אירוח בנושא מנשאים

אוסטרליה

אני לא יודעת מה היצע המנשאים האחרים שם... סביר להניח שבהעדר מנשאים טובים יותר, ממליצים להורים לשאת את התינוקות בבייבי ביורן. מנשא לא אידאלי עדיין יהיה יותר טוב מעגלה- לפחות הוא מספק לתינוק חום ותנועה (וראיתי גם תינוק שינק בו, אז גם זה אפשרי...). לגבי נשיאה בתנוחה זקופה, ראי את תשובתי לאנה 77.
 
במלבורן יש בעיקר מנשאי צד

נראים מרופדים, עם אבזם סגירה כמו של תיקי גב, ואני מניחה שאפשר להתאים את האורך של רצועת הסגירה. ראיתי פה פעם אחת ויחידה גם משהו שנראה כמו המנשא בד הארוך (זה עם שתי רצועות אלכסוניות ועוד אחת מסביב לגוף).
 
נשמע שיש פוטנציאל גדול שם

את גרה שם? את יכולה להקים עסק של מנשאים. אם את רוצה עזרה (למשל מידע על יצרניות ישראליות של מנשאים טובים) נשמח לעזור לך. (מנשאים זאת שליחות. לא רק בארץ
)
 
לגבי הבייבי ביורן

אני כותבת למרות שנגמר הדיון, כי אולי בעתיד מישהי תתעניין לפי האתר של היצרן, השימוש בבייבי ביורן אינו תלוי גיל אלא משקל/גודל. אם אני לא טועה החל מ3.5 ק"ג וגם 53 ס"מ. התנוחה ליילודים היא עם הבטן קדימה, עם תמיכה מאחורי הראש שאח"כ מקפלים כשהתינוק יכול לשבת עם הפנים החוצה. לי עדיין מוזר עניין הרגליים המשתלשלות.... מה יש באוסטרליה? בעיקר בייבי ביורן, יש קצת יצרניות של מנשא צד ערסלי (לויודעת איך קוראים לו), נראה לי הורס את הצוואר, ויש קצת יצרניות של מנשאי בד ארוכים. את שניהם קל לקנות באיביי, ובשווקים אבל לא ראיתי אפחד משתמש בזה (ואני עוד גרה בשכונה "היפית"). טחינה - רוצה לפתוח עסק? (לי אסור)
 
שימוש תלוי משקל

זה דבר חסר כל הגיון, לדעתי. התינוק שלי נולד במשקל 3700. יש תינוקות שמגיעים ל 3.5 קילו רק בגיל חודשיים. אז לשלי המנשא מתאים מלידה ולהם לא? למה, הוא זקוק פחות לתמיכה כי הוא נולד גדול? לו לא מזיק להנשא עם רגליים משתלשלות ולהם כן? לא רוצה להעליב, אבל זה נשמע לי קשקוש אחד גדול. משקל וגודל הם ממש לא אינדיקציה איזה מנשא או תנוחהב מתאימים לילד. מה שקובע זה הגיל וההתפתחות האישית של התינוק (טונוס שרירים, מידת הענין בעולם וכו'). בייבי ביורן הוא דוגמה מעולה למוצר שההצלחה שלו חסרת כל פרופורציה לאיכות שלו, ואני מאמינה שזה נובע (כמו בדוגמאות אחרות שאני מכירה) מיחסי ציבור טובים ותו לא.
 
מנשא והתפתחות מוטורית

שלום אשכר, אנחנו לא נשות מקצוע מתחום רפואי או התפתחותי וכל מה שנגיד יהיה מעדות של אחרים. כמו בכל עניין תמצאי אנשי מקצוע המצדדים במנשאים כמו גם כאלה המתנגדים להם. אם את מתלבטת - את מוזמנת לשאול איש מקצוע שאת מכירה ומעריכה. אני מאמינה שנשיאת תינוקות לא יכולה להזיק כשמדובר בתינוק בריא. ככל שתינוק גדל הוא עומד על דעתו והצרכים שלו גדלים מעבר לחום, מגע ואוכל. תינוק לא מרוצה יודע להראות את חוסר שביעות הרצון שלו ובכלל, תראי לי תינוק שנישא יותר מדי... (האם לזאת התכוונת או שאת שואלת על נזקים פיזיים שיכולים להיגרם לתינוק משימוש במנשא?). לגבי הבייביביורן - לא מומלץ מגיל מגיל לידה. ראי תשובתי לחומד (בעיני לא מומלץ גם בהמשך...)
 

