רעיונות למתכונים...

אמארונה

New member
לילדים קטנים אין יכולת לאכול חתול

אבל באותה מידה גם לא תרנגולת או פרה. ודארמה נתנה את החתול כדוגמא לכך שכמו שבעינייך חתול הוא לא דבר מאכל ויזעזע אותך לאכול חתול, כך בעיני הצמחוניים תרנגולת או פרה הן לא דבר מאכל, והזעזוע באכילתן יהיה זהה לאכילת חתול. אין טעם לתת לילד לתנסות באכילה של משהו שבעיני הצמחוני הוא פסול למאכל. הוא לא מזון בכלל. הילדים שלנו לא צריכים לחשוב כמונו ולא להדמות לנו, זה נכון מה שאת אומרת, אבל אם לנו כצמחוניים חשוב לחנך את ילדינו לכך שהרג חיות לצורך אכילתן הוא פסול כי זה מה שאנחנו מאמינים בו, אני מאמינה ששום רע לא יצמח מזה. רק פחות הרג בעולם.
 
נכון

בדיוק בגלל זה שאלה אוריתס אם תתני לילד שלך להיות כל יום ליד אוכלי חתולים. אם את לא רוצה שיאכל חתול אל תראי לו יום יום איך אוכלים חתול. פרה ותרנגולת הילד רואה יום יום איך אוכלים. הוא רואה אנשים שמטפלים בו ושהוא אוהב וסומך עליהם אוכלים אוכל. הוא רואה את החברים שלו. בקשר לחינוך אני מסכימה איתך במיליון אחוז. מן הראוי שנחנך את ילדינו להאמין במה שאנחנו מאמינים. השאלה היא האם איסור הוא חינוך- אצלי זה כמעט הניגוד המוחלט. אם הילד שלי לא יאכל בשר רק כי הוא יודע שאסור- אז זה חסר משמעות בעיני. אם הוא יבוא אלי יום אחד ויסביר לי שהוא לא רוצה להרוג חיות- אני אהיה מאושרת וגאה. אני אדע שהוא (אישות נפרדת כאמור) לא מעוניין לאכול בשר. ונראה לי שלא הובנתי כראוי. זה נהדר וחשוב לגדל ילד צימחוני. אבל לא נכון בעיני לאסור על ילד משהו שכל החברים שלו עושים. בטח אם זה גן והמשמעות היא כל יום לכמה שעות להיות איתם. החברים שלו. (זה שונה למשל לגמרי מלאכול במבה בגן משחקים מילד שפגשנו לפני שתי דקות, אז לגיטימי להתחמק בצורה זו או אחרת כתלות בגיל הילד.) אם מאוד חשוב לי משהו בגידול הילד שלי- אני אמנע ככל הניתן מחשיפה לזה. בטח לא חשיפה מכוונת- כמו גן יום יום. תנו לחיות לחיות : - )) אני בעד
 

אמארונה

New member
אבל

ילד בגיל 3 כבר מסוגל להבין אם מסבירים לו למה הוא צמחוני. זה לא רק איסור חסר משמעות, אלא איסור עם הסבר ברור והגיוני. ואני דווקא לא חושבת שהמנעות מחשיפה יומיומית לבשר פותרת את העניין, אלא רק דוחה את ההתמודדות, ולא חושבת שילד צמחוני מקומו רק בגן צמחוני. זה לא שיקול בעיני בבחירת גן. זה הכל עניין של גישה, הן של ההורים והן של אנשי הצוות בגן. כשהגישה היא נכונה והדברים מוצגים נכון, אני בטוחה, ויודעת מנסיוני, שאפשר להתמודד בקלות עם נושא הצמחונות בגן.
 
