כשהזוגיות במשבר מתיש
- מה עושים?

r0n3n

New member
כשהזוגיות במשבר מתיש
- מה עושים?

שלום רב!
אני בן 30 (אני חדש כאן) לי ולאישתי יש מערכת יחסים מסובכת הלכנו למגוון מטפלים וכל מטפל רצונו להיכנס לתהליך ארוך ויקר. (יש מטפלים שלוקחים כ-200 ש"ח לשעה ויש כ-1,200 ש"ח לשעה) וכל אחד יספר אין סוף סיפורי הצלחה. ובאמת שכולם יודעים להקשיב טוב מאוד. אני ואשתי החלטנו לנסות משהו אחר, הפסקנו ללכת לייעוץ בנתיים.

פעם דיברתי עם זוג שהיו כבר בתהליך גירושין ועם ריב רציני מאוד וקשה. גם הם היו כמה שנים בטיפולי זוגיות ולא הצליח דרכם כשהגיע "פיצוץ" אפילו המטפל שלהם אמר להם שאולי עדיף שישקלו "לפרק" והם התחילו את התהליך הפירוק.
המזל הביא אותם לאיזשהי הרצאה על זוגיות. ואחרי כמה הרצאות משהו השתנה בהם. והם הפסיקו את התהליך הפירוק – שמעתם על סיפור כזה, או שזה אגדה?

יש לי כמה שאלות:
1. שמתי לב כשאתה רוצה לקבל ממליצים - אז זה חסוי. איך ניתן למדוד מטפל לפני שמתחילים?
2. האם שווה ללכת לכל מיני הרצאות על זוגיות? סדנאות? או עדיף משהו אינטימי יותר?
3. האם הרצאות / סדנאות באמת עוזרות?
4. אילו הרצאות / סדנאות יש שעוזרות?
5. יש דבר כזה סדנאות זוגיות בחינם?

נ.ב. המחשב שלי עושה בעיות ואינני יודע עם ההודעה נשלחה. אז אם זו הודעה כפולה - סליחה מראש.
 
כשהזוגיות במשבר מתיש

שלום לך וברוך הבא לפורום

אתה מתאר משבר שהוא מתיש אני מניחה שזה נובע גם מהזמן שהוא נמשך. כנראה למרות המורכבות של הזוגיות משהו מחזיק אותכם ביחד.אתם כל הזמן מנסים למצוא פתרון ועזרה וזה חשוב אבל ציינת כי הותשתם גם מזה. אני סוברת שאתה ואשתך צריכים לשבת ולחשוב מה הדבר שהכי מפריע לכם כי אני מניחה שזה לא כל הדברים תמיד יש את הדבר העיקרי. לאחר שתקשיבו אחד לשני ותחליטו ביחד על נסיון למצוא דרך שתעזור לכם לחיות יותר טוב ביחד אז תחשבו מה הכי יכול לעזור לכם.
המזל הוא שיש הרבה מאד דרכים: לגבי טיפול אצל מטפל/ת זוגי/ת אם אתה מבקש המלצות אז ניתן לכתוב לך במסר אישי. בכל מקרה אתה צודק - לא ניתן למדוד מטפל לפני שמתחילים - מטפל אחד יכול לעזור לזוג מסויים ועם הזוג השני משהו לא הולך ( זה תלוי בהרבה גורמים: מקצועיות, נסיון, השלב בו הזוגיות נמצאת, מה הקושי ועוד) אבל הכי חשוב זה הכימיה והתקווה.
בנוגע להרצאות וסדנאות - כמו שזה עזר לזוג ששוחחת עימו זה יכול לעזור גם לכם- תוכל לשאול אותם לגבי זה .יש הרבה פרסומים ומכונים שעושים זאת. אני חושבת שיש גם כאלה שעושים זאת בתשלום סמלי או ללא תשלום- תיכנס לאתרים של מכונים לטיפול זוגי, תיכנס לאתר של האגודה לטיפול זוגי ומשפחתי אולי תוכל למצוא שם.

מה שחשוב שאתם לא מוותרים וזה סימן לתקווה.

אם יש לך עוד שאלות אשמח לעזור

יהודית.
 

r0n3n

New member
יש המלצה? (אשמח בפרטי)

שאלתי שאלה בפורום של "זוגיות במשבר". אך ככל הנראה בגלל שכתבתי את הקישור חשבו שאני באתי לפרסם ותקפו אותי בצורה ממש לא נעימה.
על כן אני נזהר בפרסום הלינק.

השאלה: האם הרצאות של רבנים על נושאי זוגיות הם משהו שעוזר?
יש רבנים כגון אבנר קוואס - שהבנתי שהוא סוג-של מומחה בנושאי זוגיות

האם בכלל ניתן ללמוד זוגיות מחרדים? או שעדיף להתרחק.
(אין לנו רקע דתי)
 
למעלה