אשכר ש

New member
דווקא היה לי ברור שמנשא לא מזיק

פשוט חשבתי שאולי יש לו יתרונות גם בתחום ההתפתחות המוטורית
תודה בכל מקרה
 
מנשא והתפתחות מוטורית

ראשית, חוזרת על כך שאנחנו לא נשות מקצוע בתחום, ומה שיש לנו לומר מבוסס על מה ששמענו מאנשי מקצוע ועל השכל הישר (שלנו). לגבי התפתחות מוטורית באופן כללי- ילד שנישא במנשא הוא קצת כמו מישהו שמרכיבים אותו על אופנוע. הוא אמנם לא מניע את עצמו אבל הגוף שלו כל הזמן צריך להתאים את עצמו לתנועות של האדם הנושא אותו. לכן לא מדובר במצב פסיבי כמו שכיבה בעגלה (שגם בה, אגב, יש אלמנט של תנועה, אם כי פחות) או בטרמפולינה (פסיביות מוחלטת) אלא במצב שבו יש לגוף הזדמנות להפעיל כל הזמן שרירים ושיווי משקל. לגבי תנוחות- שמעתי אנשי מקצוע שממליצים לערסל תינוקות רכים, גם אם הם לא אוהבים זאת. הבנתי שיש קשר בין תנוחת ערסול לבין התפתחות נכונה של השרירים הנכונים של חגורת הכתפיים. אישית, התינוק שלי שנא ערסול, והיה בתנוחה הזאת מעט מאד. לעומת זאת נשאתי אותו הרבה בתנוחת לוטוס עם הפנים החוצה, שהיא פחות מומלצת בגיל רך. היום הוא בן 9.5 חודשים, זוחל במרץ ועומד עצמאית, כך שכנראה שהוא הצליח להתגבר על המכשול הזה
. דעתי על הבייבי ביורן זהה לדעתה של נעמה.
 

אפרושית

New member
שאלת התלבטות על מנשא

שלום רב יש לי תינוקי עם משקל מכובד של קרוב ל10 ק"ג בן חצי שנה (חמסה חמסה). הוא כבד כבר הרבה זמן עד גיל 4 חדשים הסתדרנו עם הבייבי ביורן , אבל כרגע זה פשוט נהיה ממש קשה , על הגב עדיין אי אפשר לסחוב אותו כי הוא לא יושב. אולי יש לכן מנסיונכן רעיון ? תודה רבה מקרב לב.
 
נשיאה על הגב לפני גיל ישיבה

שלום אפרושית אפשר לשאת על הגב לפני גיל ישיבה. תנוחות הנשיאה המומלצות רק מגיל ישיבה הן כאלה בהן התינוק נתמך רק חלקית וממש יושב על המנשא (למשל נשיאה במנשאי ברזלים). גם בנשיאת צד, בה התינוק כביכול יושב, הוא נתמך (ברב המנשאים) החל מאחורי הברך, דרך האגן ועד אמצע הגב, או יותר. מנשאי גב רכים התומכים בתינוק בצורה טובה (וככל שהתינוק קטן יותר התמיכה רחבה יותר כי המנשא בעל גודל קבוע והתינוק קצר) אפשריים מגיל 4 חודשים (ולעתים קודם, תלוי בתינוק ובאמא שלו). אם תשאלי את היצרנית של יאמו היא תספר לך שהקטנה שלה היתה בו על הגב החל מגיל חודש וחצי... אני ממליצה לך לנסות מנשא ילקוט (יאמו, אימגו, קואלה) או מנשא קוריאני (וולאבי או כנעני).
 
מסכימה עם נעמה ומוסיפה

שבייבי ביורן ממש לא מתאים למשקלים כאלו. כדאי לקנות מנשא גב ויפה שעה אחת קודם! חבל על הגב שלך... אגב, הקטן שלי היה על הגב מגיל 3.5 חודשים. במנשאים מסורתיים אפשר לשאת על הגב מגיל אפס- זו אותה תנוחה כמו בטן לבטן. הבעיה העיקרית עם נשיאה על הגב בגיל רך היא שרובינו, כאמהות מערביות, חשות חוסר בטחון לגבי זה...
 
