אירוח בנושא מנשאים

אמארונה

New member
../images/Emo20.gifאירוח בנושא מנשאים

מחר, יום חמישי, 30.11.06, בין השעות 17:00-20:00 יתארחו בפורום אורית סופר ונעמה אברמזון. אורית ונעמה מעבירות סדנאות בנושא התאמת מנשאים, והן יענו על שאלות בנושא. מה לקנות? איפה קונים? איך משתמשים? באיזו תנוחה? מאיזה גיל ועד איזה גיל? מה עושים כשהתינוק לא רגוע? איך המנשא משפיע על התפתחות מוטורית? ועוד... שרשור השאלות נפתח ואתן מוזמנות לשאול
 
קצת על מנשאים ועלינו

למה להשתמש במנשא? מנסיונינו, ומנסיונם של הורים רבים, המנשא הנכון להורים ולתינוק הוא מפתח להורות קלה יותר, נעימה יותר ורגועה יותר. כשיש מנשא, לא צריך לבחור בין להחזיק את התינוק הקטנטן על הידיים, כל הזמן (ולהשאר רעבה וצמאה בבית מבולגן) ובין לתת לו לבכות בעריסה. אפשר להנות מכל העולמות: לאכול, לשתות, לעשות עבודות בית וסידורים- בזמן שהאפרוח האהוב מחובק ועטוף ומקבל את כל המגע והחום שהוא צריך וגם את התנועה החיונית לו - וכל זאת ללא הקרבה מצדך (ואפילו בהנאה, הרי חיבוק הוא הדדי). הצרכים האלה לא נעלמים כשהתינוק הקטן הופך פעיל יותר ויותר ומתפתח לפעוט סקרן. חיבוקים אינם מותרות והאפשרות לשאת את הפעוט על הגב ולהמשיך הלאה (בטיול, בקניות, בהכנת ארוחת הערב או במקלחת של האח הקטן) היא לעתים הצלה. למה "המנשא הנכון"? מנשא הוא כמו זוג נעליים- מה שנוח לאדם אחד, לא תמיד יהיה נוח לאדם אחר. כמו נעליים, לא כדאי לקנות מנשא רק על סמך המלצות של חברות, וכמו נעליים- חשוב למדוד אותו לפני הקנייה. רק עם המנשא הנכון (זה שמתאים לך ולתינוקך עכשיו) מרגישים נוח, וחשים בטחון להסיר את הידיים מהתינוק ולפנות אותן לפעילויות אחרות. שמענו אמהות רבות חוזרות על אותו משפט: "כשמצאתי את המנשא הנכון, החיים שלי השתנו". למה סדנאות מנשאים? כיום אין מקום שאפשר למדוד ולהשוות בו סוגים רבים של מנשאים. כשקונים עגלה אפשר ללכת לחנות ולהשוות מחירים, צבעים, פיצ'רים ומותגים. כשקונים מנשא- במקרה הטוב יש 2-3 סוגים של מנשאים באותה חנות. בשום מקום אין מבחר מייצג של כל סוגי המנשאים (כמעט) שיש להשיג בארץ. המוכרות בחנויות לא מכירות היטב את כל המנשאים ולא תמיד יודעות להדגים את השימוש בהם (מנשא שנקנה ללא הדרכה טובה והדגמה ברורה הופך הרבה פעמים ל"מנשא בארון"). הרבה מנשאים בכלל לא מגיעים לחנויות ואין להם ייצוג באתר אינטרנט משום שהיצרניות שלהם "קטנות", מייצרות את המנשאים ידנית ואין להן זמן או תקציב לטפל בכל אלה ולשווק את עצמן. אנחנו מנסות לתת פתרון למצב הזה באמצעות סדנאות שבהן אפשר לראות מבחר מייצג של מנשאים, למדוד אותם, לקבל הסבר על השימוש בהם, להתיעץ בקשר לצרכים העכשויים של האם והתינוק - ולקנות (את רובם). מי אנחנו? נעמה- אמא לשתיים, ואורית- אמא לאחד. בעלות נסיון מצטבר של מאות שעות וקילומטרים של נשיאת תינוקות וילדים. שתינו רכשנו את הידע שלנו על מנשאים מתוך נסיון אישי במהלך החיפוש של כל אחת מאתנו אחרי המנשא הנכון עבורה. שתינו נסינו הרבה מנשאים, כי גם אחרי שמצאנו את המנשא הנכון הראשון גלינו שכשהילד גדל- הצרכים משתנים, ושוב צריך לצאת למסע חיפושים. המסע הזה הפגיש אותנו עם הרבה אמהות אחרות ועם הרבה מנשאים מסוגים שונים, ובעיקר הראה לנו עד כמה אמהות זקוקות למורה נבוכים בתחום המנשאים. אנחנו רוצות לעזור לכל מי שקשה לה, לכל מי שלא מצליחה למצוא רגע זמן לעצמה, לכל מי שנמצאת לבד בבית עם תינוק ראשון ולא מסתדרת, וגם למי שכבר מסתדרת מצוין, אבל עם המנשא הנכון- תסתדר עוד יותר טוב. על מה אפשר לשאול אותנו? כל דבר שקשור במנשאים- מה לקנות? איפה קונים? איך משתמשים? באיזה תנוחה? מאיזה גיל ועד איזה גיל? מה עושים כשהתינוק לא רגוע? איך המנשא משפיע על התפתחות מוטורית? ועוד ועוד
 

