חיידק ברטונלה

0יון

New member
חיידק ברטונלה

אימי נדבקה מחיידק הברטונלה עקב שריטת חתולה, טופלה בדוקסילין והחלימה. מדובר בחתולה סיאמית ביתית. האם נדרש עבור החתולה טיפול תרופתי או חיסון מיוחד? תודה רבה!
 
המוברטונלה

סליחה , מתקן ,
אם אימך נדבקה בחיידק מהחתולה המדוברת בוודאות יש צורך לטפל בחתולה בדוקסילין גם כן למשך 21 ימים ולדאוג לטפל בפרעושים , כי הם הוקטורים העיקריים של המחלה .
 

0יון

New member
תודה רבה, ועוד כמה שאלות ברשותך.

כיצד מגיעים פרעושים לחתולה ביתית שאין לה קשר עם העולם בחוץ?
האם ישנם סימנים שנראים לעין לחתולה שנשאית בחיידק ברטונלה?
על פניו, נראה שהחתולה בריאה לגמרי ולולא ההדבקה לא היינו עולים על זה.
עוד אציין כי השריטה הייתה חודש וחצי לפני התפרצות התסמינים אצל אמא שלי שהובילו לבדיקת ברטונלה חיובית. האם ייתכן שזה אכן מאותה שריטה?
האם לפני טיפול אנטיביוטי לחתולה ניתן לאשר בבדיקת דם כי אכן נשאית של החיידק?
תודה מראש על המענה!
 

אנ1נא

New member
לחתולה שלכם דווקא יש קשר עם העולם שבחוץ - אתם


אנשים יכולים לשאת עליהם פרעושים או ביצי פרעושים (על הנעליים, למשל) ולהכניסם הביתה. הפרעושים לא נשארים על האדם אך שמחים לסעוד על (ואת) החתול.
&nbsp
לי שני חתולים ביתיים, ואני אמנם לא מעניקה להם טיפול נגד פרעושים בתדירות של חתול שיוצא החוצה, אבל אני מודעת לאפשרות ההדבקה ובודקת אותם מדי פעם - וגם אם אין עדות לנוכחות פרעושים, פעם בתקופה אני שמה עליהם אמפולה ליתר ביטחון.
 
המוברטונלה

מחזק פה את מה שנאמר .
פרעושים הם פרזיטים חכמים ומתוחכמים , אם לחתולה יש המוברטונלה אז היא נשאה עליה פרעושים שעקצו אותה והזריקו לדמה את החיידק .

תקופת הדגירה של החיידק הוא בין 4-8 שבועות עד להדבקה .
הוא טפיל של כדוריות הדם - נצמד לדופן שלהן ומפוצץ אותן עם הזמן , בקרוב ביר להניח שהחתולה תחל להיות אנמית , חלשה, תפסיק לאכול ותאבד חיוניות , צהבת גם אפשרית עקב ריבוי שאריות של כדוריות דם שהתפוצצו בעקבות הטפיל והכבד לא יודע לסנטז .
ממליץ לקחת את החתולה לוטרינר ולאשר המצאות הטפיל במשטח דם ולהתחיל בטיפול לפני שזה יהיה מאוחר .

ישנם חתולים שהם רק נשאים ולא מראים מחלה קלינית ( לפי הספרות לפחות ) אך עדיין שווה לטפל .
 

0יון

New member
האם ברטונלה והמוברטונלה זה אותו דבר?

אמא שלי יצאה חיבית לברטונלה שנגרמת ממחלת שריטת החתול. אני למדה מהרשת שהמוברטונלה מתייחסת למחלת אנמיה אצל חתולים. או שזה אותו דבר בעצם?

תודה על המענה והסבלנות בתשובותייך.
 
המוברטונלה

מדובר על אותו החיידק
MYCOPLASMA HEMOFELIS שהוא זאונוטי ( כלומר מדבק גם לבני אדם ) לרוב ע"י שריטות חתול .
 

TalSvensk

New member
אני מתנצל אבל יש טעות בדבריך

"המוברטונלה", כלומר מיקופלזמה המופליס, הוא טפיל דם בחתולים היושב על הכדוריות האדומות וגורם להרס שלהם ולאנמיה והוא אינו מדבק בשום צורה לבני אדם. השם "המוברטונלה" ניתן לו בעבר בטעות, כאשר חשבו שמדובר בסוג של ברטונלה ולא ידעו לסווג אותו כמיקופלזמה.
&nbsp
שרטת החתול לעומת זאת נגרמת ע"י חיידק ברטונלה "אמיתי" מהמין Bartonella henselea המדבק דרך רוק חתולים ודרך שריטות וקיים בעיקר אצל חתולים צעירים (חתולים בוגרים מתגברים עליו ומחסלים אותו). זהו החיידק המדבק ואין לו שום קשר ל"המוברטונלה".
 
למעלה