התייעצויות בענייו ברית מילה

Belladonna Took

New member
התייעצויות בענייו ברית מילה

שלום לכולן,
רציתי להתייעץ איתכן בעניין ברית המילה ש"מתוכננת" לעוד חודש-חודש וחצי...
את הברית עצמה כבר החלטנו, בעלי ואני, שנעשה.
עכשיו נותרו מספר התלבטויות והכנות שאני רוצה לעשות.
תוכלו לתת לי בעד ונגד מוהל או מוהל רופא? האם באמת זריקת הרדמה מקומית עוזרת? שמעתי שרק הזריקה עצמה הרבה פעמים גורמת לבכי מטורף.. אולי יש משהו אחר? משחה מאלחשת או משהו?

אילו דברים אני יכולה מראש להכין להקלה על הכאבים? כמובן שאם יהיה צורך אתן נובימול, אבל איכשהו זה לא מסתדר לי כבר בגיל 8 ימים לדחוף את זה לגוף שלו... כמה זמן הכאבים נמשכים בד"כ?
אולי יש דברים טבעיים יותר שאפשר לתת. זכור לי משהו עם רסקיו.

ואחרונה חביבה - אני... איך מתמודדים? אני זוכרת שהבת שלי נולדה לפני 4 שנים לא הייתי מסוגלת לשחרר אותה בכלל.
בבית החולים נמנענו ממקלחת והיא הייתה איתי כל הזמן. נתנו ויטמין K בטיפות שחס וחלילה לא ידקרו אותה...
אין לי מושג איך אוכל "להפקיד" אותו בידי מישהו זר כשאני יודעת שהולכים להכאיב לו.
תרגישו חופשי להכתוב הכל... כל עצה או תובנה תתקבל בברכה.
 
עונה בקצרה

מזדהה, גם לי היה מאד קשה. ולכן בחרנו לעשות בבית, ללא נוכחות איש פרט לחברה טובה, הסנדק (חבר) וזוגתו. את העניינים מול המשפחה פתרנו אחר כך..
&nbsp
קודם כל להרגיע אותך, ישנם מחקרים שמצביעים על התאמת מערכת העצבים (היעדר תחושה באיזור) וכן מערכת קרישיות הדם בדיוק סביב גיל 8 ימים.
מוהל או מוהל רופא? מי שאת מקבלת עליו המלצות אחרי בדיקה מעמיקה, ויש לו יותר ניסיון. לרוב יהיה מוהל אבל תלוי באיזור שלך.
האם באמת זריקת הרדמה מקומית עוזרת? שמעתי שרק הזריקה עצמה הרבה פעמים גורמת לבכי מטורף.. אולי יש משהו אחר? גם אני שמעתי כך..משחה מאלחשת או משהו? ישנה בשם 'עזרקאין'- קיבלנו מחברים אבל שכחנו להשתמש...
לגבי דקירות: לצערי בבית החולים הבייבי שלנו 'עשה' קצת בעיות ודקרו אותו במהלך האישפוז כל יום 8 פעמים. אז כבר פיתחתי חסינות. תתפלאי, הוא לא הגיב בחוסר שביעות רצון לכל הדקירות האלה!
כדי להירגע ולהרגיע אותו שתיתי קצת אלכוהול והנקתי אותו. לא נראה לי שממש השפיע. וגם התירוש היה לו נחמד.
לפני האקט עשינו 'מדיטציה של אהבה', את מוזמנת להשתמש בכל כלי שיעזור לך להירגע ולהיזכר למה את עושה את זה.
במהלך האקט אני יצאתי מהחדר, ואולי הייתי צריכה להשאר כי שמעתי אותו בוכה אבל מתברר שה היה בכי של הורדת בגדים- ברגע עצמו כנראה שלא הוציא הגה!
החלמה מהירה תוך ימים, ולפי שיפוט שלי כאמא- לא הפריע לו כל כך האיזור. זה גם לא נראה כל כך גרוע אחר כך..
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין שום מחקר (רציני) לגבי משהו מיוחד בגיל 8 ימים

