סוכר חום

צימעס

New member
תנובה הבעלים של הרדוף

אני בטוחה שהם עושים שיקול כלכלי מצוין
 

mise

New member
בסופו של דבר,

הכל מתחיל ונגמר בכסף, במזון, בבריאות, בחינוך ובלידות
 
../images/Emo10.gif אוי. אחת הסיבות שאנחנו קונים

חלב אורגני וביצים אורגניות וגם עוף ובשר (אבל לא תמיד) היא האופן שבו מתייחסים לבעלי החיים. אני מקווה שגם כאן אני לא משלה את עצמי..
 

טלימה

New member
כשתחזרי, בואי לבקר כאן

יש כאן [במושב, לא במשק בו אני עובדת] לולים של תרנגולות לביצים אורגניות ולולי פטם לבשר אורגני (אין בארץ בשר בקר אורגני כרגע). תראי, תתרשמי, תחליטי בעצמך.
 

Rakefetsagman

New member
אין בארץ בשר אורגני?

אז איזה בשר אוכלים מי שצורך בשר ואכל אורגני בח"ול?
 

hal767

New member
מסתייג מהתשובה

ראשית ישנה התעלמות בתשובה מכך שבחקלאות אורגנית אין דישון כימי של הקרקע. הדישון הכימי מרעיל ומחליש את הקרקע והצמח, ומזמין, עקב כך, מחלות וטפילים, שהטיפול בהם דורש ריסוסים בחומרים רעילים מסוכנים. בנוסף הדישון הכימי גורם ללירידה משמעותית בהרכב התזונתי של הפרי והירק, בעיקר במינרלים. זה גורם בין השאר לתגובה חומצית של הפירות והירקות בגוף לאחר שניטמעים בו, במקום תגובה בסיסית חיונית.מצב זה מסוכן לבריאות. באשר לחומרי ריסוס, ישנם חומרים המותרים. אלו הם חומרים שאינם חודרניים ומתפרקים במהירות. ישנם חקלאים אורגניים הנמנעים מלהשתמש בהם, כאמור, על אף היותם מותרים לשימוש. ישנן שיטות לדחייה או טיפול במחלות ומזיקים ע"פ העקרונות של החקלאות הביולוגית. בדרך כלל הן מוכיחות את עצמן כיעילות.
 

mise

New member
מקבלת את הסתייגותך ../images/Emo13.gif

האם זה ברור מאליו שאין דישון כימי של הקרקע? כי לי למשל, היה ברור מאליו עד לפני תקופה יחסית קצרה, שהפירות והירקות האורגניים לא מרוססים בשום חומר והנה - גיליתי דברים אחרים. לא הלכתי ובדקתי עוד מההנחיות של טוב השדה לעומק לגבי הגידולים האורגניים, זה הספיק לי כדי להתייחס לכל השוק הזה כאל מפוקפק.
 

hal767

New member
מזון אורגני-אמינות

אינני יודע מהם מקורות המידע שלך, אך לי יש מידע שונה בנושא. ראשית, אין זה סוד שישנם חומרים המותרים לשימוש כחומרי הדברה בגידול אורגני. זה מוגדר בתקן הבין לאומי המקובל. אין זה אומר שהם תמיד נמצאים בשימוש. שנית, דישון כימי לא קיים בגידול אורגני. כמו כן חשוב לדעת שמרבית הגידול האורגני מיוצא לחו"ל, ושם הוא נבדק בקפדנות רבה. עד היום הוכח שהיצוא האורגני הישראלי עומד היטב בתקנים המחמירים ביותר. מניסיוני האישי אני יכול להעיד על הרבה מקרים בהם ניסו חקלאים קונבנציונאליים לערער את אמינות המשק האורגני ואת חשיבות הנושא, בין השאר בגלל בורות בתחום, המביא אותם לדעה שאין אפשרות לקיים חקלאות ללא שימוש ברעלים, וגם בגלל החשש להתפתחות הנושא בארץ, דבר שיפגע בפרנסתם. גידול מזון אורגני אינו קל, דורש עבודה רבה מהחקלאי ויש בו סיכון כלכלי. לכן, למרות התפתחות הנושא בארץ, עדיין קיים חוסר במזון אורגני טרי. אני מוכן לקבל את הגישה שהועלתה בשירשור, שגם אם קיים שימוש בחומרי ריסוס מסויימים, שאינם רצויים, בעת הצורך, עדיין כדאי לצרוך מזון אורגני. ערכו התזונתי רב יותר, לעיתים פי שלושה בהשוואה למזון שגודל באמצעים כימיים, והוא נקי מהרעלים האיומים, המחליאים ומסרטנים, הנימצאים בשימוש בחקלאות המודרנית. חקלאות זאת, האמורה להוות ספקית מזון חיוני לאדם, מהווה את אחד הגורמים העיקריים למחלות, כולל מחלות כרוניות מסוכנות, ולתת תזונה. היא מספקת לנו מעט מזון והרבה רעל.
 

