מוות פתאומי של כלבי בן ה-17

מוות פתאומי של כלבי בן ה-17

שלום. ביום חמישי האחרון בזמן טיול עם הכלב בלילה התחיל ארוע שבו הכלב התחיל להחנק ולא הצליח לנשום כמו שצריך. הכנסתי לו אצבע לגרון והרגשתי בקצה משהו (משהו חוסם). מהר מאד הכלב לא היה מסוגל לעמוד . הוא שכב ונשם נשימות שנשמעו כמו צפצוף , התקשה מאד להכניס אויר והנשימות היו איטיות. מהרגע שהכל התחיל עד שהצלחתי להביא אותו לכפר הירוק עברו לפחות 25 דקות. אני יודע שהוא לא איבד את ההכרה לפחות 15 דקות ועד 20 דקות כי בדרך בדקנו ושמענו נשימות. לפני הארוע הזה היה מדובר בכלב שיוצא לטיולים של חצי שעה -שעה בלי בעיה , אמנם הלך יותר לאט אבל הוא היה כבר בן 17. היו מקרים שבהם הוא היה כאילו משתנק (כמו שיעול ברברס) וכאילו לא מצליח לנשום כמו שצריך אבל הם היו עוברים מעצמם אחרי מספר שניות עד חצי דקה. כשהיה עולה מדרגות (36 מדרגות) או עושה מאמץ מוגבר יכולה היתה להופיע נשימהכבדה עם קול אבל זה גם היה עובר כמעט מיד אחרי שהמאמץ היה מסתיים ובסך הכל הנשימה שלו היתה בסדר בלי קולות ולא היה מקרה קודם שבו היה את מה שקרה ביום שהוא מת. התיאור מתאים לשיתוק לרינקס או למשהו אחר? היה אפשר לעלות על הבעיה לפני הארוע? יכול להיות שהכיוון הוא בעיה בלב או בריאות או שהתיאור מתאים רק לחסימה של הלרינקס? שלחתי את הכלב לנתיחה לאחר המוות בבית דגן. אם אכן זה היה שיתוק לרינקס - אפשר לגלות את זה בנתיחה או שברגע שהוא מת הלרינקס נפתח? תודה מראש
 
תוספת

שכחתי לציין שמדובר בכלב מעורב במשקל 17 קילו (בתקופה האחרונה היה אוכל את האוכל שלו לא באופן יזום . היה צריך לשכנע לאכול , אבל אוכל טעים אכל ללא בעיה) היתה תנודתיות במשקל קילו לפה קילו לשם , בשקילה האחרונה הוא ירד מ-18 ל-17.

עוד דבר שרציתי לשאול - אם אכן הלרינקס נסגר , מה יכולתי לעשות כדי לגרום לו להפתח עד הגעה למרפאה,אםבכלל?
 
מוות פתאומי

שלום
א. מאוד מצטער לשמוע .

שיתוק של קני הנשימה או חלק מהם הוא בדרך כלל תהליך כרוני שנמש תקופה , גורר איתו סימנים קלינים חמורים שנראים לעין ובדרך כלל הולכים ומחמירים אם לא מטפלים .
האם הכלב היה מטופל באופן קבוע אצל וטרינר ?
 
.

כמובן שהיה מטופל. ביקור אחת ל-3 חודשים לתולעת הפארק. בכל ביקור כזה היה עובר בדיקה כללית (שמיעה של הלב בסתטוסקופ , מישוש של הבטן).
לא היו סימנים קלינים חמורים של שיתוק לרינקס בעבר. מה שכן היה זה שינוי בקול ובעוצמת הנביחה , מקרים בודדים וקצרים של השתנקות שהיו עוברים מעצמם וקול נשימה כבדה לאחר מאמץ רציני (עליה של 36 מדרגות לבית).
בדו״ח של הכפר הירוק נכתב - הגיע לא נושם,ללא דופק. החלנו בעיסוי לב,הוכנס טובוס והחלה הנשמה, הוכנס קטטר וריד וניתן אדרנלין,לא חזר לב (בus פרפור של המחיצה בלבד ללא כיווץ אמיתי) קיבל עוד בולוס של אדרנלין ללא שיפור ועל כן החייאה הופסקה. ללא נוזלים בבטן או ביח״ז, באינטובציה אפיגלוטיס יושב על חך רך ויש מעט דימום באזור הלרינקס.
בארוע של יום חמישי הרגשתי משהו בקצה האצבע שדחפתי לו לגרון , הנשימה היתה מאד קשה ונשמעה כמו צפצוף (סטרידור?) , כמעט מיד הכלב נשכב ולא עמד. הנשימות המשיכו לפחות רבע שעה.
אם הייתי מנסה לפתוח את החסימה של הקנה בעצמי כשהכלב עוד בהכרה, הייתי מצליח? זה היה מפעיל רפלקס הקאה? היה משהו שיכולתי לעשות בעצמי או רק להביא אותו למוקד חירום כמה שיותר מהר?
 
דו״ח הנתיחה

שלום. התקבל היום דו״ח הנתיחה. האבחנה היא דלקת ריאות. האם מדובר במחלה שיכולה בזמן קצר לגרום לקשיי נשימה חמורים כמו שהיו אצל הכלב שלי או שדלקת ריאות היא מחלה שלוקח לה הרבה זמן להגיע למצב קריטי ומה הסימנים שיכולים להעיד על דלקת ריאות? מצורף הדו״ח.

 
דו"ח נתיחה

בגיל 17 המערכת החיסונית כבר עייפה , האיברים מאבדים מחיוניותם ולעיתים גם המחלה הכי בנאלית יכולה לגרום למוות ( למערינו רואים את זה הרבה פעמים גם אצל אנשים )

הדלקת ריאות שהיתה לכלבך נבעה מבעיית לב ENDOCRDIOSIS , שכנראה הביא את הכלב לאי ספיקה לבבית , שגרמה לבצקת ריאות .
הדלקת שנמצאה היא לא תמיד קלינית .
 
למעלה