הבחירה ביום השמיני מבוססת על מצווה עתיקה המתועדת בתורה, לא על הידע הרפואי של המאה ה-21, כמובן. כמו כן יש כיום די מחקרים על מערכת העצבים בתינוקות והיא עובדת תקין, הם מרגישים כאב לא פחות ממבוגרים. ברית מילה היא אמנם טקס דתי אבל הליך המילה כשלעצמו הוא ניתוח לכל דבר ועניין וכשמבצעים אותו ללא אלחוש/הרדמה הוא כואב מאוד. יתרה מכך, יש גם מחקרים שמראים שכאב עז יכול לגרום טראומה (כלומר גם אם המוח לא זוכר, הגוף כן). תהא ההחלטה אשר תהא, כדאי לבסס אותה על מידע מהימן ולא על מיתוסים.
&nbsp
כמה קישורים בנושא כאב:
First infant MRI study finds babies feel pain ‘like adults’
http://english.alarabiya.net/en/lif...tudy-finds-babies-feel-pain-like-adults-.html
כואב זה לא מילה
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=584786
הוראות למניעת כאב מיותר בטיפול רפואי בילדים
http://www.haaretz.co.il/misc/1.881637
Male circumcision: pain, trauma, and psychosexual sequelae
http://epublications.bond.edu.au/cgi/viewcontent.cgi?article=1036&context=hss_pubs (פירוט על כאב מעמוד 5)
Wikipedia: Pain in babies
http://en.wikipedia.org/wiki/Pain_in_babies
Are There Long-Term Consequences of Pain in Newborn or Very Young Infants?
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1595204/
 

notMaria

New member
מצטערת להיות בין אלה שקופצים

לא אומרת לאף אחד אם כן או לא למול, אבל הכותבת הראשית כן ביקשה מגוון דעות - אם כבר החלטתם ואתם בוודאות מלים, נראה לי שהמעט שצריך לעשות זה להישאר בחדר ולשמוע את התינוק. הוא לא יכול לצאת מהחדר כדי להקל על ההרגשה שלו, לכל הפחות מי שהחליט על זה צריך לקחת אחריות על ההחלטה ולהיות לצידו של התינוק. אני יודעת שזה נשמע קשוח, ומקבלת שיש אנשים שלולא האמונה שלהם לא היו מלים, אבל אולי זה חלק מהמבחן של המילה? לא יודעת, אני לא מאמינה ואת שני בניי השארתי שלמים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


 
לגבי הכאב : שמעתי שמשחת אמלה מאד עוזרת

התינוק ממש לא הרגיש כלום. אפילו לא בכה. צריך למרוח לפחות שעה - לפני הברית
 
כאבים בברית זה פיקציה...

לי 3 בנים...
עם מוהל טוב עם שנים רבות של ניסיון, ויש כמה וכמה כאלה במדינתנו הקטנה, (חובה לברר!!!) התינוק לא יבכה כמעט בכלל.
למעשה, הוא יבכה הרבה יותר מהמקלחת בבית...
אמרה את זה מישהי כאן, התינוקות בוכים בברית כשמורידים להם את הבגדים ומסדרים להם את הרגליים, בקטע עצמו, אולי כמה שניות בודדות ואז המוהל שם להם מיץ מתוק בפה או חיתול טבול בסוכר וזה כבר משכיח מהם הכל.
האמהות והאבות מתרגשים, בוכים, עוברים את זה, בנך יעבור הרבה דברים בחייו שישמחו אות וגם כאלו שיצערו אותו, זה לא יהיה האחרון, וזה אפילו לא הראשון!
שתזכי לגדלו בנחת ותהיו הורים לתפארת.

