דאודורנט לגבר

hagit e

New member
שום דבר מיוחד, אחרי כמה ערבובים היא התאחדה

עם התערובת. הערבוב עצמו מחמם אותה.
 

Besomet

New member
תמציות ארומטיות עם ריחות גבריים

תמציות ארומטיות בעלות ריח ירוק, אדמתי, מעושן ומאסקי (musky) נחשבות בעלות ניחוח גברי. דוגמאות לתמציות כאלו: אורן, ברוש, ארז, סנדלווד, וטיבר (vetiver), אשוח, פצ'ולי ועוד רבים אחרים. שילוב של תמצית ארומטית של ארז,לדוגמא, עם תמציות בעלות ניחוח חמצמץ כמו עשב לימון נותן ניחוח גברי שאינו כבד מדי.
 
נשמע מצוין

גם אני חשבתי על כיוון לימוני, בשילוב עם עץ, נשמע לי בהחלט שילוב עם ניחוח גברי. הייתי מוציאה פצ'ולי מהמבחר.
 
אפשר מתכון?

נשמע מעולה הייתי רוצה גם לנסות! לוקח הרבה זמן? ובהקשר הזה - יש למישהו "מתכון" להכין אבקת כביסה ביתית?
 

regvuv

New member
גם אני מרוצה מהם רק חלקית

בכל זאת עובדים על הכביסה מעט פחות טוב, אני מוסיפה סודה לשתיה המון פעמים כדי להפטר מריחות רעים, אבל זה פחות יעיל על פיפי של בן השנתיים וחצי... יש למישהי רעיונות לשיפור? (אני לא רוצה לוותר על האגוזים, הם משמשים אצלנו גם לניקוי הרצפה, השיש וכו')
 

velvet green

New member
איך משתמשים באגוזים?

גם הקליפה וגם האגוז עצמו? כמה פעמים? איך האגוזים נשארים אח"כ (שלמים? מתרככים?) אולי את יודעת אם זה מה שנקרא "palo de jabon" בארגנטינה? לא ידעתי שתשתמשים בזה לכביסה באמת זה היה חזק מאוד בתור סבון..חחח השתמשנו בזה בארגנטינה ואנחנו גם משתמשים בזה עד עכשיו לתכשיטים כל מיני. עד כמה הם עמידים בכביסות?
 

regvuv

New member
אני מכירה רק מה שמוכרים פה

מוכרים אריזה שיש בה קליפות אגוזים בלבד, אותן מניחים בתוך שקיקי בד (שמגיעים עם האריזה) ובתוך התוף של מכונת הכביסה. לכל סוג אחר של ניקוי מרתיחים אותם בקצת מים ומוהלים לכמות הרצויה. לא יודעת את השם בספרדית...
 
הדאו הכי פשוט - סודה לשתיה!

אין ריח, לא טוב ולא רע. לגבי כביסה, ניתן להשתמש (לא תאמיני) בסודה לשתיה. היא מרימה את האלקליות במים וכך מנקה, ובמקום מרכך - שימי כוס קטנה של חומץ בתא המרכך זה ינטרל את שאריות האלקליות (אם נותרו) וגם ישמור על הבד וגם על המכונה. לגבי כביסה בכלל...... הבגדים היום די גרועים, הכוונה לחומרי הגלם ולכן הנקיון המוחלט שלהם כמעט בלתי אפשרי בתהליך רגיל. אפשר להתנחם בכך שבעצם הכל זול היום וניתן פשוט לזרוק לזבל את אלו המוכתמים.
 

regvuv

New member
משתמשת לשני הדברים

סודה לשתיה היא הדאודורנט שלי (האיש כמעט ולא צורך דאודורנטים, בר מזל) והיא משמשת הרבה מאוד בכביסה. חומץ הוא המרכך היחיד שלנו. אבל לא מנחם אותי שאפשר לזרוק ולקנות חדש, קודם כל כי "מה הועילו חכמים בתקנתם" אם לשמור על כדור הארץ באנו? מלבד זאת, אני שונאת לצאת לשופינג ושונאת למדוד בגדים, עד שכבר מצאתי דברים שמתאימים לי לא אזרוק אותם כל כך בקלות... כנ"ל לגבי בגדי הילדים (למרות שכמעט הכל אצלנו בבית יד שניה)
 
נכון זה מרגיז.

