איך אומרים לסבא להפסיק להביא ממתקים?

g a l i t b

New member
../images/Emo6.gif

טוב, אף פעם לא היו לנו יותר מדי חילוקידעות כשזה מגיע לאוכל
 

big lul

New member
גם אני אומרת מה כן להביא

ובאותה הזדמנות גם מחמיאה לבישול של חמותי... אני אומרת לה שהיא מכינה דברים כאלה טובים וחבל שהילדה לא תאכל. במקביל אני אומרת שאני לא אוהבת דברים קנויים כי אני לא יודעת מה חומרים ששמים בפנים (טעם/ריח/מייצבים/משמרים כו'). לא שזה פותר את הבעייה, אבל עוזר.
 

בּלו

New member
מה עם להגדיר מה מותר?

גם אצלנו יש את הבעיה הזו עם ההורים של החצי וסבתא שלי, שחושבת שהדרך היחידה ללב הנכדים עוברת דרך ערימות של שוקולד. עם ההורים של החצי, אחרי תקופה שהייתי פשוט זורקת ערימות של חטיפים ושוקולדים זולים (למה מישהו אחר צריך לסבול מהזבל הזה?), פעם אחת פתחתי את הפה ואת המגירות בבית שלי. הראיתי לחמתי מה הילדים אוכלים, מה מותר ומה לא נכנס הביתה, ומאז היא קונה את הפינוקים בניצת הדובדבן. האפרוח מקבל בהתלהבות שוקולד חרובים, והפיצית את שקית התפוחים המיובשים שלה ובא שלום על ישראל. אנחנו לא מהזן הנמנע לחלוטין משטויות, אבל אנחנו כן מאד מגבילים, אז לפחות הביקור השבועי מניב עכשיו את הרע במיעוטו, או שחמתי הופכת יצירתית ומכינה להם פשטידה וזהו. לדעתי שיחת "ככה אנחנו נוהגים" עם הצעת כמה אפשרויות לדברים שהוא כן יכול להביא בהחלט יכולה לעזור בלי לפגוע. וגם לדבר על כמויות. בתחושה שלי, יש הרבה מאד אנשים שלא יודעים להביע אהבה בדרך אחרת.
 

shira29

New member
תודה ../images/Emo9.gif

אני באמת אלך בגישת ה"מה כן" במקום ה"מה לא". וזה רעיון מעולה שהוא יביא לו משהו שרק סבא מביא ולא אמא או אבא. תודה רבה על העיצות! עכשיו אני רק צריכה למצוא זמן מתאים
 
מזכיר לי

כשילדי היו קטנים אבי עליו השלום היה מביא קבוע את ה"שטויות" המתוקות (ופלים, שוקולד וכד'). בשלב כלשהו אחרי שהבנתי שלא עוזר להתעצבן ולא עוזרות שיחות..... לקחתי בתודה ובשמחה את מה שהוא הביא (בכוונות טובות) וחילקתי במהירות לשכנים, חברים, גן, וכל מי שאפשר. צריך לזכור שלסבים/סבתות יש רק כוונות טובות+הרגלים שקשה לשנות ובהתאם לכך לפעול. והיום אני נזכרת באבי בגעגועים רבים.....
עירית
 

oggi2

New member
אני נסיתי בטוב וניסיתי ברע

הצלחתי אולי רק במעט להגביל (ומבחינתם זו וואחד הגבלה..) ואני אנסה להמשיך אחר כך...
 

oggi2

New member
ממשיכה

אצלנו זו די מלחמה ארוכה, ההורים של בנזוגי גם פולניים בחציים, גם דור שני, וכל מה שצריך בשביל להדליק את הסיפור הזה, ולא רק ממתקים אלא בכלל האוכל כאישיו, לרדוף אחריה עם אוכל וכו'. זה היה ועדיין לא קל. ניסיתי בהתחלה להסביר, להתחנף ולהגיד שהיא אוהבת אותם מאוד גם בלי ממתקים, להסביר מה אני מרשה ושאני קובעת, שזה לא בריא/מסוכן, שגם אם יש על השולחן- לא צריך לךהתחרע ולגמור הכל, עשינו איוזשהיא דרך, אבל אצלהם בבית אני יודעת שיש מעדנים לרוב, אבל מיצים לא טבעיים היא לא מקבלת שם, וגם ממתקים הם משתדלים להקציב, במבה ושות' גם לא, ואני מזכירה להם כל פעם שאם היא לא רעבה- אז לעזוב ולא לשכנע או "לדחוף לה"- כלשונם... אלינו הבייתה זה לא נכנס, לא משנה באיזו דרך. היו גם פעמים שכעסתי והתעצבניתי, וגם בנזוגי, גם אם הוא חושב שאני קיצונית, עמד לצידי (ואחר כך ניהלנו שיחה ביננו בנידון..). זה בערך להתחיל את הויכוח הזה אחת לשבועיים וזה די מתיש ומעצבן, אבל לאט לאט, איכשהוא. ודוגרי זה לא רק בעיניין אוכל, אלא גם טלויזיה ובטח יש עוד כמה. אני הייתי אומרת דוגרי בהתחלה בטוב, להסביר שזה לא בריא עד מסוכן, שבגיל הזה אנחנו קובעים כות וההרגלים, להגיד שהוא נהנה איתו גם ככה. ואם לא אז פשוט כי את קובעת וזהו. אולי משהו יילך.
 

