בקבוק לפני השינה

בקבוק לפני השינה

הבת שלי, בת שנה ו-3 חודשים, לא ישנה טוב. מאז ומתמיד (כבר מעל שנה...
) הנושא הזה לא פשוט לנו. לרוב היא לא ישנה יותר מ-2-3 שעות רצוף מבלי להתעורר. מיותר לציין שאני מאוד עייפה. לאחרונה מרגישה שזה כבר נעשה לי קשה יותר, ואני מאוד רוצה לנסות לקדם את עניין השינה כך שלפחות יהיו מרווחים קצת יותר גדולים בין ההתעוררויות. על לילה רצוף אני עוד לא חולמת אפילו
הורי הציעו לי לנסות לתת לה בקבוק לפני השינה שמכיל דייסה חמימה כלשהי. עד כה נהגתי לתת לה דייסת שיבולת שועל/קינואה/אורז מלא ודוחן מוצקה עם תוספת של פירות, טחינה, אבוקדו, וכדומה (אנחנו אוכלים טבעוני בבית). אני שמה לב, באופן צפוי כמובן, שארוחת ערב טובה ומלאה היא ממש חשובה כדי ששינת הלילה שלה תהיה לכל הפחות בסדר (כדי שתתעורר רק 3 פעמים ולא יותר, למשל...). כבר כמה ערבים שאני מנסה לתת לה כל מיני סוגים של דייסות דלילות בבקבוק ובינתיים לא מצאתי שילוב מוצלח. תוהה אם זה באמת כזה משנה אם תאכל דייסה מוצקה או דלילה בבקבוק.
אשמח לשמוע מנסיונם של הורים אחרים כאן - מה אתם נותנים לתינוקות שלכם לארוחת ערב? האם אתם יודעים לומר שישנם מאכלים שמעודדים שינה טוב יותר מאחרים אצל הילד שלכם? אשמח להמלצות. אולי חשוב לציין גם שהיא עדיין יונקת. אני מעדיפה להימנע במידת האפשר ממטרנות למיניהן.

תודה
 

רlנית

New member
הייתי הולכת פחות על הכיוון של האוכל ויותר לכיוון של השינה

יתכן שהיא לא יודעת להרגיע את עצמה ולהירדם בין מחזורי השינה ולכן מתעוררת הרבה. אולי זה קשור גם לסדר יום ולארוחות במהלך היום ולא בהכרח לארוחת ערב. אני גם מניקה ומעולם לא נתתי דייסה לפני השינה, רק ארוחת ערב של מוצקים (שעד גיל מסויים היא בגדר נשנוש) והנקה. לא זכור לי שהרגשתי קשר בין אוכל מסויים לבין שינה טובה יותר. שלושת הילדים שלי התעוררו להנקות ליליות - הגדול והאמצעית עד גיל שנה וחצי בממוצע (שאז באופן יזום הפסקתי להניק בלילה כי הרגשתי שהם לא זקוקים לזה) והקטן בן 10 חודשים עדיין יונק בלילה - בד"כ פעמיים - אם הוא מחסיר ארוחה במהלך היום (לא אכלן גדול) אז מתעורר יותר. אם מתעורר כמה פעמים אז לרוב חלק מההתעוררויות לא קשורות לאוכל, אלא לשינויים בסדר יום, עייפות יתר, צינון וכיו"ב.
יכולה להמליץ על יועצת שינה שמאד עזרה לנו עם העניין של השינה אצל הקטנצ'יק (גם בזמנו עם האמצעית)- ברגע שסידרנו את סדר היום ואת הארוחות פחות או יותר בשעות קבועות, והרגלנו אותו עם הרבה חום ואהבה להירדם לבד במיטה, כאשר אנחנו עדיין לידו בשלב זה- על פי רוב ההתעוררויות הן רק לאוכל כך שנוצרים פערים קצת יותר גדולים ממה שאת מתארת (אך עוד לא קרה שלא התעורר בכלל... )
&nbsp
 