27חומד

New member
../images/Emo13.gifשלום!

רציתי לשאול על מנשא מגיל לידה ועל התנוחות המתאימות לרך הנולד. למשל מנשא בייבי ביורן - האם הוא מתאים? האם תינוק שרק נולד יכול להיות בתנוחת ישרה? מה לגבי אותה תנוחה במנשא כמו לופי או תינוכיס? ועוד שאלה, מנסיונכן, לאמא מאד קטנה כמוני, 1.55 על 42 קילו ביום טוב, מהמתאים מבחינת גודל הגוף שלי והיכולת שלי לשאת משקל נוסף לאורך זמן? המון תודה!
 
מנשא מגיל לידה

שלום חומד
בשבועות הראשונים מומלץ לערסל את התינוקות כך שכל גופם מכוסה וכל גפיהם מכונסים. התנוחה הנפוצה ביותר (האהובה על רב התינוקות) היא "ערסול" בה התינוק שוכב כמו בערסל (אסוף ומכוסה). מנשאים המאפשרים זאת: בד ארוך (תינוכיס ואחרים), מנשאי טבעות (כמו לופי) ורב המנשאים האלכסוניים לסוגייהם (כולם פרט לאלה המצהירים שהם מתאימים מגילאים מתקדמים יותר). לגבי בייבי ביורן - אאל"ט היצרן לא ממליץ על שימוש מגיל לידה (אם זה היה בלתי מזיק אני מניחה שהוא היה ממליץ). אם נשים בצד את המלצות היצרן ונפנה אל השכל הישר אז תינוק שלפני רגע עוד היה עובר - לא מתאים שיהיה תלוי מהאגן כשרגליו וידיו מתנפנפות מכל עבר. כשאת אומרת "תנוחה ישרה" את מתכוונת לאנכית? אפשרי להחזיק תינוק רך בנשיאה אנכית בתנאי שהוא נתמך בכל גופו ואין עומס על עמוד השדרה. נשיאה כזאת - ערסול אנכי - אפשרית (ומומלצת) במנשאי בד ארוך ומנשאי טבעות כמו גם בכמה מנשאים מסורתיים (למשל "מקדם"). כדאי לשאת בתנוחה כזאת תינוקות רכים שמתנגדים לערסול הרגיל. עוד תנוחה מומלצת לתינוקות רכים, בעיקר לטיפול בגזים, היא נשיאת קנגרו - נשיאה אנכית עם הפנים קדימה. חשוב להקפיד על שני עניינים בנשיאה כזאת של תינוקות רכים: - כדי למנוע עודף גירויים יש לשאת כך באזור שקט ואפלולי (אחרת האפקט עלול להיות הפוך מהרגעה) - הנשיאה צריכה להיות מעוגלת. אחרי לבישת התינוק כשרגליו שלובות יש למשוך את כל האגן קדימה כך שגב התינוק יהיה מעוגל ונתמך כולו, כולל הראש, בבטן ההורה וחזהו. מנשא מתאים לאמהות קטנות: בחודשים הראשונים - המנשאים שצוינו. אח"כ - להעביר בהקדם לגב או לצד (מה שנח לך). בכל מקרה ובכל גיל - מומלץ למדוד לפני קניה כדי לבדוק שמתאים לך ולתינוקך.
 
