הפחד מלהיות לבד
מוזמנים לקרוא ולשתף

הפחד מלהיות לבד
מוזמנים לקרוא ולשתף



התגברות על פוביית הלבד
להיות לבד יכול להיות תענוג. אך כל תענוג משרת את המטרה, כשמנצלים אותו במידה. כשאדם פוחד מבדידות, מרגיש ביסודו חוסר ביטחון וחוסר יכולת לדאוג לעצמו, סבור כי קשר רומנטי הוא הפיתרון, הוא עשוי להיכנס למערכת יחסים המוגדרת מראש לכישלון.
כל אדם חש צורך להתחבר לאחרים, ולחוש את תחושת היחד. חלק מהאנשים חווים צורך מוגבר יותר להיות עם אחרים, אך כמעט כולם חולקים את הדחף האנושי הבסיסי הזה במידה מסוימת ועבור חלק, הצורך להיות בתוך מערכת יחסים זוגית, הופך להיות מכריע.
העובדה היא שאם אדם אינו מסוגל, כמעט לעולם, להישאר לבד, הוא הופך להיות תלותי. הכתיבה בהמשך נועדה לאנשים שאינם מסוגלים לשהות במחיצת עצמם, כשהמטרה היא לסייע בהשבת חלק מהעצמאות, ואף להתחיל ליהנות ממנה, או לפחות לסבול את חברת עצמו לעיתים. אז איך משפיעה עליכם פוביית הלבד?

פוביית השהות הבודדת בכאוס של החיים
פוביית הלבד היא חוסר היכולת להיות לבד. מצב זה גורם לאנשים לחפש זוגיות קבועה, ומכיוון שזוגיות המבוססת על תלות נועדה לכישלון במרבית המקרים, אדם עם הפחד מהלבד מחפש תמיד את מערכת היחסים הבאה, היות ובדידות מפחידה אותו באמת.
מצב זה מתחיל בדרך כלל בילדות, והוא נקשר לפחד מנטישה. כמבוגרים, אנשים מבינים באופן מודע שהם בטוחים גם כשהם לבד, אך מוחם עדיין מחובר לזיכרונות ותחושות הילדות, והמצב מתבטא במיוחד בחוסר אונים.
סיבות נוספות לפחד מהלבד
לאנשים שונים יש סיבות שונות לפחד מהלבד. לעיתים הבדידות מזכירה מצב של איום או עונשים מהילדות. לעיתים אנשים משווים את השהות לבד למצב של נטישה. לעיתים הם חשים כאילו הם "חדלים מלהתקיים" כשהם לא נמצאים בסביבת אחרים. אנשים אלו מצליחים להגדיר את עצמם כאדם, רק דרך המגע עם אנשים אחרים.
יש אנשים שפשוט לא למדו מעולם כיצד ליהנות מזמן איכות עם עצמם. רבים משתמשים ב"חברה מלאכותית" על מנת להפיג את תחושת הבדידות, ומפעילים את הטלוויזיה, גולשים באינטרנט, או מאזינים למוסיקה. אך פוביית הלבד מתפוגגת רק באמצעות הביטחון של חברה אמיתית אליה הם משתוקקים.
להתגבר על הפחד מהפחד
לעיתים קרובות, זהו הפחד מהפחד, הפאניקה של אדם שמא יכנס לפאניקה, הוא המניע אותו לחפש חברה קבועה. המחשבה על התקף פאניקה כשאף אחד אחר לא יהיה בסביבה, היא פשוט יותר מידי עבור חלק מהאנשים.
כמובן שככל שאדם סובל מיותר פחדים, כך הוא הופך להיות פחות עצמאי, וככל שהמצב הופך להיות תובעני יותר, כך הוא הופך להיות נזקק יותר בתוך מערכות יחסים. לכן אין זה מפתיע שזוגיות המבוססת על הפחד מהלבד, נדונה לכישלון. כשאדם פוחד להיות לבד, עליו להבין כיצד לבנות את הביטחון העצמי שלו, לחזק את מערכות היחסים שלו, ולשפר את עצמאותו.
להיות לבד לעיתים כדי ליצור קשרים אמיתיים
להיות לבד הוא רק תיאור פיסי של מצב זמני, אך להיות בודד מתאר תחושה. אנשים עשויים להרגיש מחוברים לאחרים כשהם לבד, ובפעמים אחרות הם מרגישים בודדים בחברת אנשים אחרים. חשוב שאדם ילמד להיות לבד לעיתים, על מנת לטעון את האנרגיה, לקרוא, להתחבר למחשבותיו ורעיונותיו, וליהנות מבלי לחוש איום או חרדה.
הנקודה היא שלהיות לבד היא יותר מצב נפשי מכל דבר אחר. אין פירוש הדבר שאדם אינו זקוק לחברת אנשים אחרים, אלא שמעורבות אדם עם עצמו מאפשרת לו את היכולת להתחבר באופן עמוק לאחרים. אנשים שמתחילים ליהנות מחברת עצמם, מופתעים מהחידוש בתפנית שמקבלות מערכות היחסים שלהם.
גמילה מהצורך בחברה קבועה
כשאדם מאפשר לעצמו לעיתים פסק זמן המוקדש לשהות עם עצמו, איכות המגעים החברתיים שלו משתפרת. יחד עם זאת, בדומה לכל צורך מכריע, ההשתוקקות לחברה קבועה עשויה להתחיל להיות ממכרת. לכן מומלץ להתחיל בצעדים קטנים, ולהגדיל בהדרגה את זמני השהות לבד.
 

