רעיונות למתכונים...

big lul

New member
זו בהחלט שאלה רלבנטית

אני מתלבטת בה לא פעם. אני לא לגמרי משוכנעת שבשר לא נחוץ, אבל קשה לי לתת לה בשר. גם הB12 זו שאלה שאין לי לגמרי תשובה עליה, בייחוד שגם לי וגם לבנזוג יש נטייה לחוסרים.
 
אני מאוד מהססת לפסול בשר קטגורית

רוב חיי ממש לא הייתי בקטע של בשר אדום, וגם עוף יכולתי לוותר אילו רציתי, ואחרי שפיתחתי תודעה צמחונית מוסרית הייתי נמנעת ממנו בכוונה ואוכלת רק כשהרגיש לי צורך גדול, פיזיולוגי, לבשר. והסתדרתי נהדר בלי. אבל כשיצאתי לטיול טרקים בניו-זילנד, התחלתי לטרוף כאילו אין מחר. מצידי, הייתי יכולה לאכול המבורגר כל יומיים - וזה מאוד לא אופייני לי! ממש הייתי בהלם מעצמי. אבל זה מה שהגוף שלי דרש, לאור הפעילות האינטנסיבית שאיתגרה אותו. חוצמזה, קטניות היו קצת פחות זמינות. ואחרי שחזרתי לישראל הצורך הזה נעלם כלא היה. ועכשיו, כשאני מניקה ונושאת ילד בן 4 חודשים, וקטניות כן זמינות לי (לפני כמה ימים חיסלתי חצי קילו שעועית ירוקה, סתם כך בארוחת הערב), וגם טחינה ודגן מלא וכו' - אני טורפת. טורפת. טורפת. הצורך שלי בבשר הוא פיזיולוגי ואמיתי, אין לי ספק בזה בכלל. אז אני אוכלת ומרגישה פיזית נפלא, ובעלי קונה לי בעיקר בשר קנגרו (בשר ציד, שניצוד בהתאם ללחצים האקולוגיים של אוסטרליה, שבה אני חיה) ושנינו מרגישים עם זה נסדר, מוסרית. כי זו האופציה ההוגנת ביותר פה. לא נפלא ונהדר, אבל בשר חייב להיות בתפריט שלי. פשוט לא הייתי מסתדרת בלי זה. לכן הייתי מהססת למנוע בשר ממישהו אחר. אולי הילד שלך רוצה את זה רק כי זה זמין ואנשים אחרים אוכלים (כמו במבה), ואולי באמת יש לו צורך פיזיולוגי שלא יוכל להיענות באופן אחר. איך אפשר לדעת? <נאמר כשאלה פתוחה. תהייה> <בעצם, אולי תתני לו קצת בשר אורגני נא, או כמעט נא, בבישול מינימלי, ותראי אם הוא רוצה ואיך הוא אוכל את זה, ואיך הוא מרגיש אחר כך, ואם הוא רוצה עוד. זה עשוי לתת לך רמז מאיפה הרצון שלו בא>
 
שורה תחתונה

אני חושבת שהצורך בבשר מאוד משתנה לא רק מאשה לאשה אלא גם אצל אותה אשה בנסיבות חיים שונות.
 

hal767

New member
חוסר ב-B12

כ-40% מאוכלוסיית אוכלי כל בעולם המערבי זוללת הבשרים, דגים, ביצים, מוצרי חלב ושאר מרעין בישין סובלת מחוסר בויטמין. הם גם סובלים מתת תזונה ביסודות מזון אחרים [ברזל, סידן ועוד]. כך שהתאוריה האומרת שחוסר בויטמין B-12 קשור לצמחונות, נפלה. החשוב הוא, שגם צמחונות יש לבצע נכון. לתזונה צמחונית גרועה אין בהכרח יתרונות על כל תזונה גרועה אחרת. לצערי, מרבית הצמחונים שפגשתי אינם מקפידים על תזונה נכונה.
 

POOH*

New member
מנסיוני בגנים -

זה לא יעזור מה שתכיני. ולא משנה כמה טעים זה יהיה. אפקט העדר הוא יותר חזק מכל בלוטת טעם. באחד הגנים שעבדתי בהם הייתה ילדה שהוריה היו טבעוניים ובבית האמא בישלה ואפתה הכל לבד [לצורך המחשה כשכל הילדים בארגז חול היו מכינים עוגת שוקולד היא הייתה מכינה פשטידת כרובית או אופה לחם כולל לחכות שהוא יתפח וכד' - זה רק המחיש כמה היא חלק מזה בבית] ובגן הם בחרו שהיא תאכל כמו כולם כדי שלא תהיה שונה. וזה היה הכי נכון בשבילה נראה לי. ובמקביל הסבירו לה למה בבית לא אוכלים דברים מסויימים ולמה מעדיפים דברים צסויימים על אחרים - אבל השאירו לה את הבחירה [עזבתי את הילדים בסוף השנה בסביבות גיל 3 אז לא יודעת מה קרה מאז]. אבל אני יודעת גם מגנים וילדים אחרים שאפקט העדר הוא חזק. ותחושת השוני היא לא נעימה וקשה. אולי שווה לתת לו בגן להיות כמו כולם? או לבחור גן שבו הוא לא יהיה שונה? זה קשה מאד להיות במקום בו אתה היחיד שאוכל אחרת מכולם. ומצטערת - אבל מתכונים אין לי. POOH
 

