רעיונות למתכונים...

big lul

New member
לפעמים זה מה יש

וחוץ מאוכל יש עוד קריטריונים לבחירת גן.
 

מיקה 77

New member
אצלנו המזון לא מהווה קריטריון עיקרי

לבחירת הגן, אלא פרמטרים אחרים. הקטנצ'יק יתחיל ללכת לגן עוד כמה חודשים כשיהיה בן שנתיים, וגם אני נמצאת בלבטים דומים. מצד אחד, כאשר הוא יושב בארוחות משפחתיות, הוא לעולם לא מנסה לקחת מצלחות אחרות (גם לא מהילדים האחרים). הוא אוכל רק מהצלחת שלו. מצד שני אין לי מושג מהם השינויים שיחולו בהתנהגות שלו לאחר הכניסה לגן, ולאחר חשיפה לקבוצת ילדים בני גילו. באיזור שלנו אין מבחר של גנים בזרמים שונים (אנתרופוסופי, צמחוני וכד'), והגן היחידי שראיתי שממש מקפיד על נושאי תזונה היה הגן של נעמ"ת, אבל גם שם היו פגמים אחרים, כמו סייעת שנותנת במבה לילדים כי "הם ישבו יפה לחכות להפעלה..". אינטואיטיבית, לא מרגיש לי נכון לתת לו לאכול בשר רק בגלל שנכנס לגן, אבל באמת שאין לי מושג איך אתמודד ב"רגע האמת". בגן שלו ישנם ילדים עם רגישויות לגלוטן או מוצרי חלב, והצוות מקפיד על התזונה, מה גם שאמרו שבמידה ואדרוש זאת תהייה הקפדה שלא לתת בשר.
 
גם לשלי אני לא נותנת בשר

אבל אני מגדלת אותו בבית ולא בגן אז אנחנו לא צריכים להתמודד עם מצבים כאלו בי 12 לדעתי הוא מקבל מבייצים ובעניין הדבקה במקום בייצים - אני חושבת שקראתי בזמנו על מחית מבננות שיכולה להדביק כמו בייצה אם מישהיא תשמע על גן צמחוני באזור עמק החולה (גליל עליון...) אני אשמח מאוד לשמוע
 

אור גני

New member
עוד מישהי שמעה שטופו לילדים לא טוב?

לי אמר מישהו שבגלל ההורמונים שבו הוא לא טוב לילדים על בסיס קבוע.
 
זה ידוע שיש בסויה חומרים דמויים הורמונים

ולכן מאכלי סויה לא מומלצים בכמות גדולה (אבל אף אחד לא יכול להגיד בודאות מה הכמות שתעשה נזק לילד זה או אחר). טופו (להבדיל למשל מפולי סויה טריים) זה גם מזון תעשייתי מעובד ולכן בעל ערך תזונתי יחסית נמוך.
 

POOH*

New member
כן

יש בזה הורמונים ואחת התיאוריות היא שאחת הסיבות להתבגרות המינית המוקדמת בשנים האחרונות היא הגידול באכילת סויה ונגזרותיה [שמן סויה במזון, טופו וכו'..] אגב - חלב סויה אורגני - נקי מזה. לגבי טופו אורגני אין לי מושג... POOH
 

ענבל330

New member
לדעתי אחראים להתבגרות המינית המוקדמת

הם ההורמונים שנמצאים במוצרים מהחי הלא אורגניים. אבל גם אי אפשר להוכיח את זה באמת.
 
לפחות אין בזה אנטיביוטיקה של פרות

לפחות אין בזה את החיסונים שנותנים לפרות שמייצרות את החלב ושלא תדעו איזה דברים נותנים לתרנגולות אני קונה רק ביצים אורגניות ומקווה שהן אכן אורגניות ונקיות מתרופות
 

hal767

New member
יש תאוריה כזאת

מקפידים להפיץ אותה גורמים אינטרסנטיים מתעשיית הבשר והחלב שנפגעים קשות מהביקוש ההולך וגובר לתחליפים מהצומח. גורמים אלה דואגים להסתיר את הרעלים שישנם ב"מזונות" שמקורם מהחי ואת הנזקים הנגרמים מאכילתם [תת תזונה ומחלות]. אז יש להתייחס לתאוריה הזאת בהתאם. הנכון הוא שמוצרי הטופו אינם בעלי ערך תזונתי גבוה, וזה נובע מהתהליכים שהם עוברים, אבל הם אינם מזיקים כמו מוצרי החלב והבשר לסוגיו כולל דגים. אני בדעה שאין מזון תעשייתי שיכול להתחרות באיכות ובערך של מזון צמחוני אורגני טבעי כמו פירות, ירקות, אגוזים וכד'.
 

yintang

New member
הסויה מכילה פיטואסטרוגנים

ז"א אסטרוגנים טבעיים. זה יופי של חלבון מלא מן הטבע ואם אורגני אז בכלל יותר טעים ובריא ,זה מצויין לנשים באופן כללי . לגבי ילדים הדיעות חלוקות וכדאי להגביל צריכתה ל3 מנות בשבוע. הטענה הרווחת היא שצריכה מאסיבית של פיטואסטרוגנים יכולה לגרום להבשלה מינית מוקדמת אצל ילדים . אבל לי באופן אישי נראה לי שצריכת מוצרי חלב מזיקה הרבה יותר וגם גדושת הורמונים ואנטיביוטיקה שזה בכלל שמחה גדולה שלא לדבר על כל מוצרי הפלסטיק בקבוקים כלי איחסון וכו' שמפריש ביספנול אי .
 
לצורך הדבקה במקום ביצים:

1. 6-7 כפות מים וכפית פשתן טחון, לערבב אותם ביחד בעזרת מיקסר ידני-סטיק ולהוסיף לבלילה 2. מחית תפו"א 3. תפו"א מרוסק (לרצועות עבות/דקות) מאוד מסייע בהדבקה 4. קורנפלור/קמח כלשהו + מים + שמן נדמה לי שאלה מדביקים לא רעים. הכי טוב 1. לדעתי.
 
למעלה