אלימות והתעללות בזוגיות
חייבים לעצור
מוזמנים לקרוא

isola bella

New member
אני לא רוצה לסקול

כן רוצה לשלוח לך חיבוק מכל הלב
&nbsp
איתך (עד כמה שאפשר להיות דרך פורום וירטואלי)
&nbsp
איזולה בלה
 
מסכימה איתך, ואפילו ללא כוכבית...

אבל רוצה גם לספר, שגם אני הייתי שנים במערכת זוגית מאוד מתעללת (רק לא פיזית, אבל מכל הבחינות האחרות שמנו פה...), וגם אני הייתי ללא שום עזרה שאפשר לבנות עליה וללא שום משאבים ויכולת לפצוח לי בחיים חדשים. והתגרשתי, וכעת אני מדשדשת בביצה של דאגות הקיום היומיומי עם שני ילדיי. אבל כשמסתכלים אחורה ומשווים - אין ספק שטוב לי יותר, או לפחות פחות רע לי, להתמודד עם הדאגות והפחדים והחוסר - מאשר להיות כלואה בתוך מערכת שבה לא היה לי שום מקום להיות, רק עמוק עמוק בתוך עצמי, לברוח... זה שיעבוד בגוף ובנפש, וזה יותר גרוע מהתמודדות של גרושה עם ילדים בלי משפחה. תאמיני לי.
אבל לגבי תעודת העניות של הגורמים שאמורים לעזור - בהחלט, מסכימה עם כל מילה. זה לא שכל מי שרק מגייסת די אומץ להגיד "לא" להתעללות, מחכה לה מערכת תומכת ומסייעת שם בחוץ שתאפשר לה לעמוד על הרגליים. ממש לא. וכל אישה שחושבת להתגרש במצב כזה, צריכה לשקלל את כל הנתונים, כי גם החיים אחרי יהיו קשים, רק בצורה אחרת...
 
כואב לראות מישהו יקר שנמצא בקשר הרסני

ואתה לא יכול לעשות כלום לגבי זה...
השאלה, לפי איך שאתה מכיר אותה, אם הדברים שתגיד יביאו אותה לפקוח את העיניים, או שהיא רק תתרחק ממך, ואז גם את התמיכה שלך, מעצם הידידות, היא לא תוכל לקבל...

 
התעללות נפשית בחברה

שלום לך!!
את דואגת לחברה שלך ובצדק - קשה לך לראות שהבן זוג שלה משפיל אותה בפומבי.
היא ככל הנראה אינה רואה את זה מתוך מקום אולי של הכחשה ושל אהבה עיוורת.
האם אתם חברות קרובות? איך השיח שלכן בדרך כלל? האם נאמרים בניכן גם דברים קשים ואתן שורדות את זה?
תעני לעצמך על השאלות האלו ותשאלי את עצמך האם את היית רוצה שחברה שלך תתערב כאשר היא רואה שנעשה לך עוול ואת לא רואה את זה.
לכן יש כאן מספר היבטים ,האחד להגיד לחברה שלך מתוך מקום אכפתי ובכל מקרה לקחת בחשבון שגם אם היא תכחיש או תכעס על התערבותך זה בכל זאת ייכנס לה לראש ,גם אם לא באותו רגע אז זה משהו שילך איתה- לקחת בחשבון גם שהיא תכעס עלייך.
דבר שני, אם לא תתערבי זה בכל מקרה ישפיע על היחס שלך אלי בן זוגה וזה ירחיק ביניך לבינה או יגרום ליחסים שלכם להיות אולי פחות אמיתיים.
את יכולה גם אם את סומכת על החברות ביניכם להתחיל את השיחה מתוך שאלות על הקשר ביניהם ולהקשיב לה ומזה לדבר על הדאגה שלך כלפיה מבלי להאשים אותו כי אז היא תינעל.

אם יש לך עוד שאלות אשמח לענות

יהודית.
 
זה רק מצטלם טוב

שלום לך אנונימית
הדברים שלך נוגעים ללב ובאמת אף אחד הוא לא במקום שלך-גם אם הוא יהיה איש מקצוע הכי טוב - לא יוכל באמת להבין את מה שעובר עלייך ואת התסכול הרב.
את מבהירה כאן דברים שאולי אני כאשת מקצוע לעתים חוטאת בהבנה: לא לכולם יש לאן ולמי לפנות, יש כאלו שהם בנתק ממשפחתם או שאין להם רשת בטחון. כך שהבדידות גם במעגל האלימות מתחזקת יותר מתוך הידיעה שאין לך אולי תקווה לצאת מכל הסבל שאת נמצאת בו.
<i>זה נכון שגם אם פונים לאנשי מקצוע שעוזרים בתחום זה לא דבר שישר הופך למשהו טוב והכל משתנה לטובה. אבל זה מקום שכן נתנו את הדעת על זה וחיזקו את הזכויות לאלו שעוברים התעללות. כמובן שזה לא הופך את ההתמודדות ואת החיים ליותר קלים, לעתים זה ההפך זה קשה וקשה מאד.</i>
<i>אבל לדעתי, למרות החידוד שלך והכנות על המצב אסור להישאר לבד עם הכל ואסור ולא מגיע לאף אחד לסבול מאלימות ומהתעללות .</i>

<i>יהודית.</i>
 
לא חושבת שהתעלמות מוחלטת מהנושא בחברה תהייה מצב נורמאלי..

