ילד רוצה לבנות אתר, איפה להתחיל

ילד רוצה לבנות אתר, איפה להתחיל

ילדי בן 10 רוצה לבנות אתר מאיפה להתחיל? יש אתר שמלווה את הבניה עם לימוד שלב אחרי שלב ? אין לו בכלל ידע ורקע ואנחנו מחפשים מקור מידע מסודר ומפורט, האם תוכלו להמליץ ?
באיזה מקום כדאי לפתוח את האתר, ומה המקום היותר ידידותי להקים וללמוד? כמובן שאני מחפשת לימוד ראשוני לאתר קטן ופשוט ,אתר שיתאים לגילו
 
שאלה מעניינת וקשה.

כמה שאלות "לחדד" שאולי יאפשרו להפנות אותך:
* מה הידע שלו בשפות (אנגלית וכו')?
* מה היעד שלו? אתר או ללמוד? (אם רק אתר - יש מספר שרותים שמאפשרים פתיחה של בלוג, שהוא בעצם אתר קצת מוגבל אבל לא דורש ידע. גם מערכות של "תוסיף מים, תערבב ותגיש" דוגמת wix או livecity יכולות להוות אפשרות סבירה. אם ללמוד - אולי שווה לו במקום ללמוד אתר, ללמוד תכנות. יש מספר אפשרויות, ביניהן scratch - שפת תכנות שנועדה ללמד ילדים, או - כתלות במוטיבציה שלו, להקצות לו מחשב בבית שיתקין עליו lamp (סט כלים של שרת), יעלה שרת בעצמו ו"ישחק". בזה אין לי אתר מוכן, אבל אשמח להשיב על שאלות כדי לעזור.).
&nbsp
 
תשובות

1. הילד לא יודע אנגלית
2. הוא ילד שאוהב מסכים, וסקרן ללמוד משהו חדש, וחשבתי לנצל זאת שילמד משהו חדש שמעניין אותו. בניית אתרים זו מחשבה שאני הצעתי, ומתקבל בהחלט שילמד קצת תכנות אם ניתן ללמוד לבד.
3. עניין האתר - לצרכים אישיים בלבד ולצורך הלימוד, ולא מעבר לכך. למיטב זכרוני מחוג שהייתי בו לפני 15 שנים,בניתי אתר שהיה בו קצת תכנות, לכן חשבתי בככיוון , מן הסתם השתנה הרבה מאז. מחפשת משהו מאוד בסיסי כדי לראות אם בכלל יש לו יכולת לימוד עצמית .(סקרנות גדולה ללמוד את זה יש לו )
4. scratch - הילד לומד קצת את התוכנה הזו בחוג בבית הספר , האם ניתן להתקין אותה במחשב הביתי? היא גרפית או שיש בה תכנות? אשמח לקבל לינק להורדת התוכנה (ממקום בטוח כמובן)
&nbsp
כמו שכתבתי כוונתי לגרום לילד ללמוד קצת מחשב (יכולות שכליות יש..
) במקום לשחק או לבהות במסך.
תודה על העזרה וההכוונה.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אז ככה:

scratch היא תכנה חופשית, ניתן להוריד אותה מאתר הפרויקט באוניברסיטת MIT - https://scratch.mit.edu/download , או לפתוח משתמש בשרת שלהם ולעבוד on-line.
&nbsp
ניתן גם לחפש את code monkey - נדמה לי שיש להם גם אתר בעברית, אבל לדעתי הם פחות מוצלחים.
 

FreeSoft

New member
לדעתי, והיא לא מחייבת אותך

יש לנקוט משנה זהירות עם למידה בגיל הזה. מצד אחד זה חייב להיות "עדין" מספיק ע"מ לא להמאיס עליו את עולם המחשבים בכלל ומצד שני אני לא בטוח שיש לו את הכלים המינימלים להיכנס לתחום הזה, תיאורטית ומעשית.
מעבר לזה ששפת קריאה חומרים תהיה בד"כ באנגלית בניית אתרים מורכבת משפות (סימנים כ html עיצוב css תיכנות כ js php והשפות של מייקרושיט).
לו הייתי במקומך הייתי מתחיל עם האגלית.
 
למעלה