רlנית

New member
רק הערה קטנה לעניין דייסה, אם היא לא אוכלת טוב ארוחת ערב אז

אפשר תמיד "לקנח" עם דייסת קוואקר ואז גם להרגיש שעשית את המקסימום מבחינת ההזמנה, כי זה די משביע. אבל בכפית, לא בבקבוק, כחלק מהארוחה.
 

regvuv1

New member
מצטרפת לרונית

אנחנו לא הרגשנו עם השלושה שלנו שבקבוק עובד יותר טוב ממוצק, בעיקר שהבקבוק גורם להם לא לשים לב למה שהם אוכלים. אצלנו האמצעי היה ועדיין ילד מאוד מאוד מאוד מאוד רעב, עד גיל שנתיים היה מתעורר כמה פעמים בלילה כדי לאכול, בשלב מסויים פשוט השארנו לו שלושה בקבוקים במיטה לידו, הוא היה מתהפך, לוקח בקבוק, שואב אותו פנימה וישן עד הפעם הבאה. בגיל שנתיים הוא סוף סוף הצליח לאכול מספיק בארוחת הערב כדי לא להיות רעב עד הבוקר, אבל כדי שזה יקרה הוא אוכל בערך פי שלושה, לפעמים יותר, ממה שאני אוכלת... השינה מעולם לא הושפעה מהרעב. לדעתי אם הילדה לא מצליחה לישון ברצף, כדאי לעבוד איתה על היכולת הזו ואם לא מצליחים לבד - להעזר באיש מקצוע. יכול להיות שלינה משותפת תעזור? יכול להיות שלינה נפרדת תעזור? אני כותבת את שניהם כי לא ציינת מה קורה אצלכם, ויש ילדים שמעדיפים אחד וילדים אחרים שדווקא את השני... בכל אופן, מוסרת הרבה חיבוקים ממרחק, זה ממש קשה בלי לישון לילה שלם, בהצלחה!
 
תודה על התגובות

אנחנו דווקא שומרים על סדר יום מאוד מסודר מגיל מאוד צעיר. גם תנומות וגם ארוחות בשעות די קבועות. אני מנסה עכשיו להשכיב אותה לישון מוקדם יותר כל ערב, מתוך מחשבה שאולי היא בעייפות יתר בשעה מאוחרת יותר (בדיוק עכשיו בעלי משכיב אותה לישון). במקביל אני מנסה להבין אם היא לא אוכלת מספיק בשעות היום ומתעוררת כי היא באמת רעבה. אבל קצת קשה לי לדעת אם היא אוכלת מספיק או לא, ואני לא יודעת איך לגרום לה לאכול יותר במידה וזה אכן המצב. המטפלת שלה (היא הולכת למשפחתון) אומרת שהיא כל פעם מופתעת לראות איך היא אוכלת יפה, למרות שהיא כזאת קטנטונת (במימדים הפיזיים). הרעיון של הדייסה הנוזלית היה שאולי אוכל טחון הוא כזה ש"נשאר בבטן" לאורך יותר זמן, כי ככה ניתן לאכול כמות גדולה יותר, וכי זה מספק גם הרבה נוזלים ונפח.
בכל מקרה, הערב נתתי לה ארוחה מוצקה כמו שהייתי נותנת לה תמיד. נראה איך זה ילך.
מבחינת שינה עצמאית, זאת באמת בעיה, אבל רק בבית. אצל המטפלת היא הולכת לישון באופן עצמאי וישנה מצוין. בבית זה לא כל כך קורה. אנחנו עובדים על זה...
בקיצור, אנחנו תוקפים בכל החזיתות
מקווה שנראה שיפור בקרוב.
מעודד אותי לשמוע סיפורים שלכם. תודה. אשמח לשמוע עוד...
 
