שאלות לגבי חלב שקדים

shan26

New member
שאלות לגבי חלב שקדים

הי, אני אורחת בפורום הנחמד שלכם, ואשמח לעצה. בני בן שנה ושבע, מוצרי חלב עושים לו רע ואנחנו נמנעים מהם כבר חודשיים. רציתי להכין לו חלב שקדים במקום המטרנה הצמחית, אבל מודה שזה ממש לא בשבילי לטחון שקדים וכו' וכו'. בחנות טבע לא מצאתי חלב שקדים מוכן אז החלטתי להכין משקדיה ע"פ המתכון שעל האריזה - בעצם לערבב מים עם שקדיה. והבעיה: כמה שלא ערבבתי, זה לא ממש התערבב, אפילו שהוספתי יותר מים ממה שצריך. הדרך היחידה שהצלחתי לפתור את הבעיה היתה להוסיף מים חמים, כמעט רותחים. האם זה הורס את הערך התזונתי של המשקה? בנוסף - כמה זמן ניתן לשמור "חלב שקדים" כזה מוכן במקרר? וכמה מחוץ למקרר? ועוד שאלה קצת off: מישהי יודעת מה עדיף בגיל הזה- מטרנה צמחית או חלב סויה? (לא מבחינת היתרונות הבריאותיים של הסויה, אלא דווקא מבחינת החסרונות שלה). תודה!
 

בת יה 24

New member
משקה שקדייה

הי, אני מכינה זאת בבלנדר עם תמרים. המרקם יוצא נהדר ללא צורך המים רתוחים .
בהצלחה
 

shan26

New member
אפשר מתכון?

אולי בכל זאת אתאמץ קצת ואוציא את הבלנדר... ומה לגבי אחסון במקרר? וחימום כשמוציאים מהמקרר?
 

Nia11

New member
ממליצה לך להוציא את הבלנדר

זו הדרך הכי טובה לערבב שקדיה עם מים. גם כך כדאי להעביר את זה דרך בד צפוף אחר כך, כי נשארות קצת חתיכות. חימום כנראה הורס ולא מומלץ.
 

בת יה 24

New member
משקה שקדים

תלוי מה רמת המתיקות שאת אוהבת .....יותר תמרים יותר מתוק אני שמה כף שקדייה עם 3 מג'הולים ומכסה מים , אם רוצים משקה דליל להוסיף הרבה מים. ואכן מסננת עם מסננת את שאריות התמרים שלא נטחנים. בשבילי לפעמים מוסיפה מעט קרח בשביל הקירור ...אבל בדר"כ משתדלת לא לשתות את זה קר . נדמה לי שלהשאיר במקרר עד יום זה בסדר ,אבל עדיף להכין ולשתות כמו כול דבר שרוצים את מלוא מערכו התזונתי. יש עוד מתכון שלטעמי הוא מהמוצלחים בעולם !!!! ( מתלהבת כי הוא כ"כ טעים לי )
כף שומשום טחון ותמרים וזה פשוט מעדן , כול מי שטועם ממש מאוהב .....( כמובן גם דורש סינון )
 
דווקא יש בחנויות טבע

בזמורה בתלפיות יש בוודאות פעם אחרונה קניתי גם באיזה חנות בשוק חוץ מזה יש בחנויות טבע גם חלב שיבולת שועל, זה גם עדיף בעיניי על חלב או סויה הבעיה זה המחירים המזוויעים של הדברים האלה בגלל זה אנחנו משתמשים בהם רק כשהציצי לא בהישג יד בערך פעם-פעמיים בשבוע היו פה גם כמה פעמים מתכונים להכנה של החלב משקדים, לי אין כוח להתעסק בזה...
 
לגבי חלב קוואקר

אני לפעמים משתמשת בו בשבילי ורציתי להשתמש בשביל הקטנה אז קראתי רכיבים והיו שם כל מני רכיבים שנשמעו ממש לא טבעיים... את מכירה?
 

נורקס

New member
עונה לגבי המטרנה מול הסויה...

נראה לי שעדיף מטרנה צמחת למרות שאני לא בטוחה מה בדיוק הרכיבים שלה. מחלב סויה (בכלל סויה ומוצריה) עדיף להמנע בשלב זה.
 
מטרנה צמחית עשויה מסויה

ולדעתי עדיף בכלל חלב אורז או קווקר או אגוזים, לא סויה.
 
מי שרגיש לחלב פרה לא מומלץ לעבור לחלב סויה!

ב99.8 מי שרגיש לחלב פרה יפתח גם רגישות לחלב סויה, עובדה זו לפחות נאמרה לנו כמה וכמה פעמים בלימודי( וואוו זה היה מזמן...), תחליפי חלב פרה הם חלב אורז רגיל או בטעם ווניל, חלב שיבולת שועל ובטח יש עוד אחד ששכחתי. תנסי חלב עיזים אם את מסוגלת לעמוד בריח.לילד זה לא משנה ומה שתרגילי כך יתרגל! אם הילד שלך רגיש למוצרי חלב אל תתעקשי על מוצרי חלב, תחליפי סידן הם שקדיה, טחינה ושאר אגוזים, תאנים, סרדינים. בתאבון.
 

noamk1

New member
אני מכינה חלב שקדים משקדיה

תמיד על המקום, מתכון שנורקס נתנה פה פעם: כף שקדיה על חצי כפית סילאן ל-120 מ"ל. אני אישית שמה כ-200 מ"ל כי גם קודם הייתי נותנת מטרנה מדוללת. אני כן מערבבת עם מעט מים חמים כדי להמיס ואז שמה מים קרים כדי לדלל, אני לא רואה בזה בעיה, אני מכינה את זה רגע לפני שהקטן מקבל את הבקבוק, כל פעם מחדש, לוקח 5 דק' ומפתח את הסבלנות של הפעוט:)
 
למעלה