סוכר חום

אשכר ש

New member
סוכר חום

אנחנו בבית אוכלים סוכר חום אורגני. לאחרונה אמר לי מישהו שבדקו את עניין ההבדל בין סוכר חום ללבן ולמעשה לא התגלה שום הבדל. אמרתי לו שידוע לי שהגוף מקבל יותר תועלת מהסוכר החום אך לא ממש ידעתי לענות לעומק. אפשר לקבל הסבר מהמומחים?
 

בגית

New member
סוכר חום הוא קצת פחות רע מסוכר לבן.

יש בו ערכים גבוהים יותר של מינרלים-הבדלים לא גדולים סך הכל. אני לא מגדירה סוכר חום כמשהו בריא בניגוד לדיעה הרווחת. הוא פחות מעובד מהסוכר הלבן. אני מנסה להפחית בהדרגה את כמויות הסוכר. בעוגות למשל בהתחלה הפחתתי ל 3/4 כוס ובהדרגה הגעתי ל 1/3 כוס סוכר.
 

פלגיה

New member
סוכר חום הוא פחות גרוע

כי הוא פחות מעובד. אי אפשר לומר שהוא יותר בריא.
 

mise

New member
אי אפשר לקרוא לסוכר

"בריא"
רצוי להמעיט בסוכר עד כמה שניתן. אפשר להמתיק משקאות עם מי תמרים או מי פירות יבשים אחרים (רצוי אורגניים), אפשר להשתמש מפעם לפעם במולסה (רק של MORGA), כדאי מאוד מאוד להתרגל לשתות משקאות ללא סוכר ולהמעיט את צריכה הסוכר בבית, גם אם הוא סוכר קנים אורגני :)
 
../images/Emo207.gif ומה עם לחם?

אמא של בעלי טוענת ש"האופה אצלנו נשבע לי שאין הבדל בין לחם לבן ללחם מלא ושזה הכל גימיקים". הכצעקתה? מה זה העניין הזה? האמת היא, שאני לא קונה את זה וזה נשמע לי כמו טענה של אופה שאולי בעצמו אופה רק לחם לבן ולכן מלכלך על המלא
אנחנו קונים בד"כ לחם מגרגרים מלאים/9 הדגנים ולרוב בחנות האורגנית.
 

mise

New member
גם היא צודקת קצת.

תלוי באופה. הכרתי אופה (נקבה. אני לא יודעת איך לנקד) שאמרה לי שהם מערבבים את זה בקמח לבן ובשבד"כ הקמח הלבן הוא רוב הקמח. יש רמאות אחרת: "הלחם הכושי" - יעני, הוא לא מלא, פשוט צובעים אותו בתה או בקרמל בצבע שחור. יש כמובן לחמים מלאים אמיתיים, אני מניחה (או, מקוה) שהחברות הגדולות, כגון "אדמה" או "הרדוף" שמוכרות קמח מחיטה מלאה אורגנית משתמשות רק בקמח מחיטה מלאה אורגני. קשה לי להאמין שלא מוסיפים לו עוד חומרים רעים. יש את הלחם של מארק שהוא מצוין. הכי טוב לאפות בבית.
 

Rakefetsagman

New member
שמעתי לאחרונה דיעה

שלחם מחיטה אפילו מלאה הוא לא מומלץ כי מקורו בדגן ש'טופל'. ועדיף לאכול לחם מדגנים אחרים. אם בכל זאת רוצים חיטה עדיף 'אם החיטה' שהוא הצמח שממנו יצרו את החיטה.
 