אצלנו היא בהחלט הייתה מתעוררת בלילה אם לא אכלה טוב

אני נותנת במיטה, ממש לפני השינה, בקבוק גדול מלא וגדוש בדייסה סמיכה. בנוסף, אני גם משאירה לה בקבוק נוסף שהיא אוכלת באופן עצמאי מוקדם מאד בבוקר. לארוחת ערב אנחנו נותנים אבוקדו+ביצה+חומוס או טחינה+ירקות+לחם. לפעמים פסטה עם רוטב, או פשטידה. ממה ששמתי לב אם היא לא אוכלת אבוקדו לארוחת הערב היא יותר רעבה בלילה. אני חושבת שמאכל שומני עוזר לישון יותר טוב.
 
איזה סוג של דייסה?

האם כזאת שאת מכינה לבד או קנויה?
בת כמה הבת שלך?
האמת היא שגם אני שמתי לב שאבוקדו לפני השינה גורם לה לישון טוב יותר. יש מצב שאת צודקת וכדאי להקפיד על מאכלים שומניים יותר.
 
גם אצלנו דייסה היתה ערובה להרדמה אפקטיבית ושינה טובה

או רק בראש שלנו, וזה גם משהו

בן הזוג שלי התמודד עם השכבה של הקטנטונת החל מגיל 2-3 חודשים (כמובן הנקה מלאה) ערב אחד בשבוע, והיה לו קשה מאד- הקטנה סירבה לחלב השאוב... הוא החליף פטמות ובקבוקים ניסה מטרנות (לצערי) למיניהן ועוד..
סביב גיל חצי שנה שבו ניסה דייסות (קנויות) בבקבוק וגם הן כשלו. מפה לשם התחילה לאכול בכפית, והתחלתי להכין לה 'דייסת 8 דגנים' מכל מה שיש בארון: לטחון במטחנת קפה, לבשל מראש כמות ולהקפיא בתבנית קוביות קרח (או פשוט לשמור את האבקה בפריזר, ולבשל בעת הצורך).
בתמונה- דייסת מטרנה שבאופן מוזר היא לבנה לגמרי, למרות שאמורה להכיל מכל טוב..

 
כל סוג של דגן שיש לך בארון

חיטה, שעורה (גריסים), אמרנט, דוחן, תירס, אורז, שיבולת שועל ועוד.
אפשר מלאים אבל כדאי לשלב גם מולבנים, מהסיבה שיותר מידי סיבים לבייבי מונעים חלק מהספיגה של מינרלים וויטמינים.
ככל שדרגת הטחינה עדינה יותר משך הבישול מתקצר, אבל זה לא ממש דייסת 'אינסטנט'.
 

Belladonna Took

New member
האם את טוחנת את כל הדגנים

כך סתם ללא שטיפה?
אני מרגישה פעמים רבות שיש לגרגרים (כמו אורז למשל) מן טעם לוואי שעובר כאשר אני שוטפת לפני הבישול.
זה לא בא לידי ביטוי בדייסה?
 
את יכולה לשטוף ואז לייבש

אפשר לקלות מעט בתנור לייבוש מהיר,
שימי לב שלא יפתח עובש או יתקלקל (ריח חמוץ כמו בהנבטה שלא עלתה יפה).
&nbsp
לצערנו רוב הדגנים בשימוש נפוץ ספוגים בכימיקלים שונים כדי שישרדו שהייה באסמים, ולכן רק גידול ואיסום אורגניים יבטיחו לך היעדר טעמי הלוואי.
שטיפה לא תעזור כאן...
&nbsp
 
עונה

קראתי שמחצית מהקלוריות בתזונה של תינוק צריכות להיות ממקור שומני.
לגבי הדייסה : אני משתמשת בדייסה של BELOVED . הערכים התזונתיים טובים יותר משאר הדייסות. תעשי השוואה ותראי. אני עושה תערובת של חלב + 4 כפיות דייסה + 2-3 כפות מידה של פדיאשור (תרכובת מועשרת לתינוקות שלא אוכלים טוב)+ יוגורט עזים.
הבת שלי בת שנה ותשעה חודשים.
 
למעלה