נכון ולא נכון

מצד אחד, קשה לאסור על ילד מה שהחברים שלו עושים. מצד שני, כל מי שדבק באמונה או אידיאולוגיה כזו או אחרת (למשל דתי) ייתקל גם באנשים שאינם חושבים כמוהו. אחד מהמסרים החשובים שאני רוצה להעביר לביתי הוא שזה שכולם עושים משהו, עדיין לא אומר שהם עושים את הדבר הנכון. בדיוק כפי שכשהייתי קטנה היו לי חברות דתיות שהיו צריכות להתמודד עם העובדה שרוב העולם חילוני, וגם אני שחברה שלהם לא שומרת שבת למשל. ברור שאני מדברת על גיל צעיר מאד- בגיל 12 לא אאסור על הבת שלי ללכת למקדונלדס עם חבריה, רק אקווה שתזמין שם וג'י ברגר
 
מי היה מאמין

אוי נתת דוגמא מושלמת שעוזרת לי להעביר את המסר, לא יכולתי לבקש יותר מזה. גם חברי הדתיים מוותרים לילד עד שאין לא היזושהיא יכולת הבנה בסיסית. דברי עם חברה דתיה ותשאלי אותה אם היא בודקת שעתיים לילד בן שנה בין בשר וחלב (סתם דוגמא יש עוד מיליון). גם לפי ההלכה יש הקלות רבות לילד עד גיל שלוש והאחריות עולה עם הגיל. ושוב את מתבלבלת בין הרצון שלנו לחנך את ילדינו באידיאולוגיות מסויימות לבין חינוך לגיטימי מותאם לפי גיל. כל הזמן מגיבים פה כאילו אמרתי לא לחנך ילד לצימחונות, השאלה היא מה זה לחנך? ממליצה לקרוא את חינוך ללא כפיה בבאופן טבעי. ושאת תשתמשי בדוגמא מהעולם הדתי כדי להוכיח שאת צודקת? כנראה הגיע המשיח : - ))))))
 

אמארונה

New member
ותגידי,

חברייך הדתיים מוכנים לבצע הקלות גם כשמדובר בבשר חזיר? נכון שלא? כי זה מבחינתם לא משהו שאוכלים, נכון? גם עבור הצמחוני חזיר או כל בעל חיים אחר זה לא אוכל. לא עבורו ולא עבור ילדיו. ונכון שבטח אין בארץ גנים כאלה שבהם מגישים בשר חזיר ולכן השאלה הזו לא עולה, אבל בטח דתיים או שומרי מסורת שגרים בחו"ל כן צריכים להתמודד עם השאלה הזו, ויכול להיות באופן תיאורטי מצב שבו אין באיזור המגורים שלהם גן שבו אוכלים בשר כשר, או שהגנים שבהם כן אוכלים בשר כשר לא תואמים את השקפת העולם שלהם.
 

big lul

New member
אצלי זה לא רק בגלל העקרונות

אלא גם בגלל הבריאות: אני מעדיפה מוצרים מקמח מלא ולא קמח לבן אני מעדיפה פירות וירקות אורגניים אני מעדיפה אוכל שבישלתי בבית ולא מגיע מקייטרינג שכמה פיקוח שלא יהיה עליו, זה עדיין בישול מסחרי. אני מעדיפה לתת לילדה מעט בשר ומעדיפה שיהיה אורגני או לפחות טרי. אני מעדיפה לדעת מה הילדה שלי אוכלת ואני גם חושבת שהאוכל שלי הרבה פעמים גם יותר טעים מהאוכל של הגן. ככל שהיא קטנה יותר יש יותר חשיבות למזון שהיא אוכלת. דין תמינוק לא כדין ילד ובטוח לא כדין מבוגר. כך שכל עוד באפשרותי לדאוג לכך שהיא תאכל אוכל בריא ככל האפשר באמצעים סבירים אני אעשה את זה, גם אם זה דורש מאמץ וקצת התפתלויות. כשיגיע שלב חדש נבחן שוב את הדברים ונחליט. אבל אני באמת לא חושבת שזו אופציה שהיא חסרת סיכוי ולכן צריך לפסול אותה מראש. מבחינתי כאמא זה משהו שאני חייבת לפחות לנסות (וכבר שנה זה עובד יופי).
 
