תבלינים מוקרנים

שושונלה

New member
תבלינים מוקרנים

במסגרת איזה קורס שאני עושה, למדתי שהשוק הסיטונאי - כלומר מסעדות, קייטרינג וכו', מחויבים להשתמש אך ורק בתבלינים שעברו הקרנה בקרני גמא כדי להיות בטוחים שאין בהם מזיקים. הסבירו לנו שסביר להניח שגם חלק מהתבלינים שקונים בסופר מוקרנים - אבל שאין דרך לדעת אם כן או לא. מענין אותי אם תבלינים אורגנים מוקרנים. עד היום לא חשתי צורך עז לקנות תבלינים אורגנים, עכשיו קצת יותר... ורד
 

mudmud

New member
למה לא תגדלי לבד?

באדנית על החלון או בגינה? עכשיו זו התקופה הכי טובה לשתול תבלינים, הלבלוב שלפני החום. לי יש גן ירק ואני קוטפת הכל טרי - מרווה, זוטה, פטרוזיליה, בזיליקום, קורנית, אזוב, לואיזה, גרניום לימוני, לימונית, לימון ועגבניות שרי... וזה בלי קשר למה ששאלת כי אין לי מושג....:-O
 

שושונלה

New member
אנחנו מגדלים - אבל מה לגבי פלפל שחור, כמון,

חוויאג', בהרת... ועוד כמובן
. ורד
 

mudmud

New member
לא נוגעת בכמון../images/Emo5.gif../images/Emo5.gif../images/Emo5.gif../images/Emo191.gif

ועד היום אני לא מבינה למה המציאו את התבלין הזה...
בהרט הוא תערובת שאת יכולה להכין לבד. ואני לא יודעת את התשובה לשאלתך אבל אני מניחה שבעדן טבע מרקט יידעו לענות לך.
 

cornetti

New member
לדעתי המיובאים מוקרנים

אז כדאי למצוא ספק שמוכר מקומי את יכולה להתייעץ עם אורי מאיר צ'יזיק שגם כתב בכתבה האחרונה שלו לYNET על זה שהשום מוקרן וגם עוסק השנה באכילת אוכל מקומי בלבד את יכולה לחפש את שמו בגוגל הוא מתארח מדי פעם בפורומים שונים ויש לו גם פייסבוק וכד' שאלה באמת מעניינת
אשמח לדעת מה יהיו המסקנות שלך
 

Nia11

New member
חלק מהכללים של האורגני הם שלא אמורים להקרין.

זו אכן סיבה טובה לעבור לאורגני, בנוסף לכך שתבלינים הם מיובשים, כך שרמת הריסוסים בהם גבוהה.
 

postdoc

New member
ומצד שני

כאשר אוכל נחשף לקרינה, הקרינה לא "נדבקת" אליו. ז'א שתבלין שעבר הקרנה אינו יותר רדיואקטיווי מתבלין שלא עברה הקרנה, זה שונה לחלוטין משאלות של כן/לא ריסוס.
 

קשתית9

New member
האם זה דומה להשהייה של כרית חמה במיקרוגל?

אני שואלת,כי אמרו לי שבכרית החמה עם החיטה (זו ששמים במקום בקבוק חם) לא "צומחים" כלמיני חרקים בגלל שהיא עוברת חימום במיקרוגל והקרינה הורגת אותם. אנחנו מחממים כל מיני דברים במיקרו גל (אם כי לקטנה אני משתדלת מאוד שלא) ואני באמתתוהה אם האוכל לא "אוסף" בדרך קצת קרינה.
 

שושונלה

New member
לא יודעת לענות לך אבל אציין שאני שמה את קרש

החיתוך שלנו, שעשוי מעץ, במיקרו - כדי להרוג כל מיני סלמונלות למיניהן שנשארות אחרי חיתוך העוף. זה גורם לי להרגיש טוב יותר לגבי הקרש הזה כי באמת קשה לנקות עץ כמו שצריך. ורד
 

postdoc

New member
אין דבר כזה "אוסף קרינה"

