רעיונות למתכונים...

ענבל330

New member
רעיונות למתכונים...

שלום, הבן שלי בן השנתיים פלוס גילה את השניצלים והקציצות של חבריו לגן...
ילדי הוא טבעוני שאינו ניזון מהחי בכלל. אני מנסה לעשות לו דמוי שניצל וקציצות על בסיס טופו. אני אהבתי מה שיצא, אבל הוא לא מוכן אפילו לטעום!
מה אפשר לשים במקום ביצים שידביק וגם יהיה טעים ומזין?
חשבתי על קמח אורז/סויה/חומוס. מה אתן אומרות?
הוא פשוט כל הזמן מסתכל על החברים בזמן הארוחה ולא מוכן לאכול מה שאמא מכינה.
תודה..
 

big lul

New member
בדיוק נתקלתי השבוע באתר הזה

שיש בו <a href=http://www.derech.net/food_tips.htm target=_blank><font color=blue>טיפים</font></a> למטבח הטבעוני.

יש לי מתכון נחמד לקציצות עדשים וקינואה אם זה מעניין אותך.
 

אמארונה

New member
יש באתר של

<a href=http://www.anonymous.org.il/recipe.htm target=_blank><font color=blue>אנונימוס</font></a> שלל מתכונים מעניינים.
בני הוא הצמחוני היחיד בפעוטון ואנחנו מביאים כל יום אוכל צמחוני לגן. אנחנו דווקא נמנעים במודע מלהכין אוכל דמוי בשר כדי למנוע בלבול. מה שעוזר אצלנו הוא שאנחנו מביאים כמות גדולה יותר שתספיק גם למי מהחברים לשולחן שמעוניין לטעום, כך שההבדל בין האוכל שלו לשלהם לא חד כ&quot;כ, מה גם שהוא אוכל מהתוספות הצמחוניות שהם מקבלים וזה גם עוזר לטשטש את ההבדלים. היום הוא כבר מבין למה הוא צמחוני והאוכל של החברים שלו לא מעניין אותו בכלל, אבל בגיל של בנך, גיל שנתיים, גם לנו היה את שלב הסקרנות, והפתרון הנ&quot;ל עזר לנו לעבור אותו בהצלחה.
 

ענבל330

New member
תודה!

מכירה את האתר אבל שכחתי בינתיים מכל העניין. הדפסתי כמה מתכונים.
 

ענבל330

New member
קודם אבשל הרבה..

וברגע שאראה שיוצא טעים גם לבן שלי אעיז להביא לגן.. אגב, בן כמה הבן שלך?
 

Nia11

New member
יש לי קצת שאלה אפיקורסית

אם הוא באמת מרגיש צורך לטעום בשר, למה לא לתת לו? אני יכולה לנחש למה אתם טבעונים וגם אנחנו לא אוכלים בשר, אבל ברגע שילד במסגרת, אם הוא לא שומע לקול ההגיון של המבוגר, אולי נכון יותר לתת לו להתנסות (אולי גם לא, אני שואלת באמת מתוך סקרנות ורצון לשמוע את השיקולים שלכם). ושאלה אלייך - איך אתם דואגים שיקבל מספיק B12?
 
אם הילד שלך ירצה לאכול חתול

תתני לו? ככה זה מבחינתי לאכול פרה או תרנגולת. זה לא אוכל, נקודה.
 
זהו ש..

לילדים קטנים אין יכולת לאכול חתול, הם צריכים שמישהו יכין את זה למענם. עד שהילד שלי יהיה גדול מספיק להכין בשר, הוא כבר יהיה מסוגל להבין בעצמו למה לא לאכול חתול. תנו דוגמא אישית, תסבירו למה חשוב, תעבירו את המסר בטוב ובאהבה ובלי לשפוט את האחר יותר מדי, תספקו אוכל טעים ומגוון כראות עיניכם. כל זה מספיק לטעמי כדי שילד שגדל להורים צמחונים יהיה גם צמחוני. לשלוח ילד לגן ולדרוש לנהל את העיניינים מהבית נראה לי קצת תמוה. אם שולחים ילד לגן צריך לדעת שבגן הדברים מתנהלים אחרת ויכולת השליטה שלנו מוגבלת. לילד בגיל הזה אין את היכולת להחליט על מניעיו האידיאולוגים, ואת עמדתו בנושא אכילת בשר. למה כ"כ מפחיד אותך לתת לילד לגלות מה טוב לו ומה מתאים לו. הילדים שלנו לא צריכים לחשוב כמונו ולא צריכים להדמות לנו, ואם זה יקרה זה יהיה בגלל המסרים שהעברנו (ובעיקר הדרך בה העברנו- בטוב, בטוב, מתוך החיובי ולא מתוך השלילי באחרים) ולא בגלל הגבלות ואיסורים שליד אין שוםםםםםם יכולת להבין את טיבם. תחשבו על דברים שמאוד מאפיינים את ההורים שלכם, נראה לכם כ"כ מהותי להיות זהים להם? בכל זאת אם מאוד חשוב למישהו שהילד יכנס לאיזה תבנית ברורה ושונה מהרב, צריך להכניס אותו לגן שמתאים לתבנית הזו. ולהבין שהוא בן אדם בפני עצמו והוא יגלה מה מתאים לו ומה טוב לו. אנחנו רק נהווה דוגמא אישית ונספק את האוכל הבריא, הצמחוני והאורגני, ונמנע כמובן מלהציע לו מה שלא מתאים לנו.
 