בּלו

New member
בהמשך למה שכתבת

וכתוספת למה שאני כתבתי למעלה: בלי להכנס פה למוצא של כל אחת, אני לא אתפלא אם הרבה מהסבים/סבתות המדוברים הם דור שני או יוצאי החברה הקיבוצית.
 
מצטרפת להצעה לבקש שיביא דברים אחרים שהם לא

אוכל מדבקות למשל נראה לי פינוק נהדר, מאוד כיף לקבל שאפשר להביא כל שבוע ואפשר גם להציע לו לשבת עם הנכד לעבודות יצירה
נראה לי הנאה כפולה (למרות שגם אם אין לו סבלנות לשבת איתו, זה לגיטימי לדעתי)
 

Krishi

New member
פעם בשבוע לאכול קצת ג'אנק עוד לא דרדר אף אחד

במיוחד אם שאר השבוע הוא אוכל מזון בריא. היי, הילד אוהב את זה, הסבא אוהב לפנק, זה התפקיד של הסבא. כל עוד זה לא מוגזם תני לו לעשות את תפקידו.
 
זה לא נכון במיוחד

דחיסה של ממתקים מתוקים פעם בשבוע יכולה להביא בקלות להתמכרות ולתלות. בייחוד בגיל צעיר כל כך. ואז כל השבוע כבר "משועבד" אליהם, גם אם את לא אוכלת, עדיין את מתגעגעת אליהם וצריכה להילחם בדחף ובכמיהה וב...קריז. אולי יש אנשים שיצליחו להסתדר טוב עם ה"פעם בשבוע" הזה ולא להתמכר, אבל אני יודעת בוודאות שאני - לא. אצלי זה יחרפש (וחירפש בעבר) את כל המערכות. וגם אצל עוד כמה אנשים שאני מכירה. מחומרים ממכרים צריך להימנע, נקודה. וסוכר מעובד, בכמויות גדולות, הוא חומר ממכר. ("כמויות גדולות" משתנה מאדם לאדם. יש שחסינים יותר, יש שפחות. ואני לא הייתי לוקחת סיכון עם הילד שלי לגלות אם הוא חסין או לא בדרך הקשה)
 

shira29

New member
קצת? מה שהוא הביא היה רחוק מקצת

אני מדברת על 4 חבילות של במבה ו- 4 חבילות במבה נוגט ו- 2 חבילות וופלים. זה רחוק שנות אור מקצת. ושלא תהיה טעות, אני מכינה כל שבוע עוגה או עוגיות ונותנת לו במשך השבוע.מדי פעם שמתחשק לי שוקולד, אני נותנת גם לו קוביה. אני ממש לא קיצונית. אני פשוט לא יכולה לסבול את הכמויות ג'אנקים האלה שהוא מביא לילד שלי. בפורים הוא הביא לו משלוח מנות עם סוכריות טופי!!!
 

muga

New member
ילד מתחת לגיל 3

לא ייחנק מבמבה. בימנו נותנים במבה בגיל הרבה הרבה יותר צעיר מ-3. לא שאני טוענת שזה אוכל איכות, אבל הוא לא סכנת חנק. ביסלי באמת מסוכן.
 

girl number six

New member
אוי ואבוי איזו שאננות

אני מתנדבת במד"א, השותפה שלי עובדת במחלקת טיפול נמרץ תינוקות וילדים בבית חולים גדול במרכז הארץ - אני בעצמי פיניתי ילד שנכנס לקומה כי העיסה הלחה של הבמבה מילאה את הגרון וסתמה את קנה הנשימה. השותפה שלי טיפלה בפעוט שהביסלי גריל נתקע במאוזן בגרון. אל תהיו למודי ניסיון לא עלינו. זה מזעזע לראות פעוט במצב הזה
 
למעלה