שאלה לחו"לניקיות

ayala26

New member
טוב אני גרה בהולנד

אז ככה: 1. סקר אומר שההולנדים הם בעלי שאיפות הקריירה הכי נמוכות באירופה - עצלנים! ההולנדים מסתפקים ב"תשע-עד-חמש".. גם אני וחבר שלי ככה. יש לנו זמן לטפח את הגינה, לטייל: בסוף השבוע שעבר גילינו יער ענק ליד הבית שלנו לקח לנו שעתיים!!! לעשות את המסלול הקצר..
. אני מאוד אוהבת לטייל ביערות אז קנינו לדנזל עגלה שמתאימה לתנאי שטח
ואני מחכה שהוא ישב ונוכל לרכב ביערות באופניים! ההולנדים גם רוכבים הרבה על אופניים - כדי להגיע ממקום למקום וגם סתם להנאתם עם ילד מקדימה וילד מאחורה ותיק ולפעמים גם טיולון\שמשיה\כסאות מאחורה.. 2. מה ההולנדים לא ממחזרים?? אנחנו ממיינים זכוכית,נייר,טקסטיל,פסולת גינה, סוללות וזורקים לפחים המיועדים לכך. חומרים כימיים (חומרים ניקוי וצבעים למשל) אנחנו אוספים במחסן עד שיש לנו הרבה ואז אנחנו נוסעים למקום מיוחד שאוסף פסולת רעילה ומוסרים שם! וגם שם צריך למיין לפי סוגים!! 3. רפואה: 30% מהלידות מתרחשות בבית. אני לא ילדתי בבית. ילדתי במלונית (בגלל שחבר שלי היפוכונדר סטרילי) עברתי מעקב ע"י מיילדתת 2 אולטרסאונד בכל ההריון, בלי להציך ולראות את מין התינוק, בלי בדיקה פנימית אחת ובלי לראות רופא ואני מכירה כמה שחושבות ש"השיטה ההולנדית זה לחסרןת אחריות".. 4. בהולנד מתקשרים לרופא המשפחה וקובעים פגישה טלפונית והוא מתקשר בחזרה ומתייעצים. אנטיביוטיקה? מה זה? לגור רחוק זה לא קל. גם אין לנו משפחה מהצד ההולנדי (חוץ מאמא שלו) כך שזה לבד לבד.. אני לא מכירה פה הרבה אמהות אז אני לא יודעת על הורות טבעית. רק חמותי מאוד מתלהבת מהללא-חיתולים (ומספרת לכ-ו-ל-ם!)
 

פלגיה

New member
ושאלות על הולנד

שמעתי פעם שבהולנד אסור לתת אנטיביוטיקה לילד בן פחות משנתים - זה נכון? ושאלה נוספת לגבי רחצת תינוקות. מישהי סיפרה לי שבהולנד לא נהוד לרחוץ תינוקות בכל יום - גם זה נכון?
 

ayala26

New member
דווקא אין לי תשובות

אני לא יודעת אם אנטיביוטיקה אסורה. אני רק יודעת שגם בוגרים לא מקבלים מיד אנטיביוטיקה ולפחות לא בתדירות כמו שמקבלים בישראל מרופא המשפחה..
עוד לא היינו במצב שחשבתי שצריך אנטיביוטיקה ולא קיבלנו.. ועד כה נתתי לו אקמול רק פעם אחת. לגבי מקלחת - שמעתי על כך אבל אני חושבת שזה לא נכון או לפחות *כבר לא נכון* אולי פעם שהיה קר ובחורף הטמפרטורה היתה 30 מתחת לאפס אז היו לא מקלחים כל יום אבל כיום חם מדי בהולנד בשביל לא להתקלח. אני חושבת שכולם רוחצים את ילדיהם כל יום. אני מקלחת את בני כל יום (בלי פנטיות - אם הוא נרדם אני לא מעירה בשביל מקלחת אלא אם הוא מתעורר לבד) - אנחנו מתקלחים יחד ואני מתקלחת כל יום אז גם הוא! לפי מה שראיתי במעון שהוא הולך אליו כל הילדים מאוד נקיים.
 
ששש.... שאף אחד לא ישמע מה שאני

אומרת, אבל באמת, תגידי לי את, למה חייבים לרחוץ תינוק כל יום? אני לא מתכוונת לשטיפה של הטוסיק שזה בעצם האזור היחיד שבאמת מתלכלך, אלא לרחצה של כל הגוף. מה, הוא יצא לאסוף תפוחי אדמה כל היום?
הטמפ' כאן בחורף הן כאלה, שגם אם מתאמצים לא מזיעים. לפני הרבה שנים, ההורים שלי היו בשליחות בקנדה, באחד המקומות הכי קרים (ויניפג). אמא שלי סבלה מפריחה משונה והרופא שאל אותה כמה פעמים בשבוע היא מתרחצת. כשהיא ענתה, מופתעת מהשאלה, כל יום הוא אמר לה - אה, יותר מדי
 

