הרהורים בנושא חלב

לולי8

New member
הרהורים בנושא חלב...

טוב, אולי זה מטופש אבל זה נושא שמעסיק אותי ואני אשמח לשמוע מה דעתכן. מקריאה במקומות שונים אני מתרשמת שהרבה פעמים לאנשים גם גישה טבעית יותר להורות יש הסתייגות מחלב פרה. אני לא מדברת על החודשים הראשונים של החיים, בהם אין לי ספק שחלב אם הוא הדבר הכי מתאים לתינוק ולכל הצרכים שלו. אבל במצבינו הנוכחי, שירה בת אוטוטו שנה וחצי. יונקת בד"כ שלוש פעמים ביום (גמו"לה בערך חודשיים), וכשהיא חולה או מוציאה שיניים הרבה יותר מזה מן הסתם. יצא לי כמה פעמים לתת לה חלב פרה בבקבוק בחודשים האחרונים, וזה מאד טעים לה (וגם בגן לפעמים ארוחת הבוקר שלהם היא קורנפלקס עם חלב). אני חושבת שגם המראה של בקבוק עם חלב "עושה לה משהו", יכול להיות שבגלל שהיא רואה ילדים בגן מקבלים בקבוק וזה משהו שהיא לא מקבלת. לפעמים אני מרגישה שמה שבא לה זה בקבוק חלב, ואני מרגישה שאני מסתייגת מלתת לה. זה לא במקום הנקה מסוימת, אלא נגיד פעם-פעמיים בשבוע אחרי הצהריים, בשעות שהיא מתעייפת ובא לה להתפנק או בימים שהיא יותר מעוכה. ומה שאני מנסה להבין - זה האם ההסתייגות הזאת היא מבוססת או שהיא רק מושפעת סביבתית. בימים האחרונים התחלתי להתעניין בהכנת חלב שומשום וחלב שקדים, אתמול הכנתי לה מטחינה והיה לה טעים, היום יצא באמת לא טעים והיא אכן לא הסכימה לשתות. בקרב המתנגדים לחלב פרה - האם הגישה היא שזה בהגדרה משהו לא בריא? ואם כן אז מה מזיק בזה? אני יודעת שיש הרבה אנשים שקשה להם לעכל מוצרי חלב, אבל אני ממש לא כזאת, אני מעכלת אותם מצוין וגם מאד אוהבת אותם. אם שירה היא כמוני בזה, זה עדיין משהו מזיק? מקווה שהצלחתי להבהיר את מה שמטריד אותי, מחכה לתגובות....
 