החשש באוכל מאיזור הדליפה ביפן או מצ'רנוביל הוא לא ש"נדבקה" קרינה לאוכל אלא שהוא זוהם בחומר רדיואקטיווי (ז'א חומר שפולט קרינה). קרינה רדיואקטיווית היא תכונה של חומר, יש אטומים לא יציבים שמתפרקים ובתהליך הפירוק הזה משתחררת אנרגיה שהיא הקרינה הרדיואקטיווית. גם קרינה אלקטרומגנטית אינה "חומר" שיכול להאסף. חלק מהקרינה (שנקראת קרינה מיננת) יכולה לשנות תכונות של חומר ביולוגי. קרינה רדיואקטיווית וחלק מהקרינה האלקטרומגנטית (למשל רנטגן) הן קרינות מייננות, ועל הסכנות שלהן אין ויכוח. קרינת תנורי המיקרוגל (בהנחה שהתנור תקין) לא מסוגלת לפגוע במולקולות באוכל שמחומם בו. אם הממיקרו מונע מדברים לגדול על הכרית, סביר להניח שזה החום ולא הקרינה (אם כי יכול להיות שלאורך זמן ובכמויות גדולות גם לקרינה יש אפקט). בכל מקרה צריך לזכור, הסכנה (אם קיימת) היא בחומר או במכשיר שפולט קרינה ולא במגע עם משהו שנחשף לקרינה. גם אם יתברר שהקרינה של טלפונים סלולאריים מסוכנת, זה עדיין לא יפסול לאכילה תפוח שעמד ליד הטלפון.
 

פולספגן

New member
יש "דבר כזה "אוסף קרינה" " -

זה קורה בתאי אלמוות כמו סרטן, זרעים, בייציות.
 

postdoc

New member
התאים האלה לא "אוספים" קרינה

אלו תאים שיכולים להפגע (או שנפגעו בעבר אם מדובר בתאים סרטניים). במקרה של תאי מין הנזקים שנגרמו גם יכולים לעבור לדור הבא. אבל התאים האלה לא פולטים קרינה והם גם לא מדביקים תאים אחרים בנזק שנגרם להם, הם מסוגלים רק להעביר את הפגיעות לתוצרי החלוקה שלהם.
 

פולספגן

New member
לזה אני מסכימה

אתה צריך יותר להקפיד על ההסברים שלך, כי הם דיי מעורפלים.
 

Nia11

New member
כן, אבל ההקרנה משנה את המבנה הגנטי של המזון

ומעקרת את החומרים המזינים בו. בצורה כזאת, גם המבנה הגנטי של מי שצורך מזון כזה משתנה ונפגם.
 

john111

New member
יש לך איזו הוכחה מדעית לטענה הזו?

כי זו טענה מאוד כבדת משקל. אישית אני לא משתמש במיקרו כלל, אבל לא בגלל שאני חושב שהוא עלול לפגום במבנה הגנטי שלי.
 

פולספגן

New member
לא הבנת אותה -

היא התכוונה שזה פוגע במבנה הגנטי של המזון ולא שלך. בסה"כ, תקבל נניח תבלין ללא ערך תזונתי, אך זאת לא המטרה של התבלין. מטרתו של התבלין הינה בשביל הטעם ואולי אף לריח.
 

john111

New member
איך אפשר להבין אחרת

משפט כזה: "גם המבנה הגנטי של מי שצורך מזון כזה משתנה ונפגם" נראה לי משפט מאוד ברור
 

postdoc

New member
כשמדובר בתבלינים

עניין החומר הגנטי זניח, אז מה אם ה DNA או החלבונים נהרסו, ממילא מדובר על אבקות שיובשו ונטחנו. החלק החשוב בתבלין הוא חומרים אורגניים שונים בעלי טעם וריח וחומרים כאלה לא נפגעים מקרינה. אבל גם כשמדובר במוצרים אחרים (יש מקומות שבהם נהוג לעקר בשר בעזרת קרינה), האפקט לא כזה משמעותי, האוכל ממילא מתפרק בקיבה שלנו כך שהחלבון שאולי נהרס מהקרינה היה עובר פרוטאוליזה (פירוק לחומצות אמינו) בקיבה גם אם לא היה מוקרן. למיטב ידיעתי קרינה ברמות שמשמשות לעיקור מזון לא משפיעה על ויטמינים שונים במזון (וודאי שלא על מינרלים).
 

Nia11

New member
גישת ה'אז מה' לא מקובלת עלי

כי היא מייצגת את היהירות של המערב כלפי הטבע (זו לא אמירה אישית. בעיניי אתה מייצג גישה). מתערבים בצורה גסה באופן שבו הדברים בנויים, בלי להבין את ההשלכות האמיתיות של זה. אחר כך לא מקשרים בין זה לבין העליה הדרמטית במקרי הסרטן, האלצהיימר, הפרקינסון וכל המחלות האוטואימוניות האחרות. ובוודאי שלא מדובר כאן רק בהקרנה. כל הגורמים חוברים יחדיו, אבל הזלזול בהשלכות די מקומם אותי.
 
למעלה