טלימה

New member
לחם אורגני מקמח מלא

יש הבדל בין לחם לבן ללחם מלא, אם הוא אכן מקמח מלא. לחמניות חומות שקונים במאפיות של סופרים, למשל, הן לחמניות מקמח לבן שצבעו אותן בקרמל. לעיתים מוסיפים מעט קמח מלא ללחם וכותבים עליו : "לחם עם קמח מלא", או כיתוב אחר לא מחייב שכזה. בעיה אחרת שקיימת בארה"ב היא האופן שבו הם מוסיפים בטירוף סוכר לכל דבר. שם קשה למצוא לחם שאינו מכיל סוכר, אבל יש. יש כל מיני בעיות עם לחם. העיקרית שבהן היא הצריכה המוגזמת של דגנים - לחם, פסטה, תבשילים.. והעובדה שבסה"כ מדובר במוצר מעובד. אם אוכלים לחם כדאי: 1. לגוון בסוגי הדגן ולבחור בלחם על טהרת הדגנים המלאים. (בארה"ב יש בחנויות האורגניות לחם מspelt, למשל.. ועוד) 2. להכין אותו בבית, עדיף משאור. 3. אם קונים, לקנות לחם שאור אורגני מקמח מלא. איך יודעים מה יש בלחם? כתוב עליו... הרדוף, למשל, עושים את הלחם שלהם מקמח אורגני מלא, אך ללחם השאור שלהם הם מוסיפים שמרים. שמרים הם אורגניזמים אלימים יותר מאלה שיש בשאור (לכן פעולתם מהירה יותר) והם מנטרלים את אלה של השאור. אין טעם בלחם שאור אם הוסיפו לו שמרים, זה מנטרל את כל פעולת השאור. הבעיה שהיתה בארץ היתה עם לחם אדמה. תוכנית טלוויזיה כלשהי הציגה כיצד במפעל שלהם מכניסים את אותו הלחם גם לעטיפות הלחם הרגיל (אורגני) וגם לעטיפות הלחם הקל. עכשו, זאת יש לדעת - לחם המשווק כלחם קל הוא לחם כזה משום שהוא מתעכל טוב יותר. יש בו יותר סיבים. לפעמים יש בו יותר סיבים כי הוסיפו לו סיבים, לפעמים זה בגלל שעשו אותו מקמח מלא. כלומר - הלחם הרגיל של אדמה אכן "קל" יותר.
ועוד משהו, אם לא היה ברור. אני לא ממש בעד לחם, אבל יש לחמים טובים מאחרים. הלחמים האורגניים המלאים אכן טובים מלחמים אחרים. הם עשירים יותר במינרלים ובוויטמינים ומכילים הרכב נכון יותר של הצמח (קרי - את כולו).
 

ממולדה

New member
מה בדבר

לחם מחיטה טרום נבוטה כמו לחם עינן? (הקבוע שלי, וגם נורא טעים).
 

טלימה

New member
מה זה חיטה טרום נבוטה?

חיטה שלא הנביטו אותה? חיטה שהתכוונו להנביט אותה, אבל לא הספיקו כי היא הפכה לקמח? מה זה בדיוק?
 

צימעס

New member
אני מנחשת שמושרה

ואח"כ מונבטת-טיפונת, ככה שעוד לא הספיקו לגדול נבטים.
 

טלימה

New member
אני לא יודעת על זה מספיק

אני הייתי נמנעת. אבל - נאי נמנעת בכלל מלחם, אז אולי אני לא הבנאדם לענות על כך. אם אני אוכלת לחם זה לחם שאור מלא אורגני שמכין האיש שלי.
 
וואוואוואו!! תודה על ההסבר המפורט

גם אני לא הכי בעד לחם, ומעדיפה באופן כללי שהוא יהיה כמה שפחות מעובד (כמו כל מזון אחר). וכמו שאני מכירה את אמא של גבי, היא בטח שאלה את האופה של הסופר
 
עוד ../images/Emo207.gif - אוכל אורגני

מנושא לנושא באותו הנושא... בשבוע שעבר דנו בנושא האוכל האורגני. דוד של גבי טוען במרץ שהכל חרטא, ושאין דבר כזה אוכל אורגני אמיתי, שהוא במו עיניו כאשר היה מגדל פרחים וירקות ופירות (לפני שנים רבות) בארץ, הוא ראה איך על ארגזי אבוקדו שהוא גידל מדביקים בגדול "אורגני" למרות שהוא בתור המגדל ידע שזה ממש לא אורגני... וששכנו החקלאי שגידל פלפלים אורגניים היה מטפל בהם במוצרים כימיים כשהיתה סכנה לתוצרת (ממזיקים) ולא היה אומר לאף אחד ועדיין היו מוכרים את זה כאורגני, ושהוא לא מאמין לאף אחד. אני טענתי שהיום כל השוק הזה הרבה יותר מסודר מאשר לפני 30 שנה, והוא טוען שאני פראיירית. מי צודק?
 

mise

New member
הוא, פחות או יותר.