נ.ב
אחותי דרשה שרק רופא יעשה את הברית של הילד שלה, הוא הזריק לו חומר הרדמה והשם יודע מה שרק גרם לו לצרוח בטירוף כמה זמן.
אני מציע שמה שהתאים למיליוני יהודים לאורך השנים ימשיך להתאים ולא כל מיני חוכמות מיותרות ותכשירים שמוכרים לנו חברות שונות ובעלי אינטרסים. זאת פרוצדורה פשוטה מאוד אם רק עושים אותה נכון, יש אפילו אבות שמתכבדים בחיתוך בעצמם, כשהמוהל עושה את כל ההכנה ולהם נשאר רק להעביר את התער, אבל זה לא מתאים לכל אחד (לי לא......), כמו חבל התבור.
 

true to you

New member
אל תשלו את עצמיכם - זה כואב, כואב מאוד

בהנחה שמושא הברית הוא אדם, יש לו מערכת עצבים שמעבירה כאב ותלישה וחיתוך רקמה זה כואב. אם אתם מחליטים את ההחלטה הלא טבעית לחתוך, מציעה לעשות אצל רופא ועם זריקת הרדמה.
התלבטתי אם להגיב אבל הבורות בתגובות מעציבה ומקוממת - מציעה שתקראו קצת חומר ברשת להבין מה עושים שם בדיוק במקום לטמון את הראש בחול ולהסתמך על ״חוכמת ההמונים״ (בעצם מיעוט עולמי אבל רוב ישראלי).
 

MotheRonit

New member
התינוק לא יבכה *כמעט* בכלל

"כאבים בברית זה פיקציה"
"משכיח מהם הכל"
אם זה כל כך פיקציה - אז למה צריך להסיח את דעתם עם מיץ ממותק או סוכר?
זה כבר סותר.
(שמעתי שאסור לשכך כאבים בברית דתית כי בכיו של התינוק פותח שערי שמיים לתפילות הסובבים)
&nbsp
אני עוצרת כאן. ולא אפרט למה או כמה זה כואב.
אני בטוחה שמי שירצה לדעת באמת יודע לעשות גוגל (או לשאול)
וזו גם לא הודעה "נגד" בלה בלה (תאמינו לי שיכולתי לכתוב הרבה יותר) אלא תגובה נקודתית - אז זה כואב (למקרה שלא ביססננו את זה עדיין) ויכאב עוד "רק" קצת אחרי. וזה יתרפא (כמו שקורה "תמיד") ויעבור. אבל להגיד שזה לא כואב? זה השקר.
(זה ניתוח לכל דבר ולא פרוצדורה פשוטה.)
&nbsp
 

18 פאולה

New member
כדאי לקרוא מידע מהימן לפני שמחליטים...

