ברכות לפורום ועוד מילה

sindra

New member
את בני החלטתי לא למול יומיים לפני

הברית בעקבות מידע שנחשפתי אליו במקרה ועורר בי ספק ורצון ללמוד את הנושא. לאחר למידת הנושא היה לי ברור שלא תהיה ברית, אבל גם היה פחד גדול מהעניין החברתי. אשתי מלה את בנה הראשון מנישואים קודמים, והברית לא יצאה טוב והיה צריך לתקן אותה בניתוח בהרדמה מלאה בגיל שנה. בנה היה שלושה ימים עם קטטר. על טראומת הברית נוספה טראומת ניתוח התיקון ולמרות זאת היא לא חשבה לרגע להימנע מברית עם בננו המשותף. רק כשבאתי אליה עם המידע שנתקלתי בו במקרה באינטרנט, היא אמרה: "אתה לא רוצה לחתוך? לא חותכים." ההתגברות על הפחד מהשד החברתי היתה אצלי תהליך שנמשך כמה שבועות. הדבר המשמעותי הראשון שגרם לפחד להתמוסס הוא פגישה עם רונית מקה"ל (קבוצה של הורים לילדים לא נימולים). היא עצמה אמא לילד לא נימול והיא מכירה מאות הורים לילדים לא נימולים בגלל שהיא מארגנת אחת לחודשיים פגישה בין הורים מתלבטים להורים לילדים לא נימולים. היא סיפרה לנו על הניסיון האישי שלה ועל דברים ששמעה מהורים רבים על ניסיונם בגידול ילדים לא נימולים והשתכנענו שסיפורי הזוועות ותרחישי האימה על גורלו המר של הילד הלא נימול בישראל הם חסרי אחיזה במציאות. היום, אחרי כשנה וחצי של קריאת מאמרים ומחקרים על היבטים שונים ומגוונים של נושא המילה, אני מחזיק בדעה שהורה שכורת רקמה בריאה מגופו של ילדו שלא לצורך רפואי פוגע בזכויות האדם של הילד. לכל אדם, ולכל תינוק, מוקנית הזכות הטבעית שלא יכאיבו לו ובוודאי שלא יחתכו מגופו רקמות בריאות שלא לצורך רפואי. מסירת התינוק למוהל שיכרות את עורלתו חושפת את התינוק לכאב ולסיכון ומהווה פגיעה בגוף - כל זאת שלא לצורך רפואי. אשמח אם תבקרו באתר שלי, גונן על הילד, שמוקדש לנושא.
והזמנה נוספת: אתמול אני ואשתי מאיה התראיינו בתוכנית הבוקר של ערוץ 10 בהנחיית דני רופ ותמר איש-שלום. כדי לראות את הראיון, צריך ללחוץ קליק ימני על הקישור הזה ולבחור בפקודה Save Target As (שמירת יעד בשם). אחרי שהקובץ גומר לרדת למחשב אפשר לראותו. (אורך הקטע חמש וחצי דקות)
 
שלום לכן, יש לכן פורום מקסים

אני מלנו את שלושת ילדינו בגלל הנורמה החברתית, אני התעקשתי על הרדמה מקומית ולכן אף אחד מהם לא עבר מילה אצל רב.
 

shapir1

New member
עונה באיחור

לא מלנו את בננו. לא מצאנו שום סיבה מספיק טובה לעשות זאת.
 

עינבלית

New member
../images/Emo41.gifגם עונה באיחור ומוסיפה אש למדורה

אמא לשניים, הבכורה שלמה והצעיר גם שלם. אני חייבת לציין שלאחרונה הרהרתי הרבה בנושא ואני כיום מבינה שאילו הייתי מתייחסת להוריי ברצינות אולי כן היתה ברית. אבל רק לאחרונה הקשר שלי עימם התהדק מספיק ועכשיו הוא כבר שלם וישאר כזה. שלא תבינו לא נכון, בעלי התנגד לברית וגם לי לא היתה סיבה לפגוע ברך הנולד, אולם כעת משאני מבינה קצת את ההיסטוריה המשפחתית (מחד רבי יוסף קארו ומאידך האר"י מצפת ) משהו בכל זרת צובט לי בלב. כן, אני מודה, איפושהו דווקא בגלל היחוס המשפחתי, קצת עצוב לי, אך אני מאמינה שהוא יורש את הייחוס עם או בלי עורלה.
 

