הפרשי גיל קטנים בין תינוקות

poiulli

New member
הפרשי גיל קטנים בין תינוקות

התינוקת שלי תהיה בת שנה ו-4 חודשים כשאלד את מס' 3 שלנו.
אשמח לטיפים של אלופים לגבי פתרונות התניידות בחוץ (מנשא הוא אופציה מבחינתי רק לטווח קצר, אח"כ כבר כבד ולא בריא לאמא), התארגנות נוחה בבית, מנהלות של פיזור ואיסוף מהגנים, הכנה רגשית לקטנים/גדולים שבבית וכל דבר נוסף שעולה לכם בראש מהנסיון שלכם.
 

regvuv1

New member
שיהיה במזל!


מעט הדברים שעולים לי בראש: אנחנו העדפנו לחכות עם הבשורה עד הרגע האחרון - חודשיים לפני הלידה, או אפילו יותר קרוב, כדי שהקנטנים לא יצטרכו להתמודד עם המתנה כל כך ארוכה, הרי מבחינתם מחר זה רחוק נורא... בגיל כזה צעיר אולי כדאי לספר כמה כיף זה שיש תינוק קטן וכמה שהגדולה תוכל לעזור איתו. התניידות, אם מנשא הוא לא אפשרי אז עגלת תאומים יכולה לעזור. אחרי חיים בארה״ב הבנתי שיש כל כך הרבה עגלות תאומים פשוט בגלל שהאמריקאים אוהבים להושיב את הילדים שלהם, תמיד ובכל מקום, גם בכל גיל. אז כשנולד להם תינוק הם קונים עגלת תאומים ומושיבים את הגדול (גיל 5 או אפילו יותר) בעגלה גם כן... אם אתם מעדיפים לא להושיב אותה בעגלה אז יש ״טרמפיסט״- תוספת לעגלה שילד יכול לעמוד עליה. בכל אופן, אצלנו ההצטרפות של השני למשפחה היתה הקשה, להפוך מזוג עם ילדה למשפחה ממש ולג׳נגל בין שני ילדים בגילאים שונים. כשהשלישי נולד זה הרגיש כמו ״תינוק שלישי בחינם״, וכבר דיברתי עם המון אנשים שאמרו אותו דבר - את כבר כל כך מתורגלת בלהסתדר עם יותר מאחד, שהתוספת הקטנטנה הזו לא באמת משנה. מה עוד? קופסת הנקה, של צעצועים וספרים מיוחדים שאפשר לשחק בהם רק ליד אמא, רק כשאמא מניקה - זמן מיוחד של הגדולים יותר איתך. טוב, נגמר לי הזמן פה, השלושה שלי מתחילים לריב בגלל עייפות...
 

poiulli

New member
בעניין קופסת הנקה

תודה, regvuv1, על התגובה המפורטת.
אשמח לשמוע עוד על הרעיון של קופסת הנקה - זה נשמע רעיון מעניין. אשמח לשמוע יותר איך השתמשת בכלי הזה ומתי הוא עזר.
 

regvuv1

New member
בשמחה, הרעיון היה מאש״ת ויושם בהצלחה

הכנתי לי סלסילה עם דברים שהילדים יכלו לעשות אתי רק בזמן שהנקתי, לא משנה כמה ביקשו - מה שהיה הסלסילה היה רק לזמן הנקה ולא שום זמן אחר. לי היה נוח להניק בתנוחה מסורתית (ישיבה והתינוק בחיקי נשען על זרוע), כך שיד אחת היתה פנויה לחלוטין ולפעמים ילד נוסף, אפילו שניים, התרפקו עליה תוך כדי ליטוף תינוק. שמתי לי שם כמה ספרים אהובים במיוחד (איילת מטיילת ואיה פלוטו כיכבו באותה תקופה), בובה עם מוצץ וחיתול בד - היינו מניקים גם אותה, מאכילים עם כפית, מכסים בשמיכה... משחק הרכבה קטן שלא דרש משטח ישר כמו פאזל, והיו צצות שם גם הפתעות קטנות - מדבקות עם דפים, צבעים, מספריים וקרטון לגזירה... כל דבר שהיה יכול להעסיק את הגדולים שלי (הם היו בני ארבע ושנתיים) בלי שירעישו נורא או יריבו, ושאני יכולתי לעזור להם איתו ביד אחת בלבד. מסתבר שכמעט כל דבר בבית היה אפשרי לשים שם, אבל דאגנו שיהיו שם רק חפצים אהובים במיוחד, כדי שהם לא ירגישו שכמה פעמים ביום אמא נעלמת להם ומתעסקת רק עם התינוק, אלא שבעצם זה זמן מיוחד שלהם, בשקט עם אמא. שנה וחצי אחר כך השתמשתי ברעיון כדי להעסיק את כל השלושה כשהייתי פצועה ולא יכולתי לקום מהמיטה, סיפקתי לאבא שעה וחצי שקט כל יום עם כל מיני יצירות וסיפורים... מקווה שזה עוזר.
 
הזכרת לי נשכחות


היום אין סלסלת הנקה

יש תינוקת ו3 ילדים שעסוקים בפליימוביל... לא מחפשים אמא...
 
למעלה