אז אני מבינה מה את אומרת ובכל זאת זה לא מציאותי.
מסכימה שאוזלת יד של רשויות היא רבה עד מלאה ועדיין..
אולי בפעם הבא שמצב בבית יהיה יותר מתוח ממתוח בדרך כלל
את תחליטי שנמאס ותעשי צעד לכיוון החוצה מהזוגיות הכנראה הנוראית שלך
או תבדקי עם אחד הגורמים האלה מה האפשרויות שלך פעם נוספת..

&nbsp
 
אלימות והתעללות בזוגיות
חייבים לעצור
מוזמנים לקרוא


אלימות והתעללות בזוגיות
יחסים בריאים כרוכים בכבוד, אמון והדדיות. למרבה הצער, חלק ממערכות היחסים עלולות להשתבש, ואף לכלול פגיעה פיסית. אנשים הנמצאים במערכות יחסים אלימות, מייחסים לעיתים בטעות התעללות פיסית או נפשית, לרגשות עזים של אכפתיות או דאגה.
בהתחלה זה עשוי אף להיראות מחמיא. אך למעשה,
קנאה מוגזמת והתנהגות חסרת שליטה אינן מעידות כלל על חיבה. אהבה כרוכה בכבוד ואמון. אם אחד מבני הזוג חש עצבנות או חוסר ביטחון לגבי מערכת היחסים, חשוב לתקשר רגשות אלו, במקום לנסות לשלוט בהתנהגות בן או בת הזוג.

מהי התעללות?
התעללות עשויה להיות פיסית, רגשית ,כלכלית או מינית. התעללות פיסית פירושה כל סוג של אלימות, כגון מכות, חבטות משיכת שיער ובעיטות. התעללות רגשית כרוכה בתקשורת מתגרה, בריונות והשפלה. קשה לזהות התנהגות זו היות והיא אינה מותירה צלקות גלויות. איומים, הפחדה ובגידה הם הצורות המזיקות של התעללות רגשית שעלולה לפגוע, בזמן התרחשותם וגם זמן רב אחריה.
כשאנשים חושבים על התעללות בזוגיות, הם מדמיינים בדרך כלל נשים מוכות שהותקפו פיסית. אך לא כל מערכות היחסים הפוגעניות כרוכות באלימות. העדר סימני מכות וחבלות אינו מעיד על העדר התעללות. גברים ונשים ר
בים סובלים מהתעללות רגשית, שהיא הרסנית לא פחות.
התעללות מינית כוללת כפיית מגע מיני או כל סוג של חוויה מינית כשהצד השני אינו מעוניין,
הצעד הראשון ביציאה ממערכת יחסים מתעללת הוא ההבנה שיש לך את הזכות לחיות עם אדם מכבד ושאינו פוגע מבחינה פיסית או רגשית.

התעללות כלכלית כוללת שליטה מלאה של בן/ת הזוג על כל הכספים ומתן "רשות" לקבלת תקציב.
ההשלכות הרגשיות והפסיכולוגיות של התעללות בזוגיות חמורות אף הן. מבחינה רגשית, יחסים אלו עשויים להרוס את הערך העצמי, לגרום לחרדה ודיכאון, ולגרום לתחושת חוסר אונים ובדידות. אין צורך לסבול סוג כאב זה,
תהליך ההחלמה מתחיל עם ההכרה בכך שהמצב פוגעני. ברגע שמתבצעת הכרה במציאות פוגענית, ניתן לקבל את העזרה הדרושה.
התמודדות אישית

אם את /ה מרגיש/ה שאת /ה אוהב/ת את בן/ת זוגך, אך לעיתים קרובות פוחד/ת ממנו/ה, זה הזמן לצאת ממערכת היחסים, ובמהירות. זכותך לחיות עם אדם מכבד, ואת /ה יכול/ה לקבל עזרה. ראשית, ודא/י שאת/ה בטוח/ה. חבר מהימן יכול לסייע. אם בן/ת זוגך תקף אותך מבחינה פיסית, אל תמתינ/י מיד גש/י לקבלת טיפול רפואי או צור/צרי קשר עם המשטרה. תקיפה היא בלתי חוקית, וכך גם אונס, גם אם הוא מבוצע על ידי בן/ת זוגך.
הימנע/י מהנטייה לבודד את עצמך מחברים ומבני משפחה. יתכן שתחוש/י כאילו אין לך לאן לפנות, או שאת/ה נבוכ/ה, אך זהו הזמן לקבל את כל התמיכה האפשרית. יועצים, רופאים, עובדים סוציאלים וחברים רוצים ויכולים לסייע לך.
אל תתמודד/י לבד עם המצב. בקשת עזרה אינה סימן לחולשה, אלא מעידה על אומץ רב ומוכנות לעמוד על שלך. סביר אף להניח שתזדקק/י לעזרה על מנת לצאת ממעגל ההתעללות, במיוחד אם את /ה עדיין אוהב/ת את האדם הפוגע, או חש/ה אשמ/ה בעקבות העזיבה.
 
למעלה