נדמה לי שזה פורסם בחודש האחרון, בירחון החקלאות האורגני, שאגריאור וכל המפקחים האורגניים מתירים להשתמש בריסוסים קונבנציונלים (מה שמכונה בלשון יפה, אעלק: "ביולוגיים") "עד שימצא פתרון טבעי". אני לא קונה פירות וירקות אורגניים בד"כ, מהסיבה הזו. עד כמה שידוע לי, כפר יהושוע ומשק ברזילי הם האמינים ביותר. יכול להיות שיש עוד, אלו הידועים לי כעת. לגבי הדבש - ארגון הגג (טוב השדה) מתיר לכוורנים להאכיל את הדבורים האכלה מלאכותית, רק מה - שיהיה סוכר אורגני. בולשיט. זה לא דבש אורגני וראי את נושא השרשור - סוכר? סוכר?! אני קונה דבש אורגני מחברים בכליל שאני יודעת בודאות שלא מאכילים את הדבורים בכלל. שמן זית - כנ"ל - משתמשים בריסוסים ובתהליך העיבוד אני לא יודעת מה בדיוק עושים שם, אני קונה שמן זית אורגני מחבר שעושה את זה לחברים ממטע הזיתים הקטן שלו בעין הוד. מוצרי חלב - ההוראות של טוב השדה הן, למשל, כשפרה או עז חולה, או סובלת מדלקת בעטין, לתת אנטיביוטיקה ולהוציא מהעדר לעשרה ימים עד שבועיים. זה לא אורגני. אני לא קונה מוצרי חלב (טוב, כמעט בכלל לא צורכים כאן מוצרי חלב) אורגניים. הכי טוב לגדל בבית, בגינה, כמה שאת צריכה, את יודעת במה השקת את זה, איך זה גדל, מה זה קיבל, את קוטפת את זה וזהו.
 
../images/Emo67.gif בקיצור - יש למה לחכות ../images/Emo3.gif

אני משלה את עצמי שכאן הכל יותר מפוקח (עאלק?). נראה מה יהיה כשנחזור לארץ... (שימי לב לתחילית "כש" המחליפה את התחילית "אם"!!). מה באמת עושים אם לפרה/עז/נאקה יש דלקת בעטין? הרי בדלקת מטפלים באנטי' וזה יוצא מתישהוא מהמערכת... לא? לפני שבוע קיבלנו שמן זית + זיתים מחבר של גבי שביקר את משפחתו בגליל - מהמסיק האחרון. אחחחחח איזה שמנזית! אנחנו קונים הרבה מבני כת האמיש שמוכרים באזור שלנו כל שבוע ומגדלים בעצמם - הופפולי הכל בטבעיות... אנחנו גם מגדלים קצת בגינה בינתיים, אבל לוידעת אם בארץ יהיה לנו איפה לגדל. נראה...
 

mise

New member
אני יודעת שבאנגליה

מטפלים בעדרים האורגניים בהומיאופתיה, או צמחים, ממש לא בשימוש קונבנציונלי. אגב, בארץ לא נותנים לעדרים להסתובב חופשי והם די כלואים. הלזה יקרא אורגני? חברה שלי היתה בהרדוף וחזרה מזועזעת. חוץ מהתנאים שהפרות "זוכות" להם, הידעת שכמויות אדירות שנחשבות כעודפים של חלב אורגני (אורגני אעלק, מבחינתי) נמכרות לתנובה כחלב רגיל? נניח שזה באמת היה עומד בתקנים של האורגני (לפחות בתקנים של אנגליה, שם הם באמת מבינים מה זה אורגני), לא חבל? לא בזבוז? לא עדיף להוריד מחירים של החלב האורגני ולמכור לצרכנים יותר מאשר לשמור על מחיר גבוה לצרכן הסופי ואת העודפים למכור לתנובה במחיר של רגיל?
 
למעלה