Mor L

New member
לא התייחסת

לסיבות שגורמות לפוביה להיות לבד

אין עם מי לשתף כל יום במה שעובר עליי ולקבל תמיכה והכוונה ממישהו שבאמת אוהב אותי ולא משלמים לו לפי שעה
אין יחסי מין סדירים
אין נישואים שברוב המקרים גורמים יותר לאדם לדאוג לבריאות שלו ולמשפחתו כמו פנסיה או ביטוח חיים
אין עם מי להוליד ילדים ולהמשיך את השושלת כדי שהגזע שלי לא ייכחד

הפחד מלהיות לבד הוא אמיתי ומוחשי
במיוחד אצל נשים כי לנו יש שעון ביולוגי שמתקתק
 

naty3

New member
"גזע יכחד"?? את מדברת כאילו המשפחה שלך זה מילוני אנשים

להביא ילדים צריך לבוא ממקום אמיתי, לא בקטע של "שיהיה מישהוא שימשיך אותי" או "השעון הביולוגי מתקתק". וחוץ מזה יש פיצוץ אוכלוסין...
&nbsp
אני אישה, אין לי שעון ביולוגי מתקתק כי לא מעוניינת להביא ילדים
(את: "אוי לא! מכשפה! משוגעת!")
אני כרגע ללא חברות , כן אני ל-ב-ד ואוהבת את זה!
להיות לבד זה ממש לא נורא כמו שעושים מזה.
זו הזדמנות להכיר את עצמך יותר טוב.
&nbsp
בכל קושי מתחבאת הזדמנות.
 

ruven7

Active member
באמת טיעון פופולרי וגרוע

זו הדאגה שלנו,הגזע ייכחד?
זו סיבה להיכנס למערכת זוגית וללדת?
שייכחד,מצידי.לא בעייה שלי.
 

ruven7

Active member
לבד זה לא בודד

אנשים יכולים להיות לבד ומאושרים.
בדידות יכולה להיות גם בין אחרים,בעיר גדולה,בעידן מנוכר בו תקשורת מתנהלת דרך מסכים ומכשירים סלולריים.
ואין שום רע בהעברת הזמן בקריאה,צפייה בסרט או מוזיקה.
 

אימ11

New member
מסכימה עם ראובן7

אנשים משייכים את הלבד לבדידות ואלה שני דברים שונים לחלוטין. להיות לבד יכול להיות מצב טוב וממלא, להיות בודדה הוא מצב נפשי שבהרבה מקרים דורש ייעוץ כדי לצאת ממנו
 
למעלה