מנשא לתאומים

יש לי מנשא לופי ששימש אותי מצויין עם ילדתי הראשונה. אני אמורה ללדת עוד כמה חודשים תאומים. רציתי לדעת האם יש אופציה לשים תאומים במנשא לופי או האם יש מנשא שמיועד לנשיאת תאומים. תודה מראש.
 
נשיאת תאומים

שלום כרמיתי אין לנו ניסיון עם תאומים אבל מסיפורים של אחרות שמעתי על שילוב של שני סלינגים (מנשאים אלכסוניים). אני מניחה שבפורומים של הורים לתאומים תמצאי בעלות נסיון, כדאי לבדוק. את מוזמנת לחפש בגוגל baby carrier twins ולמצוא בתמונות כמה מנשאים משעשעים. יש שם כמה שמשלבות שני סלינגים או שני פאוצ'ים (מנשאים אלכסוניים עם גודל קבוע) מה שנראה הגיוני (איזון בין שני הצדדים) או ערסול של שניים קטנטנים בסלינג אחד או מנשאים מערביים קדמיים שיש בהם מקום לשניים. על האחרונים לא הייתי ממליצה למרות המ-א-גניבות שבעניין. מנשאים קדמיים יוצרים עומס על הגב וכשמדובר בתאומים העומס מוכפל.
 
נשיאת תאומים

אני הייתי מנסה, לפחות בהתחלה, לשאת בלופי- פשוט להשתמש בו בתור שני מנשאי צד, עם טבעת אחת על כל כתף (בסופו של דבר, לופי הוא פשוט שני פאוצ'ים מבד אלסטי) והתינוקות בתנוחת ערסול. בודאי תזדקקי לעזרה כדי ללבוש אותם, אבל כך זה יהיה עם כל מנשא מן הסתם. בדיסק עם הוראות הלבישה של מנשא מאיה (סוג של מנשא צד) יש הדגמה של נשיאת תאומים בתנוחת בטן לבטן, זה לצד זה, ביחד באותו מנשא. יש כמובן אפשרות לשאת אותם בשני מנשאי מאיה, אחד על כל כתף, ובעצם בכל מנשא צד. יש גם אפשרות לשאת אחד מקדימה ואחד מאחורה בשני מנשאי מקדם. זה מנשא מסורתי עם ארבע רצועות ("מאי תאי"- למי שמכירה) שמתאים מגיל אפס- גם על הגב- והוא מעולה מבחינה אורתופדית. אבל כל אלה רעיונות תיאורטיים- הכי טוב להתיעץ עם אמא לתאומים שיש לה נסיון בנשיאה של שניים ביחד.
 

צימעס

New member
מישו קרא לי?

נשאתי את התאומים (הקטנטנים) שלי בשני מנשאי צד (מאיה ראפ), אחד על כל כתף. כשקצת גדלו, נשאתי אחד על הגב, ואחד עם מאיה, מלפנים (שמים את המאיה, מעמיסים מנשא גב עם תינוק,משחילים את התינוק הקדמי, וסוגרים את רצועת הבטן של המנשא-גב מתחת לתינוק שעל הבטן במאיה). בזמנו לא היה מגוון של מנשאי ילקוט (כמו יאמו), והשתמשתי במנשא-טיולים של דויטר (חברה של תרמילים). (נעמה, אורית - זה כמובן לציטוט.)
 
