איפה מומלץ לעשות תואר בכימיה? ואיך אני יודע שאני מתחבר לזה ?

yoavben25

New member
איפה מומלץ לעשות תואר בכימיה? ואיך אני יודע שאני מתחבר לזה ?

אהלן וערב טוב,

איפה מומלץ לעשות תואר בכימיה בארץ(אשמח לקבל אפשרויות לאוניברסיטה ומכללה)? יש התייחסות שונה לבוגר אוניברסיטה לעומת מכללה? יש הבדלי רמות בין מכללה לאוניברסיטה? מהם התנאי קבלה פחות או יותר והיכן התנאי קבלה הכי נמוכים וכן הכי חשוב,
איך אני יודע בוודאות שאני מתחבר לכימיה(רק השיעורים בבית הספר זכורים לי), יש קישורים לאתרים בעברית לחשיפה לחומר ללימוד עצמי?
 

BigBadWolf

Member
נראה שההודעה שלך התפספסה קצת... הינה כמה תשובות

קודם כל, כימיה הוא תחום מדעי מחקרי וככזה את התואר הראשון עושים באוניברסיטה! אין טעם בכלל לדבר על מכללות בתחום זה...
בתי הספר הכי נחשבים לכימיה כרגע לפי שיחות שלי עם פרופסורים הם אוניברסיטת תל אביב והטכניון. גם העברית בסדר גמור. בתי ספר נוספים יש בבן-גוריון ובבר אילן.
לא הרבה אנשים לומדים כימיה ולכן תנאי הקבלה נמוכים מאוד. מה שכן, התואר קשה והסינון נעשה בשנה א' של התואר שלאחריו נושרים חצי (ואני לא מגזים). זה תואר מאוד דורשני, אצלי היו 166ש"ס שזה המון ביחס לתארים אחרים. בתואר לומדים מלבד כימיה גם הרבה פיזיקה ומתמטיקה, קצת ביולוגיה ותכנות.

איך יודעים שאתה מתחבר לתחום? זו שאלה די קשה אם אתה לא יודע זאת כבר... קודם כל, האם אתה מתחבר למדע? למחקר? ניסית לקרוא מדע פופולרי בתחום? בנוסף, עליך לדעת שאם עושים תואר ראשון בכימיה מומלץ מאוד לעשות בנוסף לפחות תואר שני ועדיף גם דוקטורט.
 

yoavben25

New member
מאוד מתחבר למדע וכימיה, השאלה היא..

מדוע חייב לעשות גם תואר ראשון ושני ואף דודטורט, זה מבחינת דרישות לקבלה לעבודה?מחייבים תואר שני לפחות?
&nbsp
חוץ מזה יש אתרים טובים בעברית שמישהוא מכיר ויכול לתת לי קישורים שיש שם חומר לימוד בכימיה, מרצה בסיסית של תיכון עד מתקדמת כולל לבגרויות, ואם לא אז מה שיש לפחות?
 

yoavben25

New member
לא ממש יודע מה זה כימיה, יודע מהיסודי ברמה בסיסית, עברו שנים

 

BigBadWolf

Member
יש עבודות גם לבעלי תואר ראשון בלבד, אך הן לא מעניינות במיוחד

בשביל עבודה מספקת ומשכורת סבירה צריך להתקדם קצת בסולם התארים. מה שכן, לא צריך לפחד מתארים מתקדמים. במדעי החיים והטבע תארים מתקדמים הם מחקריים, כלומר מגיעים למעבדה בבוקר, חוקרים וחוזרים הביתה בערב ומקבלים על זה משכורת (מלגה). יש כמובן גם כמה קורסים, אבל הרבה פחות מאשר בתואר ראשון.

לגבי חומר לימוד, אני לא חזק במיוחד בתחום אבל יש ספרים טובים - באנגלית יש את General Chemistry / Petrucci ובעברית יש משהו שאנשים ממליצים עליו אבל לא ניסיתי אף פעם בשם מנדוזה אם איני טועה. אבל תמיד יש גם ויקיפדיה, יש שם המון המון המון חומר קריאה נגיש.
 

BigBadWolf

Member
אני לא יודע, אבל לדעתי אתה מבקש יותר מידי

חומר לימוד באנגלית יש בשפע, ומכיוון שאנגלית היא שפת המדע בכל מקרה מומלץ להתחיל להתרגל.
 
למעלה