מתכונים

galigal33

New member
כרובבנוסח ג'וג'ארט (זאבלבן1 )

כרוב בגזר בנוסח גוג'ראט חומרים: 1 כרוב ירוק במשקל 350 ג' 4 גזרים 1-0.5 פלפל ירוק חריף, טרי 1 כף זרעי חרדל שחורים שלמים 1 פלפל אדום חריף, מיובש, שלם כ 1 ורבע כפיות מלח 2\1 כפית סוכר 4 כפות גדושות כוסברה טריה, קצוצה 1 כף מיץ לימון אופן הכנה: 1 מוציאים את קלח הכרוב וחותכים אותו לרצועות ארוכות ודקות 2 קולפים את הגזרים ומגררים גס 3 חותכים את הפילפל הירוק החריף לרצועות ארוכות ודקות 4 מחממים את השמן בקדירה רחבה, על אש בינונית-גבוהה, ומוסיפים את זרעי החרדל. ברגע שזרעי החרדל מתחילים להשמיע נפצוצים (כעבור כמה שניות), מוסיפים את הפילפל האדום המיובש ובוחשים פעם אחת. צבעו של הפלפל יתכהה תוך שניות אחדות. 5 מוסיפים את הכרוב, הגזר והפילפל הירוק. מנמיכים לאש בינונית ובוחשים את הירקות כחצי דקה. 6 מוסיפים את המלח, הסוכר והכוסברה הירוקה. משלים תוך בחישה כ 5 דקות נוספות, עד שהירקות יתרככו אך עדיין ישמרו על פריכותם. 7 מוסיפים את מיץ הלימון ומערבבים לפני ההגשה מוציאים את הפילפל האדום השלם.
 

galigal33

New member
*כרוב עם אופנה יבשה under ground

עוד מתכון מהיר שאני מאוד אוהבת והוא קצת יוצא דופן בטעם ובמרקם. *כרוב עם אופנה יבשה. גרגירי החרדל מקבלים טעם אגוזי בעקבות הטיגון והאפונה מושרת כראוי מראש כדי לקצר את זמן הבישול. 125 גר אפונה יבשה מפוצלת משורת למשך שעתים במים רותחים ומסוננת. ½ קילו כרוב קצוץ דק 3 כפות שמן ¼ כפית זרעי חרדל שחורים 2 כפיות זרעי קמון 8 עלי קארי 2 צ'ילים יבשים ¼ כפית כורכום קמצוץ של Asafoetida אני לא יודעת מה התרגום לעברית ואם יש להשיג בארץ בכלל אבל זה מרכיב מאוד חשוב במטבח הצמחוני ההודי. אבל אם אין אז אין מטגנים את החרדל והכמון בשמו במחבת עבה על חום נמוך, מכסים ונותנים לתבלינים לקפוץ טיפה. מוסיפים את העלים, הצ'ילי והאפונה ומטגנים כ 5 דקות תוך כדי ערבוב. מוסיפים את האסופוטידה אם יש, הכורכום והכרוב ומבשלים על חום נמוך עד שהכרוב מבושל ורך. מוסיפים מלח לפי הטעם וזהו.
 

אמארונה

New member
תודה על שלל המתכונים../images/Emo140.gif

ועל הריכוז שלהם. אני בהחלט אוסיף אותם לרשימת המתכונים שכבר קיימת בקישורים.
 

Nia11

New member
../images/Emo207.gif הקטנטונת מתה על פסטה ואלרגית לעגבניות

זה מוריד, באופן אוטומטי את הרוטב האולטימטיבי לפסטה ולמעשה גם עוד אפשרויות למאכלים רבים. אשמח למתכונים אלטרנטיביים לרטבים. מגבלה נוספת - היא לא אוהבת קטניות וירקות ממשפחת המצליבים. מצטערת על ה"תשבץ הגיון" אבל זה מה שקורה אצלנו עכשיו...
 

Nia11

New member
סליחה - מגבלה נוספת

בלי דברי חלב, למעט יוגורט.
 

טלימה

New member
אני אוהבת לקצוץ ירוקים עם מלח ושמן זית

ולהוסיף לפסטה. זה מתכון ביתי לזמנים בהם הטבח לא בבית.
 

אשכר ש

New member
אני שמה ירקות

גמבה חתוכה דק, אפונה (גם היא לא אוהבת?), גזר דק, בצל ירוק וכל מה שעולה בראשך... מטגנת קלות בשמן זית עם שום ומוסיפה לפסטה המבושלת.
 

רחל צ

New member
פסטה בלי כלום...