שלום לכולם וסליחה על האיחור

חברת החשמל סוף סוף הואילה בטובה להחזיר אותנו למאה ה 21. הולכת לראות מה יש לי להוסיף לתשובות של נעמה
 
שלום לכן ../images/Emo13.gif

במקרה ראיתי את האירוח. אשמח לעזרה בנושא המנשאים, ברור שמנשא תמיד יהיה עדיף על פניי מעגלה שהיא מסורבלת וכה לא נוחה... גרגר האורז המתוק שלי כבר בן 11 חודשים ואני לא מצליחה כ"כ להושיבו בנוחות עבורי במנשא מאיה וורפ שיש לי. הוא כבר שוקל 8 ק"ג וכמה גרמים בודדים. לו אין בעיה להיות במנשא, הוא מאד אוהב את זה. האם יש תקווה שאצליח לשים את גרגר האורז שלי בתוך המנשא מבלי שיישבר לי הגב? אולי כדאי לי לחפש מנשא אחר שמתאים יותר לנשיאה נוחה ולא מסורבלת?
 
מנשא לפעוט כבד

שלום פצפונת אני ממליצה להעביר תינוק לגב ברגע שהוא נעשה כבד מספיק (מספיק בשביל שאמא תסכים להעביר אחורה). המעבר אחורה הוא לא פשוט כי התינוק נעלם משדה הראייה אבל עם הזמן מגלים שדרך הגב רואים לא פחות מאשר דרך העיניים. פשוט מרגישים. לא ציינת באיזו תנוחה את נושאת אותו אבל אני מניחה שבנשיאה קדמית או נשיאת צד. מאיה ראפ (מנשא נפלא, יפהפה, חזק ומאוורר) מאפשר גם נשיאת גב. נסי להעביר את ריזוטו שלך לגב. אם את עדיין סובלת - נסי מנשא גב מסוג ילקוט, כזה שמחלק את העומס על שתי הכתפיים בצורה שווה - למשל מנשא יאמו. הלבישה שלו קלה ומהירה והנשיאה בו נוחה מאוד. אפשרות נוספת היא מנשא קוריאני - מנשא מסורתי המתאים לנשיאת גב (כמו גם לנשיאה קדמית, בשלבים מוקדמים) המחלק את העומס יפה על הגב. מנשאים קוריאנים מתוצרת הארץ שיצא לי לנסות ולאהוב: וולאבי וכנעני.
 
נשיאת פעוט כבד

גם אני גליתי שהמאיה ווראפ הפסיק להיות לי נוח סביב המשקל הזה (או קצת יותר), למרות שזה מנשא שאני מאד אוהבת. אני נושאת גרגר אורז קצת יותר כבד משלך- שלי עבר כבר את ה 12 קילו (והוא יותר צעיר
). מנסיוני, אפשר להשתמש במנשא צד גם במשקל כזה (לפחות במנשאי צד מסוימים). השאלה היא באיזה סיטואציות את נושאת אותו? האם את יוצאת אתו לסידורים וקניות כשהוא במנשא, והוא עליך זמן ממושך? או שמדובר בנשיאות קצרות והוא יוצא ונכנס למנשא לעתים קרובות? אם מדובר בנשיאות ארוכות- בהחלט כדאי ומומלץ לעבור למנשא גב- נעמה ציינה את הסוגים המשובחים שיש (ילקוט או קוריאני). במנשא גב 8 קילו פשוט בלתי מורגשים. אם לעומת זאת את מעדיפה את הנוחות של מנשא צד, את מהירות הלבישה שאין עליה, וזקוקה בעיקר לנשיאות קצרות טווח- שווה לנסות מנשא צד אחר, או לשפר את השימוש במאיה. חשוב מאד שהמנשא יהיה מהודק היטב, ושהילד ישב גבוה. יתכן שאת לא מצליחה להדק מספיק את המאיה. אני גליתי שיותר נוח לי עם פאוץ'. נשיאת גב במנשא צד אפשרית, אבל אני לא ממליצה עליה. ראשית, ספציפית לגבי מאיה ראפ, הם לא ממליצים על נשיאת על הגב לפני גיל שנה, משום שהילד עלול להטחות את עצמו הצידה וליפול (זה מן הסתם כסתח שלהם אבל מנסיוני זה לא בלתי אפשרי- לא שהילד שלי נפל, אבל הוא בהחלט מסוגל להטות את עצמו בזויות מוזרות כשהוא על המותן שלי- אבל אז אני יכולה לתמוך בו שלא יפול. על הגב אי אפשר). שנית, זה פשוט לא נוח. זה יכול להיות נוח אם את נושאת אותו זמן ממושך ורוצה קצת לשנות תנוחה, להעביר את מרכז הכובד לנקודה אחרת. אם את רוצה לשאת אותו על הגב רוב הזמן, כדאי להשקיע במנשא גב. אני נשאתי את הילד שלי במנשא הפאוץ' שלי וזה לא שונה בהרבה מנשיאת צד מבחינת נוחות, ומרגיש הרבה פחות בטוח. שוב- לא מומלץ.
 