פלגיה

New member
../images/Emo24.gif

ותמיד הוא יוכל לבחור למול את עצמו בסופו של דבר.
 

מירי 4

New member
שני בנים מהולים

אחרי 2000 שנה אני לא רואה את עצמי מספיק דגולה וחכמה יותר מכל קודמי.
 

ayala26

New member
הכל את עושה בדיוק כמו פעם?

שום דבר בגידול ילדייך לא שונה ממה שנהוג היה בדור הקודם? ובדור לפניו? (אפילו לא 2000 שנה)
 

מירי 4

New member
השאלה למה עשו ולמה לשנות

אני חושבת שבעניין הברית יש עניין חזק של שייכות והמשכיות, משהו כזה (כשלא מערבים שיקולים דתיים) שינויים טכניים וכו' אין לי בעיה לעשות, כי הם אף פעם לא היו עקרוניים. אבל ללכת נגד דבר מהותי, אני חושבת שצריך הרבה יותר מאשר דעתי האישית על סמך שלושה מאמרים באינטרנט.
 

ayala26

New member
איך אפשר להיות נגד דבר מהותי

מהותי זה בעיני מי שמחשיב דבר כמהותי. אם זה מהותי בשבילך אז ברור שאינך יכולה להיות נגד.. אני לא מחשיבה את הקשר לשבט כמשהו מהותי ועקרוני ולכן - אני גם לא הולכת נגדו. העקרון פשוט לא קיים כדי שאלך נגדו.
 

מירי 4

New member
או במילים אחרות

את רואה את עצמך השופט המוחלט והיחיד להחליט מה מהותי ומה לא. אני רואה את עצמי האחראית המלאה להחלטותיותי ותוצאותיהן, אבל בהחלט חושבת שיש משקל רב להיסטוריה, התרבות והידע המצטבר של כל מאות הדורות שקדמו לי, ואין לי כוונה לבעוט בכל מורשתם רק בגלל מה שלי נראה נכון כאן ועכשיו.
 

ayala26

New member
לא, זה לא מה שאמרתי

אני לא מחליטה מה מהותי - אני מחליטה מה מהותי בשבילי. "מהותי" הוא תואר יחסי ומשהו מהותי הוא ביחס לאדם מסויים או קבוצה ןלדעתי אין דבר כזה דבר מהותי מוחלט ויחיד שמישהו מלמעלה קובע לי. וכן, אני רואה את עצמי ואת בן זוגי כשופטים המוחלטים והיחידים להחליט בנוגע לבני ולאיברי גופו. אני הגעתי להורות עם דף חלק, ללא מורשות והיסטוריה, ללא דעות קדומות וללא ספר ואני עושה רק מה שמרגיש לי טבעי. אני לוקחת את בני לשירותים מגיל שבוע למרות ש"תינוק גומלים כשהוא מוכן רגשית" ואני אני מחזיקה אותו הרבה בידיים והוא ישן לילות שלמים איתנו במיטה למרות שזקני הדור יגיד ש"את מפנקת אותו" ו"הוא יתרגל" ו"צריך לתת לתינוק לבכות" זה שבדור הקודם עשו כך וכך עדיין לא אומר שזה נכון. בניגוד אליך - כאן ועכשיו זה לא נראה לי נכון ובדיוק בגלל זה אני נוהגת כפי שאני נוהגת בהקשר לחינוך ועל אחת כמה וכמה בנוגע לאיברי גופו.מה שמעניין אותי הוא איך את מחליטה מתי ללכת לפי מה שנהוג בדורות הקודמים ומתי להתשמש באינטואיציה האמהית הטבעית?
 