ImaAvaza

New member
אני איתך

אנחנו קיבלנו הוראה מרופאת עור לרחוץ את הנסיכה פעם ביומיים, בחורף אין עם זה שום בעיה, הם גם לא יוצאים לשחק בחוץ, ממה היא מתלכלכת? מהלגו? בקיץ אל תספרו לרופאה אבל אנחנו מגיעים גם לפעמיים ביום
 

פלגיה

New member
אני שואלת את זה כל הזמן

ואני מדברת על תינוקות קטנים - לא על הזוחלים שבאמת מתלכלכים. באמת אני רוחצת רק טוסיק (בכל החתלה) אבל את כל הגוף - לא מדי יום.
 

ayala26

New member
כמה סיבות

כי זה הרגל טוב להקנות מגיל צעיר, כדי שהוא לא יפחד ממקלחת וכדי שהוא יאהב להיות נקי כי יש תינוקות שמזיעים גם בחורף - כמו הבן שלי שכל הזמן חם לו. כי הם פולטים ולפעמים נשארות שאריות בצוואר ואם זה בשכיבה אז על השיער. לי זה נוח ולא מסובך כי אנחנו מתקלחים יחד. אם הייתי מעמידה כל יום את האמבטיה אז אולי באמת הייתי מתעצלת.
 

פלגיה

New member
יש ילדים שמפחדים ממים

בהתחלה, והפחד עובר להם עם הגיל. ומצטערת. לא מאמינה בהרגלים. לא כל מה שלא הרגלתי בגיל חודש יתקבע עד גיל 120. תינוק שמזיע או פולט - אין ספק. צריך לרחוץ.
 

ayala26

New member
זה מעניין מה שאת אומרת

כי לחנך לטבע, למוסיקה, להקנות הרגלי קריאה - עם זה אנשים מתחילים עוד כשהתינוק בבטן - כי זה חשוב.. מושיבים תינוק ומקריאים לו כשהתינוק מתעניין בכלל באיך לדחוף לפה כמה שיותר דפים יחד.. למה הרגלי הגיינה, הרגלי שינה, הרגלי סדר יום פחות חשובים?? ולמה מקלחת לא צריך אבל חס וחלילה שיאכל עוגיה? למה אוכל יותר חשוב מהגיינה? למה נדמה לי שיש אנשים שחושבים שהורות טבעית זה להיות אנטי כל דבר שמצלצל קצת פחות טבעי? אני מבינה שהמילה "הרגל" לא מצלצלת טבעית אלא משהו נרכש.. אבל לא צריך להיות נגד הכל..
 

ImaAvaza

New member
אנטיביוטיקה

בטוח לא נכון (אני מניחה שאחוז התמותה היה מוכיח את זה) פשוט לא דוחפים אנטיביוטיקה כל פעם שעולה החום כמו במקומות אחרים. אני מכירה תינוקת (שהיום במצב נהדר) שקיבלה אנטיביוטיקה מהיום שנולדה - בהולנד. ולגבי הרחצה - גם עניתי למטה וגם אין כלל מוחלט - כשהדריכו אותנו אחרי הלידה בהולנד אמרו שאפשר לרחוץ כל יום או כל יומיים איך שבא. מה שכן אמבטיה ראשונה היתה יום אחרי הלידה.
 

Rakefetsagman

New member
תוספת לגבי הולנד

אופניים זה באמת כלי התחבורה המועדף - מרגע שאדם למד לשבת, וכ"כ התרגלתי שאני מחפשת פתרונות לנשיאת התינוק הבא על אופניים (אופניים עם קופסא מקדימה למשל - ההולנדים מאוד יצירתיים בנושא אופניים). אוכל אורגני -יקר יותר אז אנחנו קונים פעם בשבוע בשוק האורגני ומשלימים. אנטיביוטיקה - כשהיה צורך קיבלנו. הלידה המקובל פה היא אכן בבית - ואני מתכוננת
. מה שהכי כייף היה שאחרי הלידה - יש עזרה בבית בצורה של 3-5 שעות כל יום למשך שבוע בערך. האחות הזו מלמדת להסתדר בבית - למשל לעשות אמבטיה לתינוק (כל יום) ומטפלת ביולדת - מנקה ובודקת תפרים, מכינה אוכל, עושה קניות, עזרה בניקיונות - בקיצור מה שצריך. כך יצא שגם עם משפחה רחוקה היתה לי תמיכה ראשונית - אגב השרות הזה משולם ע"י הביטוח. יש פה גם חנויות יד שניה לילדים. וביום המלכה ( יום שבו לכמה שעות כל העיר הופכת לשוק יד שניה ענק) הצטיידתי ברוב הצעצועים - אגב יש פה יחסית לישראל או לאנגליה הרבה צעצועים מעץ. הורות טיבעית - ניראה לי שיש המון עידוד לאמהות להישאר בבית עם הילדים עד גיל שנתיים וחצי בערך - כי אז יש אפשרות לשלוח את הילדים לחצי יום לגנים מסובסדים. וגם אז זה למספר ימים בשבוע ולא לשבוע מלא. הנקה - מקובלת מאוד. חופשת לידה - לאבות שבועיים לאמהות - לא בטוחה מה הנורמה.
 