hal767

New member
חלב

אני מצרף מאמר שלי בנושא מתוך האתר שלי. בנוסף לנאמר בו אני רוצה להדגיש את חשיבות חלב האם לתינוק. ואם את מניקה, אז למה להפסיק או לצמצם את ההנקה ולהמירה בהזנה של חלב גרוע המיועד לעגלים? ע"פ הגישה ההייג'יניסטית, שהיא הגישה המדעית לריפוי טבעי, חלב פרה ומוצריו אינם מזון ראוי והם גורמים לנזקים ומחלות שונות. חלב בעלי חיים נועד לצאצאים שלהם. הוא מזון מושלם לנולד, לתקופת ביניים, עד גיל הגמילה. הצרכים התזונתיים של בעלי חיים שונים, שונים באופן מהותי מאחד לשני. חלב פרה אמור לספק את הצרכים התזונתיים של העגל, השונים מאד מאלה של התינוק האנושי. כך שצריכת חלב פרה ע"י התינוק האנושי, מספקת לו עודף בחומרים מסויימים כמו חלבונים, זרחן ועוד, וחסרה בחומרי מזון אחרים כמו סוכרים וויטמין C. זאת הזנה גרועה, הפוגעת בהתפתחות התינוקות. בטבע, אין צריכת חלב לאחר גיל הגמילה. רק האדם החוכמולוג ממשיך לצרוך מזון תינוקות גם בגיל הבגרות שלו. הוא משלם על כך ביוקר בבריאותו, כי האדם הבוגר חסר יכולת לפרק חלבוני חלב. לכן החלב מחמיץ ומתקלקל במערכת העיכול שלו ומרעיל את גופו. מחלות רבות קשורות לאכילת חלב: מחלות דרכי עיכול, כליות, עור, מערכת הנשימה, פרקים, אנמיה, סרטן ועוד. החלב המשוווק במרכולים אינו מזון כלל. תהליך הפיסטור, אותו הוא עבר, הרס ויטמינים חיוניים כמו ויטמין C,B ואחרים, הפך את המינרלים לבלתי אורגניים, ולא זמינים לגוף עקב כך, שומנים הפכו לרווויים וחלבונים איבדו את מצבם הטבעי, חלקם נקרש ולא ניתן לפרוק, וחלק מהחומצות האמיניות נעלם. הנזק לא פסח על הסוכרים, שהפכו לקרמל. חלב מפוסטר הינו פסולת מרוכזת ולא מזון. עגל שיזון מחלב מפוסטר, יסבול מתת תזונה, מחלות ומליקויים בהתפתחות, ובוודאי שלא יאריך ימים. אפשר להרחיב עוד בנושא זה, אבל אדגיש רק את העובדה שהחלב המסחרי רווי ברעלים שונים שמקורם בתרופות כמו הורמונים, חיסונים, אנטיביוטיקה ועוד, ובתזונה הגרועה שמקבלות הפרות. תנאי החיים הגרועים שלהם והמחלות הרבות מהן הן סובלות, לא תורמים לאיכות החלב. כדי לחסוך בכסף, מערבבים בתערובת הניתנת לפרות, צואת עופות מעובדת. איזה חלב יכולה להניב פרה שבמזונה יש צואת עופות? אדם בוגר אינו צריך לצרוך חלב. התועלת היא אפסית והנזק עצום, אז מי צריך את הפסולת הזאת? כדי להגביר את מכירות החלב המציאו לו תכונה של ספק סידן חשוב. על זאת אומר, הבל הבלים, שקר וכזב. הסידן שבחלב מפוסטר נמצא במצב כימי בלתי אורגני, ולכן אינו זמין לגוף. במוצרי החלב המצב גרוע עוד יותר, בגלל התהליכים שעובר החלב כדי להפיקם. בנוסף, תגובתם בדם לאחר עיכולם והטמעתם היא חומצית. זה גורם לגוף להפריש ממאגריו סידן בסיסי כדי לנטרל חומצה זו. . גם העודף העצום בזרחן מאלץ את הגוף להשתמש ברזרבות הסידן שלו כדי לאזן אותו. כלומר, אכילת חלב גורמת להפסדי סידן בגוף. החלב הינו שודד סידן. והפרסומות באמצעי התקשורת הטוענות שמוצרי חלב הם סידן מהטבע, נועדו לקדם מכירות, אבל אמת אין בהם. הסידן הבלתי אורגני הנמצא במזונות אלה, קשור להיווצרות אבנים בכליות ובכיס המרה, הסתיידויות בכלי הדם ועוד. פירות, ירקות ובעיקר שקדים, אגוזים ושומשום, עשירים מאד בסידן זמין ומתאים לגוף. מזונות אלה יוסיפו לגוף בריאות, בניגוד לחלב המייצר מחלות. תחליפי חלב מסויה, אורז, שיבולת שועל וכד', יהוו תחליף ראוי למי שזקוק לחלב במזונו. ערכם התזונתי דל ביותר ועדיף לצרוך אותם אורגניים ולא מתוספים בחומרים מזיקים. הם יספקו את הטעמים להם התרגלנו, בלי לגרום נזק ממשי.
 

kanga

New member
מה דעתך לגבי חלב צאן?

אם בכלל - אנו צורכים חלב צאן (בעלי רגיש לחלב פרה). עכשיו עם תינוקת אני בהתלבטות. בינתיים לא חשפתי אותה לחלב בכלל (חוץ משלי) אבל מתישהו היא תחשף לחלב רגיל.
 

hal767

New member
חלב צאן

1-לגבי אדם בוגר, נמצא שאינו יכול לעכל חלבוני חלב מחוסר אנזימים מתאימים, הנעלמים לאחר גיל הגמילה. ישנם רבים שאינם יכולים לעכל גם את סוכר החלב. חלב שאינו מתעכל ע"י אנזימים, מחמיץ ומתקלקל במערכת העיכול והופך לרעל מזיק. טענתי הבסיסית היא שאין מקום לצרוך חלב מעבר לגיל הגמילה. כך זה גם בטבע. הגישה הטבעונית, בה אני דוגל, הוכיחה שסילוק חלב ומוצריו מהתפריט, שיפרה את הבריאות. 2-תינוקת יונקת זה מעולה. אין סיבה להפסיק הנקה ולהעבירה לחלב בעלי חיים. ובאשר לעתיד, זאת החלטה שלך אם להזינה במזון חלבי. אני, כמובן, מתנגד לזאת. ביסוס לגישה הטבעונית אנו מקבלים מד"ר אריה אבני, רופא בכיר ומנוסה, השולל בנחרצות, בספרו, את אכילת חלב בעלי החיים ע"י האדם. ממליץ לך לקרא את הספר ואת מאמריו בעיתונות ובאינטרנט.
 

ממולדה

New member
../images/Emo41.gif שאלה על הטקסט

כתוב שם שמוצרים דלי לקטוז הם "גבינות קשות (לא גבינה צהובה מהסופר)". אז לאילו גבינות הכוונה?
 

