מתכונים

Nia11

New member
אני אשמח למתכון על בסיס סלק ודלעת.

היא מאד אוהבת סלק. בת שנה ושלושה חודשים, בקר כרגע היא לא אוכלת, ובולונז זה עם עגבניות. כן אוכלת עוף. חלב קוקוס לא הצלחתי להשיג אורגני. לטחון אגוזי מלך או אגוזים בכלל נראה לי רעיון טוב. תודה על הרעיונות.
 

down under1

New member
חלב קוקוס אפשר להכין בבית בקלות

אם את מוצאת קוקוס מגורד יבש - כזה שמשמש לעוגות אורגני את יכולה להכין ממנו. מערבבים את הקוקוס עם מים רותחים. נותנים לזה לעמוד כ 10 דקות וסוחטים דרך מסננת. בסחיטה הראשונה תקבלי שמנת קוקוס. אם תשרי שוב במים רותחים ותסחטי תקבלי חלב קוקוס ואם תשרי שוב תקבלי חלב קוקוס יותר דליל... אבל תכלס אין לו ערכים תזונתיים, רק שמן וטעם.
 
אפשר להכין בולונז גם בלי עגבניות

רק בשר טחון מוקפץ עם בצל, גזר וסלרי קצוצים דק. (שוב, בבקשה לא לדווח עלי באיטליה
)
 
אורגני???

מהתרשמותי בביקוריי בתאילנד כל הקוקוסים שם הם אורגנים.... צומח בר, בכל מקום ובכמויות!!!! פראי טבעי, מכמויות הגשם שיש להם שם. גן עדן לקוקוסים (ולנו) :)
 
למה חייבים חלבונים בכל ארוחה?

חוץ מזה, הצעתי גבינה וטונה, אבל אני מבינה שאלה לא חלבונים שבאים בחשבון מבחינתך
אפשר לשים בפסטו עוד סוגי אגוזים ובכלל להתפרע עם סוגי העשבים (כוסברה, פטרוזיליה ועוד). זה יופי של מקור לחלבונים, סידן וברזל. אפשר גם לאכול את החלבונים בצורת מנה אחרת באותה ארוחה... ואם את ממש מתעקשת, את יכולה להכין לה קרבונרה
 

Nia11

New member
אני יודעת שהקונסטלציה פה קצת בעייתית

אני מאד מקפידה בענייני אוכל. לא נותנת דגים, בטח לא משומרים, וגם גבינה לא (רק יוגורט עיזים אורגני). פעם ב....אני נותנת גבינת עיזים אורגנית, אבל לא מתלהבת מזה. היום הבנתי שגם בפסטו יש גבינה, אז שוב התבאסתי. את צודקת שלא חייבים חלבונים בכל ארוחה, אבל אני מחפשת גם אופציה שכן, ונכון שאפשר לתת לחוד. קרבונרה - כן, ממש - גם בייקון וגם שמנת! סופר בריא... אבל בהחלט מחזיר אותי לימים טובים באיטליה.
 

tookmy

New member
לא תמיד בפסטו יש גבינה

גם בקנויים יש לקנות עם גבינה ובלי ובכל מקרה הכי כיף זה להכין לבד בבית וזה קלי קלות. עלי ריחן שום צנוברים (אני עושה בכלל עם אגוזי מלך) מלח שמן זית בלנדר יאללה לאכול.
 

רחל צ

New member
עשיתם לי חשק לפסטו...

באסה שהבזיליקום שלי לא שרד את הרוחות... היה לי בזיליקום לתפארת
 
נו, מסתלבטים עלייך...

לא באמת חשבתי שתתני לה קרבונרה
לגבי הפסטו, לא חייבים להוסיף פרמזן. אני עושה גם בלי ויוצא מצוין (רק אל תספרי לחברים האיטלקיים שלי
). וגם אם שמים פרמזן צריך ממש קצת.
 

אום2

New member
אני מכינה מרק עדשים כתומות סמיך ושמה את זה -

כרוטב על הפסטה. בצל מטוגן, מוסיפה קוביות קטנות של דלעת, בטטה, גזר, זוקיני. מוסיפה 1.2 כוס עדשים כתומות ומים התבלינים בהם אני משתמשת: כמון, כורכום, מלח ופלפל. אנחנו אוכלים את זה בתור מרק והקטן אוכל את תכולת המרק עם פסטה.
 

נורקס

New member
די כבר עם שרשורי האוכל האלה../images/Emo123.gif

אני רק מתחילה לקרוא וכבר רצה למטבח
 

down under1

New member
אני משתמשת ברגילה

או דורה - ככה קוראים לזה גם בעברית? כשהקטן היה קטן - 7-8 חודשים הכנתי איטריות אורז במקום אבל כבר מזמן לא.
 
למעלה