ayala26

New member
חופשת לידה בתשלום - 16 שבועות

אבל חייבים לצאת כבר 4 שבועות לפני התל"מ - אסור לעבוד בחודש תשיעי. האחות הזו שבאה אלינו אחרי הלידה היא זו שלמדה אותי להתקלח בדוש עם הבן שלי! אופניים - יש גם עגלה כזו שאפשר לחבר מאחור ואפילו שני ילדים יכולים לשבת שם ושיש גשם יש כיסוי. לשכנה שלי עם תאומים יש כזו. גם לי זה חלום ללדת בבית אבל חבר שלי נשאר, גם אחרי הלידה הקלה שהיתה לי, היפוכונדר סטרילי.. אולי כשיגיע הזמן בעוד שנתיים-שלוש הוא ישנה את דעתו.
 

Rakefetsagman

New member
לא ממש משנה לי -

האמת היא שאת אדם ילדתי בב"ח ומה שזכור לי די לרעה זה הנסיעה באוטו עם צירים
- כי לב"ח נהוג שנוסעים עם המיילדת וכשהלידה כבר קצת מתקדמת. ובערך שעתיים אחרי הלידה כבר הציעו לי ללכת הביתה - ודי רציתי. אז לא כ"כ בא לי להסחב לב"ח וגם אין לי עם מי להשאיר את זאטוט. אז לא שממש חשוב לי ללדת דוקא בבית - זו פשוט האופציה שניראית לי במצב הנוכחי הכי מתאימה לכולם. על הבאק פיץ דווקא ממש בא לי
- אבל זה די יקר.
 

ImaAvaza

New member
חופשת לידה לגברים - רק יומיים

לפחות כך היה לפני שנתיים. או שתיחמנו אותנו בעבודה. לידה בבית בהולנד - מומלץ ביותר לכי על זה. אני כל כך מפחדת מהלידה הבאה כי היא תהיה בבית חולים צרפתי, שהם לא ממש פתוחים לרצונות היולדת (מוניטור רצוף, אינפוזיות, גילוחים, חוקן עוד לפני שאמרנו שלום) ורוצים שנשאר 5 ימים בבית. התקווה שגם הפעם לא נספיק להגיע לבית חולים......
 

Manty

New member
לגבי אופניים - יפן

גם ביפן האופניים הם כלי תחבורה מאד מקובל. לרוב המשפחות יש רכב, אך הוא בשימוש רק בסופי שבוע. האבות נוסעים לעבודה ברכבות, והאמהות נשארות בקרבת הבית. לנו אין בכלל רכב. אנחנו מסתובבים בעיר ברגל ועל אופניים, וברכבות למקומות רחוקים. אופניים טיפוסיות: מושב לילד מלפנים מושב מאחור, וסל לקניות מקדימה. עד לחודש התשיעי, אני ממש חייתי על האופניים. האמת היא שדווקא האופניים שלי הן לא ממש ברוח הטבעיות כי הן ממונעות ע"י בטריה (כך שאני עולה עליות בריחוף, דבר חיוני למדי בעיר התלולה שלי)
לפני שבוע לקחתי את הגדולה באופן חד פעמי לגן על האופניים (בדר"כ אנחנו הולכות ברגל) כשהיא ישבה מאחור, הקטן מלפנים, והתינוקת במנשא על הגב
אל דאגה, זה לא יחזור על עצמו.. עוד הרבה פעמים
)
 
מטייוואן

1. אמנם אני כאן רק 3.5 חודשים אבל עד כה לא ראיתי מניקות בכלל וזה כנראה בגלל שהם חוזרות לעבוד אחרי 45 יום!!! 2. נהוג שהילד נשאר עם השכנה/דודה/סבתא וכו' בערך עד גיל 2-3 יש כאלו שגם בלילות! (ורואים את אבא-אמא רק בסופ"ש), בכלל תרבות העבודה במזרח היא מטורפת יש אבות שעובדים מחוץ למדינה וזה לא קשה למצוא כאלו. 3. יש טיטולים רב פעמים לא שכיח. הם אוכלים מאוד בריא אבל מאוד בריא!
 
ושכחתי

אבל בכל דיפרטמנט סטור גם כאן יש פינת הנקה+ שירותים עם פינת החתלה ולפעמים אפילו מקרר קטן
 

Rakefetsagman

New member
סקרנית

מה התכוונת כשאמרת שהם אוכלים מאו בריא? נישמע מעניין מה למשל?
 
למעלה