איך אומרים לסבא להפסיק להביא ממתקים?

נורקס

New member
בטוחה שבמבה זה לא אוכל

בכלל,במיוחד לא לילדים. אבל לא בטוחה שבגלל עניין החנק. יש כל מיני דברים בריאים שילד עלול להחנק מהם, לא? (מלפפון למשל) מה שבטח, זה מלא סוכרים ונדבק לשיניים. אני כבר מעדיפה פעם ב...שוקולד או גלידה
 
כן בגלל החנק

הבעיה עם במבה, זה שהיא הופכת לעיסה דביקה וא-מורפית, שמאוד קשה, עד בלתי אפשרי, לחלץ כגוף זר (נניח כמו גולה) בשיטת היימליך או אחרת. נכון שתיאורטית את צודקת, אפשר להיחנק גם ממלפפון, אבל מלפפון, להבדיל מבמבה, אפשר לגרד או לרסק או לחתוך בצורה כזו שתקטין את ההסתברות לחנק, וכמובן, ללמוד עזרה ראשונה לתינוקות, ולהשגיח על התינוק /פעוט כל אימת שהוא מכניס משהו לפה.
 

נורקס

New member
טוב,את זה לא ידעתי

מצד אחד זה נשמע הגיוני מצד שני זה קצת מוזר, כי בסה"כ במבה נמסה בפה די מהר
 
הבעיה מתחילה כשהם אוגרים בפה

ויש לא מעט ילדים שנוהגים כך. לכן, אם נותנים במבה, צריך להשגיח שהילד לוקח כל פעם חתיכה אחת, ועד שהוא לא בלע, לא לתת לו עוד.
 

girl number six

New member
את מודעת לכך שזה נדבקלשיניים

וכמו שזה נדבק לשיניים זה נדבק לדפנות הגרון
 

muga

New member
תראי

אני לא נותנת במבה בכלל - כי מבחינתי זה לא אוכל. ואני לא מתווכחת איתך בכלל על זה שראית מקרים כאלו (לצערי). אבל אני מעולם לא ראיתי הנחייה של הארגונים כמו "בטרם" לא לתת במבה מתחת לגיל 3. אם זו באמת כזו סכנת חיים, למה זה לא מצויין על האריזות - כמו שמצויין על חמוציות או אגוזים - "סכנת חנק, לא לתת לפני גיל 5"? האם באמת בבמבה יש משהו מיוחד ששונה ממאכלים אחרים שכן מותרים בגילאים האלו? ועל ביסלי אין לי ויכוח בכלל. בהחלט מסוכן.
 

girl number six

New member
מבחינתי זה הגיוני שבמבה זה לא לתינוקות

בגלל סכנת חנק - מאוצה הסיבה אני אוכלת במבה רק עם קולה. השבוע אכלתי לראשונה במבה אחרי שנים והרגשתי את החתיכות נדבקות לגרון שלי. אבל למשל על נקניקיות אין איסור לתת בגיל הזה [לא שנקניקיות זה אוכל] אלא המלצה לחתוך לרצועות ולא לעיגולים. עדיין לא אתן מזון דומה לתינוקות אזהרות נכתבו בדם ועדשלא תגיע התביעה, לא תינתן אזהרה.
 

shira29

New member
../images/Emo41.gifממש תודה על ההערה שלך

הקטנצ'יק לרוב מכניס הרבה בבת אחת לפה וזה שזה נדבק לשיניים, אני יודעת, אבל לא עשיתי אחד ועוד אחד שזה יכול להידבק גם לדפנות הגרון. אני חד משמעית לא מוכנה יותר שהוא ייגע בבמבה. אני פשוט שמה לזה סוף.
 

shira29

New member
דבש כדבש?

אני יודעת שמבחינה אלרגנית לא נותנים. אני לא נותנת דבש כדבש, אלא בתוך תבשילים או מעורבב עם טחינה גולמית (חלבה). תוכלי לפרט?
 

muga

New member
כן, אסור

בהנחיות בארץ - אסור לתת דבש לפני גיל שנה. בארה"ב אני חושבת שמחמירים עד גיל שנתיים. זה קשור לנבגי הבוטוליזם שהם מסוכנים מאוד לתינוקות.
 
דבש מסוכן בכל צורה שהיא, גם בתבשילים

הבישול לא מפחית את הסיכון. אין פה בעיה של אלרגיה אלא של נבגי בוטוליזם שעלולים להמצא בדבש. לקיבה של מבוגר זה לא מסוכן, של תינוק- כן.
 

shira29

New member
תינוק עד איזה גיל?

כי אני התחלתי לתת דבש (באמת שפעם במיליון) רק סביב שנה ו- 7. הבנתי שאסור דבש עד גיל שנה. לקחת עוד מרווח ביטחון?
 

גידעון1

New member
תנסי לראות את הצד שלו.