מה רע? אני מתה על זה... אבל כמו שנאמר כאן אתיכולה לעשות כל ירק טרי או מבושל ביחד +קצת שמן זית ויותצא שילוב נחמד... בטטה למשל שעועית ירוקה קישוא מוקפץ קצת, תתיחסי לפסטה כאילו זה נודלס ופתאום יש לך מליון אלטרנטיבות
 
רוטב על בסיס שמן זית

זה הפייבוריט שלי. קוצצים פטרוזיליה דק. שמים שמן זית במחבת, מועכים שתי שיני שום שמים בשמן. שמים טיפה מלח וקצת אורגנו, מחממים טיפ טיפה עד שהשום מתחיל לעשות רעש (אפשר גם להזהיב טיפה), מוסיפים חצי מהפטרוזיליה, מערבבים ומכבים את האש, מוסיפים את הפסטה המוכנה ואת שאר הפטרוזליה, מערבבים טוב טוב ומגישים. זה הבסיס. אפשר לגוון עם איזה עשבי תיבול שאוהבים. אפשר להוסיף ירק כלשהו לפסטה. למשל ברוקולי, או תרד, מוסיפים לחליטה קצרה במים שהפסטה מתבשלת בהם כשהיא כמעט מוכנה (1-2 דקות לפני שהיא מוכנה, תלוי בירק. תרד מן הסתם מספיק דקה, ברוקולי אולי קצת יותר). את זה אפשר להגיש עם רוטב שמן זית שמוכן כנ"ל, בלי העשבי תיבול או עם (אם הולך לכם ביחד). ואפשר כמובן רוטב פסטו, שזה טעים ומלא סידן.
 

down under1

New member
גם אני אוהבת פטרוזליה בפסטה

אפשר גם להכין עם דגים אם את רוצה. אבל הכי חשוב שמן זית וחופן פטרוזליה קצוצה בסוף. מכבים את האש מערבבים פטרוזליה וסוגרים לכמה דקות. הכל טעים הרבה יותר כך. אני גם מכינה פסטה עם ירקות במנה אחת לפעמים. חלק מגורד חלק חתיכות עם תבלינים ושמן זית. בשביל הצבע אפשר להשים קצת פפריקה מתוקה או סלק (שלי לא אוהב סלק) מבשלת את הירקות ביחד עם הפסטה עם לא יותר מידי מים ויוצא מאוד טעים. מה עם אפונה או שועית ירוקה גם לא הולך באגף הקטניות? אפשר להכין עם קמח חומוס או קמח עדשים בתוספת ירקות מגורדים קציצות ירק טעימות - הרווחת גם קטניות וגם ירקות.. בקשר לפסטה עם יוגורט - אמא שלי היתה מכינה מקרוני עם גבינת פטה עיזים מגורדת ליד וגביע יוגורט ואני היתי מוסיפה כמה שאני רוצה לצלחת. מנה קלה, טעימה וקיצית - כשאני חושבת על זה לא אכלתי את זה מהילדות אולי הגיע הזמן באמת.
 
פסטו, כמובן

קישואים/פלפלים/פטריות מוקפצים עם מעט שמן זית ושום. המתכון הרומאי הכי פשוט בעולם- שום, שמן זית ופלפל חריף (מקפיצים שום ופלפל חריף בשמן זית ומוזגים את השמן בלבד על הפסטה- חריף וטעים). אפשר גם סתם למזוג על הפסטה שמן זית טרי +מעט מיץ לימון וקצת פלפל שחור. השילוב הזה זה הולך יופי עם טונה או גבינת צאן קשה מגורדת, אם זה בתפריט שלכם. והכי כיף- בלי רוטב. רק קצת חמאה או שמן זית.
 

Nia11

New member
אחלה תשובות, אבל מה עם חלבונים?

טוב, אולי אני יכולה להקפיץ לה עם זה קצת עוף. ובעצם אתן צודקות - בפסטו יש צנוברים, כך שזה גם ירק וגם חלבון. הרבה תודה. אשמח גם אם מישהי מכירה מתכון טוב לרוטב יוגורט.
 

עופריקה

New member
ועוד רעיון לרוטב טעים ללא עגבניות

רוטב על בסיס סלק ודלעת. מאוד טעים, גם כרוטב לפיצה למשל. אחפש את המתכון המדוייק בקרוב, אם את מעוניינת. לגבי חלבון, אפשר גם לטחון אגוזי מלך עם בזיליקום. בת כמה היא? בשר בקר היא אוכלת? כי אם כן אפשר בולונז, או להכין בולונז על בסיס עוף טחון. מה עם חלב קוקוס? די שמן, אבל אפשר להסמיך איתו רטבים או לאלתר
 

עופריקה

New member
ברור שסוד מדינה. סודות, למה אחד? ../images/Emo13.gif

רק תגידי מה את רוצה, ומייד אקליד. נו טוב, לא מייד... רק מה, נראה לי שאני היחידה שרואה שמות של מנות הודיות ומקבלת בחילה....
 
באמת היחידה. לכי לעמוד בפינה!../images/Emo196.gif

כמעט הצעתי כאן את הרוטב סלק שלך לפסטה, רק שאם אני זוכרת נכון, יש בו גם עגבניות, לא? אחרי הפעם היחידה שהכנתי והשפרצתי אותו על כל קירות המטבח לא בטוחה שאחזור על ההרפתקה. אבל יש לציין שהוא טעים מאוד. אני רוצה מתכונים! מתכונים בריאים ומלאים, פשוטים ומהירי הכנה שאפשר להכין ביד אחת (נו טוב, שיהיה יד וחצי). וטעימים (לא צריך להגיד נכון?)
 
למעלה