אשכר ש

New member
../images/Emo45.gif לא משנה כמה טעים זה יהיה...

הוא ירצה את מה שכווולם אוכלים.
 

אמארונה

New member
מנסיוננו

זה לא תמיד נכון ואם עומדת מאחורי הצמחונות והטבעונות אידאולוגיה כזו או אחרת, אין סיבה שההורים יוותרו עליה רק כדי שהילד לא יאכל שונה מכולם. אפשר להפוך את ה"חסרון" ליתרון בכך שהילד מקבל אוכל מיוחד לו והוא יכול לחלק גם לחברים אם הוא רוצה ואם הם רוצים (במקרה שלנו תמיד רוצים...), ואפשר לתת לו גם את החלק הצמחוני ממה שהאחרים מקבלים. הכל תלוי בגישה של הגננות וההורים ואיך מציגים את זה לילדים. קשה מאוד לתת לילד לאכול כמו כולם בגן ולתת לו לאכול דברים שבבית אח"כ יצטרכו לתת לו הסבר למה הוא לא מקבל אותם. אני יודעת שבמקרה שלנו למשל, זה לא היה עובד - למה בגן מותר לאכול חיות ובבית לא? לדעתי זה יצור אצל הילד בלבול וסתירה שקשה מאוד יהיה לגשר עליהם.
 

s u n s o o n

New member
מסכימה עם אמארונה

תמיד יש שונות, כל אחד שונה, ותמיד יהיה משהו שאין לך ועליך להתמודד כדאי ללמד להתמודד עם התסכול ועם השונות קשה להסביר למה בגן מותר לאכול משהו ובבית לא, וגם בריאות (כולל רגשית!) וגם חוש הטעם של הילד מושפעים מהמזון
 

ענבל330

New member
תגובתך הכי מתאימה לנו

כי זה אידיאולוגי בקטע הבריאותי. למה שאתן לו לאכול בגן משהו שאנחנו מאמינים שמזיק? במיוחד שהוא כל כך רגיש (אטופיק דרמטיטיס). אני מחפשת פיתרון למצב הנוכחי שבו אני מביאה את האוכל ולא שיאכל מהאוכל של הגן. הגעתי להסכם עם הגננת, שאוכל צמחוני הוא יאכל ממנה והיא תדווח לי מידי יום מה היא מבשלת למחרת. אבל זה מאוד קשה ולא ממש מצליח. הוא עדיין מסרב לאכול את האוכל שלי ומעדיף פירות רוב היום. עכשיו חזר לאכול טופו ואורז. וגם זה לפעמים. לחם הוא מאוד אוהב. אבל כמה לחם אפשר לתת ביום?? זה גם לא ממש בריא (שמרים, חיטה וכו' - טבעונים יבינו על מה אני מדברת). נראה לי שאכניס קצת תבלינים ונראה מה יהיה.
 

big lul

New member
אצלינו התחיל גם הרצון לאכול כמו כולם

עכשיו, עד עכשיו היא היתה מקבלת צלחת נפרדת וכולם היו מקבלים מהכלים המרכזיים. הגננת הציעה שהם יתנו לה גם ישר מהכלים ולא בצלחת מיוחדת וזה עובד טוב. במקביל אני גם אמרתי לה שהיא יכולה לתת לה "לגנוב" אוכל מילדים אחרים, כל עוד זה לא בשר או דברים מקמח לבן. מסתבר שהשכן שלה לשולחן אוכל די בריא... וכנראה זה באמת מאוד קשור בשדרים של הצוות.
 

ענבל330

New member
גם על זה חשבתי אבל..

מסתבר שזה לא העניין. בדקתי עכשיו עם הגננת. הוא אוכל באותם כלים כמו כולם. אני בטח לא מרשה לגנוב מהשכנים..
 
אני יודעת שזה לא הפתרון האידאלי אבל

יש גנים כמו נעמת וויצו שהם צמחוניים לא טבעוניים ... אולי זו אופציה אצלי הבן שלי מעדיף זגר על שניצל השפן הקטן...
 

nunim

New member
אפקט העדר - מסכימה עם כל מילה!

