זוגיות בגיל מאוחר
מוזמנים לקרוא

זוגיות בגיל מאוחר
מוזמנים לקרוא


זוגיות בגיל מאוחר
מבוגרים בודדים רבים מעוניינים ליצור מערכות יחסים זוגיות חדשות, אך הם חושבים במונחי מערכות יחסים מהעבר, עשויים לחשוש מתגובות בני המשפחה או מוטרדים לגבי בעיות בריאות. הכרויות בגיל מאוחר יכולות להיות מתגמלות ולהציע אהבה, חברה ותמיכה בכל הגילאים, לשנים ארוכות.
אמנם, הסיבות להיכרויות חדשות בגיל מבוגר עשויות להיות שונות מהסיבות שהיו בגילאים צעירים, אך הצורך האנושי באינטימיות, בהשקעה רגשית ובחברות רומנטית אינו משתנה, ללא קשר לגיל, ויחסים חדשים הם תמיד מקור להנאה.
עכשיו, שאדם נהנה מחופש מהאחריות הכרוכה בגידול ילדים, ניהול בית וטרדות עבודה, הוא יכול ליצור קשרים חדשים ממקום רגוע יותר. לכן מומלץ להשתחרר מהמוסכמות שהיו בעבר לגבי בחירת בן זוג, ולזכור שהפעם הבחירה אינה קשורה להקמת משפחה, אלא לניהול חיים משותפים מהנים.

התגברות על מכשולים
להרפות ולומר שלום למערכות יחסים שהיו בעבר הוא המפתח להנאה מהיכרויות חדשות. הסרת התזכורות המונעות מאדם להמשיך הלאה, כמו שיר אהוב, מזכרות אישיות שמפוזרות בבית, או אלבומי תמונות, היא משימה שאינה פשוטה. אך יצירת מערכת יחסים חדשה אין פירושה שכחת האדם האהוב, אלא התבוננות מעבר למה שהיה והסכמה לאפשרות ליחסים עתידיים.
לעיתים ילדים עשויים להתנגד להיכרויות הורה מאוחר יותר בחיים, אך אין להתבייש ברצון ליצור מערכת יחסים רומנטית או אינטימית. ניתן לבקש את תמיכת הילדים, אך לא להיכנע לרצונם. מערכת יחסים חדשה אינה עבור הילדים והאושר האישי אינו תלוי באישורם.
אם אדם סבור שמצבו הבריאותי או בעיות חיים בהווה הן סיבות להימנע מהכרויות חדשות, יש להבין כי חששות כאלו נכונים לכל גיל. במיוחד בגיל המבוגר ניתן להתמודד ביחד עם תהליך ההזדקנות הבלתי נמנע, להזדהות עם שלבי החיים ולהעריך את התמיכה ההדדית.
מציאת אהבה בגיל מאוחר מתחילה בקבלת החלטה ברורה על הבשלות הנפשית להיכנס לקשר חדש. כלומר, להימנע מהשוואות נוסטלגיות על הדרך בה התנהל העולם "פעם, כשהיינו צעירים", ולכוון את המאמצים להיכרויות חדשות, עם אנשים חדשים, בעולם חדש לחלוטין.
הכרויות חדשות נקרות בדרך ללא הרף, אך אם לא קיימת הפתיחות המחשבתית, לא ניתן לשדר את המוכנות, והפוטנציאל לקשר חדש יחלוף. בעוד שהמוכנות הרגשית היא התחלה נכונה, ההיכרות בפועל מתבצעת כשאדם נוקט במאמץ פעיל לצאת ולהכיר אנשים חדשים ולפתח מערכת יחסים זוגית חדשה.
שיתוף בחוויות העבר, ויצירת חוויות משותפות חדשות, מאפשר את הידוק הקשר החדש, שחרור מעכבות והתגברות על כל המכשולים.
מאפייני הכרויות בגיל מאוחר
בעוד שנכון הוא שלאהבה אין גיל, וכשהיא מגיעה, היא מביאה עימה את אותם הריגושים ואותה השמחה שהיו בגיל צעיר, עדיין קיימים מספר היבטים המאפיינים זוגיות בגיל מאוחר. אנשים מבוגרים, שסיימו מערכות יחסים ארוכות ומשמעותיות שכללו הקמת משפחה, ונאלצים עתה להיפרד מהאדם שהיה כל כך משמעותי במשך השנים, ולהתחיל במערכת יחסים חדשה, מוצאים את התהליך מורכב למדי.
אנשים מבוגרים עשויים לחשוש מפני שילוב אדם חדש בחיים. הכרות חדשה פירושה שינוי אורח החיים וההרגלים שהתבססו במשך השנים. יחד עם זאת, זוהי בדיוק התקופה בה ניתן ומומלץ להשתחרר מעט, לעשות ביחד דברים שאף פעם לא היה הזמן לעשות, לגלות פתיחות לכל הדברים החדשים המגיעים עם הזוגיות החדשה, ובמיוחד ליהנות.
 