אך מה לעשות שהסחורות המגיעות לכאן מאיכות ירודה ? אגב, אם יש כתם שומני עקשן.... מרחי עליו מעט שמפו רגיל, שפשפי מעט, ושימי אותו במכונת הכביסה. האלקליות הנקודתית שיצרת אמור להסיר את הכתם. לגבי השימוש שלך בסודה לכביסה - הלוואי ועוד אנשים יבינו כי טוב. עוד אגב... חומץ מנקה ביסודיות אמבטיות, כיורים ואסלות ורצפה וברזים ו..... (להמשיך?)
 
שי אתה מתפרץ לדלת פתוחה ../images/Emo13.gif

דרך אגב במקום שמפו אפשר גם סבון כלים (גם אקולוגי עובד) ואם הכתם טרי פשוט לשפוך עליו כמה שיותר מהר מלח, המלח סופג את השמן, מייבשים בשמש ולא נשאר זכר מהכתם. חומץ מנקה טוב, אבל דווקא לאסלות וכיורים אני ממליצה יותר על מלח לימון שבנוסף לניקיון הוא גם מלבין נהדר - בעיקר אם מוסיפים לו כמה טיפות לימון. תעשה חיפוש בפורום תראה המון שרשורים על חומרי ניקוי טבעיים, שרובם ידברו על משחות לימון, מי קליפות תפוזים, חומץ, סודה לשתיה וכמובן מלח לימון.
 
איך אמרת...? דלת פתוחה ?

אז נתחיל... מלח לימון הוא חומר די חזק עבור אסלות וכיורים. לכן חומץ עדיף. בעצם החומרים אינם "מלבינים" אלא מסירים את האבן מהאסלה. ליכלוך מתקשה מאוד להיצמד לאסלות (בגלל החומר ממנו הן עשויות) אך קל מאוד ללכלוך להיצמד לאבנית. כיוון שהאבנית היא מאותה משפחה כמו החומר באסלות - קל להן להיצמד. אז..... האבנית נצמדת לאסלה... הלכלוך נצמד לאבנית ושישו ושמחו. ואז מגיע החומץ... מסיר האבנית והלכלוך בהתאמה יורד. והאסלה לא נפגעת והמקרם שלה נותר חלק ויציב. מלח לימון הוא מעט חזק עבור פעילות זו ויכול מעט לפגום במרקם של החרסינה. מה שכן, רצוי להתיז מים רותחים (מהדוש) על האסלה לאחר הניקוי על מנת לחסל חידקים שלא חוסלו ע"י החומץ.
 

dixie chick

New member
כדאי להזהר בשימוש ישיר בסודה כדאודורנט

זה עלול לצרוב את העור
 
היא פשוט לא נושרת

חלקה נותר על העור ומבצע את הפעילות היתרון בסודה הוא שאינה סותמת את הנקבוביות אלא פשוט לא מאפשרת לחיידקים המסריחים לדגור שם.
 

ninii

New member
אצלי

הסודה לשתיה הייתה חזקה מידיי ויצרה שיפשוף מציק ומעיק. אני פשוט יצרתי תמיסה של אלכוהול 90% עם סודה ולוונדר. אצלי עבד טוב
 

שושונלה

New member
סודה לשתיה באמת עובדת אבל יותר נעים למרוח

את המשחה שמכילה בתוכה את הסודה, וגם, הקורנפלור עוזר לתחושת יובש. יצא לי ששכחתי לשים דיאודורנט יום אחד - בעבר במצב כזה הייתי נכנסת לסופרפארם לקנות דיאודורנט חדש. הפעם נכנסתי לסופר וקניתי סודה לשתיה - עבד יפה מאוד
. ורד
 

נורקס

New member
ריחות שגברים אוהבים (בד"כ...)

מהנסיון שלי עם לקוחות גברים, הריחות שמתחבבים עליהם בד"כ הם: לבנדר, פצ'ולי, ארז, סנדלווד, רוזווד, ברגמוט , תפוז, רוזמרין, למומגראס, לימון. בד"כ פחות אוהבים ריחות מתוקים. אבל כמובן שיש גם יוצאים מהכלל. למה שלא תלכו ביחד לחנות טבע ל"הסנפות"?
 
למעלה