mise

New member
מקבלת ומסכימה

שהמזון האורגני המוצע כעת הוא "הרע במיעוטו" וחושבת עדיין שהכי טוב לגדל בבית, בעדניות. אפשר לגדל מספיק למשפחה שלמה בעדניות.
 

hal767

New member
הוא אינו הרע במיעוטו

הוא פשוט, טוב. הפתרון עליו את ממליצה הוא נחמד וטוב. אבל אינני רואה איך אפשר לגדל באדניות את כל המגוון הנחוץ, בעיקר בתחום הפירות. בוודאי שכן ניתן לגדל מעט ירק כמו פטרוזיליה, שמיר, חסה, צנונית, לימונית וכד', בכמויות מעטות, אבל לא ניתן לגדל עצי פרי ועוד כמה וכמה פריטים. יחד עם זאת הצעתך היא חוויה נעימה למי שאוהב את נושא הגידול הטבעי, וגם דרך ללמד ולחנך ילדים לנושא הבריאות והטבע.
 

mise

New member
בדיוק.

לשתף בזה ילדים, כך הם יכולים ללמוד על הטבע ועל עונות השנה והירקות/פירות. מסכימה שאי אפשר לגדל הכל. אפשר לגדל מלפפונים, עגבניות, חסה בעדניות. גידלתי פעם פלפלים בעדניות. פירות זה באמת קצת קשה. אפשר לעשות חליפין עם כאלה שמגדלים בגינתם עצי פרי אורגניים.
 

hal767

New member
מסכים בהחלט

סחר במזון כמו פעם. הרווח הבריאותי גדול, גם דרך חינוכית טובה לילדים וחשוב לא פחות- רווח כלכלי פטור ממס. מלבד זאת עיסוק במיני חקלאות זה, גורם לרגיעה נפשית. ראי זאת כדרך לריפוי בעיסוק ורפואה מונעת טובה לגוף ולנפש.
 

freearth10

New member
../images/Emo45.gifאני התחלתי לגדל עגבניות

במרפסת של הסלון והראשונות כבר אוטוטו יבשילו
. הן הכניסו המון ירוק וריח של רעננות הביתה וכל מה שצריך לעשות זה רקלהשקות אותן...
 

ayala26

New member
גם אני גידלתי עגבניות

אבל מה לעשות שהגיע החורף ובחורף - צריך לקנות עגבניות. אני אוהבת להכין סלט מירקות שאני קוטפת בגינה אבל הגינה היא קטנה ומזג האויר גם משפיע. אי אפשר לגדל את כל הצריכה המשפחתית. אגב, עגבניות לא צורכות הרבה מים. יש להזהר כי יותר מדי מים מזיקים להן.
 

ayala26

New member
ושכחתי בקשר לריסוס

אני לא מרססת ולכן בניסוי וטעיה למדתי אלו מושכים יותר מזיקים מאחרים ולכן אותם אני לא אנסה לגדל שוב
 
../images/Emo46.gifתגובה מהבטן של חקלאית...

את כתבת: "מניסיוני האישי אני יכול להעיד על הרבה מקרים בהם ניסו חקלאים קונבנציונאליים לערער את אמינות המשק האורגני ואת חשיבות הנושא, בין השאר בגלל בורות בתחום, המביא אותם לדעה שאין אפשרות לקיים חקלאות ללא שימוש ברעלים, וגם בגלל החשש להתפתחות הנושא בארץ, דבר שיפגע בפרנסתם.." ואני הייתי נזהרת עם השיפוט... אנחנו חקלאים אורגניים לא מעט שנים. ואני יכולה לספר לך בעצב על מטע השקדים היפיפה שלנו שהיה השקד האורגני הראשון בארץ וגדענו בעצב לפני 3 שנים אחרי שלא יכולנו לראות עוד את העצים סובלים כשלכל המדריכים לחקלאות אורגנית לא היו פתרונות כנגד התחלואים והמזיקים... אל תהי ידך קלה על המקלדת בהשמצות כמו בורות או חשש לפרנסה...
 
למעלה