יש עוד בעיה עם נשיאת גב מגיל אפס

שקצת קשה לשחרר.. בשבועות הראשונים עוד צריך למשש, ללטף את "הבטן החיצונית", להקשיב לנשימות... (בכל מקרה החל מילד שני הזמן עד המעבר לגב מתקצר משמעותית לעומת הילד הראשון)
 

anna77

New member
מבקש עצה לגבי המנשא

מחפשת מנשא שבו התינוק בן יומו יכול לשכב ולא לשבת. אני מאמינה שתינוק קטן אסור שיהיה לחץ על טוסיק והגב, כך שכל המנשאים שראיתי לא מתאימים כי שם התינוק נמצא במצב אופקי. חשבו לציין שאני מתכוונת להניק ואם יש מנשא שיכול להתאים למצב ההנקה- עוד יותר טוב.
 
נשיאה מגיל לידה

שלום anna77 אילו מנשאים ראית ומצאת שאינם מתאימים? נשיאה אופקית בה התינווק נתמך בכל גופו היא נשיאה מתאימה לשבועות הראשונים. מנשאים מתאימים לגיל זה הם מנשאי כריכות לסוגיהם (בד ארוך - תינוכיס, תינוח ומנשא טבעות - כמו לופי) ורב המנשאים האלכסוניים. (ראי פירוט בתשובתי לחומד). יש גם מנשאים מסורתיים (קוריאנים וסיניים) המאפשרים ערסול אנכי המתאים מגיל לידה. כל המנשאים שציינתי מאפשרים הנקה במנשא, כשבערסול אופקי זה פשוט יותר. חשוב רק לזכור שהנקה במנשא אפשרית רק אחרי שההנקה מחוץ למנשא מבוססת ונטולת בעיות.
 
הבהרה לגבי תנוחות זקופות

כשנושאים תינוק רך בתנוחה זקופה (במנשא שאיננו מנשא תלייה מערבי, כמו הביורן, אלא במנשא בד ארוך או מנשא מסורתי), הוא לא "יושב" אלא נשען ונתמך בכל חלקי גופו על גוף האם, בדיוק כמו שהוא כאשר את מחזיקה אותו בזרועותייך בתנוחה אנכית. כל משקל גופו מועמס על גוף האם ולכן אין לחץ על הגב והטוסיק. מסיבה זאת ניתן בהחלט לשאת תינוק רך בתנוחה זקופה. אם את רוצה להניק במנשא (שזה אכן כיף ומומלץ) אכן עדיף לערסל, מנסיוני יותר נוח להניק כך (וכפי שכתבתי בתשובה אחרת, יש הממליצים על ערסול כתנוחה מועדפת באופן כללי לתינוקות רכים). לי היה הכי קל להניק במנשא בד ארוך. אפשר להניק גם במנשא צד וגם בלופי (די דומה למנשא בד ארוך מבחינת התנוחות ונוחות ההנקה).
 

Rakefetsagman

New member
שאלה לגבי תנוחה זקופה

האם נשיאה בתינוכיס של בת חדשיים בתנוחה זקופה עם הפנים (של התינוק) כלפי חוץ ולא כלפי מזיקה? המון תודה
 
זו לא תנוחה מומלצת.

אבל מנסיוני אני יודעת שלפעמים זה מה שהתינוק דורש... את יכולה לקפל את הרגליים שלה לפני גופה ולתמוך בהן בעזרת הרצועה האופקית. זה עדיף מאשר לתת להן להשתלשל למטה ולהעמיס על האגן. קראי גם את התשובה הראשונה של נעמה בנושא נשיאה מגיל לידה (את הפסקה האחרונה). אם היא מוכנה להיות עם הפנים אליך, עדיף.
 

Rakefetsagman

New member
המון תודה,

אכן, זו לא תנוחה שאני מעדיפה אלא התינוקת. מאיזה גיל התנוחה שציינתי לא מהווה בעיה?
 
אני לא בטוחה.

אם את מקפידה לשאת אותה בתנוחת לוטוס ולא עם רגליים משתלשלות, אני חושבת שאין סיבה להמנע גם בגיל הזה, אם היא מתעקשת. מתישהו היא תפסיק לסרב לתנוחת בטן לבטן ואז כבר לא תהיה בעיה (וזה יקרה כשתוכלי לשאת אותה ללא תמיכה לראש ושדה הראיה שלה יהיה חופשי). תנוחת הרגליים המשתלשלות לא נראית לי מומלצת בשום גיל... כשהם קטנים זה מעמיס על האגן שלהם וכשהם גדולים זה מעמיס על הגב שלנו
 

nishnash

New member
מותר לי?

בנשיאה עם הפנים קדימה אין את אותה תמיכה לראש שיש בערסול. לכן תנוחה זו מתאימה רק כשהתינוק שומר ממש טוב ראש (סביב גיל 4 חודשים).
 
למעלה