טלימה

New member
היום הוא בטח לא היה מנסח את זה כך

אך גבינות קשות מיושנות לא מתועשות (כאלה עם עובש למשל), שבד"כ הן כאלה שעברו התססה, הן באמת דלות יותר בלקטוז. זה לא אומר שהן בריאות במיוחד. (
) גם גבינות שיוצרו מיוגורט (כמו לבנה) דלות יותר בלקטוז.
 
חלב....

אין לי תשובה מקצועית כמו שכבר כתבו אבל.... גם אני מאד הסתייגתי מחלב פרה ונמנעתי מלתת אותו לאפרוח שלי. מאד הרגיז אותי כשהסבא וסבתא נתנו לו שוקו, עד שהבנתי שזה לא רעל. לא עברנו לשימוש יומיומי בחלב פרה, זה עדיין מוצר נדיר אצלינו, אבל אם פעם ב... שותים אז זה לא כל כך נורא.
 

puxa

New member
בעיני

מעברלבעיה הבריאותית שאולי שנויה במחלוקת, יש בעייה הומנית קשה בדרך שבה מגדלים את הפרות לחלב. בתור מישהי שגדלה במשב וראתה איך מתנהל משק חלב זה נושא כאוב בעיני (אם כי אני לא מתנזרת ממוצרי חלב). הן חיות ברפתות קטנות, מבוססות בצואה של עצמן, ו(מה שהכי קשה לי היום כאם) לוקחים להם את העגלים ושואבים את החלב. האמת, כשאני מתארת את זה בא לי יותר לא לאכול מוצרי חלב לעולם
אולי אני נאיבית, אבל נראה ליפחות נורא לאכול את בשרה של פרה שחיה בטבע כל חייה, מאשר לתמוך בתעשיית החלב.
 
זה נורא עצוב ../images/Emo7.gif אני לא יודעת איך

זה בארץ, אבל כאן בארה"ב אנחנו מקפידים לקנות חלב ומוצרי חלב (כן, אנחנו צורכים חלב ומוצריו, ולא מגיבים אליו רע אף אחד מאתנו) מחווה אורגנית שלא רק שלא משתמשת באנטיביוטיקה וטיפולים אלו או אחרים לפרות אלא גם מגדלים אותם בצורה הומנית, לא גוזלים להם את העגלים, והפרות רועות באחו ולא תקועות בכלובים. כנ"ל מוצרי עופות - רק FREE RANGE, רק אורגני.
 

ayala26

New member
נכון גם אני קונה חלב אורגני

וגם חמאה וביצים אורגניות ועוד. רוב האנשים מתייחסים לאורגני רק כ"בריא יותר" אבל אורגני הוא גם ידידותי יותר לסביבה ולבעלי החיים!
 

puxa

New member
בארץ לא נתקלתי בזה

ביצים אני קונה רק של תרנגולות שמחות, אבל לא נתקלתי בחלב של פרות שמחות, וזה חבל.
 

אמארונה

New member
קשה לי להאמין

שגם בארץ יש חוות אורגניות ששומרות על זכויות בע"ח בצורה שאת מתארת שמתקיימת בארה"ב. לדעתי אין כאלה בארץ וחבל ועצוב שאין. במשקים שמגדלים תרנגולות חופש למשל, את כל האפרוחים הזכרים שיוצאים מהביצים משמידים באותה דרך כמו בסוללות וקוטמים לתרנגולות החופש את המקור כבר בלולים שמהם הן מגיעות, וגם הן מעוותות גנטית בכדי להפיק כ-300 ביצים בשנה. אז אולי הביצים הן אורגניות והתרנגולות קצת יותר חופשיות מתרנגולות בסוללות, אבל זה רחוק מלהיות יחס הומני ואני מתארת לעצמי שכך זה גם לגבי חיות משק אחרות בחוות אורגניות בארץ.
 
קוטמים להן את המקור?? למה???

אוי, תרנגולות מסכנות
כנראה שהפתרון הוא להחזיק בחצר שתי תרנגולות ועז.
 

puxa

New member
וזה בדיוק מה שחשבתי

בשבת ראיתי אצל שכנים של ההורים שלי בלב העיר תרנגולות... כנראה שאפשר אם רוצים.
 

אמארונה

New member
קוטמים לתרנגולות את המקור

כי בלולי הסוללה יש בעיה של תרנגולות שמנקרות זו את זו וגורמות לפציעות כתוצאה ישירה של תנאי המחיה המזוויעים שבן הן חיות. לולי החופש קונים את התרנגולות כשהמקור שלהן כבר קטום. קצת רחוק מהדימוי של התרנגולות שמסתובבות חופשיות ומאושרות בלולי החופש.
 
למעלה