אמרלדה

Active member
אכן, יש כמה נושאים שמעכבים זוגיות חדשה בגיל המאוחר

&nbsp
ואני רק מחזקת את הדברים.
&nbsp
המשותף לכל הנושאים הוא פחד. פחד מהשינויים, פחד מההזדקנות הצפויה, פחד ממה שיגידו הילדים, פחד מדימוי הגוף החדש, פחד מהמצב הבריאותי הנוכחי, פחד מהיכולת או האי יכולת לקיים יחסי מין ופחד מה"איך מחפשים" בעולם משתנה כל כך.
&nbsp
לזה יש תשובה אחת, פשוטה מאוד ומסובכת מאוד, אבל נצחית: לפחד מותר. לתת לפחד
לנהל לך את החיים אסור.
&nbsp
כל כך הרבה דברים טובים באים עם הזוגיות הזאת, שפשוט חבל לוותר עליה בגלל פחד.
אז איך מתמודדים אתו?
&nbsp
אפשר להתכונן קצת - למשל, לדבר עם הילדים מראש (הרבה מההתנגדויות של הילדים, ויש כאלה, באים על רקע כספי. הבנה של כולם שאם וכאשר - יהיה הסכם ממון מראש, לפני שמישהו חדש נכנס לדירה קיימת, יכולה לסדר את העניינים במחי יד)
למשל - ללכת לרופא כדי להיבדק ולהרגיע את עצמך - לא כל סיפור בריאותי הוא סוף הדרך.
למשל - להתייחס אל ההזדקנות כפי שהיו מתייחסים פעם: לא כאדם שהחיים מאחוריו, אלא אדם שגם אם יש לו מגבלות גופניות, הוא נמצא במקום חכם יותר מבעבר, מבין יותר, יודע יותר, בתקווה שגם גמיש יותר (אני יודעת. זה בבחינת הרצוי) - כל מה שתורם לזוגיות טובה יותר.
להתייחס אל חיפוש זוגיות חדשה כאל הרפתקה מלהיבה ולא כאל מבחן מתיש.
לקבל החלטה שלא תמיד יש צורך מיידי בשינוי אורחות חיים והרגלים. הקצב לגמרי תלוי בנו, ויש הרבה סוגים של זוגיות בגיל המבוגר, גם כזו שמתנהלת בשני בתים נפרדים. הצורך לגור יחד צריך להיות של שני בני הזוג והוא לוקח זמן, ולעתים אינו מגיע. עדיין אפשר ליהנות מחברות וזוגיות אינטימית.
להתייעץ עם מומחים לגבי יחסי המין. בגיל המבוגר אין מקום לבושה. ראינו הכל, שמענו הכל, ועכשיו הגיעה העת שגם נבדוק את הכל.
לבקש מבן משפחה או לשלם לאדם זר כדי שיעזור לשבת ליד המחשב ולהכיר את הדרכים החדשות להכיר, וכן הלאה.
לצאת בחברה, כמה שיותר, לא חשוב עם מי. להיות בחברת אנשים יוצר שמחת חיים ובריאות נפשית, וגם פותח את המעגלים החברתיים עוד ועוד, לא חשוב באיזה נושא. שני דברים שמושכים אליהם אנשים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
למעלה