אבל יש הבדל בין ילדה בת 12

לתינוק בן שנתיים. ויש הבדל בין חשיפה אקראית לבין חשיפה יומיומית קבועה. ויש הבדל בין חשיפה בנוכחות ההורים שנותנים דוגמה אישית (למשל בארוחה משפחתית) לבים חשיפה בהעדר ההורים ובסיטואציה שבה המבוגר האחראי נותן דוגמה הפוכה מזו שההורים היו נותנים. ברור שילד צמחוני יחשף לבשר- השאלה באיזה מינון, מתי ואיך. אנחנו צריכים לזכור שלא בטוח שנצליח להנחיל לילדים שלנו את הערכים שלנו (ולא משנה אם מדובר בתזונה, דת או כל דבר אחר). לא כל ילד להורים צמחונים ישאר צמחוני בבגרותו, לא משנה באיזה אופן הוריו יגדלו אותו. לגבי דתיים- אני לא חושבת שיש הרבה דתיים שישלחו את הילד שלהם לגן חילוני. שוב, יש הבדל בין פגישות עם חברים חילוניים בנוכחות ההורים המתווכים לבין גן חילוני.
 
מסכימה איתך שגן לא צמחוני יוצר בעיה

אבל שלא כמו גנים דתיים, עדיין אין מבחר של גנים צמחוניים. בהחלט אם ארצה לשלוח אותה לגן ויהיה גן כזה אעדיף אותו (וכמובן שיש עוד פרמטרים)
 

תלמ 300807

New member
אז לדעתך (אורית ס) זה לא נורא שבגן

יאכל דברים פחות בריאים וקצת מתוקים כל עוד בבית מקפידים שלא יעשה זאת?
 

Nia11

New member
באמת חלק מהדיון פה הוא דיון תרבותי

אם היינו פורום הורות טבעית בתאילנד, יכול להיות שהדיון היה גם על חתולים. אם היינו בדרום אפריקה, אולי היינו מדברות עכשיו על ג'ירפות, זברות וחברים אחרים. הנקודה היא אחרת - כיום, החברה ה'כללית' היא כזאת שאוכלת בשר, ואף מעודדת אכילת בשר ומנסה להפחיד את מי שרוצה לגדל ילדים צמחוניים. השבוע אפילו הייתי בגן שמגישים שם רק אוכל צמחוני והגננת אמרה לי שבבית אני צריכה לתת לה בשר, כי אחרת יהיו לה חוסרים תזונתיים. לכן, יש כאן שתי נקודות חשובות לדיון בעיני, והן בהחלט נקודות לדיון, אני בכלל לא סגורה על דעה מסוימת: 1. האם תרצי לנתק את בתך מהחברה הכללית ולגדל אותה בחברה הומוגנית, שבה היא תכיר רק אפשרות מסוימת, והאם זה אפשרי בכלל? האם יש מספיק מסגרות תומכות, שנותנות גם פתרון מתאים מבחינת מזון וגם מבחינות אחרות? על מה מתפשרים? 2. במידה וכן תכניסי אותה למסגרת רגילה האם תכניסי אותה ללחץ ושהיא תהיה ה'שונה' ותחשפי אותה לכל מני התבטויות כמו בסיפור של 'אפרסקים' שדחף את הילדה לשקר, או שתתני לה להיות חלק מהמסגרת, ותקווי שהיא תלמד מהדוגמא האישית שלכם ותחליט להיות צמחונית/טבעונית בסופו של דבר? כי גם לה יש בחירה. האם את סומכת על הבחירות שלה, בהינתן התנאים שאת נותנת לה? אני אתן דוגמא אחרת - אם את לא רוצה שהתינוקת שלך תחצה כביש לבד, את תלכי איתה יד ביד (עוד מעט). את הרי לא תשחררי אותה במקום שיש לחצות בו כביש ותגידי לה 'אל תחצי'. אני חושבת שזה מאד דומה. אם את מרגישה מספיק בטוחה 'לשחרר' אותה במסגרת שיש בה בשר, כשאת לא נמצאת לידה, אני לא בטוחה שתוכלי לצפות באמת שהיא לא תאכל את זה.
 
אם היא תאכל אז תאכל

זה לא אומר שאני צריכה מראש למנוע ממנה לדעת את עמדתי בקשר לזה.
 
למעלה