מירי 4

New member
אני אתן לך דוגמא

חיסונים, בשביל הילד שלי חיסונים כרגע הם דבר כואב ומעיק, ובכ"ז גם אם אני חושבת לא לחסן אני עושה את זה בזהירות עצומה בהתייעצות עם כל מי שאני רק רואה לנכון, ומתוך הבנה שלמעשי יש השלכה גם על כל החברה שסביבי. גם לחברה שסביבי יש השפעה על ההחלטה שלי, ויתכן שאנהג אחרת במדינות שונות. ברור לי שזה שונה מלינה משותפת, הנקה, נשיאה על הידיים ועוד. אני מתייחסת באופן דומה גם לברית מילה. וברור לי שלא הגעתי להורות עם דף חלק, יש לי מטען אישי, חברתי, תרבותי, לאומי ועוד, וכל אחד מהמרכיבים הבונים את אישיותי גם מעצב אותי כהורה. אני לא מזלזלת במטען הזה, והוא זה שבונה את האינטואיציה שלי, המודעות למטען גם מאפשרת למצוא את המקום שלך ביחס אליו (למה מה שמעורר בך התנגדות או משיכה הוא כזה וכו'). ברור לי (אחרי תשע שנות הורות וארבעה ילדים) שמה שנראה לי נכון כאן ועכשיו, בפרט בראשית הדרך, היה שטות גדולה, ולכן אני טורחת לברר היטב את הדברים לפני שאני מחליטה איך לנהוג.
 

ayala26

New member
מהדוגמה שלך אני מבינה עוד פחות

אז זה קשור לבריאות ולמה ש-2000 האמינו על מילה (מיתוסים שהופרכו) או שזה קשור למורשת העם היהודי? כי לפי מה שאת כותבת על חיסונים דווקא לא נוצר הרושם שבררת ה-כ-ל על המילה לפני שהחלטת איך לנהוג.. אבל מילא. אני לא שופטת, רק מוזר לי שמי שכה בטוח בהחלטתו לא מצליח לספר במילים את הסיבה להחלטתו.
 

מירי 4

New member
לסיכום

פתחתי בזה שאני לא רואה את עצמי מבינה יותר מכל קודמי. שאלת אותי אם אני עושה הכל כמו פעם, ואמרתי לך שרק מה שמהותי. שאלת מה מהותי, ונתתי דוגמא: ברור שחיסונים הם דבר מהותי, ושההחלטה חורגת מתחום הפרט (בניגוד לשימוש במוצץ ועוד שהם החלטה לא מהותית), ולכן בעניין חיסונים אני אפנה לרופא מומחה ולא אסתפק בחמישה אנשים באינטרנט שמרגישים כמוני. אם ארגיש שאני לא מספיק מבינה את כל התהליך, אחסן עפ"י מי שבעיני מומחה, ושלוקח אחריות בפגישה אתי. כל זה דוגמא. לא התייחסתי לברית במובנה הבריאותי. בעניין הברית המבינים עליהם דברתי הם חכמי ישראל בכל הדורות, גאוני עולם ואדירי רוח, שבנו את התרבות עליה אני חיה (כן, כן, גם המערבית). הם התמודדו עם שאלות כמו הצורך במילה במקום שמי שמל דינו מוות ועוד. הם דנו ארוכות בסוגיה על היבטיה הלאומיים והתרבותיים, וקשה לי להעמיד את עצמי מעליהם. ובאופן אישי ? מעבר לחיבור עליו דיברתי, וחוסר הרצון לבוא אחרי כולם ולבטל אותם לחלוטין (מה שכתבתי בהודעתי הראשונה), השיקולים שלי היו מורכבים גם משיקולים דתיים, ולכן ציטטתי חברה חכמה שהביאה את השיקול הנקי מהתערבות דתית (אותה ציטטתי בהודעה השניה). איזה עוד סיבה צריך ? אתרי אינטרנט ??? אינסטינקטים ???
 

shapir1

New member
גם לי חשובה המורשת במידה מסוימת

למרות היותי אישה לא מאמינה. ואני לא מרגישה שאני "בועטת" במורשת הזו כשאני מחליטה לא למול את בני. ולכן אני לא מסכימה עם הצגת הדברים שלך: ההחלטה שלי לא למול את בני לא נובעת בגלל מה שנראה לי "נכון כאן ועכשיו", אלא בגלל מה שנראה לי נכון בשבילו בלבד. את המורשת והערכים היהודיים אנחיל לו בדרכיי שלי, כמו כל הורה לילדיו, ובלי חיתוך באיבר מינו. כך אני רואה את הדברים.
 
בני שלם, מושלם ונימול!

ברית המילה עברה חלק. בכה לשניה אחת, נרדם אחרי כמה דקות וזהו!
 
למעלה