יש המון מידע, ממקורות מהימנים על מה בדיוק קורה כשעושים ברית מילה לתינוק בן 8 ימים.
אני יודעת שההחלטה קשה ואני מבינה שיש הרבה גורמים שמשפיעים עליה. אבל נשמע שאת אמא שקוראת, מתעניינת ומחליטה החלטות בהתאם למידע שאת נחשפת אליו ושאת מוצאת שהוא הנכון והטוב ביותר עבור ילדייך, כפי שעשית עם ביתך (אני בטוחה שההחלטה למשל לוותר על זריקה בבית החולים היתה בעקבות מחקר מעמיק, ושעמדת עליה גם אם היתה התנגדות סביבך). כדאי לעשות תחקיר כזה גם לגבי התהליך של המילה - ויש המון מחקר והרבה מקורות שאפשר להסתמך עליהם.
&nbsp
ספציפית לדברים שהוזכרו כאן, מחקרים רפואיים מעידים שמערכת העצבים של תינוקות בני יומם בשלה, והם מרגישים כאב (היו מחקרים שהראו שעוברים מרגישים כאב כבר משבוע 24-26). למעשה, מחקרים מראים שרף הכאב של תינוקות נמוך יותר משל מבוגרים והם מרגישים כאב בעוצמה גבוהה יותר. גם מיתוס קרישת הדם בגיל 8 ימים הוא חסר כל ביסוס מדעי, ולראייה אותם מקרים מצערים של תינוקות שהובהלו לבית החולים לאחר ביצוע המילה בגלל דימום כבד. חלק מהמקרים האלה נגמרו רע מאד.
תחליטי את אשר תחליטי, אבל בבקשה, תעשי זאת על סמך מידע מהימן ולא סיפורים שמסתובבים...
&nbsp
ובנימה קצת יותר אישית...
את כותבת שאת חוששת להכניס לגוף של תינוק בן 8 ימים נובימול כמשכך כאבים כי זה נראה לך טירוף לתת לו את זה בגיל כל כך קטן. ואני באמת באמת מזדהה עם זה (הגור שלי היום בן שנתיים, ועדיין יש בי חשש כשאני מחליטה כן לתת לו נובימול...).
אבל העובדה היא שלחתוך איבר בגוף שלו בגיל 8 ימים (בטח בלי הרדמה) יגרמו לשוק ולנזק גדולים בהרבה לגוף הקטן שלו... אני מזדהה לחלוטין עם מה שכתבת... על לא לרצות לתת תרופה ועל הקושי להפרד מהתינוק - גם אני לא הייתי מסוגלת להפרד מהבן שלי כשנולד. יומיים אחרי שנולד הייתי צריכה לעשות בדיקת דם - הפרידו אותי ממנו ל - 20 דק׳, והעברתי את כולן בבכי ועם דפיקות לב חזקות...
אני בחרתי שלא למול אותו.
אני יודעת שזו נראית בחירה מפחידה. רק רציתי שתדעי שהיא קיימת... ואני שלמה איתה. ויש עוד הרבה אמהות ואבות כמוני שעשו אותה וששלמים איתה, וכך גם הילדים שלנו.
מה שלא תחליטי, מאחלת לך המון המון בריאות ולידה קלה!
 

Belladonna Took

New member
עונה לכולם מפאת קוצר בזמן...

תודה לכולם על העלאת הנקודות החשובות הללו.
אני בהחלט במצב בו אני מבררת מה דעתי על ברית המילה באופן כללי ועל האופן בו הוא נעשה בפרט.
אני לא בן אדם דתי וברור שאם נעשה את הצעד הזה זה יהיה יותר משיקולים "תרבותיים, חברתיים" (אני בכוונה כותבת את זה במרכאות בגלל שגם עם ערכים אלו אני לא בטוחה שאני מזדהה לחלוטין, בטח לא בהקשר של פעולה כ"כ קריטית).
אני חושבת שאם הדבר היה תלוי בי בלבד, סביר שלא הייתי עושה ברית, אבל מכיוון שלתינוק הזה יש גם אבא, אנחנו חייבים למצוא את הדרך ששנינו נסכים עליה... וזו הסיבה לפוסט הזה בכלל.
&nbsp
לפאולה, אני מסכימה עם הרבה דברים שכתבת ובהקשר של ההתנהלות שלי בחיים, ובעיקר בהקשר לילדים שלי אני משתדלת לפעול על סמך ידע (וגם אינטואיציה), אבל לא באוטומט.
&nbsp
ל- not maria, שהעלתה את הנקודה על היעדר נוכחות ההורים או האם בזמן הברית עצמו - אני מסכימה עם זה לחלוטין. אין מצב שאני לא אהיה שם איתו, אם באמת נחליט ללכת על זה.
&nbsp
ותודה לכולכן.
&nbsp
&nbsp
 