זאת הדרך שלו להפגין אהבה, להראות שהוא הביא לילדים משהו. תהיי בטוחה שזה נותן לו תחושה טובה להביא את כל הדברים האלה. אנחנו כצעירים לא מבינים את הצד הרגשי של המבוגר ואת הצורך שלו באהבה שמתבטאת גם בדברים הקטנים האלה. אנו נבין את הצד הזה רק כשנהיה מבוגרים. את מצידך צריכה לומר לו תודה רבה ולשים את הממתקים באיזור שהילדים לא ידעו עליו ולאחר מכן תני את הממתקים בעבודה או תתרמי את זה.
 
בלת"ק - גישת כן

"כן, יהיה לו את כל החיים להתמכר לסוכר ולאכול שומנים מוקשים ולהפוך לסוכרתי וחולה לב. אבל אני מנסה שזה יקרה כמה שיותר מאוחר ואני בטח לא רוצה שסבא שלו יהיה הדילר שלו. אתה יודע שצ'וצ'ו מת על בננות? ושהוא ממש מתרגש מאגסים? אם אתה רוצה לשמח אותו, אתה יכול להביא לו צימוקים. שים את זה בשקית קטנה וקשור בסרט. תראה איזה ילד מבסוט תקבל. או פרכית עם אבוקדו. או תפוח ירוק. אפשר אחד ירוק ואחד אדום, אחד לכל יד. ואגב, אני אוהבת תפוזים". סבים אוהבים לשמח ולהראות את האהבה שלהם. צריך רק לכוון אותם לדרכים שמקובלות עליך. זה הכל. לא מרוע הוא עושה את זה.
 

oggi2

New member
גם זה מוכר

הטיעון של "הגן" הוא אחד המצחיקים, כשאין לי סבלנות אני אומרת להם שבגיל 16 (מקווה ככה..) היאבמילא תתחיל לצאת עם בנים/לעשן/לשתות/קפה, אז למה להגביל מעכשיו? וגם בנוגע לבעיות המשקל- אותו סיפור
 
תעני...

כשהוא ילך לגן זה יהיה גן עם אוכל אורגני
(עד שהוא ילך לגן או שתמצאי אחד כזה בסביבתך, או שתוכלי לשנות את דעתך, לא ממש משנה) גם לי נשמע מעצבן. מכיוון שאישית אני מצוינת בחינוך הורים, אני מקווה לא להתקל בבעיות שכאלו. (אמא שלי אוהבת לבשל ולחמם במיקרו. אני פשוט לא אוכלת מה שעבר דרך מיקרו, והיא שתכין מה שבא לה איך שבא לה, כשאני נמצאת דברים מבושלים ומחוממים אלא במיקרו...). בצד השני, שאינם החמים שלי (חד הורית), עושים רושם שמאוד מכבדים אותי ואת בחירותיי (האמת שהאבא של יונקת הדבש כבר התלונן פעם אחת לפחות שזה שהוא צמחוני לא מזיז לאחותו, אבל זה שאני צמחונית, זו סיבה טובה לדאוג למגוון של מנות צמחוניות). אצל אחי נראה לי שזה יהיה יותר מאתגר, כי הילדים שלו אוכלים דברים שאני לא רוצה לתת לה (ויש לו בן בגיל שלה). ולגבי טלויזיה אצל ההורים שלי נראה לי גם מאתגר ביותר... אוהבים מאוד לראות והרבה. ולי בכלל אין אחת. בעצם גם אצל אחי ואצל בת דודה הילדים לא מעט מול הטלויזיה (ביחס לאפס הכל זה לא מעט... גם אם ביחס לאוכלוסיה אולי הילדים שלהם לא רואים הרבה). בהצלחה.
 

shira29

New member
היתה לי שיחה אתמול עם בעלי

ביקשתי ממנו שידבר עם אבא שלו כי זה מפריע לי. הוא כמובן מיד התפרץ עלי ואמר שאני מפספסת את הכוונה ובלה בלה בלה (אני ממש לא מפספסת את הכוונה אני רק חושבת שצריך להחליף את הכוונה הזו בדברים אחרים). הוא אמר שבסדר והוא ידבר עם אבא שלו כי זה לא משהו עקרוני. אבל... ופה הוא הוסיף, שבעיניו לגדול בבית בלי ממתקים זה אומר שהילדים יחפשו את זה במקום אחר. אמרתי לו שאני ממש לא מסכימה כי אם לכולם יש ביסלי ובמבה ולך יש עוגה שווה שאמא שלך הכינה - אז אתה לא בדיוק בחסך. אבל זה היה ויכוח חסר טעם כי בעלי ישר התגונן כי מדובר בביקורת שלי על ההורים שלו. היום אנחנו שם ואני מקווה שהמסר יעבור בדרכי נועם ולא כנזיפה. אבל לגבי הטלויזיה - פה אין ויכוח. אני סוגרת את הטלויזיה בשניה שאני נכנסת אליהם הביתה (ואני מכירה את בעלי כבר 8 וחצי שנים ומעולם לא ראיתי את הטלויזיה שם סגורה). יאללה, שיהיה לנו בהצלחה
 
למעלה