מזכיר לי סיפור שקצת קשור

הייתי עם חברה צמחונית שגידלה את הילדים כצמחונים במסעדה. האמא הלכה לפשפש את התינוקת והילדה בת השלוש וחצי הסתכלה על הדג שלי וביקשה לטעום וכמובן שאמרתי לה לא ושאסור לה. התכופפתי לרצפה לדבר עם הבן שלי ושהתרוממתי ראיתי שהתחסל חצי דג. סיפרתי לאמא שלה והיא שאלה את הילדה אם היא טעמה והילדה אמרה שלא : - (((( (מיותר לציין שישבנו רק היא ואני בשולחן...)
 

fanta08

New member
מעולה, מעביר את המסר.

בעקרון אני בגישה שילדים יודעים למה הם זקוקים. כמו הסיפור הידוע על החוסר בסידן שמתבטא באכילת קירות...
 

hal767

New member
"ילדים יודעים למה הם זקוקים"

אז כשילד רוצה לרוץ לכביש סואן, כשמסרב להחגר בכסא בטיחות במכונית, כשרוצה לעשן כמו אביו, כשרוצה להשתולל כל הלילה, כשמסרב לחבוש כובע בשמש הלוהטת, כשרוצה לאכול ממתקים במקום ארוחה מזינה וכו', מה אז? ילדים לא בהכרח יודעים למה הם זקוקים. ישנם הרבה סיפורים מהחיים שילדים שתו רעלים וחומרי ניקוי, אז הם יודעים למה הם זקוקים? לכן חשובה הקניית הרגלים לדברים הנכונים, כולל בתחום התזונה, וכן הדוגמא האישית של ההורים. ובהחלט ישנם מצבים שמותר להתעקש ולסרב לרצון הילד.
 
אוף

מבטיחה לעצמי שלא נכנסת יותר- פעם אחרונה כי קשה לא להגיב לזה. דמגוגיה והורות לא הולכים ביחד, זה טוב רק בכנסת. אנחנו נדרשים ליותר רגישות ואינטלגנציה.
 

hal767

New member
דמגוגיה?

זה מהחיים, גברת. מקווה שתקיימי את הבטחתך.
 

big lul

New member
זו לא דמגוגיה

הבת שלי תמיד מוכנה ואפילו דורשת לאכול עוגות / גלידה / וכו' . קשה לי להסיק מזה שהיא יודעת שהיא צריכה לאכול הרבה סוכר לבן.
 

אמארונה

New member
../images/Emo45.gif

אני מכירה הרבה ילדים שניזונים מהמון ג'אנק וזה בטח לא מעיד על מודעות לצרכים שלהם ושהם יודעים מה טוב בשבילם. ורוב הילדים שאני מכירה בגיל הרך, בכלל לא יודעים שהם בעצם אוכלים בשר של חיות. אם הם היו יודעים הם בטח לא היו חושבים לעצמם שהם זקוקים לזה.
 
ודאי שאתן לו

אם אני שולחת ילד למרבית שעות הערות שלו למקום שבו כולם רצים לכביש סואן על בסיס יומיומי, כולל הגננת שאמורה להיות בשבילו המבוגר האחראי, אז כן אני צריכה לצפות שתהיה אפשרות שהוא ירוץ לכביש. השאלה היא האם אני אבחר בגן כזה. ולעשות השוואות של לאכול בשר עם סכנת חיים- לדעתי זו סתם בורות.
 

hal767

New member
לא קיימת את הבטחתך

וחבל. תגובתך לא עונה לנושא הנידון, שהוא, להזכירך, האם ילד קטן יודע תמיד לבחור את הנכון לו. דעתי הינה שלא כך הוא. ואגב, אכילת דגים ובשרים לסוגייהם הם מהגורמים למחלות ולתת תזונה, בעיקר אצל תינוקות וילדים. הימנעות מאכילתם תחסוך להם מחלות ומחסורים תזונתיים, אישפוזים ותרופות וכמובן, סבל רב ומיותר.
 
למעלה