MotheRonit

New member
הארה קטנה

אני לא יודעת מה מניעיו לעשייה, אבל אולי תוכלו להתפשר על ברית מילים - שזה כל הטקס בלי החיתוך. מעבר לעובדה שאני חושבת שזה טקס מקסים, אישי ומרגש. הוא בדרך כלל מניח את הדעת אם בלחץ משפחתי מדובר. שכן גם אפשר לתת לרלוונטיים תפקיד של כבוד (על משבצת הסנדק) וגם מבטל את היבט ״אבל מה דודה חנה תגיד״ מכיוון שרבים מהמוזמנים משלימים את החסר לבד, ומסיקים שהחיתוך היה בנפרד. ואתם יכולים לתת להם לחשוב מה שהם רוצים
אם זה משהו שמדבר אליכם וגוגל לא יתן לכם מענה, בפורום 202 או במסרים תוכלו לקבל פרטים נוספים. מעבר לכך, מה שלא תחליטו, שיעבור בקלות..
&nbsp
 
מתעלמת לחלוטין על הדיון אם כן או לא ומתייחסת למה ששאלת

אני אישית בחרתי מוהל לשני בניי, מוהל ותיק עם נסיון של עשרות שנים וכמה דורות של מוהלים לפניו.
לא בחרתי רופא, כי זה שמישהו הוא רופא לא מעיד במיוחד על היכולת שלו לעשות ברית מילה, יש אפילו גניקולוג שעושה בריתות, התואר הרפואי שלו נותן לו רק את הא5ופציה לתת זריקת הרדמה.
רוב הרופאים שעושים בריתות אינם מתמחים באורולוגיה.
&nbsp
הסיבה שבחרתי במוהל, זה כי מבחינתי אני מעדיפה ללכת למישהו שזה המקצוע שלו ועושה את זה כל יום כמה פעמים ביום ולא במישהו שעושה את זה כתוספת שכר צדדית (וחתיכת תוספת שכר ממש שווה להם)
&nbsp
מבחינת הכאבים, אני מאמינה שזה בהחלט כואב, לא נשמע לי הגיוני שלא, לכן אני כן מקלה על הכאב בדרכים טבעיות, כמו ארניקה, הנקה, שמן שקדים על המקום כדי שלא ידבק לתחתונים (או חיתול אם את מחתלת)
&nbsp
יש גם רמדי על בסיס קמומיליה שמקל מאוד על הכאב
&nbsp
ויש תרופה שנקראית ABC KID שהיא מעין אקמולי הומאופטי.
אם את בעניין של משככי כאבים כימיים ולא טבעיים אז הייתי נותנת במידת הצורך (לא בהכרח יהיה צורך כי יכול להיות שמשככי הכאבים שבחלב שלך יספיקו)
&nbsp
ממה שראיתי והבנתי הזריקה עצמה מעבר לכאב עצמו של הזריקה חומר ההרדמה הוא מאוד בעייתי מבחינה בריאותית ולוקח לכבד הרבה זמן לפרק אותו ולנקות את הגוף, אז אם נובימול נראה לך לא מתאים, אז תקראי קצת על חומר ההרשמה ותעשי החלטה לפי זה.
&nbsp
גם רסקיו זה יעיל (אני מעדיפה ארניקה)
&nbsp
בעניין שלך איך מתמודדים.
אני אישית עושה לילדים את הברית בבית כנסת עם מניין (לא מתאים לי מסיבה אבל כן חשובה לי המצווה)
אז אני לוקחת רסקיו לעצמי
בוכה המון המון המון
מדברת עם השם ועם כל מי שמוכן להקשיב לי
מתחננת לרפואתו ובריאותו של ילדי
בוכה עוד קצת
כועסת ואז בוכה עוד קצת
ומהרגע שנגמר אני לוקחת אליי ואף אחד לא נוגע בילד ל48 שעות הקרובות רק עליי, רק על הידיים ועל הציצי.
&nbsp
שולחת חיבוק גדול
ושיהיה במזל טוב ובקלות כניסתו בברית אברהם.
&nbsp
(לשאר המגיבים אנא חיסכו ממני תגובות על פרימטיביות וברבריות, אני פרימיטיבת ברברית דוסית גאה)
 

regvuv1

New member
מסכימה לחלוטין! זו הודעה דורסנית ופוגענית, ופשוט לא ראויה!

 
למעלה