תוספי תזונה בהריון

תוספי תזונה בהריון

מתלבטת קצת לגבי הנושא...
בהריון הקודם לקחתי חומצה פולית כי באמת ההמלצה חד משמעית, וברזל כי יש לי חוסרים גם בשגרה וכמובן שגם בהריון. ממולטיויטמינים כמו פרהנטל נמנעתי, כי נרתעתי מהמחשבה של סתם לדחוף כמויות לא הגיוניות של ויטמינים. התזונה שלי אמנם לא דוגמא ומופת של בריאות, אבל לדעתי היא די בסדר, בסך הכל מאוזנת.
בהריון הזה רופאת הנשים שלי המליצה לי לקחת פרהנטל ואומגה 3, ושוב אני מתלבטת. מנסה לגבש עמדה האם יותר הגיוני לקחת תוסף מלאכותי כי ייתכן שבאמת יש בו תועלת או לנקוט במינימליזם בנושא. קשה לי להסתמך על המלצת הרופאה, כי אני יודעת שמטבעה היא רופאה מאוד אורתודוכסית ואפילו התערבותית. היא רופאה נהדרת, ומאוד כיבדה ועזרה בעבר כאשר ביקשתי לנקוט גישה שונה לגבי דברים, אבל זה הופך את המלצותיה לעומדות בספק מבחינתי כאשר לא מדובר במשהו אמפירי.

אשמח לשמוע את דעתכם.
 
בשעה טובה!

במסגרת הלימודים שלי חקרתי ממש לעומק את נושא הפרה-נטל. אמנם נטורופטים מחבבים תוספים אבל אני מסתכלת עליהם כתרופה ומעדיפה להמעיט.
אין שום בעיה עם כל הוויטמינים והמינרלים שבו, פרט דווקא לחומצה פולית- כמו כל נטילה חיצונית את צריכה לוודא שאת לא עוברת את המקסימום ליום. הדעות חלוקות בנושא אז אם נלך על המחמירים- 500 mkg ליום,
ובפרהנטל יש 400. אם את לוקחת חומצה פולית כתווסף יש שם בד"כ 1000 וזה כבר הרבה מידי.
אני לקחתי במשך כל ההריון הקודם וגם בהנקה (עד 1.2) וכל ההריון הנוכחי.
אני נוטלת גם אומגה 3 (כבר כמה שנים) וכדי לא לחטוף שפעת (הריוניות הן בקבוצת סיכון לקחת אותה קשה) לוקחת גם פרוביוטיקה וויטמין C.
אשמח לפרט על כל תוסף בנפרד :)
 
אני מאמינה בלהצמד למוצר מוכר שעבד לך טוב

כעקרון תסתכלי על מספר החיידקים- כמה שיותר יותר טוב, וכן כדאי לשלב מספר סוגים שונים.
(אולי אני צריכה לכתוב בכל הודעה "אבל תלוי במקרה וכדאי להתייעץ עם איש מקצוע" אבל אני מניחה שזה מובן מאליו).
לא להבהל מהמינון הגבוה, כפי שכתבתי יש מחקרים לכאן ולכאן.
אבל חשוב מאד לא לצרוך חומצה פולית מעבר לזה, והיום נוטים להוסיף חומצה פולית (b9) להמון מזון מעובד- קורנפלקס ואחרים. אז כדאי לצרוך בתשומת לב.
&nbsp
 

karibn

New member
ומה עם ברזל?

יש לו תחליפים בתוספי תזונה ש*באמת* לא גורמים לכאבי בטן ואי נעימויות?
 
זה מאד אישי

ואין ברירה אלא להתנסות.
קיימים תוספים שנקראים "ברזל עדין", ויש מים המכילים ברזל (מוצר שנקרא ספטון) למי שממש לא מסתדרים.
ההעדפה היא תמיד להגביר צריכה בתזונה.
יש גם דרכים טבעיות להקל על עצירות- ולא תמיד עובר בבית מרקחת או בית טבע- לפעמים שתיית מים מרובה וספורט עושים את העבודה.
&nbsp
 

Belladonna Took

New member
אני בהריון ולוקחת חומצה פולית

הכדור הוא של 400 מיקרוגרם שזו ההמלצה לצריכה יומית בהריון.
 

regvuv1

New member
אני בעד תזונה מאוזנת ולא תוספים

אם את אוכלת מגוון ומקפידה על הרבה ירקות, לא אמורים להיות לך חסרים - למעט חומצה פולית וברזל, שהחברה שלנו לא צורכת מהם מספיק (אצלי הברזל עלה מעצמו ברגע שהורדתי חלב מהתפריט שלי, אחרי כמעט 20 שנה של תוספי ברזל). רוב הוויטמינים שאנשים לוקחים בצורת תוספים הם לא באמת הכרחיים בגוף, שוב - בהנחה שאוכלים טוב - ובסופו של דבר מוצאים את דרכם לביוב דרך השתן שלנו, תוך שהם מכבידים על הכליות שצריכות לסנן אותם. אם בדיקות הדם שלך יצאו תקינות, אל תבזבזי כסף ואנרגיה על תוספים.
 

Belladonna Took

New member
מה שאני עושה

גם אני בהריון ולוקחת רק חומצה פולית באופן קבוע.
לפי בדיקות הדם האחרונות שעשיתי אין לי חוסרים אבל מהיכרות עם עצמי אני לוקחת ברזל ו- b12 מידי פעם.
&nbsp
אני מגדירה את התזונה שלי כדי טובה ולדעתי מספקת את הויטמינים והמינרלים הדרושים לגוף שלי. גם אני חושבת שאין להקל ראש בלקיחת תוספי מזון ולוקחת אותם רק ממש לפי הצורך.
&nbsp
אני חושבת שאת צריכה לעשות חושבים עם עצמך - האם את אוכלת כמות יפה של ירקות ופירות ביום, קטניות, טחינה מלאה, אגוזים. הם כולם ספקים טובים של מרבית המינרלים והויטמינים שדרושים לנו.
&nbsp
בהקשר של אומגה 3 - גם פה את צריכה לחשוב עם עצמך - אילו שמנים בייחוד את צורכת. צריכה מרובה של שמנים מזוקקים ומזון תעשייתי מעשירה את התפריט באומגה 6 ומפריעה לספיגה ולייצור של אומגה 3.
אם בייחוד שמנים מזית, אגוזים, אבוקדו אפשר להוסיף עוד זרעי צ'יה או פשתן טחון ואפילו שמן פשתן בשביל "ללכת על בטוח". לא הייתי הולכת לתוספים מדגים כי עלולים להכיל כספית ומתכות רעילות אחרות.
&nbsp
טוב שאת מתייחסת להמלצות הרופאה שלך באופן בקורתי.
&nbsp
[חשוב לי לציין שאני ממש לא מומחית בתחום... כותבת פשוט מתוך התעניינות וצבירת ידע וניסיון עצמי לאורך השנים...]
 
איזה כיף!

ממש משאירות את הנטורופטית ללא צורך להוסיף, כמה ידע יש כאן לכולם..
תוספי תזונה, צריך לזכור, הם בעצם תרופה. הם לא גדלים על העץ אלא יוצאים ממפעל, ולא כדאי להגזים בצריכתם. וכן, להתייעץ זה נהדר, אבל כפי שכתבתי כל מקרה לגופו וחשוב להכיר את סיפור הרקע לפני שמחליטים ולכך נועדו אנשי המקצוע
 
למעלה