איזה חומר יותר יעיל לדעתך למניעת פרעושים וקרציות?

איזה חומר יותר יעיל לדעתך למניעת פרעושים וקרציות?

מדובר על כלב צאן אנגלי עתיק שחי בצפון מזרח אמריקה (בוסטון), והחשש העיקרי הוא מקרציית הצבי (שמעבירה מחלת ה-ליים). הכלב בן 9 חודשים, וקשה למצא עליו קרציות ופרעושים בגלל הפרווה הסבוכה שלו (מסרקים אותו כל יום).

אני מתלבטת בין קולר סרסטו (פחות מתלהבת ממנו כי הילדים מחבקים הרבה את הכלב ואני לא רוצה שהם יגעו בקולר עם חומר רעיל), Advantix, Frontline Plus, Bravecto... האם יש חומר ממולץ אחר?
... בנוסף, מוכרים אצלנו מטפחות בנדנה שספוגות בחומר נגד קרציות ופרעושים, הציעו לי להוסיף בנדנה על הכלב (במיוחד בטיולים בטבע) בנוסף לאמפולה (אדוונטיקס) שהוא מקבל, נראה לי שזה לשים לכלב חומר פעמיים... מיותר או לא? האיש שניסה לשכנע אותי לשים את זה אומר שהאמפולה גורמת להם לא להתחבר לכלב אבל לא הורגת אותם והבנדנה הורגת אותם...

מה הכי יעיל בלי להרעיל את הכלבלב?
 
חומר לפרעושים

לשים לכלב אמפולה או קולר זה בערך אותה רמת סיכון מבחינת חומרים כימיים .
הקולר משחרר את החומר באיטיות על גביי 8 חודשים בעוד האמפולה משחררת אותו בקצב יותר מהיר ( חודש ) . שניהם נספגים לשכבה השומנית של העור .
כדור ברבקטו יספג לדם של הכלב.
בעוד בנדנה שספוגה בחומר הדברה נראת לי כמו הפתרון הגרוע מכולם .... ( גם נזק נשימתי וגם חשיפתי מבחינת מגע עם ילדים ) .
פה בישראל פרונטליין זה כמו כוסות רוח למת , לא יודע כמה עמידות פיתחו הקרציות אליו בארה"ב .
אם הוא יקח ברבקו עדיף לא לחזק עם שום תכשיר . אך אם תחליטו על קולר יהיה אפשר לחזק מידי פעם.

החשוב כמעט יותר מכולם הוא עניין ההדברה הסביבתית . אם הסביבה לא נקייה מאקטו פרזיטים גם אם הכלב יהיה פצצת זרחן מהלכת וכלום לא יעזור לו.
 
תודה על התשובה המהירה

גם כאן הקרציות צוחקות לך בפרצוף עם הפרונטליין, אומרים שהוא יעיל נגד פרעושים ולא נגד קרציות אבל מצד שני אף פעם לא ראיתי כאן פרעוש אז זה לא חוכמה.
כרגע אנחנו על אדוונטיקס, אבל מדאיגים אותי התכשירים שנספגים לשומן (האמפולות והקולר) כי הכלבה הקודמת שלי (לברדורית בת 12) מתה מ-mast cell carcinoma ואני חוששת שלספיגה של האמפולה היה חלק בזה... מצד שני מדאיג אותי גם כדור הברבקטו שנספג לדם כי לפי מה שקראתי עלולות להיות לו תופעות לוואי נוירולוגיות.
לגבי ריסוס הסביבה, אז בסביבתי (עיירה ליד העיר בוסטון) אין צבאים ולא ראיתי כאן אף פעם קרציות, אבל אנחנו מטיילים עם הכלב כמעט כל סופ"ש ביערות, ושם בהחלט יש צבאים ואף אחד לא מטפל בסביבה ובהחלט חזרנו מטיולים כאלה עם המון קרציות.

ועוד שאלה, האם לדעתך כדאי לטפל בכלב 12 חודשים בשנה באמפולה, או שאפשר לנוח בין דצמבר לאפריל כשהאדמה קפואה ומכוסה שלג? הוטרינר שלי ממליץ להמשיך אבל היו חורפים שהפסקתי וחזרתי לטיפול כשהגיע האביב.

תודה
 
אמפולות במהלך החורף

מנסיוני , כשהאדמה מכוסה בשלג הסיכוי לקרציות נמוך מאוד .

כרגע אין שום מחקר שמצליח לקשר בין גידולי מאסט לבין אמפולות . ככה שאת יכולה להיות רגועה .

יום טוב
 
למעלה