אני גם חושבת שעדיף לחפש גן צמחוני/טבעוני כי לא יעזור כמה תשפרי את מה שאת מכינה, הילד עדיין ירצה את מה שיש לאחרים בצלחת... ולהיות ילד שונה זה באמת לא קל ולפעמים אפילו קצת אכזרי ובעיקר בגילאים האלה שהילד אינו יכול להבין למה הוא שונה.
 
לי נשמע מוזר לשלוח ילד טבעוני לגן שבו אוכלים

בשר, ולצפות שלא יתחיל לאכול בשר בעצמו, או שזה לא יתסכל אותו להמנע מבשר. זה כמו לשלוח ילד חרדי לגן חילוני ולצפות שזה לא ישפיע עליו, או להפך. אני חושבת זה נהדר לגדל ילד טבעוני, אבל לא להציב בפניו תסכול יומיומי מתמשך כזה (כולם אוכלים X ואתה לא). ילד כזה הייתי מגדלת בסביבה שאין בה בשר, ביצים ושאר מזונות שאינם מקובלים עלייך. בגיל שנתיים הדחף לעשות מה שכולם עושים הוא חזק מאד (האמת, גם בגיל 20 ו-40 הוא לא חלש במיוחד), אז אני לא רואה איך שניצל טופו יכול להוות תחליף, אלא אם כן זה מה שיאכלו כל הילדים. אני מניחה שיש סיבה לכך שהוא הולך לגן, ודווקא לגן הזה ולא לגן טבעוני/צמחוני. השאלה מה חשוב לך יותר- הסיבה שבגללה הוא בגן הזה, או הרצון שלך שלא יאכל בשר. כי לדעתי במצב הזה אי אפשר לאכול את העוגה (או השניצל
ולהשאיר אותה שלמה. על משהו צריך לוותר.
 

ענבל330

New member
אין לנו אופציות אחרות בסביבה

ואין רכב. הגן הוא מקסים, המנהלת והגננות מקסימות. כולן משדרות אהבה לילדים. האווירה שם רגועה ונעימה. מה גם שנקי שם מאוד וגם זה חשוב. כל הגנים מסביב רגילים עד רמה נמוכה. כולם כמובן לא טבעונים. מראש שאלתי את הגננות והמנהלות אם זה בסדר שהילד שלי טבעוני ואני מביאה את האוכל. לא כולן הסכימו. הגן הזה קיבל אותו יפה מאוד, למרות שהסייעת ניסתה כל הזמן לשכנע אותנו שבשר זה טוב לו, במיוחד מבחינה חברתית. אני אמרתי לה שאם הילד שלה ירצה לחצות את הכביש לבד, האם היא תתן לו? ככה זה אצלנו - זה עניין של חינוך. ותרצתי בכך שהוא אלרגי למוצרים מהחי. הראתי לה גם את הפצעים של האטופיק. היא מאוד נבהלה ומאז מקפידה שלא יאכל מהחברים..
 

big lul

New member
אני חייבת לציין שהיה לי טוב לקרוא את השרשור

לראות שיש עוד כמה אימהות שבחרו את הבחירה יוצאת הדופן הזו להביא את האוכל כל יום לגן של הילד. אול ינחליף קצת מתכונים חביבי גן בקרוב...
 

אביטלתל

New member
ממה שאני רואה מסביב

ההתנהלות של להביא אוכל לגן לרוב אינה עובדת אלא אם מדובר במצב של מחלה או אלרגיה, ובמצבים כאלה הצוות מחוייב לשמור על התזונה של הילד המדובר, והילדה עצמו לרוב חי בהבנה שיש דברים שאסורים לו אבל כשמדובר במצבים אחרים, למשל צמחונות, או כל דבר ששונה מהסביבה, לרוב הילדים רוצים לאכול כמו הסביבה, וככל שהם גדלים כך הרצון הזה גובר, ואם ההורים לא מוותרים, הילדים לפעמים מגיעים למצב של הסתרה ושקרים, שלא לדבר על רגשות אשמה. הם רוצים לרצות את ההורים, אבל רוצים גם לטעום ולהתנסות בדברים חדשים ולהיות כמו כולם (כן, אפקט העדר מאוד חזק). בעיניי, לשלוח ילד לגן, ולצפות ממנו שישמור על תזונה שונה מהסביבה, זה נטל מאוד לא הוגן.
 

yintang

New member
סתם מחשבה

אם את לא רוצה שהוא יאכל בשר וכל מיני ג'אנק למה את חושפת אותו לגן כזה בכלל? לא חסרים גנים אנתרופוסופיים מדהימים בהם התזונה היא בריאה , צמחונית ואפילו אורגנית שלא לדבר על האוריאנטציה החינוכית הטבעית. לא נראה לי נכון לילד הבידול משאר הילדים בגן.
 
למעלה