגוזים טחונים (רק טחונים), צימוקים (חתוכים לחצי), חתיכות בננה בשלה, דבש...
 
אני עושה לתמר דייסת שבולת שועל

לא ממים אלא מחלב אורז או חלב שקדים. לא טוחנת - זה מתרכך מאוד. מוסיפה סוכר חום (יש לי סלידה מסילאן אחרי שפעם מישהי בפורומנקה תיארה איך מכינים אותו), בוזקת קינמון, ומערבבת בפנים איזה פרי אם יש בננה בשלה או רסק תפוחים/אגסים.
 
פעם מישהי (לא זוכרת מי...)

אולי היא כאן ותוכל לתאר? בפורום הנקה תיארה איך מכינים אותו וזה היה תיאור דוחה למדי של התמרים הכי רקובים ופגועים שקיימים (כי למה למעוך את היפים והטובים? אותם ניתן לשווק בכסף רב) פלוס ענני זבובים וברחשים שעפים סביב הבלילה המתוקה וחלקם נמעכים ביחד איתה... הוציא לי את החשק מסילאן לחלוטין (ואנחנו גם אוהבים, והשתמשנו בעבר עם יובל עד ששמענו את התיאור המגעיל הזה). חוצמזה שימו לב שיש סוגי סילאן שמכילים רק תמרים (וזבובים, אבל את זה לא כתוב על האריזה
) ויש כאלו שמכילים גם סוכר או סירופ תירס ושאר חומרים נוספים... אז אם כבר, אז להשתדל לדבוק בטבעי בלי שאר המרכיבים.
 

אשכר ש

New member
לפעמים עדיף פשוט לא לדעת...../images/Emo3.gif

ראי זאת כתוספת חלבונים
 

mise

New member
רק בתעשיית השוקולד?

איפה לא? אם תבררי את כל הקטניות והדגנים תמצאי שם ג'וקים ותולעים לרוב. לא מזמן נמצאה באורז אורגני תולעת. היא נראית בדיוק כמו אורז, רק עם שני פסים על הגב ועיניים. נחמד, לא? ככה זה כשיושבים לברור אורז אחד-אחד. בתוך העדשים/שעועית וכיו' הכל נראה כל כך תמים, רק כשאת עוברת אחד-אחד ורואה כאלה עם חור, מפצפצת אותם ויוצאים לך ג'וקונים שחורים. שלא לדבר על הקוואקר.. כמה הוא מלא בקטנים בחומים האלה. איכס.
 

צימעס

New member
כשמשרים את הקטניות

השחורים האלה צפים. עוד סיבה לא לשפוך ישר מהשקית לסיר.
 

אשכר ש

New member
ג'יסס...

כמו שאמרתי, יש דברים שעדיף לא לדעת |בחילה|. אני משרה ושוטפת אורז וקטניות אבל לעבור אחד אחד, זה יותר מדי בשבילי... אולי עם הקטניות אני אתחיל לעשות את זה לאור הערותייך מעוררות התיאבון
 

mise

New member
ומה עם אלה שלא הצליחו

לצאת מהמחילות ולא צפו? תשמעי, אני מדברת על חור קטן מאוד בעדש, שרק שאת מפצפצת אותו יוצאים ממנו ג'וקונים. אני בטוחה שבתוך מים הם לא יצליחו לצאת ממנו. אני מנסה לא לחשוב על זה, כשאני אוכלת. לפעמים זה בלתי נמנע. יש לך פתרון לקוואקר? יוצא לי המון פעמים לזרוק שקיות שלמות (ואני קונה תמיד מעל קילו כי אני לא יכולה להגיע לסופר האורגני כל הזמן) וזה אחרי שבדקתי אותו בסופר עצמו והוא נכנס מיד למקרר/מקפיא כשהגענו הביתה. לפני איזה זמן הכנתי גרנולה ובעודנו אוכלים בהנאה אני רואה ג'וקונים קטנטנים חומים שיכולים להזכיר חלקים מכל הגרנולה. אלו היו ג'וקים. הבטתי בבעלי שגרס בהנאה את הגרנולה ובלעתי את הרוק.
 

sunnugel

New member
וגם ../images/Emo203.gif

בכל צמח ירוק ורענן יש מליונים של תולעים וזחלים זעירים עד בלתי נראים. זהו? עוברים לאכול אוכל של אסטרונאוטים? אבל אורגני, כן?
אל תחשבו על זה. עבודה טובה על הדחקה. הפרוטאינים האלו מצויינים לנו (בעיקר לצמחונים טבעונים שלא נדבר על הטבעונאים שצורכים בכוונה תחילה מזון עתיר חייעס).
 

tookmy

New member
אני מכינה נטול גלוטן

דייסת אורז ודוחן או רק אורז. לוקחת רבע כוס אורז ורבע כוס דוחן. לפעמים מוסיפה מעט טפיוקה בשביל הדביקות. מבשלת בהרבה מים לפחות חצי שעה, בוחשת ואם צריך מוסיפה מים. כשהיא מוכנה אני מוסיפה מולסה (ים ברזל) ואגוזים/שקדים שטחנתי רגע קודם (בת שלוש אולי כבר יכולה לאכול אותם לא טחונים, תלוי באמא ובילדה), קוקוס טחון. אפשר להוסיף גם חתיכוץ ץמרים, משמש מיובש וכו' כיד הדמיון הטובה.
 

ממולדה

New member
ץמרים? שמעתי שזה שיגעון ../images/Emo13.gif

וברצינות: את מכינה גם דייסת קינואה, נכון? טוחנת אותה קודם? (אני מתלהבת מעניין הטחינות כי קניתי לאחרונה מטחנה חשמלית קטנה, כזו של פולי קפה, וכבר טחנתי בה בכייף אגוזים, שיבולת שועל וכל מיני כאלה).
 
למעלה