רציתי מנשא שישמש אותי לטיולי הערב

עם הכלב, טיולים ארוכים של 30-60 דקות. (ד"א הריזוטו שלי נולד 2 ק"ג, ממש גרגר קטנטן...
) לא יוצא לנו להשתמש הרבה במנשא, כי אני מסתרבלת ומתברברת מאד עם המאיה... אבל הריטוזו בהחלט אוהב להיות בתוך המנשא. האם יש שוק למנשאים משומשים, בעיקר מנשאי גב בשבילנו? למרות שאני לא מתלהבת מהרעיון של מנשא גב, כי אני זקוקה לקשר העין עם הריזוטו
,
 
יש שוק... של קונים בלבד...

אם את מתכוונת למנשאי ילקוט אז הם די חדשים בשוק (בארץ הם קיימים פחות משנתיים) ומכיוון שהם מוצלחים מאוד ומשמשים לאורך שנים (את אותו הילד. ואז יש אחד חדש) אז ההיצע שלהם ממש נמוך. מנשא חדש תוצרת הארץ עולה כ400 ש'. (יכול להיות יופי של מתנה מכמה בני משפחה ליומולדת שנה). אם את מתכוונת לברזלים אז אני לא כלכך ממליצה עליהם. הם מרחיקים את הילד מהגוף מה שמגביר את העומס. בנוסף - אם ילד נרדם במנשא (מה שיכול לקרות בטיול ערב) החלק העליון שלו מתנדנד לו בראש המנשא ואין שום דבר שיחזיק אותו. במנשאי ילקוט יש לו גב להניח עליו ראש ויש כובע שאפשר להרים שיחזיק את הראש במקום.
 
אני בהחלט ממליצה לך על מנשא גב.

יש מנשאים יד"ש שמסתובבים- את יכולה לבדוק בחנויות יד"ש כמו "שרון ודלית" "מרבה ידיים". לא יודעת לגבי מנשאי גב- הרושם שלי הוא שהביקוש גובר על ההיצע... לגבי קשר עין- אכן, זו הסיבה העיקרית שהרבה אמהות לא נושאות על הגב... אפשר ללכת עם מראת איפור קטנה בכיס ולהציץ בו מדי פעם
, או פשוט לשפר את השימוש במנשא צד (במאיה או במנשא אחר).
 

nishnash

New member
אני הצלחתי לרכוש יאמו יד שניה

זה דורש קצת סבלנות. חפשי גם ביד2 ובאופן.
 

אשכר ש

New member
מנשא והתפתחות מוטורית

הי, מה השפעות המנשא על ההתפתחות המוטורית? יש השפעה לתנוחה בה נושאים? אני מתכוונת בעיקר למנשא בד. בנוסף, יש לי חברה עם מנשא ביבי ביורן. האם הוא טוב מגיל לידה? (לי אישית הוא לא נראה משהו, אבל זו סתם תחושה אישית שלי ולא מבוססת). המון תודה על האירוח
 
מצטרפת לשאלה וגם...

לגבי הבייבי ביורן, לפי ההמלצות באתרים השונים בארץ, מומלץ לא לשים תינוק שעוד לא שולט בגופו בתנוחה זקופה (כמו הבייבי ביורן). באוסטרליה "כולם" (כל מי שמשתמש במנשא) שמים תינוקות בבייבי ביורן ממש מהלידה ואף ממליצים על כך בקורס הכנה ללידה, מה אתן חושבות?
 
נשיאה באוסטרליה

שלום יעל, לדעתי יש בכך משום נזק. כאמור - אני לא אשת מקצוע אבל אם אפילו היצרן לא ממליץ על שימוש מגיל לידה אז לא כדאי לעשות שימוש מגיל לידה. תינוק רך צריך להיות עטוף ונתמך. אין באוסטרליה מנשאי בד ארוך?
 
למעלה